Suosittele viihdyttäviä fantasia tai scifi-leffoja. Jotain harvinaisuuksia, piilotettuja helmiä.
Tuntuu että olen jo kaikki mahdolliset nähnyt, kun niin paljon olen pienestä pitäen tykännyt niitä katsella.
Katsotaan löytyykö keneltäkään ehdotusta jota en ole vielä katsonut. (Älkää edes harkitko LotR, Star Warsien/Trekien tai Pottereiden ym. massasuosion saaneiden ehdottamista)
Kommentit (96)
Gattaca - Mestariteos! Film noir -tyylinen (rikos?)elokuva, jossa työpaikalla tapahtunut murha uhkaa paljastaa geneettisesti "epäkelvon" päähenkilön oikean henkilöllisyyden.
Galaxy Quest - Paras Star Trek -elokuva, vaikkei olekaan sellainen! Eli siis komedia keskinkertaisen scifi-sarjan vanhentuneista tähdistä, jotka joutuvat oikeaan avaruusseikkailuun, koska muukalaisrotu luulee sarjaa dokumentiksi ja heitä voittamattomiksi sankareiksi. Idea hyvä, käsikirjoitus loistava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nähny nuo kaikki! 😁
En kyl oo ap.Jep. Onko ihmisiltä kadonnut sisälukutaito...
Jos Tarkovskikin on liian mainstreamia nykyään, niin eipä nämäkään sitten vissiin ole riittävän tuntemattomia. Pitänee ruveta kaivamaan muistista jotain todella mystistä neuvostoscifiä.
Barbarella
Alphaville
THX 1138Tetsuo
Delicatessen
The City of Lost ChildrenBrazil
EraserheadGattaca
Cowboys and Aliens
SnowpiercerPiste Snowpiercerille. Miinus Cowboys and alienisille.
Minä olin ihan viihdyttynyt Cowboys & Aliensia katsoessani.
Ei se nyt mikään Citizen Kane ole ja ideasta olisi voinut saada paremmankin elokuvan tehtyä, mutta ihan hauska scifi-action leffa.
Hölmö nimihän sillä toki on.
Fido - Zombikomedia vaihtoehtoisesta 50-luvun amerikasta, jossa zombit on valjastettu palvelijoiksi.
Netflixin Expansekin kannattaa katsoa, jos sitä ei ole vielä tehnyt.
AP täällä, kiitos ehdotuksista! Valitettavasti vain Mark 13, The Age of Adaline, Cypher ja The City of Lost Children ovat ainoita ehdotettuja joita en ole nähnyt, joten ne menevät katsomislistalle.
Lisää saa laitella!
Juntit ehdottelee satakerta nähtyjä elokuvia.
Kokeile Ex machina.
Voi olla, että nämäkin ovat liian mainstreamia, mutta Ex Machina ja Her.
Zaat kai voidaan laskea scifiksi.
https://www.netflix.com/title/80075566
Tää oli ihan huippu. :DD
Kung Fury
Miamilainen etsivä, jolla on supervoimia, matkustaa ajassa taaksepäin tappamaan Adolf Hitlerin ja kaikki natsit pelimäisessä sodassa.
-Frequencies
-Spirits of the Air, Gremlins of the Clouds
-Altered States
-Humans -sarja
-Utopia -sarja
-Westworld -sarja
-The Magicians -sarja
-Red Lights
Rare Export