Ei löydy ammattia minulle. :( Muita?
En siis ole kauhean empaattinen enkä viihdy ihmisten seurassa. En halua mitään asiakaspalvelu ym työtä kun siinä pitää nähdä erilaisia ihmisiä, en tahdo tehdä tiimityötä, teen työt parhaiten yksin omassa rauhassa ja omaan tahtiini pikkutarkasti. (eli valtava kiirekään ei sovi) mites te muut joilla samaa? Mitä töitä olette löytäneet? En ole hyvä matikassa ja mulla on keskivaikea dysfasia eli kirjanpito tai tekstien kanssa työskentely ei nappaa. (Jouduin tämänkin tekstin käymään läpi ja korjaamaan useammin kuin 5x)
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja, jos kestät asiakaspalvelua kirjojen piippaamisen verran. Muutoin saat yksikseen muovittaa ja järjestellä kirjoja.
Eipä se oikein ole tuollaista nykyään, helpompaa on jos on ulospäinsuuntautunut. Pitäisi kyetä opettamaan ja esittelemään ja esiintymään ja tekemään yhteistyötä kaikkien kanssa.
Aspa-työssä ei tartte olla oikeasti sosiaalinen. Riittää että osaa olla kohtelias. Riittää että näyttelee normaalia ja kun valitsee alan oikein niin edes small talkia ei tarvitse heittää kun on niin pirun kiire koko ajan. Liukuhihnalta seuraavaa asiakasta palvelemaan.
Siivooja, teollisuussiivooja. Luulen, että suurinrajoitteesi ei ole sosiaalisten taitojen puute vaan oppimisvaikeutesi. Silloin ei voi tähdätä kovin korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja, teollisuussiivooja. Luulen, että suurinrajoitteesi ei ole sosiaalisten taitojen puute vaan oppimisvaikeutesi. Silloin ei voi tähdätä kovin korkealle.
Mulla on sosiaalisia taitoja. En vain tahdo käyttää niitä. Ap
mulla aika sama juttu. opiskelen nyt pelialaa. ja jos joskus aiot ajokorttia yrittää, niin lohduttaako kuulla että mulla meni n. 50h oppia ajamaan kunnolla ja älyämään miten auto toimii :D
Noin pahat oppimisvaikeudet, jotka estää yksinkertaistenkaan toimisto-ohjelmien käytön oppimisen tai manuaalivaihteisen auton ajamisen, kyllä valitettavasti tekevät aika vaikeaksi löytää ammattia nykymaailmassa. Joku yksinkertainen tehdastyö voisi menetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sosiaalisia taitoja. En vain tahdo käyttää niitä. Ap
Sittenhän teollisuussiivooja käy hyvin. Ei tartte hallissa jutella kenenkään kanssa, kun on kuulosuojaimet päässä.
Yksi tuli vielä mieleen: kasvihuoneelle keräämään tomaatteja tai salaatteja.
Kyllä minä tulen ihmisten kanssa toimeen jotenkuten, en vain pidä ihmisistä enkä kaipaa niitä lähelleni (poikkeuksena pari kaveria, sukulaista ja mun mies) sen kummemmin en välitä enkä halua olla tekemisissä, aspa-työssä mulla ei kestäisi hermot hankalan ihmisen kanssa. Joutuisin myös kohtaamaan päivän aikana ihan liikaa ihmisiä mikä aiheuttaisi mulla ahdistusta. Ap