Mies olikin aivan erilainen selvinpäin kun humalassa.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
En sano et sua olis silti saanu lyödä. Nro. 36
Muuten vaan on kiva huudella solvauksia.
Huomaan olevani vähemmistössä tämän ajatukseni kanssa että humalassa ihminen on aidoimmillaan, mutta omassa elämässäni näin on. Myös muiden kuin tuon exäni kohdalla. Yhtymäkohta heillä kaikilla on huono itsetunto.
36
1+
1=
2
Eli ei ole introverttejä eikä ujoja ihmisiä, on vain liian vähän viinaa.
Minusta on vain säälittävää jos ihminen ei saa suutaan auki muulloin kun humalassa, jolloin hän kuvittelee olevansa hauskakin seuramies.
Minun mielestä mies kannattaa juottaa känniin ennen varsinaista seurustelua niin näkee millainen mies todellisuudessa on. Minä tein niin ja en pettynyt koska mies oli ihan lähes samanlainen luonne kun selvinpäin. Mieheni on aika hiljainen eli ei kovin puhelias mutta vastaa kyllä kaikkeen kysymyksiin ja sanoo mielipiteen kaikesta. Mutta sellainen se on humalassa että ei niin puhelias edes porukassa. Ei suutu eikä räyhää jos olen eri mieltä jostain asiasta. Meni siinä vuosi ennen kun aloin puhumaan yhteenmuutosta koska halusin selvittää luonteen laajuuden. Nyt ollaankin oltu yhdessä 14 vuotta suunnilleen.
Ohhoh. Ei olisi pitänyt yllättyä kun suomalaisista on kyse, mutta kyllä aikalailla yllätyin, kun ihmiset ovat kommentoineet ja tykänneet kommenteista, jossa sanotaan ettei humalainen ihminen ole oma itsensä. Mitä ihmettä hän sitten on? Jonkun hengen vallassa? Estot vähenevät ja harkintakyky myös, että aivan oma itsensä hän silti on. Ei kukaan hyvä ihminen muutu moraalittomaksi alkoholin voimasta. Nämä ajatukset on olleet vain alas painettuna.. Puuh.
Vierailija kirjoitti:
mun pitää siis juoda viinaa ja syödä lääkkeitä, jotta musta tulee puhelias ja rohkea! 😯
Keskustelutaitoa voi harjoitella tavallisissa arkipäivän tilanteissa selvinpäin eikä silloin ole kyse mistään epätoivoisesta iskuyrityksestä. On täälläkin ihme huumehörhöjä, jos he eivät uskalla vaihtaa paria sanaa vaikka naapurinsa kanssa ilman vahvaa dopingia tai istua kavereidensa kanssa kuppilassa pelkän kahvin voimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla erilainen?
1. Alkoi vitsailla, laulaa ja tanssia?
2. Soitteli kaikki tutut läpi, selitti itsestäänselvyyksiä, mölisi ja jankutti?
3. Tuli kiimaiseksi?
4. Menojalka alkoi vipattaa: lähti lahkeet liehuen taksilla kapakkaan?
5. Alkoi nalkuttaa ja haastaa riitaa, uhkailla ja paiskoa tavaroita?
6. Alkoi hymyillä kuin mielipuoli ja selittää tosiolevaisuuden olemista tai heitti legendaa menneisyydestään?
7. Alkoi huudella viereisiin pöytiin, kertoi vanhoja vitsejä, motoriikka oli kuin 2-vuotiaalla?
8. Pisti shown pystyyn, jossa oli päähenkilö duudsonien tyyliin?
Nämä on hyviä kuvauksia, jotka varmasti jokainen alkoholia käyttävässä seurassa ollut tuntee. Ja minusta ne myös kertovat, että ei se humalapersoona kenenkään oikea persoona ole vaan huumeen vääristämä karikatyyri lähinnä.
Itselläni on nuo
Kuka se siis oli jos et sinä? Kyllä se olit sinä, mutta et halua myöntää näitä puolia itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä mies kannattaa juottaa känniin ennen varsinaista seurustelua niin näkee millainen mies todellisuudessa on. Minä tein niin ja en pettynyt koska mies oli ihan lähes samanlainen luonne kun selvinpäin. Mieheni on aika hiljainen eli ei kovin puhelias mutta vastaa kyllä kaikkeen kysymyksiin ja sanoo mielipiteen kaikesta. Mutta sellainen se on humalassa että ei niin puhelias edes porukassa. Ei suutu eikä räyhää jos olen eri mieltä jostain asiasta. Meni siinä vuosi ennen kun aloin puhumaan yhteenmuutosta koska halusin selvittää luonteen laajuuden. Nyt ollaankin oltu yhdessä 14 vuotta suunnilleen.
Etkö ole koskaan tavannut miestä, joka ei juo edes ykkösolutta mutta osaa silti puhua avoimesti kaiken maailman asioista? Kumma miten joidenkin elämä tuntuu pyörivän kaljoittelun ja viinan juonnin ympärillä aivan kuin elämässä ei olisi muuta mielekkäämpää tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä humalatila vapauttaa portit.
Eli jos on katkeruutta, vihaa ja kaunaa, niin tulee siinä vaiheessa tiedoksi.
En lähtisi siitä, että selvin päin on "oma itsensä". On vain kova kontrolli päällä.
Eli jos on humalassakin mukava ja ihana, niin on sitä ihan takuusti kaikin puolin.
Ei toimi näin säännönmukaisesti. Esim. joillakin joilla on paljon katkeruutta, vihaa ja kaunaa alkoholi työntää nämä tunteet kokonaan taustalle niin että ihminen kokee olevansa iloinen ja biletuulella. Jotkut jopa juovat liikaa siksi, että ne synkät tunteet jotka vellovat muuten päässä menevät pois, ja se on ihanan vapauttavaa. "Velatkin muuttuvat saataviksi".
Jotkut ihmiset muuten ovat myös sellaisia että ovat humalassa todella mukavia ja ihania, mutta selvin päin ei niinkään. Mun exäni oli tällainen. Hän oli selvin päin epäluulo
Kumminpäin tahansa kenelläkin menee; silti tämä ihminen on oma itsensä. Ihmisissä on erilaisia puolia.
Riippuu vähän että kuinka kovassa humalassa on. Pieni humala ehkä tuo sen todellisen luonteen, kauhea känni sitten eri asia.
Olin parikymppisenä aivan erilainen humalassa ja selvinpäin. Nyt nelikymppisenä olen samanlainen selvinpäin ja humalassa. En silloin parikymppisenä uskaltanut olla oma itseni selvinpäin.
Känninen nainen oli selvinpäin rasittavampi? Humalassa nainen kehui rintakarvojani ja otti suihin. Selvinpäin nainen oli kuin aivan eri persoona, pitäisi nyppiä kulmakarvoja ja ostaa pillifarkkuja. Hääkakku vasta kuulema vaikuttaakin naisten persoonaan, kuulin että kaikki seksi loppuu siihen ja ikuinen nalkutus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin itsekin kännissä.
Ap
Me kaikki oltiin kännissä, et taida muistaa ihan kaikkea.
Joskus erosin miehestä joka korotti hieman ääntään humalassa. Nyt jälkikäteen ajateltuna olen tajunnut ettei se ollut lainkaan huono asia kun vertaan muiden törttöilyihin
Vierailija kirjoitti:
Humalassa tulee se todellinen persoona selvästi esille, kun ei pysty piilottelemaan sitä. Samoin kuin vihaisena, silloin ihminen sanoo mitä oikeasti ajattelee ilman, että empatia sitä pehmentää.
Toinen pitää nähdä humalassa ja vihaisena ennen kuin voi ajatellakaan parisuhdetta.
Koko parisuhde perustuu siihen, että nainen yrittää painostaa miestä suuttumaan ja juomaan, jotta voisi todeta sen, että miehessä on kaksi puolta. En ymmärrä miksi naiset eivät vain tyydy siihen hyvään puoleen, vaan väkisillä kaivelevat liian syvältä, kuin kää-piöt Morian kaivoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Joku puhuu, että pitää nähdä kymmenen kertaa humalassa. Jotkut ovat humalassa viisi kertaa elämässään, joten uskomaton ehdotus. Jos joku on kymmenen kertaa humalassa vaikka vuoden aikana, hän on pahimman luokan alkoholisti.
En ymmärrä, miksi te tuollaisten humalaisten kanssa olette missään tekemisissä?
Pahimman luokan alkoholisti on humalassa joka päivä, ei kymmenen kertaa vuodessa.
En sano et sua olis silti saanu lyödä. Nro. 36