Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies olikin aivan erilainen selvinpäin kun humalassa.

Vierailija
10.08.2017 |

Kumpi on nyt se hänen todellinen persoona?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei. Nro 21.

Vierailija
22/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut muuttuvat känissä aggressiivisiksi, juovat ns. rähinäviinaa. Heidän olisi parempi olla ryyppäämättä kokonaan. Heillä todellinen persoona on selvinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhuu, että pitää nähdä kymmenen kertaa humalassa. Jotkut ovat humalassa viisi kertaa elämässään, joten uskomaton ehdotus. Jos joku on kymmenen kertaa humalassa vaikka vuoden aikana, hän on pahimman luokan alkoholisti.

En ymmärrä, miksi te tuollaisten humalaisten kanssa olette missään tekemisissä?

Samaa mieltä. Vuodessa kerkiää vetämään enintään ehkä 4-5 putkea. 

Sinkkumies

Vierailija
24/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakomielitautinen kirjoitti:

Eli ei ole introverttejä eikä ujoja ihmisiä, on vain liian vähän viinaa.

Joo alkoholi tosiaan vie introverttejä ekstrovertin suuntaan, koska introversioon ja ujouteen tarvitaan sellaisia aivoalueita, joita alkoholi lamauttaa. Ihan samalla mekanismilla se toimii kuin jos otat bentson sosiaaliseen jännitykseen, sekin vaimentaa niiden aivojen osien toimintaa jotka vastaa luontaisista vaistoista, jotka käskevät varovaisuuteen, tarkkailemaan sivummalta ennen kuin menee porukkaan jne. 

Mitä nuo bentsot on?

Jos niitä ottaa niin tuleeko humalainen olo tai pystyykö autoa ajamaan?

Mulla on joku vitun ongelma päässä kun menen aina ihan jäihin naisten kanssa varsinkin sellaisten joista itse olen kiinnostunut, kivat treffit kun ei saa sanaa suusta,tuskan hiki valuu päästä tai sitten on reilusti humalassa ja juttu luistaa,sitten seuraavana päivänä järkyttävä masennus molemmissa tapauksissa ja voitte kuvitella tuliko toisia treffejä.

Bentsot on bentsodiatsepiinejä, rauhoittavia lääkkeitä. Ei tule humalainen olo, yleensä pystyy ajamaan autoa. Ne rauhoittaa, vähentää ahdistusta ja sosiaalista pelkoa jne. Niihin ei kyllä ihan noin vaan saa reseptiä jos ei halua laittomia teitä hankkia.

Vierailija
25/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo alkoholi tosiaan vie introverttejä ekstrovertin suuntaan, koska introversioon ja ujouteen tarvitaan sellaisia aivoalueita, joita alkoholi lamauttaa. Ihan samalla mekanismilla se toimii kuin jos otat bentson sosiaaliseen jännitykseen, sekin vaimentaa niiden aivojen osien toimintaa jotka vastaa luontaisista vaistoista, jotka käskevät varovaisuuteen, tarkkailemaan sivummalta ennen kuin menee porukkaan jne. 

Mitä nuo bentsot on?

Mulla on joku vitun ongelma päässä kun menen aina ihan jäihin naisten kanssa varsinkin sellaisten joista itse olen kiinnostunut, kivat treffit kun ei saa sanaa suusta,tuskan hiki valuu päästä tai sitten on reilusti humalassa ja juttu luistaa,sitten seuraavana päivänä järkyttävä masennus molemmissa tapauksissa ja voitte kuvitella tuliko toisia treffejä.

Ne on rauhoittavia lääkkeitä joita voidaan määrätä esim. voimakkaaseen ahdistukseen, sosiaalistesn tilanteiden pelkoon, esiintymispelkoon jne. Ei tule humalaiseksi ja autoa saa ajaa sitten kunhan on tottunut lääkkeen vaikutukseen. Ekan pillerin jälkeen ei kannata, koska jos annos on turhan iso, voi alkaa nukuttaa ja rattiin nukahtamisen riski on olemassa. Mutta sitten kun tuntee oman annoksensa voi ajaa, tehdä töitä, mitä vaan, eikä vaikuta mitenkään normaalista itsestään poikkeavalta. 

Näissä on minusta se hyvä puoli että niitä voi ottaa vain tarvittaessa, toisin kuin jos sosiaalisiin ongelmiin määrätään masennuslääkettä. Minusta ainakin kivampi, että voin syödä vain sanotaanko 1-2 pilleriä kuukaudessa, silloin kun oikeasti tarvin, eikä niin että mun täytyy olla jonkun lääkkeen vaikutuksen alainen jatkuvasti siksi että pari kertaa kuussa tarvin esiintymisjännitykseen lääkettä.

Vierailija
26/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo bentsot on?

Bentsot on bentsodiatsepiinejä, rauhoittavia lääkkeitä. Ei tule humalainen olo, yleensä pystyy ajamaan autoa. Ne rauhoittaa, vähentää ahdistusta ja sosiaalista pelkoa jne. Niihin ei kyllä ihan noin vaan saa reseptiä jos ei halua laittomia teitä hankkia.

Ennen sai helpommin.

Vierailija
27/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo bentsot on?

Sinulla on vain sosiaalisten tilanteiden pelkoa - yleinen vaiva joka puolella maailmaa.

Sitä voi hallita hiukan pyytämällä lääkäriltä Opamox-reseptin. Se on syytä käydä pyytämässä, jos ei uskalla aamulla mennä töihin tai kouluun pelkotilojen takia.

Tai jos jännittää suhteettomasti treffeillä, niin ettei kykene ilmaisemaan itseään ollenkaan.

Minä menin kauan puolikkaalla Opamoxilla aamuisin töihin.

Olen huomannut, että paniikkia lievittää tehokkaasti ystävän mukanaolo, ja se jos ympäristö on hyväntahtoinen ja dynaaminen,

eikä vihamielisen hiljainen, liikkumaton ja kyttäävä.

Esim. kassajonossa en jännitä ollenkaan, jos jotkut jonossa alkavat riidellä raivokkaasti tai myymälävaras jää kiinni, sellainen laukaisee jännityksen ja saa rentoutumaan.

Iän myötä jännitys vähenee, jopa niin paljon, että minua joskus ottaa päähän, kun olen 4-kymppisenä jo niin turta, etten tunne mitään, jos vaikka joku tulee viereen flirttailemaan. Alkaa vain haukotuttaa, siinä missä nuorena olisin ollut kauhusta jäykkä ja änkyttänyt jotain käsittämätöntä.

Vierailija
28/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pitää siis juoda viinaa ja syödä lääkkeitä, jotta musta tulee puhelias ja rohkea! 😯

Vierailija
29/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo bentsot on?

Ne on rauhoittavia lääkkeitä joita voidaan määrätä esim. voimakkaaseen ahdistukseen, sosiaalistesn tilanteiden pelkoon, esiintymispelkoon jne. Ei tule humalaiseksi ja autoa saa ajaa sitten kunhan on tottunut lääkkeen vaikutukseen. Ekan pillerin jälkeen ei kannata, koska jos annos on turhan iso, voi alkaa nukuttaa ja rattiin nukahtamisen riski on olemassa. Mutta sitten kun tuntee oman annoksensa voi ajaa, tehdä töitä, mitä vaan, eikä vaikuta mitenkään normaalista itsestään poikkeavalta. 

Näissä on minusta se hyvä puoli että niitä voi ottaa vain tarvittaessa, toisin kuin jos sosiaalisiin ongelmiin määrätään masennuslääkettä. Minusta ainakin kivampi, että voin syödä vain sanotaanko 1-2 pilleriä kuukaudessa, silloin kun oikeasti tarvin, eikä niin että mun täytyy olla jonkun lääkkeen vaikutuksen alainen jatkuvasti siksi että pari kertaa kuussa tarvin esiintymisjännitykseen lääkettä.

Kiinnostaisi kyllä kokeilla?

Mutta seisooko mu_a jos ottaa bentsoja?

Vierailija
30/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotkut muuttuvat känissä aggressiivisiksi, juovat ns. rähinäviinaa. Heidän olisi parempi olla ryyppäämättä kokonaan. Heillä todellinen persoona on selvinpäin.

Yleensä taustalla on huono verensokeri, kun äijät/akat alkaa viinapäissään rähisemään. Pitäisi aina syödä jotain, kun alkaa alkoholin kanssa pelehtimään...mieluiten myös alkoholin nautinnan lomassa.

Vierailija
31/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen selvinpäin hiljainen ja ujo ja yksinviihtyvä mutta kännissä puhelias, sosiaalinen, rohkea ja estoton. En kyllä sanoisi että känniminä on "oikea minä".

Ei se olekaan. Nykyään valitettavasti ihaillaan niin silmittömästi ekstroverttiyttä ja sosiaalisuutta, että jotkut ihmiset jopa kovasti toivovat olevansa aina niitä hölöttäjiä joita ovat humalassa, mieluummin kuin hiljaisia itsejään. Kuitenkin ihmisen kehityshistoriassa hiljaisuus ja ujous ovat olleet tarpeellisia piirteitä, siksi ne on evoluutiossa tänne asti jatkuneet. Ei ne ole jotain mikä pitäisi saada viinalla tai lääkkeillä pois.

Kyllä säännöllisellä känniperseilyllä saa normaalitilan ujouttakin lievennettyä. Samoin muillakin huumeilla. Ujous on kasvatuksen aiheuttama vamma, ei osa oikeaa persoonaa.

Vierailija
32/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo bentsot on?

Sinulla on vain sosiaalisten tilanteiden pelkoa - yleinen vaiva joka puolella maailmaa.

Sitä voi hallita hiukan pyytämällä lääkäriltä Opamox-reseptin. Se on syytä käydä pyytämässä, jos ei uskalla aamulla mennä töihin tai kouluun pelkotilojen takia.

Tai jos jännittää suhteettomasti treffeillä, niin ettei kykene ilmaisemaan itseään ollenkaan.

Minä menin kauan puolikkaalla Opamoxilla aamuisin töihin.

Olen huomannut, että paniikkia lievittää tehokkaasti ystävän mukanaolo, ja se jos ympäristö on hyväntahtoinen ja dynaaminen,

eikä vihamielisen hiljainen, liikkumaton ja kyttäävä.

Esim. kassajonossa en jännitä ollenkaan, jos jotkut jonossa alkavat riidellä raivokkaasti tai myymälävaras jää kiinni, sellainen laukaisee jännityksen ja saa rentoutumaan.

Iän myötä jännitys vähenee, jopa niin paljon, että minua joskus ottaa päähän, kun olen 4-kymppisenä jo niin turta, etten tunne mitään, jos vaikka joku tulee viereen flirttailemaan. Alkaa vain haukotuttaa, siinä missä nuorena olisin ollut kauhusta jäykkä ja änkyttänyt jotain käsittämätöntä.

Mulla ilmenee tuo ongelma vain naisten kanssa.

Vierailija
33/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se mikä hän on selvinpäin. Vaikea edes uskoa että tässä on jotkut vastanneet että humalapersoona olisi oikea. Ei ole, vaan se on epänormaali tila, jossa sedatiivinen päihde on vaimentanut tai sammuttanut aivoista persoonaan kuuluvan käytöksen säätelyalueita. 

Ihmisen luonnolliseen persoonaan kuuluvat nimittäin myös  estot ja harkinta, jotka alkoholi runsaina määrin sumentaa. Lisäksi alkoholi tekee erilaisia hormonaalisia muutoksia, jotka saavat käytöstä epänormaaliksi. Noin kymmenesosalla suomalaisista on myös tutkimuksen mukaan geenimuunnos, joka aiheuttaa alkoholin myötä tulevaa väkivaltaisuutta. Ei tämä väkivalta heidän perusluonnettaan ole, vaan heihin etanoliksi kutsutun liuottimen nauttiminen vaikuttaa niin että aggressiivisuutta lisäävät hormonit lisääntyvät. 

Se sen sijaan on totta, että ihminen voi lipsautella totuuksia menneisyydestään tai asioistaan humalassa herkemmin kuin selvin päin. Tämä johtuu juuri siitä, että alkoholi poistaa harkintaa, ja jos ihmisellä on jotain asioita joita haluaa pitää yksityisenä, niin alkoholipäissään nämä harkinnat ja estot ei välttämättä toimi ja siten tulee hölöttäneeksi salaisuutensa kaikille.

Juurikin näin. En voi käsittää että joidenkin mielestä humalassa tulee se "todellinen luonne" esiin. Alkoholi saa ihmiset tekemään käsittämättömiä asioita, ilman alkoholia he eivät tekisi noita asioita. On kyllä totta että ihmiset monesti käsittävät millaisia ovat humalassa, joten tavallaanhan siitä on vastuussa. Jos tietää olevansa väkivaltainen niin on tietoinen riski kun alkaa juomaan.

Olen ollut suhteessa väkivaltaisen miehen kanssa. Selvinpäin oli rauhallisen oloinen mutta viina pisti aina rähisemään. Jopa olut pienissä määrin. Ketään en ole eläessäni pelännyt yhtä paljon. Ja vuosien myötä se hänen ajatusmaailmansa aukesi, ja se oli aivan yksi yhteen niiden kännisten sadistijuttujen kanssa. Hänellä vaan oli kova tarve pysyä hyvässä maineessa joten kulissit piti olla kunnossa.

Vierailija
34/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku puhuu, että pitää nähdä kymmenen kertaa humalassa. Jotkut ovat humalassa viisi kertaa elämässään, joten uskomaton ehdotus. Jos joku on kymmenen kertaa humalassa vaikka vuoden aikana, hän on pahimman luokan alkoholisti.

En ymmärrä, miksi te tuollaisten humalaisten kanssa olette missään tekemisissä?

Uskomatonta tahallista väärin ymmärtämistä! Ihan samoin kuin missä tahansa asiassa, minkään yhden kerran perusteella ei pidä tehdä liian pitkälle menviä johtopäätelmiä. Pitää olla useampi kerta otantaa että tulos on luotettava. Sama koskee myös selvinpäin olo kertoja, yksi kerta ei anna kovin luotettavia tuloksia.

Vierailija
35/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen selvinpäin hiljainen ja ujo ja yksinviihtyvä mutta kännissä puhelias, sosiaalinen, rohkea ja estoton. En kyllä sanoisi että känniminä on "oikea minä".

Ei se olekaan. Nykyään valitettavasti ihaillaan niin silmittömästi ekstroverttiyttä ja sosiaalisuutta, että jotkut ihmiset jopa kovasti toivovat olevansa aina niitä hölöttäjiä joita ovat humalassa, mieluummin kuin hiljaisia itsejään. Kuitenkin ihmisen kehityshistoriassa hiljaisuus ja ujous ovat olleet tarpeellisia piirteitä, siksi ne on evoluutiossa tänne asti jatkuneet. Ei ne ole jotain mikä pitäisi saada viinalla tai lääkkeillä pois.

Kyllä säännöllisellä känniperseilyllä saa normaalitilan ujouttakin lievennettyä. Samoin muillakin huumeilla. Ujous on kasvatuksen aiheuttama vamma, ei osa oikeaa persoonaa.

Ei mulla ainakaan normaalitilan ujous ole lieventynyt vaikka oon vetänyt kännit joka viikko jo usemman viime vuoden ajan ja piriäkin silloin tällöin.

Vierailija
36/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalassa tulee se todellinen persoona selvästi esille, kun ei pysty piilottelemaan sitä. Samoin kuin vihaisena, silloin ihminen sanoo mitä oikeasti ajattelee ilman, että empatia sitä pehmentää.

Toinen pitää nähdä humalassa ja vihaisena ennen kuin voi ajatellakaan parisuhdetta.

Negatiiset tunteet ovat enemmän aitoja kuin positiiviset? Miettikää, miettikää

Vierailija
37/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki helikopteria ja tööttäsi vastaantulevan zirbulan nisää?

Vierailija
38/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus sepittänyt humalapäissäni tarinoita ja keksittyjä juttuja nähdäkseni miten ihmiset niihin reagoivat. Varmaan huomionhaku ollut kyseessä. Sitten edes ole muistanut mitä olen sanonut....

Vierailija
39/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen

Vierailija
40/61 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joskus sepittänyt humalapäissäni tarinoita ja keksittyjä juttuja nähdäkseni miten ihmiset niihin reagoivat. Varmaan huomionhaku ollut kyseessä. Sitten edes ole muistanut mitä olen sanonut....

Eli kuuluisia humalaisen horinoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi