Mitä mieltä olet: Saako hautausmaan "liikoja" rusakkoja ja kauriita metsästää?
Kommentit (19)
Linkkisi ei toimi, mutta noin pääsääntöisesti ei saa sillä hautausmaat ovat liian lähellä asutusta. Jollain erityisluvalla voi saada, mutta silloinkin tulee yleensä vain jousella metsästys kyseeseen.
"Tänään syödään rusakkoa minkä posautin tossa hautausmaalla"
hyi
Vierailija kirjoitti:
Linkkisi ei toimi, mutta noin pääsääntöisesti ei saa sillä hautausmaat ovat liian lähellä asutusta. Jollain erityisluvalla voi saada, mutta silloinkin tulee yleensä vain jousella metsästys kyseeseen.
Kyselin siis mielipidettänne asiaan. Eli onko mielestänne eettisesti oikein tappaa rusakkoja ja kauriita, jotka syövät kukkia hautausmaalla?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselin siis mielipidettänne asiaan. Eli onko mielestänne eettisesti oikein tappaa rusakkoja ja kauriita, jotka syövät kukkia hautausmaalla?
ap
On.
Pahoittelut. Hakemaasi sivua ei löydy.
Minä vuonna aloitus on tehty?
Väärin on, paitsi jos minulla on se lupa, niin sitten on oikein.
On .Yleensä homman tehdään esim.jousella ,ei niitä kuka tahansa metsästysluvan omaava pääse räiskimään
Minua eivät rusakot haittaa. Omaisen haudalta on syöty kukkia ja jätetty papanoita vastineeksi. Mielestäni söpöä, ja uskon, että edesmennyt läheiseni olisi ajatellut samoin. Toivottavasti minun haudallani saavat aikoinaan kaikki eläimet syödä kukkia ihan rauhassa, jos joku sellaisia haluaa sinne tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan niitä on.
Miksi olisi pakko? Kyllä luonto hoitaa "liiallisen" rusakoiden määrän niin, että kettujen tai pöllöjen määrä lisääntyy. Ei ihmisen tarvitse asiaan puuttua.
Tästä siis on kyse:
https://www.hameenlinnanseurakunnat.fi/asiointi/hautausmaat/usein-kysyt…
Miksei hautausmaata aidata jos kerran haluavat pitää kokonaan erillään luonnosta?
Kyllä ne kauriit ja rusakot palaa pian takas ja sit ne varmaan taas aloittaa tapon. Niin turhaa :(
Ootte seurakunnassa vaan pihejä ja laiskoja, ku ette halua hoitaa hautoja enempää kuin minimitasolla!
Hautausmaiden ylläpito on kirkolle osoitettu yhteiskunnallinen tehtävä, eli ylläpitokustannukset maksaa valtio. Se, mihin raha riittää, riippuu siitä paljonko eduskunta tähän varoja osoittaa. Hautausmaiden ylläpitoon ei käytetä kirkollisverovaroja, koska muuten kirkon jäsenet joutuisivat maksamaan myös niiden kulut, jotka eivät kuulu kirkkoon.
Metsästäjät mieluummin aitatalkoisiin. Voisi tosin olla helpompi suojata ne kukkaset vaikka jollain tötteröllä.
Voitaisiinko laittaa matoansat ettei madot syö vainajaa. Mitä nyt yksistä kukista. Matojen takia haluan tuhkauksen
up