Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeestiko joku aloittaa pottailun 5kk ikäisellä vauvalla???

Vierailija
02.04.2006 |

Taaperopalstalta poimittua. Ei hyvänen aika. Eihän tuon ikäinen useinkaan vielä edes istu! Aika karmeeta kun ei anneta vauvan olla vauva, kaikki ajallaan eikö niin...?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tosin ystäväni aloitti ehkä 6kk iässä... ? Mun mielestä ehkä hiukan aikaisin.. Toisaalta itse olin kovasti siihen kannustamassa, kun me aloitettiin ehkä 8kk iässä. Nyt tyttäremme 1v 10kk oikeastaan päiväkuiva (muutamia pieniä liruja lukuunottamatta ehkä kerran 2 viikon aikana) ja melkein yökuiva (pissit tulee 1krt./vko).. Mun mielestä moni liikaa pelkää tuota pottailua ja aloittaa taas liian myöhään...

Vierailija
2/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin helppo siivota kakat potasta. Tosin muutaman kk päästä sitten ei enää suostunut istumaan potalle ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja JOKA KERTA olin kuulema tehnyt pissit siihen.... =D no joo, mut ei minusta ole vielä kiire noin aikaseen!

Vierailija
4/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaippaan p*skominen ole mikään sellainen pakollinen juttu, mikä lapsen on pakko saada tehdä. Lapsella on syntyessään kyky viestiä hädästä, mutta vanhemmat laittavat lapselle vaipan ja viis välittävät lapsen viesteistä, joten lapsi oppii tekemään asiansa vaippaan.

Vierailija
5/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka ei yksinkertaisesti tullut vaippaan. Jotenkin sitä oppi " lukemaan" lasta ja tiesi milloin on potan aika.

Mutta sitten pari kuukautta 1-vuotissynttäreiden jälkeen ei enää puhettakaan että ois potalle istunut.

Nyt poika on 2v4kk ja on päiväkuiva eli pissit ja kakat tulee pottaan. :)

Vierailija
6/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat päiväkuivia n.1vuoden iässä ja yökuivia 2v ikäsinä. Vahinkoja toki sattui välillä. Helpolla pääsin.

Vierailija
7/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritettiin 1-v:sta lähtien, mutta nyt vasta päästiin juonesta kiinni. Jokainen aloittaa sit kun on ssihen valmis.

Vierailija
8/11 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitttiin pottailu 4kk ikäisenä.. tarkotuksena ei ollut varsinaisesti opettaa pottaan tarpeitaan tekemään, vaan ihan vaan totuttaa siihen että on ihan jees homma :) No nyt tyttö on 6kk ja tekee useinkin pottaan pissit ja kakat. mutta mä nyt olen muutenkin ihan hörhö kun käytän kestovaippoja ja kantoliinaa, ties mitä hulluja :D

Eikä tyttö potalla itse istu, vaan istutan sitä siinä niin että tuen sitä..

Nuo merkit mitä vauva antaa ennen kun hätä tulee vaihtelee jokaisen lapsen kohdalla. meidän tytöllä ainakin tosi selkeä viesti kakkimista ennen.

MammaH85

Vierailija
9/11 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä sen ikäisellä ei ole vielä pidätyskykyä. Toki jos käyttää säännöllisesti potalla vähän väliä niin ei kai silloin mitään vaippaan tulekaan. En kuitenkaan puhuisi, että lapsi on kuiva! Meillä lapsi 1v5kk ja kakka tulee millon tulee, ei mitenkään säännöllisesti esim. ruuan jälkeen vaan voi olla päivä ettei tule ollenkaan ja toisena päivänä kakkii koko ajan. Olisi ihan mahdotonta lähettää potalle, kun toinen ei osaa vielä edes puhua eikä viestittää millään tavalla että on hätä ja kun huomaan sen, on kakka jo tullut vaippaan.

Vierailija
10/11 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei vauvansa paskantamista tunnista niin silloin on jo jotain vialla...

Vierailija
11/11 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin sillon on jo tavarat housussa ja lapsi piereskelee muulloinkin kun kakkahädässä.