Suomalaisautoilija pysähtyi suojatien eteen ja alkoi kuvata – lopputulos järkyttää
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen epävarma tienylittäjä, koska jotkut autoilijat ovat niin arvaamattomia. En oikeasti uskalla ylittää tietä, jos autolija ei pysähdy oikeasti tai ilmaise selkeästi että voin ylittää tien.
Joskus lapsena meinasin jäädä auton alle, kun olin ylittämässä suojatietä. Auto lähestyy suojatietä ja hidastaa, oletin että tämä tarkoitti sitä että saan ylittää tien. Sitten yhtäkkiä kiihdyttää ja vetää äkkijarrutuksen kohdallani. Kuski alkoi möykkäämään, että mitä ihmettä minä teen, enkö tajunnut että siinä suojatiellä oli hidaste, jonka takia hän hidasteli. Karjui pää punaisena, että suojatietä ei lähdetä ylittämään jos auto ei ole selkeästi pysähtynyt.
Ajaja oli selvästi mielisairas. Sinä toimit oikein.
Kyllä tuolla saa varoa holtittomia tien käyttäjiä. Pyöräilijät tulevat vauhdilla eteen, jalankulkijat eivät katso mihinkään suuntiin vaan kävelevät alle, autoilijat tulevat sen kummemmin katsomatta kolmion takaa eteen, risteysalueilla ja usein myös suojateiden kohdilla on suuret pusikot joiden taakse ei autoilija välttämättä edes näe ja niitä istutetaan vaan lisää vaikka tuovat pelkkää harmia enemmän kuin viihtyvyyttä jne. Näitä riittää vaikka kuinka paljon. Nuoret ajavat mopoautoilla ja traktoreilla todella holtittomasti. Olen nähnyt mopoautoja moottoriteillä vaikka niillä ajo on siellä kiellettyä, eikö vanhemmat puutu tähän lainkaan? Sitten maristaan kun joku ajaa kullannupun mopoauton perään motarilla. Mopoautossa ei ole mitään vahvikkeita missään ja ovat varsinaisia surmanloukkuja. Näkeehän sen miten rusinaksi ne menee törmäyksestä ja on suorastaan ihme jos hengissä selviää moisessa kopissa. Täytyy vanhemmillakin päässä viirata kun moisen paskan pennulleen hankkii. En ymmärrä. Mun nuoruudessa niillä ajoi vanhukset ja invalidit.
Mopoautot pois motarilta. Varsinkin Tampere-Jämsä välillä näkee useinkin.
Voiko soittaa hätäkeskukseen jos näkee mopoauton motarilla tukkimassa liikennettä?
On nimittäin liikeenteelle vaarallista touhua moinen. Eivätkö vanhemmatkaan tuon vertaa välitä?
Tuostahan lähtee kortti välittömästi hyllylle. Pitäis olla poliisilla enemmän suojatieratsioita!
Minua raivostututtaa jalankulkijat jotka kävelevät kännykkäänsä tuijottaen suojatien yli !
Opetelkaa katsekontakti aina autoilijaan. Ei se ole selvyys että olette tulleet huomatuiksi. Varsinkin te idiootit jotka kuljette syksypimeällä mustissa vaatteissa ! Liikenneympyrän välittömässä läheisyydessä olevat suojatiet ovat vaarallisia sillä autoilijalla on monta samaan aikaan suoritettavia havnnointeja ja jalankulkija voi helposti jäädä ikkunatolpan taakse.
Autoilija voittaa aina onnettomuudessa jalankulkijaa vastaan ja oikeassa oleminen ei raatoa lämmitä !
Vierailija kirjoitti:
Miten se lastaaja tuohon on pysäköinyt? Suojatien eteen pitää jättää 5 metriä tyhjää.... kai se lastaamistakin koskee?
Se lastaaja olikin suojatien JÄLKEEN, ei siinä päde 5m.
Ei ole suojatiemerkit peitettynä, mistä tuollaista keksitte?
Miksi ylipäätään kaahaavat TIETYÖMAA-ALUEELLA????
Tossa olis kyllä hyvä poliisin kerätä pikavoittoja 😉
Voe tokkiisa. Musta se on ihan virkistävää. Antaa kaikkien kukkien kukkia. 😉