Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun "tavallinen kotiruoka"?

Vierailija
10.08.2017 |

Laita yksi esimerkki.
Mä teen tänään jauheliha-fenkolilaatikkoa

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kertokaa nyt joku viisas että mitähän vittua on NISTIPATA??!??! kahvit ei mene enää alas kurkusta ja mielikuvat laukkaa...

Oletan että samaa jonka tunnen crustipatana. Usein soijarouhe+makaroni+tomaattimurska, mutta voi tarkoittaa myös mitä kaapista löytyy -jämäpataa. Halpoja aineksia (säilykkeitä kuten papuja, perunaa tai pastaa) ja kaikki sekaisin pannulla.

Vierailija
62/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuukausina olen tehnyt paljon "paistettua riisiä" vähän sillä perusteella, mitä kaapista löytyy. Sushia oon tehnyt myös ainakin kerran viikkoon. Tortilloja tai tacoja on samoin melkein kerran viikossa. Eniten kesän aikana ollaan syöty ihan vain grillattua kanaa erilaisilla lisukkeilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään keitoista ja viimeisin oli: sipulia, v.sipulia, paprikaa, tomaattimurskaa, valkosia papuja ja mausteita. Keitoksi, soseeksi ja lopuksi smetanaa/creme fraichea/ruokakermaa...

Vierailija
64/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisen päivän lemppari on kasviskebabpannu sweetchilijogurttikastikkeen kanssa. Eli paistetaan kaupan pakastekebablaskuja pannulla, reippaasti tuoretta valkosipulia ja chiliä joukkoon ja pakastekasviksia. Jogurttikastikkeeseen tulee turkkilaista jogurttia, valkosipulia ja sweetcilikastiketta. Ruoka on valmis vartissa.

Muita tavallisia ruokia on kaikki keitot, padat, laatikot, kalaruoat, salaatit, pastat, pihvit. Siiis ihan kaikki kotona tehty. Tänään syödään pulled pork hapurilaisia. Eilen valmistin possun ja sämpylät valmiiksi ja tänään teen vielä coleslawn ja bataattiranut ja valkosipulimajoneesin. Eilen syötiin lohta ja fetasalaattia.

Vierailija
65/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeitto on se, minkä teen jos en osaa päättää mitä ruokaa laittaisin. Ainekset on yleensä kaapeissa.

Vierailija
66/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuudeleita paistetuilla kasviksilla ja pavuilla

Vierailija
67/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D  ihan tavallisia, varsinkin kampelavatkuli :D

Tietääkö joku, mikä  on vatkuli, minä en tiedä ?

Tiedän, mutta en tekisi sitä kampelasta. Nimi vatkuli vaikutti omituiselta silloin 1970-luvulla emäntäkoulussa, kun sen ensimmäistä kertaa kuulin. Maksavatkulia tehtiin, eikä siinä mitään vatkattu. 

Tähän aikaan vuodesta voi olla mitä tahansa ulkogrillissa valmistettua, vähän eksoottisempaakin. Kalaa syödään monessa muodossa, kuten muikkupottuja ( perunat tietenkin uusia omalta maalta ja muikut itse pyydettyjä ... ), syksyllä hirvenliharuokia.

Vierailija
68/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkara- ja jauhelihakeitto

Perunasose-jauhelihalaatikko

Kananmunakastike + keitetyt perunat

Muussi ja jauhelihakstike

Minäkö tämän kirjoitin ... en sittenkään, ei meillä kananmunakastiketta ole tehty vuosiin. Muuten meillä on paljon noita " vanhanaikaisia ruokia", mutta ei kuitenkaan koulukeittiön inhokkeja kesäkeittoa ja tillilihaa, eikä mitään vatkulia. Pataruokia, laatikoita, kiusauksia ja keittoja enimmäkseen, ja sitten perunaa, pastaa tai riisiä ja kastiketta.

Vierailija
69/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pasta, nyt uunissa on broilerikiusaus kun on viileähkö päivä ja ei haittaa vaikka uuni olisi pidempään päällä. Sämpylätaikina on kohoamassa

Missäpäin on viileähkö päivä? Täällä Pirkanmaalla on 21 eli tämän kesän mittapuulla hyvinkin lämmin. Ohis.

Vierailija
70/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään 80-prosenttisesti Lähi-Idän ruokia kun mies kokkaa yleensä. Jos minä teen ruokaa niin menee aika helposti aasialaisen puolelle, curryja tms. Tykätään molemmat mausteisesta ruuasta. 

Tänään syödään vielä eilistä maqlubaa (kana-vihannes-riisihässäkkä), huomiseksi menee kebabit ja burgerit lampaan jauhelihasta hiiligrilliin ja arabialainen salaatti kylkiäiseksi. 

Vierailija
71/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Erilaiset keitot, kiireessä sosekeitto pakasteista, perunasta ja pavuista

-Kikherneruoat, kuten uunipihvit

-Peruna-porkkana-lihavuoka

- Risotot ja wokit kasviksista, pavuista tai kanasta

-Itsetehdyt pinaatti/porkkanaletut

-Tomaatti-mozzarellasalaatti tai munakas

Vierailija
72/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti? Mantelimaito ja nikotiinipurkka. Kun lapsi on kotona, erilaisia pastaruokia (avokado-farfallesörsseli on meidän molempien lemppari). 

Ja joo, sh oireilee taas mutta en jaksa nyt välittää siitä. 

Vierailija
73/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti quornilla tai tonnikalalla tai tofulla

Quornwokki

Kasvispullat pakastealtaasta+riisiä tai kuskusia

Vierailija
74/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä. 

Joskus on aikaa ja halua tehdä vaikka 6 tuntia haudutettu ragu tai lihasoppa. Toisinaan taas mennään sashimilautasella, jossa siis ostan vain (hyvälaatuisen ja tuoreen) lohifileen, leikkaan siitä raakana ohuita siivuja ja syön soijakastikkeen, wasabin ja kasvisten kanssa. On muuten ihan törkeen hyvää. Käytännössä siis sushia ilman riisiä.

Vierailija
75/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienikeitto, kantarelli, suppis, tai mustatorvisieni.

Vierailija
76/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan sisäpaistista tehdyt pataruuat ovat varmaan sitä perus settiä meillä. Meillä syödään ainoastaan liha tai kalaruokia.Kesällä lohta tuli tehtyä usein eri muodoissa (itse pyydettyä).

Vierailija
77/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat ja joku kastike/ riisi+ joku kastike. Tänään tosin hernekeitto, itse tehtynä siis.

Vierailija
78/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyvin vanhanaikainen kokkaaja. Voi olla, että johtuu siitä, että kokkaaminen ei kiinnosta, joten ei tule kokeiltua mitään uusia reseptejä. Meillä syödään perinteisiä kotiruokia kuten esim. perunoita ja läskisoossia, herne-, makkara-, kala- ja lihakeittoa, makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta, lihapullia ja kalapullia sekä kanarisottoa ja kanaviillokkia jne. Äärimmäisen mielikuvituksetonta, mutta kyllä ne ovat ihan kelpo ruokia.

Vierailija
79/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelit, joihin sekoitan siemeniä ja jotain kasviksia mitä sattuu olemaan

Vierailija
80/195 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat ja perunamuusi, jauhelihatortillat, quesadillat, pastasalaatti, kanakorma, kaalilaatikko, spagetti ja jauhelihakastike, kanaa kermaisessa ananaskastikkeessa, katkarapukasari, uuniperunat, mozzarella-tomaatti-patongit, sienipasta, spagetti carbonara.