Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön!

Just asking...
09.08.2017 |

Mitä konkreettisia toimia olet tehnyt saadaksesi pk-seudun työvoimapulaisilta aloilta töitä? Esim. raksamiehiä, hoitajia, bussikuskeja ja siivoojia tarvitaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pystyisin ainoastaan siivoamaan, jos siihenkään (pitää olla koulutus tai työkokemusta).

Vierailija
2/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä mitään, mutta haluaisin tehdä. Mitä sinä olet tehnyt, jaa vinkkisi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
4/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mittään!

Vierailija
5/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista pystyisin ainoastaan siivoamaan, jos siihenkään (pitää olla koulutus tai työkokemusta).

Mikä estää hakeutumasta kouluun?

Itse olin siivousfirmassa töissä opiskelujen ajan. Ei vaadittu koulutusta, eikä työkokemusta. Sanoin, että voin tulla näyttämään, että selviän. Jos ette sen jälkeen halua työpanostani, se on ok.

Vierailija
6/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää hakeutumasta kouluun?

Itse olin siivousfirmassa töissä opiskelujen ajan. Ei vaadittu koulutusta, eikä työkokemusta. Sanoin, että voin tulla näyttämään, että selviän. Jos ette sen jälkeen halua työpanostani, se on ok.

No enpä ensimmäiseksi olisi siivoojaksi kouluttautumassa. Sivutyönä menisi, mutta se vaikuttaa tukiin. 

Vierailija
7/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko ihan konkreettisesti kertoa miksi minua kiinnostaisi pääkaupunkiseudun työvoimapula kun en ole työnantaja pääkaupunkiseudulla? Työvoimapulahan on minulle korkeintaan hyvä asia.

Vierailija
8/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea oli hakea raksamieheksi tai hoitajaksi tradenomin tutkinnolla.

Onneksi oman alan työpaikka löytyi parissa kuukaudessa.

Vierailija
9/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun estää hakemasta rahan puute. Opintotukea saa jokainen kansalainen vain tietyn määrän ja kun se on käytetty, pitää opiskella mahdollisilla säästöillä. Siihen ei suurimmalla osalla ole mahdollisuutta.   

Vierailija
10/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut pk-seudun työvoimapulasta?

Vierailija
11/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkonomin papereista ei taida olla apua mihinkään mainituista. Enkä edes asu pk-seudulla. En siis ole tehnyt mitään.

Vierailija
12/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainituilta aloilta en ole hakenut, mutta opettajaksi kyllä. Voin vakuuttaa, että Helsingissä ei ole edes sijaisena yhtään epäpätevää yhteiskuntaopin ja historian opettajaa, koska minulle ei ole kutsua kuulunut. Itse asiassa ei edes yhtään mitään vastausta, vain "kiitos hakemuksesta", mikä todistaa että on se ainakin perille mennyt.

Vierailija
13/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Miksi ihmeessä hakisin töitä 450 kilsan päästä?

Vierailija
14/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just asking... kirjoitti:

Mitä konkreettisia toimia olet tehnyt saadaksesi pk-seudun työvoimapulaisilta aloilta töitä? Esim. raksamiehiä, hoitajia, bussikuskeja ja siivoojia tarvitaan.

Onko älykääpiö pienissä aivoissasi heilahtanut ajatus, että noille aloille a) tarvitaan erityiskoulus ja b) niille on muuallakin hommia?

Vierailija
15/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua matalapalkka-aloille, oli työvoimapula tai ei.

Vierailija
16/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hienot ilmat ollut koko kesän. Älä nyt naurata noiden sun työjuttujesi kanssa.

Tänäänkin otin aurinkoa koko päivän. Luin kirjaa ja iltapäivästä grillattiin ruokaa.

Ihan täydellinen päivä.

Vierailija
17/41 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kenkälankkia naamaan ja kaikkia AP:n mainitsemia töitä, kaikki kaatui siihen ettei työkkäri myönnä kantiksille palkkatukea enkä suostunut tekemään alle tes:n ilman kirjallista työsopimusta.

Vierailija
18/41 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just asking... kirjoitti:

Haen pk-seudulta vain sellaisia töitä, joiden palkalla minulla olisi varaa asua siellä. Siivooja, raksan apuduunari ja hoitaja ilman mitään koulutusta eivät sellaisia ole. Ajokorttia en omista joten bussikuskiksikin vaikea päästä varmaan. Ajokortin hanki taan ei ole rahaa eikä oikein muuhunkaan kouluttautumiseen. IT-alan maisteri olen ja niitä töitä kyllä myös pk-seudulta hakenut.

Vierailija
19/41 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei kiinnosta työnteko, juopottelen ja vedän kamaa mieluummin.

Vierailija
20/41 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympäännyin niin totaalisesti hoitajan työhön etten enää keksi siitä työstä yhden ainoata hyvää asiaa.

Raksalla en pärjäisi; olen 155/50

Bussikuski tarvitsee ajokortin, ei ole rahaa ajaa enkä lyhyenä tuntisi varmuutta ajaa yhtään mitään

Siivonnut olen mutta astman vuoksi piti lopettaa. Ei haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän