Miksi ihmeessä jotkut pitävät päältä täytettävistä pesukoneista?
Jo yksin rumpukin on ärsyttävä avata.. Ensin kansi ja sitten rumpu ja sitten saa selkä pitkällä pyllistellä ja sukellella pyykkejään koneesta. En tykkää yhtään.
Kommentit (32)
Kokemusta on kummastakin ja mun mielestä se päältätäytettävä on nimenomaan helpompi kun ei tarvitse kyykkiä lattialla.
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelma.
Hommaa pari välilevyn pullistumaa niin voi sullakin olla ongelma
Mä tykkään enemmän päältä täytettävästä, vaikka onhan niitä pyöriviä pyykkejä ihan kiva seurata siitä ikkunasta. Mulla on elämäni ensimmäistä kertaa vasta nyt sivulta täytettävä, ja mua ärsyttää siinä se, että sinne ikkunan mutkaan jää kaikkea likaa ja nöyhtää, joskus sukkakin tms.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Mä tykkään enemmän päältä täytettävästä, vaikka onhan niitä pyöriviä pyykkejä ihan kiva seurata siitä ikkunasta. Mulla on elämäni ensimmäistä kertaa vasta nyt sivulta täytettävä, ja mua ärsyttää siinä se, että sinne ikkunan mutkaan jää kaikkea likaa ja nöyhtää, joskus sukkakin tms.
Samaa mieltä, ärsyttää kun siihen ikkunan väliin menee jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin hankala väli pesukoneelle, ettei siinä mahdu edestä avattavan luukku aukeamaan. Päältä aukeava pesukone oli helpompi hankkia kuin tehdä kylppäriremontti.
Uuden asunnon pienen kylpyhuoneen takia jouduin konetta vaihtamaan ja vihaan uutta pesukonetta. Koira saa pestä pyykit tästä lähtien!
Eräässä herätysliikkeessä on sivultatäytettävät pesukoneet kielletty. Herää pahoja ajatuksia, jos näkee täyttöikkunasta nimettömät kastumassa ja pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelma.
Hyvää tekee hieman venytellä ja taivutella ;)
terveisin päältätäytettävän omistaja
Kaffepulla kirjoitti:
Sivulta tytettävässä on yksi riemastuttavan helppo luukku avattavana ilman erillistä rummun avaamista. Eikä tarvinnut tunkea päätänsä pesukoneen sisään saadakseen pyykit ulos... Ai että kaipaan vanhaa konettani :(
Ehkä päältä täytettävä sopii lyhyille ihmisille?
Pitkänä ihmisenä tykkään päältätäytettävästä. Hieman kumartuu eteenpäin ja noukkii pyykit. Versus kyykistellä lattianrajassa kaivellen selkä mutkalla sivustatäytettävän koneen uumenista loppuja piilottelevia sukka. Tätä ei persjalkainen myyjä kerran meinannut millään ymmärtää. Myisivät vaan sellaisen koneen kun ihmiset haluaa. Polvivaivaiselle pitkälle omansa ja välilevypullistumaiselle tai lyhyemmälle omansa.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä herätysliikkeessä on sivultatäytettävät pesukoneet kielletty. Herää pahoja ajatuksia, jos näkee täyttöikkunasta nimettömät kastumassa ja pyörimässä.
Minulla jäi kerran pyykit koneeseen ja sisällä oli alusvaatteita. Korjaaja poistui siksi aikaa kun noukin ne koneesta...
Päältätäytettävästä on helpompi poimia pyykit pois, ja täyttäminenkin on helpompaa.
Mulla oli pyykkikonetta ostaessani aika pieni vessa, ei sinne muunlaista mallia olisi mahtunut. Eipä silti, mieluummin kumarrun kuin kyykistelen. Hyvin olen ylettänyt pyykit koneesta keräämään narulle.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Sivulta tytettävässä on yksi riemastuttavan helppo luukku avattavana ilman erillistä rummun avaamista. Eikä tarvinnut tunkea päätänsä pesukoneen sisään saadakseen pyykit ulos... Ai että kaipaan vanhaa konettani :(
Ehkä päältä täytettävä sopii lyhyille ihmisille?
Päinvastoin. Lyhyille sopii sivultatäytettävä, koska eivät yllä noukkimaan vaatteita päältätäytettävästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelma.
Onko sitten kivempaa kyykötellä ja pyllistellä siellä lattianrajassa? Höh.
Kun selkä ja polvet ovat sellaisessa kunnossa kuin minulla, niin jopa jäisivät pyykit pesemättä edestä täytettävässä koneessa.
Ja ei, edestä täytettävä kone ei ole kielletty lestadiolaisilta, niin kuin ei myöskään ikkunaverhot tai kukkapurkit ikkunalaudalla. En ole itse lestadiolainen, mutta monet ystävät ovat. Heitä huvittavat nämä monet vanhat luulot.
Olen lyhyt, mutta koskaan ei ole pitänyt päätä työntää saadaakseen pyykit päältätäytettävästä koneesta.
Käytin ennen taloyhtiön konetta, joka oli sivusta täytettävä. Nykyään minulla on oma päältä täytettävä kone, ja oikein erityisesti iloitsen siitä, miten mukavaa on hoitaa pyykinpesu selkä suorana. Päältä täytettävässä koneessa myös näkee koneen eli rummun sisällön vaivattomasti. Ei siis meinaa jäädä yksittäisiä sukkia yms. rummun hämärään piiloon.
Mulla on päältä täytettävä pesukone, 40 cm leveä. Asun pienessä yksiössä ja sivusta täytettävät koneet ovat yleensä leveämpiä. Ei jää kylppäriin nykyisinkään liikaa tilaa, vaikka on mahdollisimman pieni kone. En mä tykkäis kyykkii edes siellä lattialla täyttämässä pesukonetta ja ei oo lapsuuden jälkeen tullu ihasteltua pyykkien pyörimistä koneessa. :)
Meillä on niin hankala väli pesukoneelle, ettei siinä mahdu edestä avattavan luukku aukeamaan. Päältä aukeava pesukone oli helpompi hankkia kuin tehdä kylppäriremontti.