Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti koska ei kuulemma enää kykene rakastamaan mua koska olen äiti

Vierailija
08.08.2017 |

Näkee mut vain äitinä, ei puolisona. Lapsemme täyttää vuoden. Voi ahdistus sentään, tässä sitä ollaan kahdestaan pienen kanssa.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? kirjoitti:

Oleko käyttäytynyt pelkästään kuin äiti ja unohtanut, ettet ole miehesi äiti vaan vaimo?

Mä jäin pohtii tätä myös, koska täällähän oli se todella pitkä keskusteluketju siitä, että miten monien naisten pukeutuminen ja olemus muuttuu äidiksi tultuaan. Samistellaan yhdessä vauvan kanssa lettileggareilla yms. Ja kysymys oli miksi, koska miehet eivät näe enää silloin näitä äitejä naisellisina naisina vaan ainoastaan äiteinä. Kyllä monissa äideissäkin on vikaa. En nyt sano, että ap:n tapauksessa on näin, mutta monen muun kohdalla on.

Vierailija
22/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös, että ap on ollut vain ja ainoastaan äiti, ei enää ystävä ja vaimo. Eli hän saa juuri sitä mitä on halunnut, mies katoaa hänen elämästään takavasemmalle ja ap:n ei tarvitse enää olla vaimo. Hän voi istua nyt aarteensa päällä vaikka hamaan tappiin asti ja katsoa, että aikuissuhteita ei pääse enää syntymään. Luultavasti mies huolehtii lapsesta isänä hyvin, mutta vaimo on se vieras tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan myös, että ap on ollut vain ja ainoastaan äiti, ei enää ystävä ja vaimo. Eli hän saa juuri sitä mitä on halunnut, mies katoaa hänen elämästään takavasemmalle ja ap:n ei tarvitse enää olla vaimo. Hän voi istua nyt aarteensa päällä vaikka hamaan tappiin asti ja katsoa, että aikuissuhteita ei pääse enää syntymään. Luultavasti mies huolehtii lapsesta isänä hyvin, mutta vaimo on se vieras tyyppi.

^ Terveisiä sinne porvooseen. Aika kulunutta tulla tällaisessa tilanteessa väittämään tuollaista.

Vierailija
24/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^ Terveisiä sinne porvooseen. Aika kulunutta tulla tällaisessa tilanteessa väittämään tuollaista.

Selvennätkö vähän? Valitettavasti aika moni nainen unohtaa olevansa nainen ja vaimo lapsen syntyessä, ollaan vain se äiti, ei mitään muuta. Tästä on enemmän kuin liikaa esimerkkejä.

Vierailija
25/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selvennätkö vähän? Valitettavasti aika moni nainen unohtaa olevansa nainen ja vaimo lapsen syntyessä, ollaan vain se äiti, ei mitään muuta. Tästä on enemmän kuin liikaa esimerkkejä."

Mies sanoi jo raskauden alussa ettei rakasta, koska olen (tuleva) äiti.

Ap

Vierailija
26/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, lapsi tuhoaa sekä seksielämän että parisuhteen.

Niin, mies ei kestä sitä että naisen keho muuttuu raskauden myötä eikä siksi enää halua harrastaa seksiä raskausarpien, roikkuvan vatsanahan ja riippuvien rintojen yms. luonnollisten muutosten takia. Mies ei myöskään kestä vauvaa joka rääkyy, valvottaa, vie vaimon huomion ja tekee molemmat vanhemmat väsyneiksi.

Kaikkein vähiten mies kestää vaimoa joka hoitaa vauvaa miehen ollessa töissä, herää yöllä imettämään ja on jatkuvassa unenpuutteessa eikä siksi jaksa "pitää huolta itsestään" (lue: mennä salille, meikata, laittaa hiuksia, käydä shoppailemassa uusia vaatteita).

Ja tämähän on tietenkin kaikki vauvan ja vaimon syytä eikä suinkaan miehen.

Tämä on totta. Nykyisin kuitenkin media toitottaa naisista, jotka ovat pian synnytyksen jälkeen timmissä kunnossa. Vielä 30 vuotta sitten oli ihan tavallista, että synnyttäneen äidin vartalo ei koskaan palautunut entiselleen eikä sitä edes tarvinnut yrittää saada entiselleen. Ja miehet ymmärsivät ja hyväksyivät tämän, koska eivät nähneet toisenlaistakaan naisenmallia. Nykyisin raskauden jälkeistä rupsahtamista pidetään vain naisen laiskuutena ja haluttomuutena olla enää miehensä silmissä viehättävä. Naiset kilvan toitottavat toisilleen, että kroppansa saa kyllä timmiin kuntoon, jos vain haluaa. Ja että aina löytyy sen verran aamulla aikaa, että ehtii meikkaamaan ja laittamaan hiuksensa. Niinpä miehet miettivät, miksi omaa vaimoa ei enää kiinnosta näyttää vaimolta vaan ainoastaan äidiltä. Ja sehän johtuu siitä, ettei mies ole naiselle niin tärkeä, että tämän vuoksi kannattaisi nähdä vaivaa. Olen monesti ajatellut, miten paljon helpompaa äitiys ja naisena oleminen oli 30 vuotta sitten, jolloin sain omat lapseni. 

Vierailija
27/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ykkösprioriteetti on synnytyksen jälkeen, että "milloin saa pesää".

Kenen on, kenen ei.

Entäs, jos mies ei tee lapsen syntymän jälkeen yli VUOTEEN mitään aloitetta, lähesty seksuaalisesti, puhu asiasta tai edes katso sillä tavalla?

Vierailija
28/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuosi on ainutlaatuinen, hyvässä ja pahassa. Vauva on silloin äidin ykkösprioriteetti, ja ihan syystä. On kumma, että lapsimiehet eivät ymmärrä vauva-ajan olevan rajallinen ajanjakso elämässä , ja eivät jaksa odottaa pillun saantejaan ja sitä että nainen palautuu raskaudesta sekä sopeutuu uuteen elämänvaiheeseen. Yhdessä se lapsi on saatu alulle, yhdessä siitä myös kuuluu kantaa vastuu, tilanteen edellyttämällä tavalla. Luulisi, että aivoillaan ajattelevalla pienen vauvan isällä olisi vähän tärkeämpääkin mietittävää kuin vaimon habitus. 

Vierailija
29/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Selvennätkö vähän? Valitettavasti aika moni nainen unohtaa olevansa nainen ja vaimo lapsen syntyessä, ollaan vain se äiti, ei mitään muuta. Tästä on enemmän kuin liikaa esimerkkejä."

Mies sanoi jo raskauden alussa ettei rakasta, koska olen (tuleva) äiti.

Ap

Olisiko kannattanut hieman miettiä muutamaa asiaa ennen raskautumista? Eli vaikka sitä miesvalintaa ja yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia? Eipä tietenkään. Mutta terveisiä sinne Porvooseen tosiaan, parempi onni seuraavalla kerralla.

Vierailija
30/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, epäilen että tarina on provo.

Mä en itse tajunnut ennen lasteni syntymää, että mitä oikeasti tarkoitetaan kun mies puhuu "lastensa äidistä", mutta nyt ymmärrän. Vaimoni on paitsi vaimoni ja rakkaani, myös minulle tärkeimpien ja rakkaimpien ihmisten äiti, jota ilman minulla ei näitä pieniä ihmeitä olisi. Se tarkoittaa elinikäistä kunnioitusta ja halua pitää huolta tästä ihmisestä joka on paitsi vaimo, niin myös äiti kullannupuilleni.

Vierailija
31/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ehkäisy päässyt vahingossa unohtumaan?

Vierailija
32/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin näin.. mieshän sai jo lapsen kanssasi, aika etsiä uusi nainen! Biologiaa.

Vierailija
33/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus tai äitiys ei liity tuohon. Miehen rakkaus on loppunut ja hän on keksinyt tekosyyn johon on helppo vedota.

Pärjäät paremmin ilman tuollaista miestä.

Vierailija
34/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oliko raskaus suunniteltu ja molempien toivoma? Miten mies suhtautuu lapseen?

Vierailija
35/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kunnon mies, kun ryhtyy seurustelemaan. Varmasti sunuakin on varoitettu tai ainakin tiesit riskit.

Vierailija
36/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja olette ap? Oliko raskaus ollenkaan suunnitelmissa?

Vierailija
37/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita kunnon mies, kun ryhtyy seurustelemaan. Varmasti sunuakin on varoitettu tai ainakin tiesit riskit.

Mies on siitä metka, että siitä ei tiedä etukäteen millainen isä siitä kehkeytyy. Hyvästä voi paljastua isyyden myötä mieslapsi ja täysin toivottomasta tapauksesta vastuunsa kantava, ryhdikäs mies. 

Vierailija
38/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko ukot vaihtoon? Mieheni ei pysty rakastamaan minua koska en halua tulla äidiksi.

Vierailija
39/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisissa itsessäänhän ei ole koskaan mitään vikaa. Ketjun naiset ilmeisesti tuntevat aloittajan henkilökohtaisesti?

40/82 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1v vilkkaat ja mahavaivaiset kaksoset.. mua ainakin ahdistaa että pitäis tässä vielä äitiyden Lisäks taipua vaimoksikin, ei vaan jaksa, ja tuntuu kohtuuttomalta että sitä multa edes vaadittaisiin. Jos äidin pitää olla myös vaimo niin mitä mies tekee ollakseen isä ja silti mies??? Mun mielestä puolisolta ei tule vaatia kuin avoimuutta, muuten menee maku koko hommasta. Ei parisuhde ole mikään velvoite. Lapset tarvitsee pysyäkseen hengissä aikuisia, ne menevät kaiken muun edelle.