Miksi miehiltä on niin vaikeaa saada hellyyttä?
Onko niin, että miehet eivät pidä hellyydenosoituksista eivätkä niiden antamisesta naiselleen? Koska helpompaa on saada kameli neulansilmän läpi kuin mies osoittamaan hellyyttä naiselleen vapaaehtoisesti, oma- aloitteisesti kerran vuorokaudessa.
Ainakin oman suhteeni alussa mies kyllä silitteli, suukotteli ja halaili minua joka päivä. Nyt olen kuin huonekalu hänelle, tuskin huomaa läsnäoloani. Koskaan ei enää oma-aloitteisesti halaile, ota kainaloon, silittele. Itse änkeän kyllä miehen kylkeen kiinni sohvalla ja sängyssä, silittelen ja pidän hyvänä. Hän ei lotkauta eväänsäkkään. On niin sanotusti lahnana.
Itse ainakin koen niin, että kun ollaan parisuhteessa, niin kosketus, läheisyys ja toisen helliminen kuuluu joka päivään. Muuten en tunne, että olen haluttu ja hyväksytty. Mutta ehkä miesten maailmaan moinen ei kuulu. Ehkä he eivät sitten kaipaa kosketusta ja hellyyttä lainkaan?
Seksiä on joo, jonka jälkeen mies vetäytyy ja lähtee ulos tupakille. Siinä ne jälkihellittelyt sitten...
Kommentit (134)
Ikiaikainen aihe johon on alkanut vastauksiakin löytymään. Malli tulee lapsuudesta, jos on lapsena jäänyt vaille hellyyttä, ei osaa hakea sitä aikuisenakaan. On kuitenkin opittavissaoleva taito, niinkuin muut tunteiden näyttämiset. Jöröt vanhemmat -> jörö lapsi = periytyy sukupolvilta seuraaville ellei tapaa katkaista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun ennen seksiä pitäisi tunti kiehnätä niin saa muutaman kerran vaihtaa alushousut ennenkun edes pääsee puuhiin.
Runkkaa ensin ja mene sitten kiehnäämään. Ja jos haluat ens kerralla päästä vähemmällä niin kiehnää myös heti seksin jälkeen ja pitkään, niin seuraavalla kerralla nainen on jo puoliksi ladattu seuraavaa seksiä varten.
Kyllähän tuollainen lääppiminen, lähelle kyhnääminen ja lässyttely nyt vaan on lehmien hommaa.
Itseäni ei mikään voi enemmin vituttaa, kun nukkuessani ämmä rupeaa änkeämään lähelle eikä anna minun nukkua, enkä voi ymmärtää että tuollaisesta voisi edes kukaan joka on mies pitää, neitipojat sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun exäni ei ikinä halaillut tai kosketellut muuten kun jos tahtoi seksiä. Sillonkin se piti suorittaa mahdollisimman nopeasti, jotta sitten päästiin itse asiaan. Minulle seksistä tuli pakkopulla jolla "ostin" hitusen läheisyyttä. Mikään ei auttanut vaikka kuinka yritin puhua ja jos itse yritin halailua saattoi mies tuskaista, ettei hänen nyt tee mieli panna. Tai jos teki mieli, niin sitten äkkiä makuuhuoneen puolelle. Minulta meni lopulta halut kokonaan.
Uuden mieheni kanssa onkin sitten ihan toisin. Hän rakastaa halailua, pussailee ohi kulkiessaan, pitää kädestä. Sillä seurauksella, että minä- ex lahna - käyn älyttömän kuumana ja tahtoisin seksiä vaikka joka päivä, paljon useammin kuin nykyinen mieheni. Yritän kuitenkin olla painostamatta, ettei hänelle käy kuin minulle entisessä suhteessani. Seksi ja läheisyys ovat ihania asioita. Onneksi löysin miehen jonka kanssa saan molempia!
No tässäpä se on. Mies, jos haluat seksiä, halaile, hyväile, kehu, silittele, suukottele... (vaikka olis taka-ajatuksia, niin silti, jaksaa, jaksaa)... ja pian on naisen käsi hyväilemässä sua just sieltä missä parhaimmalta tuntuu, ja pyytämässä enempään. ❤
Oman kokemuksen mukaan tuo auttaa vain jos nainen on jo sillä tuulella, joten turha tuota on mainostaa. Jos ei naista seksi kiinnosta, niin ei se tuolla muuksi muutu.
Ja harvassa ovat olleet ne naiset, jotka ovat itse olleet aktiivisia hyväilyssä. Monet tuntuvat ymmärtävän vain sen hyväilyn vastaanottamisen päälle.
Valivali-mies bongattu!
Naisethan tässä ketjussa valittaa ja vinkuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi miehen kanssa jolle hellyys tarkoittaisi vain seksiä, oma mieheni on onneksi tosi hellyydenkipeä. Ja miten kauheeta se miehelle muka on jos sattuu seisomaan?! En käsitä. Mun miehellä seisoo vähän väliä eikä se kuitenkaan tarkoita että pitäisi samantien saada.
No sepä se on. Sehän on vaan ihanaa, jos miehellä seisoo, eikä se tarkoita että täytyisi heti harrastaa seksiä. Ellei mies ole ihan ääliö.
Miksi naisille on sitten niin vaikeaa lopettaa siinä vaiheessa kun ovat kunnolla märkänä? Muutama on oikeen suuttunut. Ilmeisesti miehellä ei ole oikeutta kieltäytyä seksistä jos siltä tuntuu.
Yllättäen tämä keskustelu on lopulta tätä miesten seksi-inttämistä. Mutta kuule, lue tarkkaan: jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä ihan milloin vaan. Vaikka kesken kaiken. Jos et tätä tiennyt.
On oikeus kieltäytyä. Mutta miehellä on myös oikeus heittää nainen ulos kämpästä ja katkaista yhteydet siihen sen jälkeen.
Jos antaa ymmärää että seskiä on tulossa niin sitten sitä pitää antaa. Jos ei halua seksiä niin ei sitten käyttäydy niin että toinen sitä voisi saada.
Tuollainen kieltäytyminen viime tipassa on törkeintä vittuilua mitä ihmiselle voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi miehen kanssa jolle hellyys tarkoittaisi vain seksiä, oma mieheni on onneksi tosi hellyydenkipeä. Ja miten kauheeta se miehelle muka on jos sattuu seisomaan?! En käsitä. Mun miehellä seisoo vähän väliä eikä se kuitenkaan tarkoita että pitäisi samantien saada.
No sepä se on. Sehän on vaan ihanaa, jos miehellä seisoo, eikä se tarkoita että täytyisi heti harrastaa seksiä. Ellei mies ole ihan ääliö.
Miksi naisille on sitten niin vaikeaa lopettaa siinä vaiheessa kun ovat kunnolla märkänä? Muutama on oikeen suuttunut. Ilmeisesti miehellä ei ole oikeutta kieltäytyä seksistä jos siltä tuntuu.
Suuttunut, kun sulla on lerpahtanut? En usko.
Ei vaan suuttunut, kun en olekaan halunnut panna sen kaiken silittelyn ja hyväilyn jälkeen. Joskus sitä kaipaa vain hellyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minun exäni ei ikinä halaillut tai kosketellut muuten kun jos tahtoi seksiä. Sillonkin se piti suorittaa mahdollisimman nopeasti, jotta sitten päästiin itse asiaan. Minulle seksistä tuli pakkopulla jolla "ostin" hitusen läheisyyttä. Mikään ei auttanut vaikka kuinka yritin puhua ja jos itse yritin halailua saattoi mies tuskaista, ettei hänen nyt tee mieli panna. Tai jos teki mieli, niin sitten äkkiä makuuhuoneen puolelle. Minulta meni lopulta halut kokonaan.
Uuden mieheni kanssa onkin sitten ihan toisin. Hän rakastaa halailua, pussailee ohi kulkiessaan, pitää kädestä. Sillä seurauksella, että minä- ex lahna - käyn älyttömän kuumana ja tahtoisin seksiä vaikka joka päivä, paljon useammin kuin nykyinen mieheni. Yritän kuitenkin olla painostamatta, ettei hänelle käy kuin minulle entisessä suhteessani. Seksi ja läheisyys ovat ihania asioita. Onneksi löysin miehen jonka kanssa saan molempia!
Miten suhtautuisit, jos miehesi alkaisikin pakenemaan yrityksiäsi ja kosketustasi? Osaisitko antaa tilaa, jos toinen ahdistuisi iholle tulostasi?
Itselle ainakin oli helpompi ottaa pakit vaimolta seksistä kuin halista. Käy pakit seksistäkin toki pidemmän päälle itsetunnolle, mutta siihen osaa varautua. Se, että vaimo pakeni hellyyttäkin oli jotenkin niin totaalinen torjunta, että otti koville.
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että miehet eivät pidä hellyydenosoituksista eivätkä niiden antamisesta naiselleen? Koska helpompaa on saada kameli neulansilmän läpi kuin mies osoittamaan hellyyttä naiselleen vapaaehtoisesti, oma- aloitteisesti kerran vuorokaudessa.
Ainakin oman suhteeni alussa mies kyllä silitteli, suukotteli ja halaili minua joka päivä. Nyt olen kuin huonekalu hänelle, tuskin huomaa läsnäoloani. Koskaan ei enää oma-aloitteisesti halaile, ota kainaloon, silittele. Itse änkeän kyllä miehen kylkeen kiinni sohvalla ja sängyssä, silittelen ja pidän hyvänä. Hän ei lotkauta eväänsäkkään. On niin sanotusti lahnana.
Itse ainakin koen niin, että kun ollaan parisuhteessa, niin kosketus, läheisyys ja toisen helliminen kuuluu joka päivään. Muuten en tunne, että olen haluttu ja hyväksytty. Mutta ehkä miesten maailmaan moinen ei kuulu. Ehkä he eivät sitten kaipaa kosketusta ja hellyyttä lainkaan?
Seksiä on joo, jonka jälkeen mies vetäytyy ja lähtee ulos tupakille. Siinä ne jälkihellittelyt sitten...
uli uli.
AP: Olin tuollainen mies noin 13v avioliiton ajan. En pystynyt edes sanomaan: "minä rakastan sinua", koska se tuntui liian lässyltä. Puhu asiasta suoraan miehellesi, kerro mitä haluat ja kaipaat, jos miehesi sinua rakastaa niin hän korjaa kyllä käytöstään. M38
Vierailija kirjoitti:
Entä jos asia käännetään niin, että nainen ei koskaan antanut ja halunnut seksiä paitsi silloin kun halusi läheisyttää, kosketuksia ja suukottelua. Minulle koskettelusta tuli pakkopulla jolla ostin hitusen seksiä.
Tämähän on väärin? Ei miehelle saa olla tarpeita, on vaan oltava naisen tyydyttäjä milloin milläkin tavalla kuin nainen sattuu kulloinkin vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos asia käännetään niin, että nainen ei koskaan antanut ja halunnut seksiä paitsi silloin kun halusi läheisyttää, kosketuksia ja suukottelua. Minulle koskettelusta tuli pakkopulla jolla ostin hitusen seksiä.
Tämähän on väärin? Ei miehelle saa olla tarpeita, on vaan oltava naisen tyydyttäjä milloin milläkin tavalla kuin nainen sattuu kulloinkin vaatimaan.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen tämä keskustelu on lopulta tätä miesten seksi-inttämistä. Mutta kuule, lue tarkkaan: jokaisella on oikeus kieltäytyä seksistä ihan milloin vaan. Vaikka kesken kaiken. Jos et tätä tiennyt.
On oikeus kieltäytyä. Mutta miehellä on myös oikeus heittää nainen ulos kämpästä ja katkaista yhteydet siihen sen jälkeen.
Jos antaa ymmärää että seskiä on tulossa niin sitten sitä pitää antaa. Jos ei halua seksiä niin ei sitten käyttäydy niin että toinen sitä voisi saada.
Tuollainen kieltäytyminen viime tipassa on törkeintä vittuilua mitä ihmiselle voi tehdä.
Sinä olet pelottava. Lopeta eleiden tulkitseminen ja kysy suoraan jos seksiä haluat. Kun se selvästi menee noin syvälle tunteisiin jos joku herranjestas kieltäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet pelottava. Lopeta eleiden tulkitseminen ja kysy suoraan jos seksiä haluat. Kun se selvästi menee noin syvälle tunteisiin jos joku herranjestas kieltäytyy.
Noinhan moni nainenkin tekee jos mies ei ala panemaan vaikka olisi pillua edessä. Tai jos ei seiso. Mitä sellaisella miehellä tekee? Käytävään ja yöhön vaan, sanos mammat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kun ennen seksiä pitäisi tunti kiehnätä niin saa muutaman kerran vaihtaa alushousut ennenkun edes pääsee puuhiin.
Runkkaa ensin ja mene sitten kiehnäämään. Ja jos haluat ens kerralla päästä vähemmällä niin kiehnää myös heti seksin jälkeen ja pitkään, niin seuraavalla kerralla nainen on jo puoliksi ladattu seuraavaa seksiä varten.
Kaksi kertaa päivässä on liikaa yhdelle miehelle. Olisi hienoa juu sanoa lämmitetylle naiselle joka haluaa seksiä että sori mää runkkasin jo.
Vierailija kirjoitti:
Ikiaikainen aihe johon on alkanut vastauksiakin löytymään. Malli tulee lapsuudesta, jos on lapsena jäänyt vaille hellyyttä, ei osaa hakea sitä aikuisenakaan. On kuitenkin opittavissaoleva taito, niinkuin muut tunteiden näyttämiset. Jöröt vanhemmat -> jörö lapsi = periytyy sukupolvilta seuraaville ellei tapaa katkaista.
Ei meillä lapsena kosketeltu. Tulee silti minulta ihan luonnostaan, ei ole tarvinnut opetella. Vieraiden halailu ei kiinnosta, vaikka läheisyyden tarve luonnollinen asia minulle onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma!
Eksän kanssa läheisyys tarkoitti aina automaattisesti SEKSIÄ. Ei voitu mennä suihkuun yhdessä, kun oli jo penis tiellä. Jos menin sohvalle viereen - armoton hipelöinti alkoi. Lusikassa nukkuminen - kanki samantien persiissä kiinni. Mulla lähti halut läheisyyden puutteen takia. En enää halunnut edes vilkaista miestä päin, kun tiesin, että pitää hypätä petiin. Erottiin, kun seksiä ei ollut 2 vuoteen ja mies haukkui frigidiksi..
Nykyisen kanssa saa niin paljon hellyyttä kuin haluaa. Seksi on täysin eri asia ja jopa voi ihan rauhassa nyhvätä, kiehnätä, hakeutua kainaloon, että tarvitsisi pelätä armotonta erektiota. Se on ihana tunne!
Ja itse siis kyllä nykyään ihan muuta kuin frigidi. Mies ei saa rauhaa ollenkaan, kun olen niin innoissani :)
Voi herranen aika! Armoton erektiokaan ei tarkoita, että mies haluaisi pelkkää seksiä. Hyvältä tuntuva kosketus jo aiheuttaa minulle seisokin. Onneksi kukaan nainen ei ole pelännyt/pannut pahakseen seisokkiani silloinkaan, kun tarkoituksena on vain halia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma!
Eksän kanssa läheisyys tarkoitti aina automaattisesti SEKSIÄ. Ei voitu mennä suihkuun yhdessä, kun oli jo penis tiellä. Jos menin sohvalle viereen - armoton hipelöinti alkoi. Lusikassa nukkuminen - kanki samantien persiissä kiinni. Mulla lähti halut läheisyyden puutteen takia. En enää halunnut edes vilkaista miestä päin, kun tiesin, että pitää hypätä petiin. Erottiin, kun seksiä ei ollut 2 vuoteen ja mies haukkui frigidiksi..
Nykyisen kanssa saa niin paljon hellyyttä kuin haluaa. Seksi on täysin eri asia ja jopa voi ihan rauhassa nyhvätä, kiehnätä, hakeutua kainaloon, että tarvitsisi pelätä armotonta erektiota. Se on ihana tunne!
Ja itse siis kyllä nykyään ihan muuta kuin frigidi. Mies ei saa rauhaa ollenkaan, kun olen niin innoissani :)
Voi herranen aika! Armoton erektiokaan ei tarkoita, että mies haluaisi pelkkää seksiä. Hyvältä tuntuva kosketus jo aiheuttaa minulle seisokin. Onneksi kukaan nainen ei ole pelännyt/pannut pahakseen seisokkiani silloinkaan, kun tarkoituksena on vain halia.
Mutta kun eksäni kanssa se tarkoitti. En saanut haleja/pusuja/läheisyyttä, ilman että hän halusi seksiä! Läheisyys on täysin eri asia kuin seksi..
Nykyisen kanssa en pahastu, jos olemme suihkussa ja hänellä on seisokki. Se ei tarkoita sitä, että hän alkaa samantien _hipelöimään_ ja ehdottelemaan, vaan voimme edelleen olla lähekkäin, pussailla, hyväillä ja olla vain ja vaikka myöhemmi jatkaa.. Eli hänen kanssaan saa eri syystä läheisyyttä ja seisokki ei automaattisesti tarkoita "nyt pannaan" reaktiota.
Miksi haluat ymmärtää väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma!
Mutta kun eksäni kanssa se tarkoitti. En saanut haleja/pusuja/läheisyyttä, ilman että hän halusi seksiä! Läheisyys on täysin eri asia kuin seksi..
Nykyisen kanssa en pahastu, jos olemme suihkussa ja hänellä on seisokki. Se ei tarkoita sitä, että hän alkaa samantien _hipelöimään_ ja ehdottelemaan, vaan voimme edelleen olla lähekkäin, pussailla, hyväillä ja olla vain ja vaikka myöhemmi jatkaa.. Eli hänen kanssaan saa eri syystä läheisyyttä ja seisokki ei automaattisesti tarkoita "nyt pannaan" reaktiota.
Miksi haluat ymmärtää väärin?
Mutta auta armias jos miehellä ei seiso tai mies haluaa vain halailla kun nainen sattuukin suihkussa haluamaan muutakin! Helvetti on irti sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies hellittelee mua useasti päivässä, haluaa kävellä kaupungilla kainalokkain, kahvilassa istuessa ottaa käteni käsiinsä ja suukottelee sormenpäitä. Katsoo silmiin ja kertoo rakastavansa. Hellittelyn tarkoitus ei ole johtaa seksiin vaan ilmaista rakkautta. Sitten kun seksiä on (päivittäin, jos suinkin mahdollista, koska käyn todella kuumana mieheeni), hellittely jatkuu sen aikanakin. Mieheni ei koskaan käytä minua seksiobjektinaan, vaan nautinto on hänelle molemminpuolista. Hän seuraa reaktioitani herkästi ja sopeuttaa toimintaansa niiden mukaan.
Arvatkaa päästänkö tätä miestä koskaan menemään?
<3
Yäk 😂
Sanoin aiemmin, etten voisi olla suhteessa jossa ei saa huomiota ja hellyyttä, mutta rajansa kaikella! Jos mieheni tuijottaisi minua julkisella paikalla intensiivisesti ja imelästi ja suukottelisi sormenpäitäni, niin ahdistuisin kuoliaaksi. Huomiota saa ja pitää osoittaa, mutta tuo kuulostaa jo ahdistelulta ja omistamishaluisuudelta 😬
Juu, minäkin aluksi ahdistuin, koska määrittelin silmiin katsomisen lähtökohtaisesti "imeläksi tuijottamiseksi", kuten sinäkin tuossa teit (silmiin katsominen oli siis aina minulle tuollaista ja muita vaihtoehtoja en ajatellut olevan olemassakaan). Onneksi mies sai minut vähitellen tajuamaan, että hellyydestä on sallittua nauttia. Nykyään, jos huomaisin että minua vaikkapa ahdistaa katsoa omaa miestäni silmiin, huolestuisin ja alkaisin miettiä mikä välillämme on vinossa.
On todella suurta henkistä mielihyvää tuottava asia katsoa rakastamaansa ihmistä silmiin. Voisin tehdä sitä vaikka tunnin putkeen.
Onko teillä sellanen kumpi räpäyttää silmiä ensin - skaba?
Ei ole. Ei minulla käy mielessäkään sellaiset asiat kuin silmien räpäyttämisfrekvenssi, kun katson miestäni silmiin. Tietoinen ajattelu katoaa, ei tarvitse miettiä mitä toinen minusta ajattelee eikä kannatella tilannetta esimerkiksi puhumalla. Voi vain olla omana itsenään, rentoutua, antaa ajan kulua ja ajatusten haihtua, ja nauttia sellaisesta sanattomasta luottamuksesta ja yhteyden kokemuksesta joka vahvistuu silmiin katsomisen kautta. Se tuntuu hyvältä ja oikealta, ja siltä että olemme siinä toisiamme varten. Joku ihminen on puolellani, ilman ehtoja, ja ilman että minun pitää yrittää voittaa hänet puolelleni käyttäytymällä jotenkin, puhumalla jostakin tietystä aiheesta tietyllä tavalla, pitämällä yllä jotain kulissia, näyttämällä joltakin, suoriutumalla jotenkin, tai miellyttämällä tätä toista ihmistä tarkoitushakuisesti. Hän vain on siinä, ja minulla on myös vapaus vain olla.
Olen tosi pahoillani niiden ketjuun kirjoittaneiden puolesta, jotka kokevat puolisonsa välittämisen olevan ehdollista ja riippuvan esim. seksuaalisesta suorituskyvystä. Sukupuolesta riippumatta. Olen kokenut sellaisenkin suhteen, ja toivoisin ettei kukaan mies tai nainen esineellistäisi kumppaniaan sillä tavoin.
Nestettä tulee jo etukäteen ja jos mies laukeaa yli kolme kertaa viikossa siitä voi seurata kehoon puutostiloja.