Kellään muulla jotenkin epätodellinen tyhjyyden tunne näin kevään alkaessa?
Jotenkin täysin sumuinen ja tyhjä olo. Lisääntynyt valon määrä?
Kommentit (25)
Ei ole kun on pimennysverhot ja aurinkolasit päässä estämässä liiallista shokki kirkkautta pimeen ajan jälkeen.
Varsinkin aamulla herätessä tuo tunne tulee. Jotenkin pelko tulevaisuudesta entistä vahvempana kuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin aamulla herätessä tuo tunne tulee. Jotenkin pelko tulevaisuudesta entistä vahvempana kuin normaalisti.
Sehän pelko on ollu aina ja ikuisesti tosiasiasti. Minä en pelkää mitään ja jos sitten pommitetaan ilmaan niin helpoimmallahan sitten pääsee kunhan ei jää kitumaan.
Mihinkään en lähde kotoa pois ja sinne sitten kuolen jos sota syttyy.
Mulle tulee masennus valoisuuden muutoksista. En osaa sitä selittää.
Mun isä kuoli ennen viime joulua. Tykkäsi keväästä ja pääsiäisestä.
Ahdistaa, etten enää vietä hänen kanssaan pääsiäistä eikä hän ole iloitsemassa keväästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän pelko on ollu aina ja ikuisesti tosiasiasti. Minä en pelkää mitään ja jos sitten pommitetaan ilmaan niin helpoimmallahan sitten pääsee kunhan ei jää kitumaan.
Mihinkään en lähde kotoa pois ja sinne sitten kuolen jos sota syttyy.
Mitään pommituksia jne en niinkään ajattele, vaan omia työkuvioita ja läheisten sairastumisia ym.
Syö ne psykiatrin sinulle määräämät lääkkeet, ap!
Nytkö se jo alkaa teidän sekopäiden jokavuotinen valitus!!! Käyttäkää hakua ja kommentoikaa niihin.
Päinvastoin. En varsinaisesti kärsi kaamosmasennuksesta, mutta kyllä valon ja lämmön lisääntyminen selvästi parantaa mielialaani. Siksi käyn talvella etelässäkin.
Vierailija kirjoitti:
YYYHYY ITKUINEN JA AHISTAVA OLO JOKA AAMU 😩
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. En varsinaisesti kärsi kaamosmasennuksesta, mutta kyllä valon ja lämmön lisääntyminen selvästi parantaa mielialaani. Siksi käyn talvella etelässäkin.
Eihän nuo ylle kommentoineet uskalla edes lähteä kämpästä ulos saatika sitten jonnekin matkalle 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neo 13v kokee niitä sitten myös ajallaan, kun työelämä ja muut aikuisuuden realiteetit tulevat elämään.
Myös elokuun lopulla kesän loppuessa tämä tunne tulee myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neo 13v kokee niitä sitten myös ajallaan, kun työelämä ja muut aikuisuuden realiteetit tulevat elämään.
älä kuule sekoita mielenterveysongelmiasi niin sanottuihin aikuisten realiteetteihin.
Sumuinen ja tyhjä olo =
naisten perustunne.
Osa masentuu keväällä. Jopa i t s e m u r h i s s a on kasvua keväällä. Kannattaa hakea ajoissa apua, jos olo huononee. Itse masentuneena taas piristyn tähän aikaan vuodesta.
Se johtuu siitä ap ja muut että tänään on NAISTENPÄIVÄ.
Vierailija kirjoitti:
Sumuinen ja tyhjä olo =
naisten perustunne.
Ihan keski-ikää lähestyvä mieshenkilö olen, joten pieleen meni veikkauksesi.
Kyllä. Valon määrä on jotenkin liiallinen ja äkillinen. Kaikkialla ulkona on likaista ja loskaista, tai sitten sataa lunta, johon aurinko heijastuu aivan liian kirkkaasti. Koskee päähän ja häikäisee, vaikka olisi aurinkolasit. Sisällä aurinko paljastaa kaiken pölyn ja lian. On niin kirkasta, että tekisi mieli vetää peitto päälle ja jättää verhot koko päiväksi kiinni.
Ne, jotka on kokeneet kevätmasennuksen tai sen oireita, tietää tämän. Kevään rakastajat ei ymmärrä yhtään.
Mulla ollut tänään juuri tuo tunne. Eilen sentään oli niin paljon muuta tekemistä ja kiirettä ettei vielä tällainen fiilis vaivannut. Hyvä kuitenkin tietää etten ole ainoa kuka näin tuntee.Kyllähän se ohi menee, niinkuin kaikki muutkin vähemmän kivat fiilikset.