Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa. Miksi teineille ei tehdä mitään oleskelupaikkoja? Siis muitakin kuin nuorisotalot ja skeittirampit. Sellaisia mitkä on suunnattu vain teineille?

Vierailija
08.08.2017 |

Juuri avattu uusi leikkipuisto päiväkodin kylkeen. No, ei sinne lapset uskalla mennä kun päristelevät mopoilla ihan täysillä ympäri kenttää ja riehuvat, huutelevat ja jättävät pizzalaatikoita, siideritölkkejä yms joka paikkaan.. ja kun niille sanoo että älkää ajako mopoilla siellä (on ihan kieltomerkit aiheesta erikseen) niin ei uskota. Aina sama juttu..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita oleskelupaikkoja: nuta, kirjasto, kahvilat, puistot, uimarannat jne. Ongelma ei ole oleskelutilojen vaan käytöstapojen puute. Sen puutteen voi joka mamma omien pilttiensä osalta korjata.

Vierailija
22/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopot pitäisi alaikäisiltä kieltää, kun nykyvanhemmat ei kuitenkaan valvo teinien tekemisiä yhtään, ajalevat ylinopeuksia viriteyillä skoottereilla, ohittelevat nopeusrajoitusten mukaan ajavia autoja yms. Sitten ajellaan pillurallia keskellä yötä ja moottorit ulvoo koska on viritetty. Jumalattoman ärsyttävää.

Ne jotka osaa käyttäytyä ei ärsytä ollenkaan ja mieluummin autolla ohitan skootterin kun katselen sekopäisiä ylinopeutta kaahottavia teinejä. Mopot takavarikkoon jos on yhtään viritetty ja kiinni jää, vaikka eihän ne jää, useasti jo nähnyt kun poliisi jahtaa tällaista, mutta pakoonhan ne pääsee, kun skootterilla pääsee paikkoihin mihin autolla ei pääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit voisivat suunnitella mieluisan paikan itse ja esittää sen kunnan/kaupunginhallitukselle. Voisivat osallistua itse tekemiseenkin. Kertokaa, mitä te haluatte? Tuollaiset urheilujutut on varmaan ihan kiva myös, mutta kaikki eivät varmaan siitä tykkää. Teinitemppurata? 

Vierailija
24/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, mun nuaruuvessani lontoon skidit sano et niillon tylsää. Ei oo paikkoja mihin mennä. Kun niille rakennettiin nuorisotalot ja skeittipuistot, ei ne tietysti kelpaa - kuin vain nörteille, jotka harrastaa ja joilla on lahjoja. Se nuoriso, jolla ei ole erityislahjakkuutta, on vain halu nähdä ihmisiä ja näkyä, sextailla ja ottaa selfieitä, ei jostain syytä nuorisotaloilla viihdy. Luulisin, että vaikka heille pyhittäisi kokonaisen ostoskeskuksen, se ei riittäisi.

Teineistä ei oikeasti pidä kukaan. Se on ikäkausi, jota lähes kaikki muistelevat noloudella. Kun kaikesta vängätään, kaikki on paskaa, kaikki hajotetaan ja ollaan toooosi 'kapinallisia' , niin ei ihme että heitä potkitaan kaikkialta pois jaloista pyörimästä ja länkyttämästä. 

Miksiköhän muuten nämä 'kapinalliset' spreijaavat aina vain köyhien ihmisten lähiöitä, mikseivät he spreijaa sitä oman keskiluokkaisen kotilähiönsä taloja siellä Espoossa?

En minä ainakaan muistele noloudella, naurattaa jutut mitä tuli tehtyä ja usein tulee hymy naamalle kun katselee nykyteinienkin toilailuja, oi aikoja. Teinien on tarkoituskin ärsyttää aikuisia, niin on aina ollut ja niin tule olemaan jatkossakin. Kuuluu asiaan.

Vierailija
25/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mun nuaruuvessani lontoon skidit sano et niillon tylsää. Ei oo paikkoja mihin mennä. Kun niille rakennettiin nuorisotalot ja skeittipuistot, ei ne tietysti kelpaa - kuin vain nörteille, jotka harrastaa ja joilla on lahjoja. Se nuoriso, jolla ei ole erityislahjakkuutta, on vain halu nähdä ihmisiä ja näkyä, sextailla ja ottaa selfieitä, ei jostain syytä nuorisotaloilla viihdy. Luulisin, että vaikka heille pyhittäisi kokonaisen ostoskeskuksen, se ei riittäisi.

Teineistä ei oikeasti pidä kukaan. Se on ikäkausi, jota lähes kaikki muistelevat noloudella. Kun kaikesta vängätään, kaikki on paskaa, kaikki hajotetaan ja ollaan toooosi 'kapinallisia' , niin ei ihme että heitä potkitaan kaikkialta pois jaloista pyörimästä ja länkyttämästä. 

Miksiköhän muuten nämä 'kapinalliset' spreijaavat aina vain köyhien ihmisten lähiöitä, mikseivät he spreijaa sitä oman keskiluokkaisen kotilähiönsä taloja siellä Espoossa?

En minä ainakaan muistele noloudella, naurattaa jutut mitä tuli tehtyä ja usein tulee hymy naamalle kun katselee nykyteinienkin toilailuja, oi aikoja. Teinien on tarkoituskin ärsyttää aikuisia, niin on aina ollut ja niin tule olemaan jatkossakin. Kuuluu asiaan.

"Aina"? Kapinallinen teini-ikä nykyisenlaisena ilmiönä keksittiin joskus 1950-luvulla. Sitä ennen meni aika monta tuhatta vuotta, kun teineiltä odotettiin aikuismaista käytöstä.

Vierailija
26/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuoret eivät aktivoidu itse, vaan valittavat pelkästään, että heille ei ole mitään.

Joku kysyi tuolla alussa, mitä silloin tehtiin, kun ei ollut minkäänlaisia tiloja nuorille. No, me kokoonnuimme kylän keskustaan "pitämään Osuuskaupan seinää pystyssä" kuten vanhemmat totesivat. Nurkan takana käytiin opettelemassa tupakanpolttoa, mutta alkoholipitoisia juomia meillä ei ollut. Usein myös kävelimme ympäri kylää ja juttelimme. Jos satoi, niin yksi hyvä paikka oli maitokoppi, jonne tosin ei kauhean monta sopinut sateenpitoon. Ja vaikka asuttiinkin ahtaasti, niin iltaa saatettiin viettää myös jonkun kaverin kotona. Ja hyvissä ajoin oli mentävä kotiin, ei silloin yötä myöten ainakaan kunnolliset nuoret missään luuhanneet. Ja vielä: silloin nuoret osasivat jutella mölyämättä.

Vierailija
27/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teinien paikka on kotona lukemassa läksyjä.

Vierailija
28/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit voisivat suunnitella mieluisan paikan itse ja esittää sen kunnan/kaupunginhallitukselle. Voisivat osallistua itse tekemiseenkin. Kertokaa, mitä te haluatte? Tuollaiset urheilujutut on varmaan ihan kiva myös, mutta kaikki eivät varmaan siitä tykkää. Teinitemppurata? 

Mikä vitun teinitemppurata?:D Oikeasti, älä kirjoita niinkuin suuntaisit tekstisi eskarilaisille?

Teinit haluaa olla muiden teinien kanssa, ne halua herättää paheksuntaa (ei tietenkään kaikki) muissa ihmisissä ja sinne mennään mihin ei saa mennä. Sen verran fiksuja on meidän lähialueen teinit että menevät leikkipuistoihin vasta kun on niin myöhä ettei siellä ole enää pieniä lapsia.. päiväkodin portaillekkin menevät vasta klo 17 jälkeen. :) joskus on jotain roskia ja nuuskapurkkeja sinne jätetty, mutta harvemmin. Noina kertoina joukossa on ollut varmaan joitain idiootteja.

Vierailija
29/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep varsinkin päiväkodin pihat on teinien suosikkipaikkoja. Kumma kyllä siellä ei näy koskaan niitä teinejä jotka käyvät harrastuksissa. Hankkikaa teineillenne harrastukset. Tai katsokaa vähän etteivät roskaa. Ihan hirveän näköisiä on koulujen ja pkotien pihat viikonlopun jälkeen. Ja turha tulla sanomaan ettei ne ole teinit jotka roskaa..kyllä ne on. Nähty niin monet kerrat. Asun ihan päiväkodin vieressä.

Kaikista teineistä ei saa himoharrastajia.

Vierailija
30/31 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään jonnekin syrjäiselle paikalle tie ja siellä sitten nuoret voisi rällätä mopoilla ja roskata.

Vierailija
31/31 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä kahviloihin jne. Mihin vaan paitti baariin. Ei aikuisillakaan ole omia aikuistiloja.

Teineillä on usein se ongelma, että rahaa ei ole. Aikuisilla ihmisillä on rahaa ihan erilailla. Itsekin olen tosi pienituloinen, mutta kahvin ostaminen, että saan istua kahvilassa, ei mun taloutta kaada. Teineillä voi olla eri juttu. Teinit usein myös häädetään yleisistä tiloista, kuten leikkipuistoista, kauppakeskuksista jne. Silloin kun olin teini, en saanut kavereineni todellakaan istua missään kauppakeskuksen penkeillä tai "hengailla huvikseen" jossain liikkeissä, aina tuli vartijat tai myyjät häätämään pois. Nykyään kun näytän selkeästi aikuiselta, voin oleskella kaupassa ostamatta mitään vaikka pari tuntia, eikä kukaan sano mitään. Teineihin suhtaudutaan epäilevämmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan