Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa uutta osa-aikaista työntekijää! Sairaslomaa kirjoitettiin minulle tänään 3 päivää, milloin töihin?

Vierailija
08.08.2017 |

Eli minulla on normaalisti töitä ma, ti ja pe. Sain tänään kolmen päivän sairasloman. Tarkoittaako tämä siis sitä, että kolme seuraavaa päivää (tämä päivä tänään kai kuuluu mukaan?) ovat saikkua vaikka minulla ei edes olisi töitä muutenkaan kuin vasta perjantaina (ja tänään olisi ollut)? Pitääkö minun mennä perjantaina töihin?

Pyydän, neuvokaa, älkääkä keljuilko. Tämä on eka työpaikkani.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo perjantaina menet töihin

Vierailija
2/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä ja kaksi seuraavaa. Perjantaina pitää mennä töihin. Se aika muuten näkyy sairauslomatodistuksessasi päivämäärineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina töihin 😊 eihän ne lääkärit katso työvuorolistojasi, vaan arvioivat milloin olet työkykyinen - perjantaina. Tämä päivä, huominen ja torstai lepoa.

Vierailija
4/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tiistaista torstaihin sairauslomaa. Menet sitten perjantaina töihin normaalisti.

Vierailija
5/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, menet perjantaina töihin tai haet lisää saikkua. 1. päivä on saikun tarpeen toteamispäivä eli jos sait tänään saikkua 3 päivää, niin se loppuu torstaina. Jos haluat lintsata, niin muista tämä jo lääkärissa ja pyydä todistus loppuviikolle jollain verukkeella.

Vierailija
6/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina menet töihin. Saikkua ti, ke,to. Jos lääkäriltä sait saikun niin siinä lapussa pitäisi lukea ne sairaspäivät.

Vierailija
7/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos! Sain saikun puhelimitse lääkäriltä, joten ei näkynyt päivämääriä missään.

ap

Vierailija
8/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sairauslomalapussa on tarkat päivämäärät loman kestosta. Olettaisin että 8.8.-10.8. Lapussa mainittuina päivinä et mene töihin, mutta heti seuraavana menet, olettaen että olet parantunut. Ei ole väliä, onko sairauslomapäivinä listan mukaan töitä vai ei, ne päivät kuluvat joka tapauksessa. Voivat olla vaikka kaikki vapaapäiviä.

Vierailija
9/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli minulla on normaalisti töitä ma, ti ja pe. Sain tänään kolmen päivän sairasloman. Tarkoittaako tämä siis sitä, että kolme seuraavaa päivää (tämä päivä tänään kai kuuluu mukaan?) ovat saikkua vaikka minulla ei edes olisi töitä muutenkaan kuin vasta perjantaina (ja tänään olisi ollut)? Pitääkö minun mennä perjantaina töihin?

Pyydän, neuvokaa, älkääkä keljuilko. Tämä on eka työpaikkani.

Sairasloman kesto on itselläni ainakin ollut aina ihan päivämäärämuodossa, esim kolme päivää (8-10.8.). Joka tapauksessa kolmen päivän saikku on siis tänään, huomenna ja torstaina. Pe töihin.

Vierailija
10/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sairaUslomaa, sairaus. Ei sairaslomaa.

Vierailija
11/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos! Sain saikun puhelimitse lääkäriltä, joten ei näkynyt päivämääriä missään.

ap

Miten todistat sen työnantajalle? En ole ikinä kuullut puhelimitse annettavasta saikusta.

Vierailija
12/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten todistat sen työnantajalle? En ole ikinä

kuullut puhelimitse annettavasta saikusta.

Tämä on meillä ihan esimiehen määräämä lääkäri, jonka kanssa näin oli. En tiedä, onko tämä miten yleistä? Lääkäri vaan totesi, että turha tulla vastaanotolle asti tartuttamaan muita. En usko toimineeni väärin, kun näin on meitä ohjeistettu, vaikka itseään jatkuvasti uutena työntekijänä epäileekin.

ap

Vierailija
13/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miten todistat sen työnantajalle? En ole ikinä kuullut puhelimitse annettavasta saikusta.

Jos työterveyslääkäri, niin se toimittaa sen todistuksen kyllä työpaikalle. - ohis

Vierailija
14/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaspäivärahaa et saa haettua mistään ilman todistusta, etkä voi todistaa pomolle sairastavasi luvan kanssa. Soita uudelleen ja kysy haetko lapun vastaanotosta vai miten toimit.

Vierailija
15/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sairaUslomaa, sairaus. Ei sairaslomaa.

Olen ollut 17 vuotta terveydenhuollossa töissä, enkä ole ikinä kuullut sanaa sairauslomaa puhekielessä tai vapaasti kirjoitettuna eli kyllä se sairaslomana tunnetaan. Virallinen nimi toki on sairausloma, esim lomakkeissa. 

Vierailija
16/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet osa-aikainen, saat sairauslomapäiviksi merkityiltä päiviltä työaikaprosenttisi mukaisen palkan. Eli jos teet 50 % päiviä, saat saikkupäiviltä palkkaa kokoaikainen palkka jaettuna kahdella. 60 % työaika tarkoittaa taas sitä, että palkkasi on kokoaikaisesta palkasta 60 % jne. Työaikaprosenttisi pitäisi kyllä näkyä työsopimuksestasi.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että sinun pitää mennä perjantaina töihin ihan normaalisti.

Vierailija
17/17 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaspäivärahaa et saa haettua mistään ilman todistusta, etkä voi todistaa pomolle sairastavasi luvan kanssa. Soita uudelleen ja kysy haetko lapun vastaanotosta vai miten toimit.

Lyhyistä sairauspoissaoloista ei Kela maksa päivärahaa. Jos sairaus pitkittyy, niin kyllä nuo päivät laitetaan siihen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme