Miten ottaa puheeksi ruokaostokset/raha uudessa suhteessa?
Miten voisi ottaa fiksusti puheeksi uudessa n.6kk kestäneessä suhteessa rahan? Lähinnä ruokaostokset. Miesystävä ei ole maksanut ruokaostoksia kuin kahdesti pienet ostokset yhteisillä kauppareissuilla. Kassalla mies ei vaan ota lompakkoa esille vaikka myyjä jo loppusuoralla meidän ostoksia laskuttaa. Usein menee suoraan pakkaamaan. Ihmettelen todella tätä käytöstä. Molemmat ollaan työssäkäyviä ja olen ymmärtänyt, että veljen kanssa asuessaan maksavat lähestulkoon kaiken puoliksi tasan. Ravintolassa ollaan käyty kerran ja silloin mies lähti vessaan, kun pyysin laskua tarjoilijalta. Mietin , että maksanko vain oman osuuteni vai mitä mutta maksoin kuitenkin koko laskun
Tullessaan vessasta mies sanoi, että "hyvät pöperöt oli" ja otti takkinsa naulakosta. Jäi vähän outo fiilis. Ehkä hän oletti, että minä maksan kun kerta ehdotinkin ravintolailtaa. Ihan ok se mutta nyt haluaisin ottaa jotenkin puheeksi nämä ruokaostokset. Ollaan siis aina vain minun luona koska hänen kanssaan asuu veli. Mies on alusta asti käynyt jääkaapilla ja ottanut mitä huvittaa sieltä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Meillä alettiin puhua ruokakuluista jo ekan parin kuukauden aikana, kun mies alkoi viettää yhä pidempiä ja pidempiä aikoja mun luona. Päädyttiin silloin ensin sellaiseen ratkaisuun, että maksetaan kaupassa vuorotellen. Ei ne muutaman euron heitot kumpaakaan haitanneet.
Kun mies sitten "muutti" luokseni (ei siis asu täällä virallisesti, on vielä kirjoilla omassa asunnossaan kämppiksensä kanssa, mutta käytännössä on koko ajan luonani), muutettiin käytäntö niin, että kun kumpikin eletään työmarkkinatuella ja meille tulee ne sopivasti just kahden viikon välein, että kun mulle tulee tuet, eletään niillä. Ja kun kahden viikon päästä miehelle tulee tuet, sitten eletään niillä ja so on...
Tämä käytäntö on toiminut mainiosti yli vuoden ja nyt on sitten alettu miettiä ja keskustella mites sitten, kun muutetaan yhteen. Mutta sitähän tässä ei nyt kysytty.:D
Mutta noin meillä niin kuin suurinpiirtein on jaettu ruokakulut suhteen eri vaiheissa.
Oletteko ajatelleet koskaan töihin ruveta vai vieläkö mennään työmarkkinatuella?
Miksi minun miehenä pitäisi maksaa siitä, että te naiset tahdotte leikkiä kotia ja suurtalouskokkia? Minä voin hyvin jatkaa tutuilla ruoillani, mutta naiset ne ovat, jotka odottavat kynttiläillallisia ja yhteisiä kokkaushetkiä. Siihen ei meikämannejen roiskeläppäpitsojen lämmitys kelpaa.