Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa muuttokuorma Meksikoon tai Jenkkeihin?

Vierailija
08.08.2017 |

Onko kukaan lähettänyt kontillista tavaraa meren yli? Minkä verran moinen mahtaa tulla maksamaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri muutti ameriikkaan. En muista summia, mutta se päätyi myymään täkäläiset tavaransa ja ostamaan uudet siellä päässä.

Korkean merirahdin päälle tulee vielä aika paljon muita kuluja, lisäksi tavaroita pitää tietty odotella tovi. Onnistuu, mutta ei oikein vaivan arvoista, siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tietoa eikä tarvetta tiedolle mutta mielenkiinnosta minäkin kysyn samaa. Onko joku muuttanut vieden kaiken mukana, halvemmaksi varmaan tulee myydä suomessa kaikki pois ja ostaa jenkeistä uutta?

Vierailija
4/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta tekijästä, mutta n. 1000-1500 €/merikontti

Vierailija
5/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikontillinen tavaraa:

Ensinnäkin kaikkien tavaroiden luettelo, koko saldo pitää olla luetteloituna (ei kaikkiin maihin)

Merikontin vuokraus (kysy tarjous)

Merikontin kuljetus pihalle (lupa, esim. kerrostalon pihalle), lastaus

Laivaus noin 3000€

Mahdolliset tullimaksut

Kontin luovutuksen odotus

Kontin kuljetus uudelle pihalle (ja paikallinen käytäntö sen luvalle)

Tyhjennys

Kontin palautus

Maksaa!

Halvemmaksi tulee vuokrata varasto ja pistää kamat sinne talteen. Paitsi jos olet tuhannenvarma, ettet ikinä tule takaisin, kannattaa myydä kaikki irtaimisto, "varavaatteet", astiat jne ja lähettää esim. lentorahtina vain kaikkein arvokkain.

Vierailija
6/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Minulla on paljon sellaista tavaraa, joita tulen tarvitsemaan muutaman vuoden sisällä, ja joiden korvaaminen uusilla olisi vaikeaa tai mahdotonta. Ne vievät paljon tilaa. Olen irtisanomassa vuokrasopimusta ja mietin minne tavarat siksi aikaa kun vietän pari/kolme vuotta toisella mantereella. En osaa sanoa missä päin maailmaa elämäni sen jälkeen jatkuu. Onkohan sitten halvinta vain laittaa kamat Suomessa jonnekin maksulliseen varastoon? Nekin ovat pääkaupunkiseudulla aika kalliita, jos useamman vuoden varastointia ajatellaan.

ap

Vierailija
7/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Minulla on paljon sellaista tavaraa, joita tulen tarvitsemaan muutaman vuoden sisällä, ja joiden korvaaminen uusilla olisi vaikeaa tai mahdotonta. Ne vievät paljon tilaa. Olen irtisanomassa vuokrasopimusta ja mietin minne tavarat siksi aikaa kun vietän pari/kolme vuotta toisella mantereella. En osaa sanoa missä päin maailmaa elämäni sen jälkeen jatkuu. Onkohan sitten halvinta vain laittaa kamat Suomessa jonnekin maksulliseen varastoon? Nekin ovat pääkaupunkiseudulla aika kalliita, jos useamman vuoden varastointia ajatellaan.

ap

Jos saat vähän pääkaupunkiseudun ulkopuolelta varaston selvästi edullisemmin, niin sittenhän se kannattaa ottaa vähän kauempaakin. Jos itse asut ulkomailla, niin onko se niin väliksi missä kaupungissa Suomessa ne tavarasi ovat.

Vierailija
8/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tiukka aikataulu, niin kannattaa kysyä myös kansainvälisiä muuttoja tekevistä firmoista. Tulee halvemmaksi, jos et ota yksin koko konttia vaan muuttofirma pakkaa samaan konttiin jonkun muunkin tavarat. Silti ei kannata kaikkia edullisia Ikea kalusteita ruveta kuljetuttamaan.

Vierailija
9/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

No ihan varmasti joo. Jos olet menossa noin pitkäksi ajaksi Jenkkeihin, menet sinne vain ja ainoastaan työn puolesta, jolloin työnantaja hoitaa kaikki mahdolliset muuttomuodollisuudet.

Vierailija
10/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa yleensä, 5000 ja siitä ylöspäin kannattaa varautua

Vierailija
11/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja maksaa yleensä, 5000 ja siitä ylöspäin kannattaa varautua

Jep. Kuulostaa koko aloitus joltain Sofia-Ruusila-Nousiainen-Belörf-Virtanen-Nieminen-tason "me muutetaan Jenkkeihin Nikon kaa!" -tasoiselta aivopierulta.

Oikeasti, jos muuttokonttien kustannuksia tarvitsee miettiä, et todennäköisesti ole muuttamassa Jenkkeihin.

Vierailija
12/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ihan varmasti joo. Jos olet menossa noin pitkäksi ajaksi Jenkkeihin, menet sinne vain ja ainoastaan työn puolesta, jolloin työnantaja hoitaa kaikki mahdolliset muuttomuodollisuudet.

Mun on aika vaikeaa ymmärtää tällaista kapeakatseisuutta. Saati sitten sitä, että tullaan keskusteluun kyseenalaistamaan aloituksessa kerrottua, sen sijaan että keskityttäisiin itse aiheeseen.

Jos sinä et pysty kuvittelemaan mitään tilannetta missä joku matkustaa pitkäksi ajaksi toiselle mantereelle ilman työnantajan kutsua, tämä kertoo enemmän heikosta mielikuvituksestasi kuin todellisuudesta. Esim. minä satun olemaan itse oma työnantajani.

ap

Vierailija
13/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos saat vähän pääkaupunkiseudun ulkopuolelta varaston selvästi edullisemmin, niin sittenhän se kannattaa ottaa vähän kauempaakin. Jos itse asut ulkomailla, niin onko se niin väliksi missä kaupungissa Suomessa ne tavarasi ovat.

Hämeenlinnassa varastot ovat melko edullisia, pk-seudulta tunti ajoa. Olisin myös niillä linjoilla, että suurin osa varastoon ja arvokkain lentorahtina. Ai niin: siellä elektroniikka toimii erilaisilla pistokkeilla tms ja adaptereja ym ei välttämättä löydy kaikkiin härveleihin

Vierailija
14/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mun on aika vaikeaa ymmärtää tällaista kapeakatseisuutta. Saati sitten sitä, että tullaan keskusteluun kyseenalaistamaan aloituksessa kerrottua, sen sijaan että keskityttäisiin itse aiheeseen.

Jos sinä et pysty kuvittelemaan mitään tilannetta missä joku matkustaa pitkäksi ajaksi toiselle mantereelle ilman työnantajan kutsua, tämä kertoo enemmän heikosta mielikuvituksestasi kuin todellisuudesta. Esim. minä satun olemaan itse oma työnantajani.

ap

Kysyisin vielä, mikä siinä ameriikassa on niin ihmeellistä että asiasta pitää tehdä tuollainen numero. Vai huviksesiko tulit kesäprovoilemaan? Ihan tavallinen paikka se on. Monella tavalla rasittava yhteiskunta, jossa on myös kivoja puolia, kunhan ne oppii suodattamaan esille sieltä kaiken kuran keskeltä.

ap

Vierailija
15/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hämeenlinnassa varastot ovat melko edullisia, pk-seudulta tunti ajoa. Olisin myös niillä linjoilla, että suurin osa varastoon ja arvokkain lentorahtina. Ai niin: siellä elektroniikka toimii erilaisilla pistokkeilla tms ja adaptereja ym ei välttämättä löydy kaikkiin härveleihin

Kaunis kiitos Hämeenlinnavinkistä! Kuulostaa juuri sopivalta vaihtoehdolta minulle. 

ap

Vierailija
16/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tarkkaan niitä tavaroitasi, aika harvalla ihmisellä nyt oikeasti on paljon tavaraa jota muutaman vuoden päästä tietää tarvitsevansa mutta voi kuitenkin jättää vuosiksi varastoon ja ovat vaikeasti korvattavia tai jopa korvaamattomia. 

Vierailija
17/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tarjouksia useammasta satamasta (tai usemmalla reittivaihtoehdolla). Kummini toi tavaraa Usasta (en valitettavasti muista tarkkaa lähtöpaikkaa). Merirahti Suomeen jonnekkin Helsingin edustatalle oli alle 1000€, sama lähtöpaikka, mutta jos tavara olisikin tuotu Kemin satamaan olisi rahti ollut yli 3000€. Useamman viikon kesti tavaroiden tulo ja kuluihin on tuon vhinnan pälle lisättävä maksut, jotka syntyy, kun tavara kuljetetaan satamaan ja taas määränpäässä pois satamasta.

Vierailija
18/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti tarkkaan niitä tavaroitasi, aika harvalla ihmisellä nyt oikeasti on paljon tavaraa jota muutaman vuoden päästä tietää tarvitsevansa mutta voi kuitenkin jättää vuosiksi varastoon ja ovat vaikeasti korvattavia tai jopa korvaamattomia. 

Olet oikeassa että aika harvalla ihmisellä on oikeasti tällainen tilanne. Minulla nyt kuitenkin sellainen on. Kyseessä itse valmistamani työvälineet, joiden valmistaminen uudelleen olisi järjetön ponnistus.

ap

Vierailija
19/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä tarjouksia useammasta satamasta (tai usemmalla reittivaihtoehdolla). Kummini toi tavaraa Usasta (en valitettavasti muista tarkkaa lähtöpaikkaa). Merirahti Suomeen jonnekkin Helsingin edustatalle oli alle 1000€, sama lähtöpaikka, mutta jos tavara olisikin tuotu Kemin satamaan olisi rahti ollut yli 3000€. Useamman viikon kesti tavaroiden tulo ja kuluihin on tuon vhinnan pälle lisättävä maksut, jotka syntyy, kun tavara kuljetetaan satamaan ja taas määränpäässä pois satamasta.

Kiitos sinulle näistä tiedoista!

ap

Vierailija
20/26 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä tuli oikeasti maksamaan, mutta meille työnantaja sitoutui kustantamaan muuton 20 000 australian dollariin saakka, eikä itse maksettu yhtään eli jäi alle tuon. Kotoa tultiin pakkaamaan kaikki ja Australiassa tavarat laitettiin paikoilleen kahden kuukauden päästä. Muuttokuorman Atlantin yli luulisi olevan halvempi. Meidän kaikki tavarat mahtuivat yhteen konttiin polkupyörineen kaikkineen, tosin luovuimme isoimmista huonekaluista. Jos tästä nyt yhtään apua on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi