Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kamala ihminen kun en halua syödä ystävän luona koska hän pesee vauvan pepun keittiön altaassa?

Vierailija
08.08.2017 |

Hän tiskaa astiat samassa altaassa. Jotenkin ei houkuttele että ne vauvan sinappijämät ovat olleet kosketuksessa astioiden kanssa, joista syödään. Tähän asti olen keksinyt tekosyitä miksen syö hänen luonaan.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa. Kyllä pesen itsekkin oman vauvan pyllyn keittiön altaassa välillä, tosin tyhjässä altaassa, en astioiden päällä koska meillä ei ole koskaan astiakasoja pöydillä, laitan aina heti kaikki koneeseen ja jos kone on päällä silloin toiseen altaaseen. (Kaksi allasta vierekkäin) Joka aamu rutiinina pesen kaikki pöydät ja tiskialtaat ja hanan keittiönpesuaineella. Jolloin on mukava aloittaa päivä puhtaalla keittiöllä. Ei taatusti ole paskan jäämiä altaassa, allas huuhdellaan pesun jälkeen.

Ihmetyttää tämäkin kun monet valittaa juuri jostain hampaiden pesusta keittiön altaassa tai vaipan vaihdosta sohvalla mutta muuten niiden koti yleensä täynnä bakteeri pesiä. Minä sentään vaikka pesenkin vauvan pyllyn keittiö altaassa tai muuta "ällöä" niin pidän kotini puhtaana.

Se, että peset sen keittiön altaan kerran vuorokaudessa jollain keittiönpesu-/yleispuhdistusaineella on yksi asia josta varmaan sinulle tulee illuusio hygieniasta. Toinen juttu on se, kuinka paljon bakteereja ulosteista pesuveden mukana roiskuu ja todellisuudessa jää elämään sinne keittiön pinnoille. Silmämääräinen "puhtaus" on vain silmän lumetta.

Viimeinen lause pitää kyllä ihan paikkaansa. Se, että käsittelee raakaa ruokaa esim. lihaa, kanaa, jne kiettiössa ja tämän jälkeen pyyhkii pöydät  se ei tee keittiöstä bakteerivapaata.

Vierailija
42/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään halunnut pestä hampaitani tuttuni wc:ssä kun pesi vauvansa perseen siinä eikä edes putsannut/desinfioinut allasta mitenkään. YÖK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti aikuinen ihminen voi käyttää pikkuvauvan kakkaa vaikka sinappina!

Aatelkaa nyt mitä kaikkea olette suuhunne ottaneet, tai kielellä nuolleet?!

Bakteereita. Höh!

Vierailija
44/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En roiskuttele sitä kakka vettä minnekkään, pesen altaassa jonka jälkeen huuhtelen altaan. En ala, etkä varmaan ala sinäkään tutkimaan millään uv valolla onko nyt varmasti kaikki bakteerit poissa. Olen tähänkin asti elänyt, ja lapsuuden kotini oli paljoin likaisempi kuin oma kotini nyt. Ikävää että ihmiset ovat noin bakteerikammoisia nykyään. Voisin myös veikata että sinä joka sanoit bakteerien jäävän elämään pinnoille ja blaablaa. Tutki huvikseen omaa kotiasi esim. roskis kaappi? Vessanpöntön ympärys? Hellan takaa? Jääkaapin takaa? Mikro? Varmaan löydät paljonkin siivottavaa ja bakteeripesiä kum alat oikein tutkimaan.

Itse siivoan hellan takaa ja jääkapin takaa kerran parissa-kolmessa kuukaudessa, hellan pesen aina sisältä kun olen käyttänyt, jos on jäänyt likaa. Samoin mikron. Siivotessa pyyhin seinätkin pesuainevedellä ja rätillä. Vessan pesen kaksi kertaa viikossa. Enkä sen takia että pelkään bakteereita, vaan koska rakastan siivoamista ja puhdasta kotia.

Vierailija
45/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu pesee astianpesukoneessa kuulemma välillä roskaämpärinsä... mmm!

Tuttu pesee astianpesukoneessa kuulemma välillä vessanpöntön renkaan... Se vasta onkin mmm...

T: ohis

Vierailija
46/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viimeisen vuoden ( vauva kohta vuoden) pessyt vauvan pyllyä vessan altaassa. Vauva posauttaa jättikakkoja, joka meinaa tai joskus tuleekin vaipasta ulos. Sellasta pehmeetä kakkaa, vaikee lähtee pyyhkimään ensiksi. Eli kippaan vauvan altaan reunalle, jalat pöydälle ja pylly roikkuu altaassa. Ja siinä pesen sotkun pois. Vaikka kuinka putsaan altaan puhtaaksi pyllyn pesun jälkeen, kakka haisee altaasta. Siis sieltä viemäristä. Luulen, että hajulukko täynnä kakkaa. Etenkin yön jälkeen, kun vettä lasketaan vähemmän. Ja viemäriaukon reunat helposti likaantuu, eikä huuhtasemalla lähde. Kaikki ne urat ja reiät. Aivan kammottava ajatus, jos tämän tekisin keittiön altaassa. Putsaakohan ne ihmiset sitten keittiön altaan sillä tiskiharjalla vai onko joku kakkaharja erikseen.. ? Voi kauheeta. Ihan puistattava ajatus. Vielä jotenki voin ehkä ymmärtää, jos on joku poikkeustilanne, että pestään "puhdas"pylly keittiön altaassa, mutta sillonkin putsaisin altaan hyvin, sen jälkeen.

Vierailija
47/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En roiskuttele sitä kakka vettä minnekkään, pesen altaassa jonka jälkeen huuhtelen altaan. En ala, etkä varmaan ala sinäkään tutkimaan millään uv valolla onko nyt varmasti kaikki bakteerit poissa. Olen tähänkin asti elänyt, ja lapsuuden kotini oli paljoin likaisempi kuin oma kotini nyt. Ikävää että ihmiset ovat noin bakteerikammoisia nykyään. Voisin myös veikata että sinä joka sanoit bakteerien jäävän elämään pinnoille ja blaablaa. Tutki huvikseen omaa kotiasi esim. roskis kaappi? Vessanpöntön ympärys? Hellan takaa? Jääkaapin takaa? Mikro? Varmaan löydät paljonkin siivottavaa ja bakteeripesiä kum alat oikein tutkimaan.

Itse siivoan hellan takaa ja jääkapin takaa kerran parissa-kolmessa kuukaudessa, hellan pesen aina sisältä kun olen käyttänyt, jos on jäänyt likaa. Samoin mikron. Siivotessa pyyhin seinätkin pesuainevedellä ja rätillä. Vessan pesen kaksi kertaa viikossa. Enkä sen takia että pelkään bakteereita, vaan koska rakastan siivoamista ja puhdasta kotia.

Hei, ulostebakteeri vähän eri asia. Tuskin kellään mikrossa tms. Uloste bakteereja löytyy. Jos vesijohto veteen päätyy ulostebakteeria, vettä on keitettävä.

Vierailija
48/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viimeisen vuoden ( vauva kohta vuoden) pessyt vauvan pyllyä vessan altaassa. Vauva posauttaa jättikakkoja, joka meinaa tai joskus tuleekin vaipasta ulos. Sellasta pehmeetä kakkaa, vaikee lähtee pyyhkimään ensiksi. Eli kippaan vauvan altaan reunalle, jalat pöydälle ja pylly roikkuu altaassa. Ja siinä pesen sotkun pois. Vaikka kuinka putsaan altaan puhtaaksi pyllyn pesun jälkeen, kakka haisee altaasta. Siis sieltä viemäristä. Luulen, että hajulukko täynnä kakkaa. Etenkin yön jälkeen, kun vettä lasketaan vähemmän. Ja viemäriaukon reunat helposti likaantuu, eikä huuhtasemalla lähde. Kaikki ne urat ja reiät. Aivan kammottava ajatus, jos tämän tekisin keittiön altaassa. Putsaakohan ne ihmiset sitten keittiön altaan sillä tiskiharjalla vai onko joku kakkaharja erikseen.. ? Voi kauheeta. Ihan puistattava ajatus. Vielä jotenki voin ehkä ymmärtää, jos on joku poikkeustilanne, että pestään "puhdas"pylly keittiön altaassa, mutta sillonkin putsaisin altaan hyvin, sen jälkeen.

Jatkan vielä, eli en söisi, jos tietäisin, että samassa altaassa pestään kakkapyllyt ja astiat.

Vierailija
49/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhahahha

Uskoisitteko, jos kerron että mulla on ollut joka päivä kädessä kakkaaa jo 8,5 vuotta. 

Eikä vaan kerran päivässä. 

Juu, ja en pese käsiäni kloriitilla. 

Vierailija
50/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Tämä on syy miksi minäkin tekosyitsen itseni ulos vauvaperheruokailuista.

Yök.

Vierailija
51/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, oksettavaa. Enkä ole todellakaan mikään bakteerikammoinen ihminen. En halua enää edes vierailla vauvatalouksissa luettuani tämän ketjun, eikä syynä ole se, että pelkäisin saavani jonkin tartunnan niistä paskabakteereista, vaan yksinkertaisesti se, että tuo äitylien paskan levittely joka paikkaan ÄLLÖTTÄÄ, ja pahasti.

Vierailija
52/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eriasia joo, mutta bakteereita on myös raa'assa lihassa tai esim roska astiassa myös joita yleensä on keittiöissä? Niitä on jokapuolella! Kukaan ei voi välttää bakteereja missään kokonaan.

Sillä olenkin yrittänyt sanoa että kunhan siivoaa ja pitää kodin puhtaana se riittää. Kenelläkään ei ole täysin bakteeritonta kotia.

Ja sulle joka sanoit että kakka jää haisemaan altaaseen eikä lähde huuhtelemalla. Niin vastaan että et osaa sitten huuhdella. Ja pese se hajulukko jos on niin tukossa😮 Pesin itse sitten vessan altaassa, keittiön altaassa tai suihkussa vauvan kakan niin ei jää kyllä koskaan haisemaan kun olen huuhdellut. Se allas huuhdellaan myös heti eikä vasta myöhemmin.

Vierailija
53/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkuvauvan kakka ole ulostetta, vaan kakkaa.

Äijän köriläistä ja vanhoiata eukoista, sekä lehmistä tulee ulostetta.

Muista pelkkää paskaa.

Vierailija
54/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa. Kyllä pesen itsekkin oman vauvan pyllyn keittiön altaassa välillä, tosin tyhjässä altaassa, en astioiden päällä koska meillä ei ole koskaan astiakasoja pöydillä, laitan aina heti kaikki koneeseen ja jos kone on päällä silloin toiseen altaaseen. (Kaksi allasta vierekkäin) Joka aamu rutiinina pesen kaikki pöydät ja tiskialtaat ja hanan keittiönpesuaineella. Jolloin on mukava aloittaa päivä puhtaalla keittiöllä. Ei taatusti ole paskan jäämiä altaassa, allas huuhdellaan pesun jälkeen.

Ihmetyttää tämäkin kun monet valittaa juuri jostain hampaiden pesusta keittiön altaassa tai vaipan vaihdosta sohvalla mutta muuten niiden koti yleensä täynnä bakteeri pesiä. Minä sentään vaikka pesenkin vauvan pyllyn keittiö altaassa tai muuta "ällöä" niin pidän kotini puhtaana.

Se, että peset sen keittiön altaan kerran vuorokaudessa jollain keittiönpesu-/yleispuhdistusaineella on yksi asia josta varmaan sinulle tulee illuusio hygieniasta. Toinen juttu on se, kuinka paljon bakteereja ulosteista pesuveden mukana roiskuu ja todellisuudessa jää elämään sinne keittiön pinnoille. Silmämääräinen "puhtaus" on vain silmän lumetta.

Entä sitten?

No sitä sitten, että käytännössä tuo on sama tilanne kuin jos laittaisi jatkuvasti ruokaa vessan lattialla. Kyllähän sekin näyttää silmämääräisesti puhtaalta, mutta todellisuudessa pinta altistuu jatkuvasti bakteereille, jotka levitessään elimistöön ruoan kautta saattavat aiheuttaa ikävämpiäkin sairauksia, varsinkin jos henkilön immuunipuolustusjärjestelmä ei ole kovin vahva (vrt. imeväiset ja pienet lapset, vanhukset, kroonisista sairauksista kärsivät henkilöt, normaalien sairauksien jälkitilat perusterveelläkin ihmisellä). Itse en viitsisi alkaa pelaamaan ainakaan muiden ihmisten hyvinvoinnilla sen takia, etten "näe" sitä likaa ja taudinaiheuttajia.

Vierailija
55/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pikkuvauvan kakka ole ulostetta, vaan kakkaa.

Äijän köriläistä ja vanhoiata eukoista, sekä lehmistä tulee ulostetta.

Muista pelkkää paskaa.

Syvällistä pohdintaa. Sinä se et ole tainnut olla kovin aktiivisesti läsnä peruskoulussa biologian tunneilla.

Vierailija
56/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai näissä tarvitse olla mitenkään bakteerikammoinen, lähinnä ajatuksen tasolla se ällöttää. Tilanne olisi vielä ällöttävämpi, jos sinne altaaseen paskoisi aikuinen ihminen. Taitaisi niitä vauvanpyllynpesijöitäkin siinä vaiheessa epäilyttää!

Vierailija
57/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvan pyllyn pesee sitten vessassa niin eihän siellä voi enää harjata hampaita sen jälkeen.

Eli missä se pitää tehdä?

Vierailija
58/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ollut joskus ketju, jossa joku idioottimamma pesi vauvansa perseen kylässä vessan lavuaarissa ja naureskeli vain sille, kun asunnon omistaja yritti estellä? Tässäkin ketjussa tuntuu olevan kirjoittamassa samanhenkisiä tapauksia. Pakko sanoa, että onneksi tuttavapiiriini ei kuulu pienten lasten äitejä.

Vierailija
59/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "biologia"?

Vierailija
60/65 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tuollaiselle tyypille "vastapalveluksen" ja tarjoaisin hänen kylässä ollessaan ruokaa koiran juuri nuolemalta lautaselta. Ja toki kertoisin asian, mutta vasta ruoan jälkeen.