Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsytkö vai saatko energiaa sosiaalisesta kanssakäymisestä?

Vierailija
08.08.2017 |

Eli oletko introvertti vai ekstrovertti?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää olla isoissa porukoissa, en varsinaisesti väsy vaan lähinnä pelottaa ja tuntuu epämukavilta ne tilanteet.

Rakastan viettää aikaa ystävieni kanssa ja saan siitä energiaa.

Vierailija
2/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää olla isoissa porukoissa, en varsinaisesti väsy vaan lähinnä pelottaa ja tuntuu epämukavilta ne tilanteet.

Siis rakastan viettää aikaa jonkin ystäväni kanssa kahdestaan tai pienemmällä kaveriporukalla. Kirjoitin hieman epäselvästi, pahoittelut siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Ystäviä mulla tosin on todella vähän, eli sitä mukavampaa viettää sitten aikaa silloin harvoin kun siihen tulee tilaisuus.

Vierailija
4/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis rakastan viettää aikaa jonkin ystäväni kanssa kahdestaan tai pienemmällä kaveriporukalla. Kirjoitin hieman epäselvästi, pahoittelut siitä.

Ei näin voi vastata. Joko olet ekstrovertti tai introvertti

Vierailija
5/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttujen läheisyydessä on mukava olla, mutta väsyn kommunikoinnista suunnattomasti. Tykkään olla enemmänkin seinäkoristeela sukujuhlissa sun muissa ja kuuntelemassa, kuin itse tapahtumien keskellä.

Vierailija
6/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei ole voimakkaasti kumpaakaan.

Vierailija
7/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen palautumisaikaa sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Sosiaaliset tilanteet ovat kuitenkin palkitsevia ja koen niiden kautta kuuluvani tähän maailmaan.

Vierailija
8/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyn ja tilanne on pahentunut iän myötä, nykyisin myös ystävien seura väsyttää.

Vierailija
9/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyn. En haluaisi nähdä ihmisiä ollenkaan, kotona pari teiniä joiden kanssa saa omaa aikaa onneksi. Kaverit jääneet matkasta kun viihdyn niin hyvin itsekseni. Koira on parasta seuraa.

Vierailija
10/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyn. Olen niin ääri-introvertti että en varmaan kaipaisi live-ihmissuhteita ollenkaan. Riittäisi kun silloin tällöin lukisin maailman menosta netistä ja ehkä seuraisin vaikka AV:tä :D Työtä lukuun ottamatta en ole muiden ihmisten kanssa tekemisissä kuin vanhempieni (ehkä kerran kuussa visiitti) ja veljeni.

Vierailija
11/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyn kovasti, mutta toisaalta masennun, jos en koskaan pääse ihmisten seuraan. Koiran kanssa oleminen ja lenkkeily ei väsytä.

Vierailija
12/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu sosiaalisesta tilanteesta. Sopivan pieni satunnainen tilanne voi olla piristävä. Joku säännöllinen ja yhtään isompi alkaa tuntua väsyttävältä pakkopullalta.

Vierailija
13/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ärsykeherkkä ja sosiaaliset tilanteet ovat usein nopeatempoisia, joten väsyn helposti.

Vierailija
14/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään viettää aikaa rauhallisten ja iloisten ihmisten kanssa, joiden kanssa voi keskustella ja heittää läppää. Silloin jää hyvä olo ja mieli tapaamisesta. En kuitenkaan jaksa olla pitkään kenenkään seurassa, vaikka kyseisestä ihmisestä pitäisinkin. Usein parin tunnin jälkeen alan olla jo muissa maailmoissa ja kaipaan yksinoloa ja hiljaisuutta. Pidän pienten porukoiden kokoontumisista, mutta suuret, pitkään jatkuvat juhlat, kuten häät, sukujuhlat yms. ahdistavat ja väsyttävät.

Jos vietän aikaa todella suulaiden ihmisten kanssa, jotka eivät anna suunvuoroa ja ovat hektisiä ja iholle käyviä, niin silloin väsyn ja koen itseni todella uupuneeksi. En jaksa myös liian kärkkäitä ihmisiä. Tykkään enemmän pohtivista ja analyyttisista ihmisistä. Saatan pitää jotakin ekstroverttia kuitenkin mukavana ja hauskana tyyppinä, mutta en välttämättä jaksaisi itse viettää aikaa hänen seurassaan.

Kahden keskiset tapaamiset ovat itselle helpoimpia, koska niissä pystyy todella keskittymään toiseen ihmiseen ja keskustelu on antoisampaa. Tällöin myös suulaiden ekstroverttien kanssa keskustelu helpottuu, koska kahden kesken heidän dominoiva käyttäytyminen keskustelussa nousee pöydälle ja he ehkä itsekin tajuavat "jarruttaa" sitä ja ottaa paremmin toisen huomioon. Isoissa porukoissa hengaaminen taas väsyttää ja ahdistaa, koska niissä suulaimmat alkavat kilvoittelemaan siitä, kuka saa eniten ja kovempaan olla äänessä.

Olen siis introvertti, mutta en koe itseäni epäsosiaaliseksi. Pidän vain erilaisista sosiaalisista kohtaamisista kuin ekstrovertit.

Vierailija
15/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti saa energiaa rauhallisesta ja syvällisestä keskustelusta muutaman ihmisen kesken. Introvertti uupuu hyvänpäivänjutustelusta ja suuremmassa porukassa pajatuksesta. Eli ap, korjaa käsityksesi - sosiaaliset tilanteet itsessään eivät uuvuta perusintroverttiä, vaan tietynlainen sosiaalinen kanssakäyminen. Olen itse hyvin sosiaalinen introvertti, mutta uuvun pinnallisessa keskustelussa nopeasti. Syvällisempiä jaksan jutustella pitkäänkin, esim. kahdenkesken.

Vierailija
16/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta.

Esim tyttöystävän kanssa viikon matka ulkomailla ei väsyttänyt tippaakaan mutta sitten joku esim hääjuhlatilaisuus vie energiat.

Vierailija
17/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin osa nettipalstoilla pyörivistä ole introvertti.

Minäkin olen. Olen myös opettaja, eli töissä käytän ekstroverttiyteni.

Vierailija
18/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, tätä palstaa ei voi kuin rakastaa...

Vierailija
19/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti saa energiaa rauhallisesta ja syvällisestä keskustelusta muutaman ihmisen kesken. Introvertti uupuu hyvänpäivänjutustelusta ja suuremmassa porukassa pajatuksesta. Eli ap, korjaa käsityksesi - sosiaaliset tilanteet itsessään eivät uuvuta perusintroverttiä, vaan tietynlainen sosiaalinen kanssakäyminen. Olen itse hyvin sosiaalinen introvertti, mutta uuvun pinnallisessa keskustelussa nopeasti. Syvällisempiä jaksan jutustella pitkäänkin, esim. kahdenkesken.

No en todellakaan saa energiaa minkäänlaisesta sosiaalisesta kanssakäymisestä. Mutta koska energiaa on rajallinen määrä, käytän sen mieluummin keskusteluihin joilla on jotain merkitystä.

Vierailija
20/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei ole voimakkaasti kumpaakaan.

Jaa? Onko näin, mietipä vähän!!

Ja miten se liittyy tähän. Onko tuo ylempi tyyppi mielestäsi välimaastossa? Eipä ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän