Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja ilmoittaa näin tulevasta työpäivästä?

Vierailija
08.08.2017 |

Teen arkisin töitä. Liikkeemme ei ole edes vkl auki. Työnantaja ilmoitti, että kuukauden päästä on pienimuotoinen tapahtuma (avoimet ovet tyylinen). Tapahtuma on toisen liikkemme tiloissa (eri kaupungissa) Ei kysynyt pääsenkö, ilmoitti vain päivän, joka on la. Ikinä ennen ei ole ollut vkl. Pitääkö minun suostua, vai voinko sanoa, että minulla olikin sovittua menoa?

Ja minulla ei ole mitään tehtävää siis siellä, kiertelen itsekkin vain! Työnantajan tyyli on tuo, että ilmoittaa vain, ei kysy ja muutenkin olen vähän pompoteltavissa ja hoidan hänen yksityisasioita ja mitä keksiikin. Siksi ärsyttää. Menenkö kiltisti vai ilmoitanko etten valitettavasti pääse?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aika on kk päästä, niin en ymmärrä mikset menisi, ajoissa sinulle on ainakin ilmoitettu, kyllä kannattaa joustaa työnantajaan päin niin tulevaisuudessa siitä voi olla sulle hyötyä. Kyllä minäkin olen ottanut osaa erilaisiin illanviettoihin asiakkaiden kanssa ihan uupumiseen saakka, ei niistä erikseen makseta, mutta kun tulee palkankorotuksen aika niin pomo kyllä muistaa kuka on joustava. Ajatelkaa ihmiset vähän kauemmas elämäänne, ei joka pikku jutusta kannata nipottaa.

T. Hyväpalkkainen yh, asenne ratkaisee!!!

Tuo riippuu täysin työnantajasta. Osa työnantajista ajattelee, että tuopas tykkää iltamenoista, joten saa mennä jatkossakin. Ja koska iltamenot on työntekijälle pelkkää hupia, ei niistä makseta eikä ikinä korvata mitenkään. Tuskin sinäkään olisit noin innostunut, jos joustavuudestasi ei olisi ikinä hyötyä sinulle.

Vierailija
22/25 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran sinulla ei ole työehtosopimusta, niin päiväraha on kiinni työnantajasta. Matkakulut pitäisi kuitenkin korvata, tai pyydät työnantajaa hommaamaan liput niin ei tule ongelmia niiden perimisestä jälkikäteen.

Tottakai aloittajalla on työsopimus, se syntyy siinä kohtaa kun tekee ta:n osoittamia töitä palkkaa vastaan.

TyöEHTOsopimus, sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kertonut miten kaukana tuo toinen kaupunki on, joten aika itsevarmaa väittää että ilman muuta saa päivärahan.

Vierailija
24/25 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se niinkään mene, että työnantaja ilmoittaa päivän, että nyt tulet töihin. Jos ei ole ikinä varautunutkaan menemään vkl töihin. Mitä jos minulla olisi vaikka joku matka varattu sille vkl tai jonkun häät tai mitä vaan? Aina pitäisi olla nöyränä, että selvä tulen tottakai. Ei se niin voi mennä niinkuin joku sanoi, että voi olla irtisanomisen syy! Tai että niin se vaan menee, että pitää joustaa. Ei ole maailmanloppu jos joudun menemään ja sanon kyllä nätisti että en pääse. Jos alkaa kitisemään ni sitten sanon, että selvä peruutan menoni.

Sitten pitää pyytää palkatonta vapaata tai vuosilomapäivää.

Vierailija
25/25 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran sinulla ei ole työehtosopimusta, niin päiväraha on kiinni työnantajasta. Matkakulut pitäisi kuitenkin korvata, tai pyydät työnantajaa hommaamaan liput niin ei tule ongelmia niiden perimisestä jälkikäteen.

Tottakai aloittajalla on työsopimus, se syntyy siinä kohtaa kun tekee ta:n osoittamia töitä palkkaa vastaan.

TyöEHTOsopimus, sanottiin.

No sanotaanko näin että se että AP sanoo ettei ole työehtosopimuksen piirissä ei tarkoita vielä mitään, sen verran pihalla tuntuu olevan. Riippuu alasta ja tehtävästä onko työehtosopimuksen piirissä. http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/.  Eli työehtosopimuksia on yleissitovia ja ei yleisitovia. Yleissitovia työehtosopimuksia pitää noudattaa kaikkien alan työnantajien. Ei yleissitovat koskee vain ko sopimuksen työnantajaliiton jäsenyrityksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme