Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja ilmoittaa näin tulevasta työpäivästä?

Vierailija
08.08.2017 |

Teen arkisin töitä. Liikkeemme ei ole edes vkl auki. Työnantaja ilmoitti, että kuukauden päästä on pienimuotoinen tapahtuma (avoimet ovet tyylinen). Tapahtuma on toisen liikkemme tiloissa (eri kaupungissa) Ei kysynyt pääsenkö, ilmoitti vain päivän, joka on la. Ikinä ennen ei ole ollut vkl. Pitääkö minun suostua, vai voinko sanoa, että minulla olikin sovittua menoa?

Ja minulla ei ole mitään tehtävää siis siellä, kiertelen itsekkin vain! Työnantajan tyyli on tuo, että ilmoittaa vain, ei kysy ja muutenkin olen vähän pompoteltavissa ja hoidan hänen yksityisasioita ja mitä keksiikin. Siksi ärsyttää. Menenkö kiltisti vai ilmoitanko etten valitettavasti pääse?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso työsopimuksesta oletko kieltäytynyt viikonlopputyöstä. Saat varmaankin kilometrikorvauksen matkasta, ja päivärahan.

Vierailija
2/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi en saa siitä mitään vapaapäivää. En tiedä saanko edes palkkaa kun ei ole normaali työpäivä. Oletan, että saisin palkkaa, mutta matkoihin menee se palkka kyllä. Ei ole mitään kyytiä työnantajalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan työsopimuksestasi. Mitä siinä on ilmoitettu sun työajaksi ja lukeeko esim.että työnantaja voi osoittaa muita tehtäviä muina aikoina yms.

Vierailija
4/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopparissa ei lue mitään vkl töistä. Eikä tämä tosiaan ole työpäivä tavallaan. Vähän niinkuin joillain on joku messu päivä missä kiertelevät.

Vierailija
5/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi en saa siitä mitään vapaapäivää. En tiedä saanko edes palkkaa kun ei ole normaali työpäivä. Oletan, että saisin palkkaa, mutta matkoihin menee se palkka kyllä. Ei ole mitään kyytiä työnantajalta.

Jos et saa vapaapäivää, niin työlain mukaan lasketaan ylityöksi. Pakko maksaa.

Vierailija
6/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita työnantajalle, ettei sinulla ole liikkumismahdollisuutta kyseisenä päivänä. Esim. auto lainassa serkun kummilla.

Vierailija
7/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi kieltäytyä töistä, mutta se voi olla myös irtisanomisperuste.

Tuollaista se on vain työelämässä, joskus on koulutus-, työpäiviä ja muita tapahtumia myös varsinaisen työajan ulkopuolella. Ja tietysti noista pitää maksaa palkka.

Ja mitä tulee firman omistajan asioiden hoitoon, nekin on vain tehtävä. Näin on monessa firmassa.

Vierailija
8/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa kilometrikorvaukset, palkan ja päivärahan

Vierailija
9/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On messutkin ihan töitä

Vierailija
10/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä ei makseta palkkaa, niin eihän se silloin ole mikään työpäivä, eikä sinne ole pakko mennä.

Jos se katsotaan pakolliseksi työpäiväksi, niin sitten olet oikeutettu myös palkkaan sekä kotimaanpäivärahaan ja kulukorvaukseen (matkakulut).

Vierailija
11/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa mulla ei edes ole.. eikä tosiaan näitä vkl töitä ole ikinä ollut. Ja päivä on kyllä ollut tiedossa hänellä jo pitkään. Itse vasta kuulun siitä

Vierailija
12/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aika on kk päästä, niin en ymmärrä mikset menisi, ajoissa sinulle on ainakin ilmoitettu, kyllä kannattaa joustaa työnantajaan päin niin tulevaisuudessa siitä voi olla sulle hyötyä. Kyllä minäkin olen ottanut osaa erilaisiin illanviettoihin asiakkaiden kanssa ihan uupumiseen saakka, ei niistä erikseen makseta, mutta kun tulee palkankorotuksen aika niin pomo kyllä muistaa kuka on joustava. Ajatelkaa ihmiset vähän kauemmas elämäänne, ei joka pikku jutusta kannata nipottaa.

T. Hyväpalkkainen yh, asenne ratkaisee!!!

Vierailija
13/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sinulle kuuluu nuilta tunneilta normaali palkka (ja ylityökorvaus, jos viikkotyöaika ylittyy) ja matkakorvaus matkoista, joko toteutuneen mukaan tai sen mukaan mitä kilometrejä kertyy normaalin työpaikan ja tämän lauantaityöpaikan välille (lyhyemmän mukaan maksetaan).

Työnanatajalla on oikeus päättää työajoista, työtehtävistä ja työntekopaikoista (niissä rajoissa, kun työsopimuksessa ja työehtosopimuksessa on sovittu). Joten et voi kieltäytyä työkeikasta, jos se on työvuorolistaasi merkattu (työvuorolista voi olla myös suullinen).

Vierailija
14/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin rupeat tästä rähisemään ja temppuilemaan niin miten olisi, jos ihan juttelisin työnantajasi kanssa.

Mieti valmiiksi, haluatko sinne mennä (la toisessa kaupungissa voi olla ihan hauskakin) ja jos et, niin sitten juttelet "kuule Päivi, miten ne avajaiset, kun mulla ei ole siellä mitään hommaa, niin haluatko sä kuitenkin entä Mä olen siellä, kun mulla on samana päivänä meno x, ja toki, jos mulla on poikkeulsellisesti TYÖpäivä niin toki mä sen peruutan... miten muuten nuo junaliput, ostatko sä me vai ostanko mä ne ensin itse? ... ja sitä rataa.

Vierailija
15/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt palkankorotusta monta kertaa. En ole saanut. Minulla ei ole edes mikään tes ja palkkani on erittäin pieni. Vaikka teen 8 h/ 5 päivää viikossa.

Ap

Vierailija
16/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aika on kk päästä, niin en ymmärrä mikset menisi, ajoissa sinulle on ainakin ilmoitettu, kyllä kannattaa joustaa työnantajaan päin niin tulevaisuudessa siitä voi olla sulle hyötyä. Kyllä minäkin olen ottanut osaa erilaisiin illanviettoihin asiakkaiden kanssa ihan uupumiseen saakka, ei niistä erikseen makseta, mutta kun tulee palkankorotuksen aika niin pomo kyllä muistaa kuka on joustava. Ajatelkaa ihmiset vähän kauemmas elämäänne, ei joka pikku jutusta kannata nipottaa.

T. Hyväpalkkainen yh, asenne ratkaisee!!!

Jos teillä toimii noin, se ei tarkoita että kaikissa muissa firmoissa se toimii noin.

Itse joustin ja joustin ja tein mitä käskettiin/pyydettiin. Mitä siitä sain? En mitään muuta kun burn outin. Vaihdoin osastoa jossa mun työpanosta arvostetaan ja jossa kohdellaan oikein.

Vierailija
17/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sinulla ei ole työehtosopimusta, niin päiväraha on kiinni työnantajasta. Matkakulut pitäisi kuitenkin korvata, tai pyydät työnantajaa hommaamaan liput niin ei tule ongelmia niiden perimisestä jälkikäteen.

Vierailija
18/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran sinulla ei ole työehtosopimusta, niin päiväraha on kiinni työnantajasta. Matkakulut pitäisi kuitenkin korvata, tai pyydät työnantajaa hommaamaan liput niin ei tule ongelmia niiden perimisestä jälkikäteen.

Tottakai aloittajalla on työsopimus, se syntyy siinä kohtaa kun tekee ta:n osoittamia töitä palkkaa vastaan.

Vierailija
19/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aloittajalla on työsopimus, se syntyy siinä kohtaa kun tekee ta:n osoittamia töitä palkkaa vastaan.

Luitko oikein? TyöEHTOsopimusta.

Vierailija
20/25 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se niinkään mene, että työnantaja ilmoittaa päivän, että nyt tulet töihin. Jos ei ole ikinä varautunutkaan menemään vkl töihin. Mitä jos minulla olisi vaikka joku matka varattu sille vkl tai jonkun häät tai mitä vaan? Aina pitäisi olla nöyränä, että selvä tulen tottakai. Ei se niin voi mennä niinkuin joku sanoi, että voi olla irtisanomisen syy! Tai että niin se vaan menee, että pitää joustaa. Ei ole maailmanloppu jos joudun menemään ja sanon kyllä nätisti että en pääse. Jos alkaa kitisemään ni sitten sanon, että selvä peruutan menoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän