Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisuus

Vierailija
07.08.2017 |

Lapsella uusi kaveri, lestadiolainen tyttö ja huomaan, etten tiedä heidän tavoistaan mitään. Tytön perheessä lapsia on 8 kpl ja äidillä on 3 alle kouluikäistä lasta, josta vanhin aloittaa päiväkodin (ei vielä eskari-ikäinen). Kuvittelin, että heidän täytyisi kasvattaa lapset kotona ja olla kotona. Lisäksi kuulin, että äiti on ammatiltaan erikoislääkärin ja luulin, että lestadiolaiset naiset eivät opiskele mihinkään ammattiin, olin ilmeisesti väärässä? Tiedän, että käyvät Suviseuroissa, heillä ei ole tv:tä kotona eli näissä asioissa elävät perinteisesti. Onko lestadiolaisuus sellaista, että perheet saavat itse päättää lastenkasvatuksesta, opiskelusta ym? Vai ovatko nämä lapsen kaverin vanhemmat vapaammin uskovia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, saa vapaasti valita asuinalueensa, kotinsa sisustuksen, lastensa hoidattamisen kotona tai päiväkodissa, äiti saa mennä töihin tai olla menemättä, opiskella saa miehet sekä naiset niin pitkälle kuin rahkeet riittää. 

Vierailija
2/2 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu onkin siinä että tuossa jengissä vain vahvat pärjää.. Itse en jaksanut pienten kanssa opiskella yhtään.. Aina maha pystyssä..jatkuva väsymys ja vitutus. Kaikki lähtee siitä että naimisiin mennään yleensä 18v. Ja siitä se sitten lähtee.. Parhaiten menee niillä jotka ehtii ennen lapsia hankkia ammatin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi