Mistä ostatte koulukkaille vaatetta?
Poika meinaa nyt tuottaa ongelmia. Kaikkialla tuntuu olevan tasasen synkkää tai surffiteemasia vaatteita. Mistä jotain uutta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät kestä sitä, etteivät ole itse pystyneet keksimään tuollaista sanaa. Sitten reagoivat lapsellisesti. Todella noloa ja kiusallista heidän puolestaan.
Joo, harmittaa tosi paljon. Harmitti sekin, etten itse keksinyt eppuluokkalaista, toppua, masu-asukkia, äippä/äityliä ja tissittelyä. :(
Olisit siis halunnut olla se kellokas?
En ihan oikeasti millään pahalla tai halventaen tarkoittanut, mutta kun on vaan tylsää, niin sitten tarttuu tällaisiin väännöksiin. Sana on oikeasti hauska! Mutta nyt lopetan ja alan tekemään jotain hyödyllisempää, eli ryhdyn palstapudokkaaksi :)
Minun koulukkaani nukkuu syytikassa.
Mulle tulee näistä mieleen ne parvekekyrväkkäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin meni hetki että ymmärsin mitä ap koulukkaalla tarkoitti, mutta eikai nyt sentää aikuiset ihmiset tosissaan viitsi tuollaisesta ruveta kettuilemaan toiselle? Olen sanaton.
No mä en ainakaan ihan aidosti tiedä mikä on koulukas.
Osaan joo päätellä, että se on koululainen, mutta käytetäänkö tota sanaa kaikista kouluikäisistä? AP:n aloituksen osalta se on aika oleellinen tieto. Että vinkkaako vaatteita yläkoululaiselle vai ekaluokkalaiselle.
En ole ikinä kuullut tuota sanaa.
Minä olen ymmärtänyt, että se nimenomaan tarkoittaa koulun aloittavaa. Ihan niinkuin aloitteleva suunnistaja on suunnikas. köh ...
Apua, en voi lakata nauramasta suunnikkaalle. AV ei petä koskaan!
Aloitus on irvokas.
Kyllä neuvokas äiti löytää koulukkaalle edukkaat ja muodikkaat ihokkaat.
Aloituksessa pisti silmään , koulukkaan lisäksi, ilmaisu "vaatetta". Varmaan ihan oikein kieliopillisesti, mutta häiritsee vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin meni hetki että ymmärsin mitä ap koulukkaalla tarkoitti, mutta eikai nyt sentää aikuiset ihmiset tosissaan viitsi tuollaisesta ruveta kettuilemaan toiselle? Olen sanaton.
No mä en ainakaan ihan aidosti tiedä mikä on koulukas.
Osaan joo päätellä, että se on koululainen, mutta käytetäänkö tota sanaa kaikista kouluikäisistä? AP:n aloituksen osalta se on aika oleellinen tieto. Että vinkkaako vaatteita yläkoululaiselle vai ekaluokkalaiselle.
En ole ikinä kuullut tuota sanaa.
Minä olen ymmärtänyt, että se nimenomaan tarkoittaa koulun aloittavaa. Ihan niinkuin aloitteleva suunnistaja on suunnikas. köh ...
Apua, en voi lakata nauramasta suunnikkaalle. AV ei petä koskaan!
Tarkoittaako kuulakas aloittelevaa kahvakuulailijaa vai kuulantyöntäjää? nimim. epätietoinen
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa pisti silmään , koulukkaan lisäksi, ilmaisu "vaatetta". Varmaan ihan oikein kieliopillisesti, mutta häiritsee vähän.
Minun korvaani tuo "vaatetta" särähtää aina. Voisiko joku kielioppipoliisi tulla kertomaan, että noinko se oikeasti kirjoitetaan? Kun minun mielestäni se on vaatteita.
Koulukkaaseen en sen sijaan kiinnittänyt mitään huomiota. Ihan tavallinen sana, jota kuulee käytettävän, en kyllä itse muista käyttäneeni.
Vierailija kirjoitti:
Laita sille niitä synkkiä tai surffiteemaisia vaatteita. Niitähän ne muutkin koulukkaat käyttävät. Et kai halua että oma koulukkaasi erottuu koulukasjoukosta ja joutuu koulukaskiusatuksi?
En enää ihmettele koulukiusaajia, kun aikuisetkin ovat näin lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
"Mistä vaatetta" on murteen/puhekielen ilmaisu. Teet varmasti itsekin puhuessasi vastaavia "lapsuksia", jotka kuulostavat muiden korvaan hölmölle.
Prismassa on tyylikäs nuortenvaatemallisto. Lisäksi yläkoululaista voi alkaa jo viemään Vepsäläiselle/Haloselle tms. vähän parempiin liikkeisiin. Meilläkään ei osteta lapselle synkeitä tai räikeästi kuvioituja vaatteita.
Nauran niin että lensi nektariininkivi suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistä vaatetta" on murteen/puhekielen ilmaisu. Teet varmasti itsekin puhuessasi vastaavia "lapsuksia", jotka kuulostavat muiden korvaan hölmölle.
Ihan mahdollista. Muistan nähneeni vanhoja mainoksia, siis 50-luvulta tai vanhempia, joissa käytettiin muotoa "edullista miesten alushousua Pukimo Virtaselta". Hassultahan se nykyään kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten sanavarasto on nykyään usein surullisen kapea.
Mutta mielikuvitus on onneksi lennokas.
Joko olette hankkineet kynsikkäät syksyä varten?
Suosittaako kukaan jälkeläisensä verhoiluun munakkaita?
Olin tänään 9-vuotiaan kanssa vaateostoksilla. En myöskään pidä synkistä lastenvaatteista, mutta valikoima on niukkaa, jos lapsi on pitkä (meillä 155 cm). XXL-sporttivaateketjussa oli onneksi myös värikkäitä takkeja ja ulkoiluhousuja (siis sinisiä, oransseja ja turkooseja muistaakseni). Ostimme lisäksi repun Prismasta ja kengät Stockmannilta. Polarn O Pyretin vaatteista löytyy värejä myös pojille, meillä tosin kokoja on jo hankala löytää.
Ei ne oo niin kurvikkaita, syystä, että mies söi koulukkaan vanukkaat.