Argh! Varakas naapurini ei suostu kuljettamaan lastani kouluun
Ompas kivaa, kuljetuspäätökset tulivat juuri (ei toimi). En pysty omien töitteni puolesta kuljettamaan lastani kouluun enkä hakemaan. Varakas kotirouva-naapurini kuljettaa lastaan kouluun ja takaisin, mutta ei suostu kuljettamaan lastani.
Mitä teen? Ärsyttää!
Kommentit (209)
jatkat olemalla samanlainen loinen kuin tähän asti. 1/5
Siis lapsi ei pääse kouluun eikä kotiin? Vai miten kuljetuspäätökset "eivät toimi"?
Mulla vuorostaan toisinpäin, köyhä naapurini yrittää työntää lastaan minun kuljetettavakseni, ties mitä kuljetuksia sitä seuraavaksi joutuisi ajamaan. Pienestä se aina alkaa.
Siis kirjoitin huonosti. Meidän pojat ovat samalla luokalla ja naapurini kuljettaa poikansa kouluun ja hakee hänet. Miksi hän ei voisi samalla ottaa poikaani kyytiin? Mitään lisäkuluja tms ei tulisi koska asumme naapureina.
Ap
Älä ole lokki. Tarjoa maksua niistä kyydeistä, niin ehkä sitten suostuu. En minäkään suostuisi kuljettamaan naapurin ipanoita ilman vastavuoroisuutta.
Siis pakkohan olla joku koulukyyti? Ethän sä voi töistä jäädä pois. Kyllä kunnan on sellainen järjestettävä??
Vierailija kirjoitti:
Siis lapsi ei pääse kouluun eikä kotiin? Vai miten kuljetuspäätökset "eivät toimi"?
Koulukuljetus lähtee n 2 tuntia ennen koulun aloitusta, ei toimi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kirjoitin huonosti. Meidän pojat ovat samalla luokalla ja naapurini kuljettaa poikansa kouluun ja hakee hänet. Miksi hän ei voisi samalla ottaa poikaani kyytiin? Mitään lisäkuluja tms ei tulisi koska asumme naapureina.
Ap
Et sä voi silti vaatia häntä viemään teidän lapsia kouluun vaikka kuinka olisi sama matka. Ja mistä sä tiedät, ettei hänellä olisi aina menoa hakumatkalla, käyvät lasten kanssa mummolassa tms?
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei ehkä tulekaan lisäkuluja tai edes vaivaa, mutta eihän se periaatteessa ole oikein, että sinun poika pääsee aina ilmaisiksi kouluun ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vuorostaan toisinpäin, köyhä naapurini yrittää työntää lastaan minun kuljetettavakseni, ties mitä kuljetuksia sitä seuraavaksi joutuisi ajamaan. Pienestä se aina alkaa.
Miksi et voisi kuljettaa? Oletko ahne ja kylmäsydäminen?
Ap
Törkeää pyytää tuollaista. Tuo perustelu vielä, ettei tulisi lisäkuluja... Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Siis pakkohan olla joku koulukyyti? Ethän sä voi töistä jäädä pois. Kyllä kunnan on sellainen järjestettävä??[/
Kyllä järjestää, kyyti lähtee pari tuntia ennen koulun aloitusta :(
Kuinka pitkä matka? Voisiko pyöräillä?
Sitten jos hirmutalvi yllättää, niin voisitko silloin pyytää naapurilta kyytiapua korvausta vastaan?
Mikä sitten olisi kunnon maksu? Matka suuntaansa 4 km
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voisi kuljettaa? Oletko ahne ja kylmäsydäminen?
Ap
Ap, oletko itse köyhä? Tilaa kuule taksi pojalles!
No suoraan sanottuna, jos lapsenne ovat kavereita ja naapuri kuljettaa muutenkin, en kyllä ymmärrä miksei voisi tässä auttaa. Mutta toisaalta meillä on aina naapurit auttaneet tällaisissa asioissa toisiaan.
Toki riippuu millainen olet muuten, oletko aina vaatimassa jotain vai voitko jollain vastavuoroisesti auttaa naapuriasi. Vaikka jotain harrastuskyytejä tms ilta-aikoihin.
Ehkä se koulumatka on sellaista rauhallista yhteistä aikaa, jolloin juttelevat asioista.
Tai sitten lapsesi on niin huonokäytöksinen, ettei halua häntä samaan autoon.
Ei ole naapurisi asia tai velvollisuus kuskata sinun kersaasi.
Tarjoa kunnon maksua.