Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu mahtavalta täytellä kelan ja sossun papereita eläkeläiselle joka saa 1300€ kk

Vierailija
07.08.2017 |

Perheeläke 600, oma kansaneläke 300 ja asumistukea 400 €. Asuu yksin 700 € vuokrakämpässä, kaksiossa, koska pystyy.
Meidän perheellä taas tällä hetkellä tulot 2600 josta elää 6 hölöä, halpa omakotitalo joka rapistuu ympärillä kun ei ole varaa rempata. Kukaan ei tuo uutta tavaraa rikkoutuneen tilalle kuten tuolle eläkeläiseukolle.
Ei meille anneta kelasta ja sossusta mitään, vaikka polvillamme anellaan, eläkeläläinen hakee nytkin korvauksia tonnien lymfa-hoitoihin ja taksimatkoihin. Niin ja käsi turvoksissa koska kittaa viinaa ja makaa.

Joskus tuntuu vähän epäreilulta.
Onneksi autan häntä papereiden täytössä...

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mahtavaa kuinka asumistuesta on tehty joku normaali juttu joka tietty koskee ja sen täytyy koskea kaikkia.

Kaikki saa nelisen sataa asumistukea ja se on ihan normi. Sitten ihmetellään mihin rahat suomessa liukuu.

Äänestän seuraavissa vaaleissa tasan sitä puoluetta, joka haluaa asumistuet pois.

Jos minä en saisi asumistukea, saisin toimeentulotukea. Ja saisin sitä muuten reilusti enemmän kuin nyt saan asumistukea. Sekö olisi parempi? Ja kyllä, käyn töissä osa-aikaisesti.

Ei, kun meet töihin kuten muutkin.

Luulitsä et toi sun tilanne on tarkoitettu joksikin jatkuvaksi???

Jaahas, tällainen tapaus tällä kertaa. Luettu teksti ei näköjään mee päähän asti. Ja sitä paitsi, vaikka olisin kokopäivätyössä saisin asumistukea :)

Yksin elävä ja vuokra liki tonnia??

Tää täytyy taas kopsata ja laittaa jollekin kansanedustajalle, et herätys!

Kiitti jo valmiiksi.

Vierailija
102/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mahtavaa kuinka asumistuesta on tehty joku normaali juttu joka tietty koskee ja sen täytyy koskea kaikkia.

Kaikki saa nelisen sataa asumistukea ja se on ihan normi. Sitten ihmetellään mihin rahat suomessa liukuu.

Äänestän seuraavissa vaaleissa tasan sitä puoluetta, joka haluaa asumistuet pois.

Jos minä en saisi asumistukea, saisin toimeentulotukea. Ja saisin sitä muuten reilusti enemmän kuin nyt saan asumistukea. Sekö olisi parempi? Ja kyllä, käyn töissä osa-aikaisesti.

Ei, kun meet töihin kuten muutkin.

Luulitsä et toi sun tilanne on tarkoitettu joksikin jatkuvaksi???

Jaahas, tällainen tapaus tällä kertaa. Luettu teksti ei näköjään mee päähän asti. Ja sitä paitsi, vaikka olisin kokopäivätyössä saisin asumistukea :)

Yksin elävä ja vuokra liki tonnia??

Tää täytyy taas kopsata ja laittaa jollekin kansanedustajalle, et herätys!

Kiitti jo valmiiksi.

Nyt on pakko kysyä että mistä ihmeestä sait päähäsi että vuokrani on melkein tonnin ja asun yksin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys johtuu 90% tapayksista itsestään. Jos ei koulut ja työt kiinnosta niin voi katsella ihan peiliin.

Vierailija
104/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteet on mielipiteitä. "100 % työssäkäyvistä on psykopaatteja" esim on mielipide joka perustu mihinkään.

Vierailija
105/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisit vuokralla, saisit asumistukea ja noilla tuloilla pitäisi saada toimeentulotukea.

Eipäs valehdella niistä tuista.

Minä olen oikeasti eläkkeellä,

saan eläkettä 628€/ kk,

asumistukea 456€/ kk, vuokra on 776€/ kk.

Lisäksi saan takuueläkkeen 131,37€/ kk.

Jäljellejäävällä 439€:lla makselen sitten sähkölaskut, sairaala-, poliklinikka- ja lääkelaskut,

silmälasit, kengät, linja-autokortin,

osamaksut ja velat,

pesuaineet, vaatteet ja ruoat,

kampaamokulut, nettiliittymän ja laiteosamaksut, hajonneet kodinkoneet ja muut yllättävät laskut.

Kela tai sosiaalitoimi ei koskaan, missään tapauksessa auta minua reseptilääke- tai sairaalakuluissa,

eikä silmälasien hankinnassa,

olen täyttänyt niitä hakemuksia ja vastaus on aina: "Hakemuksenne on hylätty. Teillä ei ole oikeutta toimeentulotukeen."

Jos olisin työssäkäyvä ja asuisin omassa kodissa, en kyllä kadehtisi naama harmaana eläkeläisiä.

Vierailija
106/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen asumistuki on isompi kuin työttömän joten pieleen meni hatusta tempaistut summasi. Jos tavistyötön saa max 400 kuussa asumistukea ilman lapsikorotuksia niin eläkeläinen saa enemmän.

Paitsi tietty porvoossa. Porvoossa kaikki on toisin.

Paitsi kaikki eläkeläiset, jotka saavat asumistukea, eivät saa eläkeläisen asumistukea,

vaan ns. yleistä asumistukea.

Minä olen sairaseläkeläinen, jolla on kotona yksi kouluikäinen lapsi.

Lapsi on Kokoomukselle peruste alentaa eläkeläisen asumistukea 30%.

En kyllä ymmärrä, mihin Kelan tukien asumistukileikkausten on tarkoitus "kannustaa" alaikäistä ja eläkeläistä.

Eutanasiaan vai?

Vierailija
107/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi olla eläkeläiselle kateellinen. Kun ei ole mikään miljönääri. Varmasti on eläkkeensä ansainnut. Tulee sullekin vielä eläkeikä.

Vierailija
108/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaiseni saa alle 700 euroa eläkettä, menot 200 euroa vastike omasta kaksiosta, puhelin ja lehti 50 euroa, kotihoito ja siivous n150 euroa, lääkkeet n 50 euroa, loput ruokaan, lääkäriin, matkoihin (lääkäriin ei suinkaan hupimatkoihin) jne, ihan on tyytyväinen elämäänsä. Rahat riittää jos ei mitään isompaa menoa ole. Omaiset kyllä auttavat, jos on yllättäviä menoja. On vanha uskovaimen mumma, ei polta eikä juo alkoholia.

No siinäpä se. Kyllä mua vituttaa että tälle meidän muorille mahdollistetaan 700 e kaksiossa asuminen sillä että yhteiskunta kustantaa siitä 400 euroa.

Minusta ihan hirveä summa asumistukea.

Jos haluaa asua leveästi, saisi maksaa itse.

Varsinkin kun tuo oma eläke ei ole ikinä karttunut vaan elää edelleen isän kautta.

Ja isän eläke oli 1200 euroa, äite saa siitä puolet ja omaa kansaneläkettään 250 euroa.

Oletko puhunut muorin kanssa? Älä loukkaa häntä kun on varmaan kova suru kuolemasta. Kauheaa kun oma lapsi kadehtii... hoitoala oli sun oma valintasi. Kohteletko huonosti "hankalia" potilaita?

Vierailija
109/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan minunkin yli 80 v äidilleni joku kateellinen, sai leskeneläkettä muutaman sataa kansaneläkkeen päälle, itse maksoi kaikki kulunsa... kotiäitinä oli paljon. Useita sairauksia. Elämä ei helppoa.

Ap, ne eläkeläisen rahat ei kuulu sulle. Olisko parempi kun olis virallinen edunvalvoja niin pääsisit epämukavasta avustustehtävästäsi?

Vierailija
110/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

111/106, juuri näin!

Eläkkeellä oleva ihminen on joko iäkäs, sairas, tai muulla tavoin toihin kykenemätön. Tai näitä kakikkia yhteensä. Hän ei voi itse vaikuttaa omaan elintasoonsa enää. Joskus on ehkä ollut hyvinkin kaun ennen eläkettä kovin pienellä rahalla, joten säästöt ovat kuluneet siihen.

Ensinnäkin tuo eläke on hänen loppuelämänsä tulo, se ei koskaan nouse, päinvastoin pienenee kun kaikki koko ajan kallistuu. Muutenkin saa koko ajan pelätä, kun valllalla on tämä käsitys, että kaikki tuet yms. pois kun niillä elellään herroiksi.

Itse hämmästyin, kun olin sairaspäivärahalla eläkkeelle jäädessäni: pieni sairasraha vaihtui pieneksi eläkkeeksi. Säästöjä siinä vaiheessa nolla.

Samaikäinen työssäoleva tuttava kertoi, että kun hän jää eläkkeelle hän saa lopputilin ja kesälomakorvaukset ja samaan aikaan kun alkoi sopivasti eläke niin kuukauden eläkkeen: hän sai noin kolmen kuukauden rahat heti alkuun. Minä jatkoin kituutusta toisella kituuttamisella. Hänellä mukava puskurirahasto heti alkuunsa. Ja tietysti muitakin säästöjä.

Tosiaan on leskeneläke, toisille se onkin suuri apu: minä ja moni on sinkku ja saa vain sen oman kertyneen eläkkeen. Eläkeläisiä on hyvin eriarvoisia, tosilla menee hyvin, toisilla kohtuullisesti ja toisilla ei niin hyvin.

Voin myös sanoa, että olen ollut 14-vuotiaasta työelämässä, paitsi sitten loppuajalla sairastuin, silti eläkkeeni on käteen noin 1000 euroa. Alle 23-vuotiaan tienatut rahat eivät kartuttaneet eläkettä. Niin monella muullakin.

En saa toimeentulotukea, koska olen just sillä rajalla, saan hiukan asumistukea, mutta silti on tiukkaa, koska sähkön, veden ja vuokran jälkeen jää juuri tuo alaraja.

Vuokrat ovat nykyään niin suuria, että melkein kaikki ovat 400 - 500 euroa halvimmatkin, eli puolet tai ylikin eläkkestä menee jo siihen. Ei ole niitä n. halpoja asuntoja.

En ymmärrä kuinka terveet, nuoremmat ja työssäkäyvät kadehtivat ihmisiä, jotka koko ajan vanhenvat, tulevat sairaammiksi ja muutenkin koko elämänlaatu heikkenee. Kadehditteko omia vanhempianne tai isovanhempiannekin?

Työssäkäyvät ja nuoremmat ihmiset yleensäkin voivat itse vaikuttaa omaan elintasoonsa ihan eri tavalla ja muutenkin on paljon enemmän mahdollisuuksia, kuin sen elämänsä iltapuolella olevalla ihmisellä.

Kaikista huonoimmilla ovat yksinasuvat ja vain sen yhden eläkkeen saavat ihmiset.

(ei saa siis sitä leskeneläkettä lisäksi).

Vierailija
111/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheeläke 600, oma kansaneläke 300 ja asumistukea 400 €. Asuu yksin 700 € vuokrakämpässä, kaksiossa, koska pystyy.

Meidän perheellä taas tällä hetkellä tulot 2600 josta elää 6 hölöä, halpa omakotitalo joka rapistuu ympärillä kun ei ole varaa rempata. Kukaan ei tuo uutta tavaraa rikkoutuneen tilalle kuten tuolle eläkeläiseukolle.

Ei meille anneta kelasta ja sossusta mitään, vaikka polvillamme anellaan, eläkeläläinen hakee nytkin korvauksia tonnien lymfa-hoitoihin ja taksimatkoihin. Niin ja käsi turvoksissa koska kittaa viinaa ja makaa.

Joskus tuntuu vähän epäreilulta.

Onneksi autan häntä papereiden täytössä...

Onpa siinä taas yksi kateellinen ihminen. Ei nuo eläkeläisen tulot kovin kummaiselta kuulosta, jos käteen vuokranmaksun jälkeen jää 600 €. Siitä maksaa lääkkeet ja kai hänellä muitakin menoja on. Valitettavasti eläkeläisenkin pitää syödä. Laskeppa uudelleen ja mieti onko tuo vaahtoamisesi aiheellista! 

Takuueläke vai korvaa ko leskeneläke? Eikö oo ollut töissä kun ei saa työeläkettä?

Vierailija
112/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle:

Myykää se omakotitalonne pois ennen kuin annatte sen ränsistyä purkukuntoon. Vuokrakämppään ja molemmat vanhemmat töihin, ellei joku lapsista ole edelleen liian pieni hoitoon. Tulette aina olemaan melko köyhiä, ellette saa todella kovapalkkaisia töitä. Olettehan hankkineet neljä lasta. Ei siinä kyllä montaa ulkomaanmatkaa tehdä vuodessa, kun on kuuden hengen perhe. Mutta onhen teillä seuraa toisistanne, eikä tarvitse yksinäisyyteen juoda, kuten äitisi. Voisitko katkeruuden sijaan auttaa häntä? Menkää yhdessä kahville tai syömään, olkaa ulkona, käykää konserteissa. Kun äitisi kerran on niin hurjan rikas, hän voi varmaan välilä tarjotakin. Se tekisi teille molemmille hyvää.

Vierailija
113/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen vanhalle ja sairaalle ihmiselle. Häpeäisit. Hakkaapa vaikka päätäsi seinään, niin pääset sairaseläkkeelle. Saatat saada taksikoetinkin ja erilaisia hoitoja - tekisivät varmaan sut onnelliseksi.

Paskan sairas. Kuten muutkin yhteiskunnan elätit, ryyppää niin että sairastuu. Rahaa on pilata terveytensä kun muut maksaa.

Ja tuollaista ihmistäkö eläkeläinen luulee ystäväkseen?!

Vierailija
114/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Sellaisen huomautuksen vaan teen tässä, että vanhus voi esim. Helsingissä saada 10x taksimatkoja kuussa, joissa omavastuu noin 15€ /matka. Ja tämä siis edellyttää, että on lähes kävelykyvytön. Jos tuolla eläkeläisellä on vain käsi kipeä, hän ei saa korvausta mihinkään taksimatkoihin. Siihen pitää olla kotisairaanhoidon tai lääkärin lausunnot, ennen kuin mitään taksimatkoja saa Kelan piikkiin. Mitään "taksikortteja" ei anneta kenellekään, tietosi on tältä osin väärää.

Ja mitään lymfahoitoja ei korvata mistään koska se on uskomushoitoa. Vain lääkärin määräämiin hoitoihin voi saada Kela-korvausta, esim. fysioterapiaan, mutta siinäkin on se omavastuosuus aika suuri, ja siksi yleensä vähävaraiset eivät käytä näitä kuntoutusterapioita joihin periaatteessa olisivat oikeutettuja.

Ilmeisesti tuo eläkeläinen kuitenkin pärjää tuloillaan? Eli mitä opimme tästä? Ei ne tulot, vaan ne menot. Jokaisen pitää suhteuttaa elämisensä tuloihinsa. Jos teidän perhe on tehnyt huonoja valintoja, esim. omakotitalossa asuminen vaika vain yksi ihminen perheestä käy palkkatyössä, niin eihän se yhtälö voi toimia mitenkään.

Kyllä. Hän on sairastanut rintasyövän 2 vuotta sitten, leikattu ja parani. Sai sädehoitoja. Tuolloin sai taksikortin.

Hänellä on 10 kerran kortti, josta maksaa 15 euroa matka, tähän sossu laski 100 euroa kuussa ( tämä hupiajeluun). Lisäksi saa kelataksin sairaalamatkoihin, joihin saa apua sossulta.

Lymfa- hoitoa saa lähetteellä Tays.sissa käteen, joka turposi oikeasti ihan vain siksi että ryyppää ihan mielettömiä määriä.

Henkilö on äitini, jota seuraan päivittäin ja jonka asioita hoidan.

Saa todellakin 700 euron kaksioon 400 asumistukea, en näe siinä mitään reilua enkä sitä, kuinka hän itse hallinnoisi tilannetta hyvin.

Sossu tehnyt laskelmat jonka pohjalta välttämättömät menot menee tilitä ja minä laitan 80 e viikossa tilille käyttörahaa, jottei ryyppää ihan kaikkea.

Minusta 1300 euroa kuussa yksinäiselle on iso raha ja vielä kun saa menoihin apua sossusta, se on vittu väärin.

Aina vaan paranee. Olet kateellinen omalle syövästä selvinneelle äidillesi. Olet joko surkein pelle ikinä tai sitten Porvoosta kotoisin.

Joo, aika moni sairastuu syöpään. Hänetkin parannettiin. Nyt ryyppäilee ja makaa niin että paikat turpoaa muodottamaksi. Silti on niin invalidi että ajaa taksilla yhteiskunnan piikkiin.

Ei, ei tarvi kaksiota eikä yhtään tukea kun itse ei tee mitään että terveys paranisi tai pysyisi terveenä.

Olet kyllä törkeä ihminen. Puhut omasta äidistäsi, joka sinut on synnyttänyt, kasvattanut ja sinua rakastanut. Äitisi ei elä ikuisesti, muista sitten kun häntä ei enää ole, oma käyttäytymisesi ja ajatuksesi. Häpeä!

Vierailija
115/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miksi teitte neljä lasta noilla tuloilla? Miksi asutte omakotitalossa, joka asumiskustannusten näkökulmasta on kaikista kallein? Elämä on täynnä valintoja, ota vastuu omasta elämästäsi ja lopeta pienituloisten eläkeläisten kadehtiminen!

Vierailija
116/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se käsi ole ryyppäämisen takia turvonnut vaan syöpähoitojen. Voi hyvä luoja sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän