Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu mahtavalta täytellä kelan ja sossun papereita eläkeläiselle joka saa 1300€ kk

Vierailija
07.08.2017 |

Perheeläke 600, oma kansaneläke 300 ja asumistukea 400 €. Asuu yksin 700 € vuokrakämpässä, kaksiossa, koska pystyy.
Meidän perheellä taas tällä hetkellä tulot 2600 josta elää 6 hölöä, halpa omakotitalo joka rapistuu ympärillä kun ei ole varaa rempata. Kukaan ei tuo uutta tavaraa rikkoutuneen tilalle kuten tuolle eläkeläiseukolle.
Ei meille anneta kelasta ja sossusta mitään, vaikka polvillamme anellaan, eläkeläläinen hakee nytkin korvauksia tonnien lymfa-hoitoihin ja taksimatkoihin. Niin ja käsi turvoksissa koska kittaa viinaa ja makaa.

Joskus tuntuu vähän epäreilulta.
Onneksi autan häntä papereiden täytössä...

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka eläkeläiseltä otettaisiin heti huomenna kaikki pois, sinä ja perheesi ette saisi yhtään lisää.

Ei mua kiinnosta maksaa ihmisten vuokria.

Vierailija
22/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen vanhalle ja sairaalle ihmiselle. Häpeäisit. Hakkaapa vaikka päätäsi seinään, niin pääset sairaseläkkeelle. Saatat saada taksikoetinkin ja erilaisia hoitoja - tekisivät varmaan sut onnelliseksi.

Paskan sairas. Kuten muutkin yhteiskunnan elätit, ryyppää niin että sairastuu. Rahaa on pilata terveytensä kun muut maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuisit vuokralla, saisit asumistukea ja noilla tuloilla pitäisi saada toimeentulotukea.

Niin, vuokralla. Jossa vielä joka bidee vaihdetaan ilmaiseksi uuteen.

Ja joo, toimeentulotukea saa se, jonka bruttotulot on kivan näköiset paperilla. Sillä joka saa 1600 käteen, ei ole kivan näköiset bruttotulot kelan mielestä. Semmoinen maksaa kaikesta paljon.

Kuusihenkiselle perheelle pitää jäädä asumisen kulujen jälkeen vähintään 2000 euroa. Jos ei jää, hae toimeentulotukea. Meillä jää kolmihenkiselle 1600 eikä silläkään herroiksi eletä.

Vierailija
24/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, äitini, ikänsä kotiäitinä, meille kahdelle lähes 50v lapselleen olleena jäi isästämme leskeksi.

Itkee nyt surkeaa kohtaloaan kun saa eläkettä 1200€/kk, siis leskeneläkettä.

Viidentoista vuoden ajan on säästänyt oman eläkkeensä, ovat eläneet isän eläkkeellä.

Itse teen raskasta hoitotyötä kahdessa vuorossa käteen jää 1800€/kk.

Isän kuolemasta surun lisäksi jäi käteen 4000€ perintövero, ilman perintöä.

Vierailija
25/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kateellinen vanhalle ja sairaalle ihmiselle. Häpeäisit. Hakkaapa vaikka päätäsi seinään, niin pääset sairaseläkkeelle. Saatat saada taksikoetinkin ja erilaisia hoitoja - tekisivät varmaan sut onnelliseksi.

Paskan sairas. Kuten muutkin yhteiskunnan elätit, ryyppää niin että sairastuu. Rahaa on pilata terveytensä kun muut maksaa.

Just. Mistä sinä tiedät kaikki hänen terveysongelmansa? Ala ryypätä ittekin, jos se kerran ratkasee kaiken!

Vierailija
26/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloittajalla on kauhea lauma lapsia, jos niitä ei ole varaa elättää?

Vierailija
27/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa iso lesken-eläke herralla. tuossa perheessä on ollut niin, että vaimo on tienannut ja mies ei. Miehen oma eläke vaikuttaa leskeneläkkeen määrään.

Vierailija
28/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaiseni saa alle 700 euroa eläkettä, menot 200 euroa vastike omasta kaksiosta, puhelin ja lehti 50 euroa, kotihoito ja siivous n150 euroa, lääkkeet n 50 euroa, loput ruokaan, lääkäriin, matkoihin (lääkäriin ei suinkaan hupimatkoihin) jne, ihan on tyytyväinen elämäänsä. Rahat riittää jos ei mitään isompaa menoa ole. Omaiset kyllä auttavat, jos on yllättäviä menoja. On vanha uskovaimen mumma, ei polta eikä juo alkoholia.

Vierailija
29/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sukulaiseni saa alle 700 euroa eläkettä, menot 200 euroa vastike omasta kaksiosta, puhelin ja lehti 50 euroa, kotihoito ja siivous n150 euroa, lääkkeet n 50 euroa, loput ruokaan, lääkäriin, matkoihin (lääkäriin ei suinkaan hupimatkoihin) jne, ihan on tyytyväinen elämäänsä. Rahat riittää jos ei mitään isompaa menoa ole. Omaiset kyllä auttavat, jos on yllättäviä menoja. On vanha uskovaimen mumma, ei polta eikä juo alkoholia.

No siinäpä se. Kyllä mua vituttaa että tälle meidän muorille mahdollistetaan 700 e kaksiossa asuminen sillä että yhteiskunta kustantaa siitä 400 euroa.

Minusta ihan hirveä summa asumistukea.

Jos haluaa asua leveästi, saisi maksaa itse.

Varsinkin kun tuo oma eläke ei ole ikinä karttunut vaan elää edelleen isän kautta.

Ja isän eläke oli 1200 euroa, äite saa siitä puolet ja omaa kansaneläkettään 250 euroa.

30/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen huomautuksen vaan teen tässä, että vanhus voi esim. Helsingissä saada 10x taksimatkoja kuussa, joissa omavastuu noin 15€ /matka. Ja tämä siis edellyttää, että on lähes kävelykyvytön. Jos tuolla eläkeläisellä on vain käsi kipeä, hän ei saa korvausta mihinkään taksimatkoihin. Siihen pitää olla kotisairaanhoidon tai lääkärin lausunnot, ennen kuin mitään taksimatkoja saa Kelan piikkiin. Mitään "taksikortteja" ei anneta kenellekään, tietosi on tältä osin väärää.

Ja mitään lymfahoitoja ei korvata mistään koska se on uskomushoitoa. Vain lääkärin määräämiin hoitoihin voi saada Kela-korvausta, esim. fysioterapiaan, mutta siinäkin on se omavastuosuus aika suuri, ja siksi yleensä vähävaraiset eivät käytä näitä kuntoutusterapioita joihin periaatteessa olisivat oikeutettuja.

Ilmeisesti tuo eläkeläinen kuitenkin pärjää tuloillaan? Eli mitä opimme tästä? Ei ne tulot, vaan ne menot. Jokaisen pitää suhteuttaa elämisensä tuloihinsa. Jos teidän perhe on tehnyt huonoja valintoja, esim. omakotitalossa asuminen vaika vain yksi ihminen perheestä käy palkkatyössä, niin eihän se yhtälö voi toimia mitenkään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
31/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Sellaisen huomautuksen vaan teen tässä, että vanhus voi esim. Helsingissä saada 10x taksimatkoja kuussa, joissa omavastuu noin 15€ /matka. Ja tämä siis edellyttää, että on lähes kävelykyvytön. Jos tuolla eläkeläisellä on vain käsi kipeä, hän ei saa korvausta mihinkään taksimatkoihin. Siihen pitää olla kotisairaanhoidon tai lääkärin lausunnot, ennen kuin mitään taksimatkoja saa Kelan piikkiin. Mitään "taksikortteja" ei anneta kenellekään, tietosi on tältä osin väärää.

Ja mitään lymfahoitoja ei korvata mistään koska se on uskomushoitoa. Vain lääkärin määräämiin hoitoihin voi saada Kela-korvausta, esim. fysioterapiaan, mutta siinäkin on se omavastuosuus aika suuri, ja siksi yleensä vähävaraiset eivät käytä näitä kuntoutusterapioita joihin periaatteessa olisivat oikeutettuja.

Ilmeisesti tuo eläkeläinen kuitenkin pärjää tuloillaan? Eli mitä opimme tästä? Ei ne tulot, vaan ne menot. Jokaisen pitää suhteuttaa elämisensä tuloihinsa. Jos teidän perhe on tehnyt huonoja valintoja, esim. omakotitalossa asuminen vaika vain yksi ihminen perheestä käy palkkatyössä, niin eihän se yhtälö voi toimia mitenkään.

Kyllä. Hän on sairastanut rintasyövän 2 vuotta sitten, leikattu ja parani. Sai sädehoitoja. Tuolloin sai taksikortin.

Hänellä on 10 kerran kortti, josta maksaa 15 euroa matka, tähän sossu laski 100 euroa kuussa ( tämä hupiajeluun). Lisäksi saa kelataksin sairaalamatkoihin, joihin saa apua sossulta.

Lymfa- hoitoa saa lähetteellä Tays.sissa käteen, joka turposi oikeasti ihan vain siksi että ryyppää ihan mielettömiä määriä.

Henkilö on äitini, jota seuraan päivittäin ja jonka asioita hoidan.

Saa todellakin 700 euron kaksioon 400 asumistukea, en näe siinä mitään reilua enkä sitä, kuinka hän itse hallinnoisi tilannetta hyvin.

Sossu tehnyt laskelmat jonka pohjalta välttämättömät menot menee tilitä ja minä laitan 80 e viikossa tilille käyttörahaa, jottei ryyppää ihan kaikkea.

Minusta 1300 euroa kuussa yksinäiselle on iso raha ja vielä kun saa menoihin apua sossusta, se on vittu väärin.

Vierailija
32/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinäpä se. Kyllä mua vituttaa että tälle meidän muorille mahdollistetaan 700 e kaksiossa asuminen sillä että yhteiskunta kustantaa siitä 400 euroa.

Varsinkin kun tuo oma eläke ei ole ikinä karttunut vaan elää edelleen isän kautta.

Ja isän eläke oli 1200 euroa, äite saa siitä puolet ja omaa kansaneläkettään 250 euroa.

Eihän tuo ole iso summa asumistukea. Itse asun 600€ kaksiossa yksin ja ja saan asumistukea noin 450€. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Hajoa kateuteesi! On se niin luksusta olla sairas, ai että.

Vierailija
33/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mahtavaa kuinka asumistuesta on tehty joku normaali juttu joka tietty koskee ja sen täytyy koskea kaikkia.

Kaikki saa nelisen sataa asumistukea ja se on ihan normi. Sitten ihmetellään mihin rahat suomessa liukuu.

Äänestän seuraavissa vaaleissa tasan sitä puoluetta, joka haluaa asumistuet pois.

Vierailija
34/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kyllä. Hän on sairastanut rintasyövän 2 vuotta sitten, leikattu ja parani. Sai sädehoitoja. Tuolloin sai taksikortin.

Hänellä on 10 kerran kortti, josta maksaa 15 euroa matka, tähän sossu laski 100 euroa kuussa ( tämä hupiajeluun). Lisäksi saa kelataksin sairaalamatkoihin, joihin saa apua sossulta.

Lymfa- hoitoa saa lähetteellä Tays.sissa käteen, joka turposi oikeasti ihan vain siksi että ryyppää ihan mielettömiä määriä.

Henkilö on äitini, jota seuraan päivittäin ja jonka asioita hoidan.

Saa todellakin 700 euron kaksioon 400 asumistukea, en näe siinä mitään reilua enkä sitä, kuinka hän itse hallinnoisi tilannetta hyvin.

Sossu tehnyt laskelmat jonka pohjalta välttämättömät menot menee tilitä ja minä laitan 80 e viikossa tilille käyttörahaa, jottei ryyppää ihan kaikkea.

Minusta 1300 euroa kuussa yksinäiselle on iso raha ja vielä kun saa menoihin apua sossusta, se on vittu väärin.

Aina vaan paranee. Olet kateellinen omalle syövästä selvinneelle äidillesi. Olet joko surkein pelle ikinä tai sitten Porvoosta kotoisin.

Vierailija
35/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. Köyhä eläkeläinen. Itse olen joskus tuntenut kateuden pistoksen kun olen jutellut terveen, hyväkuntoisen, onnellisen 70-vuotiaan eläkeläisen kanssa. Tämä nostaa yli tuhannen euron leskeneläkettä, plus omaa 800 euron eläkettä, asuu edullisessa, suuressa perheasunnossa yksin. Ja siis hänen ainoa panoksensa yhteiskunnalle (josta häntä palkitaan siis yli 15000 eurolla per vuosi) on se, että oli naimisissa hyvätuloisen miehen kanssa. Lapsiakaan ei ole kuin yksi.

Vierailija
36/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole iso summa asumistukea. Itse asun 600€ kaksiossa yksin ja ja saan asumistukea noin 450€. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Hajoa kateuteesi! On se niin luksusta olla sairas, ai että.

Toivottavasti pääset pian pois kärsimästä. Eiköhän sullekin pienempi riittäisi.

Vierailija
37/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa. Joskus vaan mietin ihan tosissani miten paljon vihaan ihmisiä, siis aloittajan kaltaisia. Millainen ihminen OIKEASTI puhuu tällaisista asioista jossain netissä??? Lakkaa sitten auttamasta, evvvvvvvvk.

Vierailija
38/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Kaffepulla on taas väärässä. Luepas tästä: http://www.kela.fi/documents/10180/0/Tiedote_lymfa_01012016.pdf

Olet myös väärässä taksikorttiasiasta. Ks. esim. https://www.hel.fi/sote/fi/palvelut/palvelukuvaus?id=3028 Tuota kuljetuspalvelua ei tosin Kela kustanna.

39/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi sai sen 10 kerran taksikortin, niin se oli varmasti tarkoitettu niihin sädehoito- ja lymfakäynteihin. Ei mihinkään "hupiajeluihin".

Jos sinä saisit syövän ja olisit toipilaana huonovointinen ja liikuntakyvytön, niin uskoisin, että saisit ihan samat hoidot ja edut. Lymfaa ilmesesti Taysisssa sitten käytetään fysioterapian tukena, pelkkään lymfaterapiaan huvin vuoksi on kenenkään hakea mitään tukea mistään koska sellaista ei heru. Tässä oli äitisi kohdalla kuitenkin nyt siis ihan lääkärin määräämistä hoidoista kyse. Oliko sinusta väärn, että nekin menivät yhteiskunnan piikkiin? Mitähän mieltä olet sitten, jos joku päivä itse sairastut syöpään?

Ajattelepa miten hyvä tilanne sinulla on. Olet työkykyinen ja parhaassa työiässä. Nyt kipin kapin tienaamaan, säästämään ja sijoittamaan, ettei sinulle sitten vanhana käy yhtä huonosti kuin äidillesi tuollaisen surkean eläkkeen ja sairastamisen kanssa. Sen sijaan, että ole katkera, pidä häntä varoittavana esimerkkinä, ja huolehdi siitä, että et itse päädy samaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
40/116 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kateellinen kaikille, jotka saavat asumistukea vai ainoastaan omalle äidillesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi