Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit alkoivat rakentaa viereiselle tontille, suututtaa:

Ässämix
07.08.2017 |

Eli ihan alkuun, asumme uudella asuinalueella ja tähän naapurustoon rakennetaan vielä. Meidän talokin on vain sisältä valmis, mullan levitys ja nurmikon istutus puuttuu. Naapurit alkoivat rakentaa pari viikkoa sitten viereiselle tontille ja nyt alkoi vähän v*tuttaa. Siis he kolaavat kaiken paskan meidän pihalle: tekivät viemäröintiä, kaivoivat kuopan maa-aineksen meidän puolelle. Lisäksi heidän raksamies käyskentelee jatkuvasti meidän tontilla ja oikaisee siitä kun liikkuu naapurustossa. Tänä aamuna rupesi jo todenteolla ärsyttämään, kun olivat laittaneet työkalupakkinsa meidän terassille. Siis kuka vähä-älyinen tekee näin??? Mulla ei kävisi mielessäkään alkaa käyttämään naapurin tonttia romuvajana varsinkaan, jos en ole kysynyt lupaa tai raksamiehen tavoin, edes esittäytynyt!!
Voisiko joku sanoa, etten ole pikkumainen vaan tämä on oikeasti todella alkukantaista käyttäytymistä? :D

Kommentit (193)

Vierailija
161/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on 70 ha, niin ei sitä edes huomaa, jos naapuri jotain pientä rakentaa. Hajotkaa rauhassa niihin postimerkkitontteihin.

Vierailija
162/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ap. lukaista tontin kauppakirjan tai vuokrasopimuksen ehdot, jotka olet ihan omin kätösin allekirjoittanut ja hyväksynyt.

Ainakin aloituskommentissa puhut naapurin viemäröintitöistä ja ne on osa kunnallistekniikkaa.

Eli paljon melua tyhjästä, jos ei oteta sitä raksamiehen työkalupakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan rakentaa kallista omakotitaloa vitun pienelle VUOKRATONTILLE???? Minä en ymmärrä mitä järkeä tuossa on? Ei ole omaa rauhaa, muualla kuin sisällä, mutt sitä samaa rauhaa löytyy rivarista, ja kerrostaloasunnostakin seinien sisäpuolelta. Vuokratontit on yleensä kaavoitettu niin pieniksi, ja tiheiksi että kun ulos pihalle menet, on naapurin ikkunat siinä heti tontin rajan toisella puolen, olet aina jonkun silmätikkuna ulkona ollessasi, ja kaikki äänet kuuluu naapuriin mitä ulkona teet tai puhut. Ja kaikki omakotitalon omistamiseen liittyvät vastuut painaa harteillasi. Ihan hulluja ihmisiä jotka valitsee tuollaisen asumismuodon.

Vierailija
164/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo rivien välistä voi lukea, ettei suuttumus ole naapuri, vaan huomata omat virheet, miten talon suunnittelu tuli tehtyä eli tässäkin tapauksessa terassi on rakennettu lähes naapuriin kiinni, joka tietenkin vähentää sen käyttöä. Ja moni muu asia, kun muut vasta alkavat rakentaa ja ongelmat tulevat esille.

Vierailija
165/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässämix kirjoitti:

Minä en kyllä voi olla ihmettelemättä tätä jankkaamisen määrää. Siis miten ihmeessä joku voi puolustella naapuria, joka kerää ruutukaava-alueella paskaa toisen ihmisen pihalle. Siis ihan samahan voisi olla vaikka rivitalon pihassa. Miksipä ei siellä maalla kahden hehtaarin tontilla myös.

Se, mitä ihmiset nyt ei ymmärrä on se, että minä en ole haastanut riitaa. Tulin avautumaan tänne av:lle ensin. :D Sitten hävin asiallisen keskustelun työmiehen kanssa.

Jos oikeasti joku ihminen haluaa työkalupakkeja ja muuta roinaa pihalleen niin halutkoot, minä en ole muuttanut omakotitaloon sen takia, että saisin koko naapuruston jätteet pihalleni sekä terassini varastoksi. Ihan kaistapäistä.

Ja mitä tulee tuohon linkattuun keskusteluun kun muuan asukas oli istuttamassa omalle pihalleen kukkia ja "pilasi" lasten leikkikummun, käsittämätöntä :D Siis en voi uskoa, että noin on voinut käydä!! Meillä ei ole vielä lapsia, mutta todellakaan ei meidän pennut juoksentele toisten ihmisten tonteilla tai härvää naapureiden kustannuksella. Ap

Joo, mä tunnustan että 40% vänkäyksestäni oli vain sun ärsyttämistä, koska mun mielestä sulla on oikeasti vähän kurja asenne sun naapureihin ja niihin työmiehiin. Sun viesteistä näkee että sulla on aika lyhyt sytytyslanka ja siksi ärsyttäminen on aika helppoa. Osittain vänkäsin siksi, että kuvittelin itseni siihen sun naapurin tilalle, tulemaan toimeen sun kanssa ja mä näin jo sieluni silmin miten me huudettaisiin toisillemme siellä tontinrajalla, koska en voi sietää tuollaisia prinsessaelkeitä. Eli samaistuin enemmän naapureihisi kuin sinuun ja teki mieli puolustaa niitä, koska olet kurja niitä kohtaan.

Mutta puolustuksekseni totean, että mielestäni osa jutustasi oli ihan oikeasti aika ikävästi tehty teitä kohtaan esim. se maan läjitys teidän tontille (ei naapurin vika) eli tästä en sua kritisoinut vaan niistä mikä ei ollut väärin (joku kysyi onko lapsia) ja erityisesti asenteesta.

Vierailija
166/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo rivien välistä voi lukea, ettei suuttumus ole naapuri, vaan huomata omat virheet, miten talon suunnittelu tuli tehtyä eli tässäkin tapauksessa terassi on rakennettu lähes naapuriin kiinni, joka tietenkin vähentää sen käyttöä. Ja moni muu asia, kun muut vasta alkavat rakentaa ja ongelmat tulevat esille.

No ensinnäkin, jos itse olisin aloittanut rakentamisen naapurin jälkeen, olisin katsonut vähän heidänkin talon pohjaa ja sitä myöten miettinyt ratkaisut. Mutta minua ei haittaa, vaikka tuleevat tuohon viereen, sen kyllä tiesin jo tälle alueelle muuttaessani. Aion ostaa kunnon hiiligrillin ja puulämmitteisen paljun sekä viettää monen monta grilli-iltaa kera viinin ja oluen, ja pyydän ystäviä kylään. 

Minua ei haittaa heidän rakennusaikainen metelöinti tai talon maalit tai roina mitä tuleevat pitämään pihassaan. Ainut asia, mikä minua sieppaa on meidän tontin luvaton käyttö.

Kunnallistekniikkaa varten eivät tarvinneet meidän tonttia, ne on jokaisen tontin edustalla mihin on erinomainen pääsy. Esimerkiksi meidän tontille on saatu kaikki työt tehtyä, vaikka kumpikin viereinen tontti oli luonnontilassa eli risumetsän peittämänä. Se, mitä en ymmärrä on laiskuus ja välinpitämättömyys.

Asuinalueessa ei ole mitään vikaa, ja vaikka teillä tuntuu olevan hehtaaritolkulla maata ja taloa, ei se ole kiinnosta minua pätkääkään. Jos haluaisin asua keskellä ei mitään ja omistaa hehtaareittain maata, olisin varmasti tätä unelmaa tavoittelemassa. Ap

Vierailija
167/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartannonherra kirjoitti:

Onneksi on 70 ha, niin ei sitä edes huomaa, jos naapuri jotain pientä rakentaa. Hajotkaa rauhassa niihin postimerkkitontteihin.

"Mitä vittua se köyhille kuuluu mitä rikkaat tekee?" :D

Vierailija
168/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ässämix kirjoitti:

Minä en kyllä voi olla ihmettelemättä tätä jankkaamisen määrää. Siis miten ihmeessä joku voi puolustella naapuria, joka kerää ruutukaava-alueella paskaa toisen ihmisen pihalle. Siis ihan samahan voisi olla vaikka rivitalon pihassa. Miksipä ei siellä maalla kahden hehtaarin tontilla myös.

Se, mitä ihmiset nyt ei ymmärrä on se, että minä en ole haastanut riitaa. Tulin avautumaan tänne av:lle ensin. :D Sitten hävin asiallisen keskustelun työmiehen kanssa.

Jos oikeasti joku ihminen haluaa työkalupakkeja ja muuta roinaa pihalleen niin halutkoot, minä en ole muuttanut omakotitaloon sen takia, että saisin koko naapuruston jätteet pihalleni sekä terassini varastoksi. Ihan kaistapäistä.

Ja mitä tulee tuohon linkattuun keskusteluun kun muuan asukas oli istuttamassa omalle pihalleen kukkia ja "pilasi" lasten leikkikummun, käsittämätöntä :D Siis en voi uskoa, että noin on voinut käydä!! Meillä ei ole vielä lapsia, mutta todellakaan ei meidän pennut juoksentele toisten ihmisten tonteilla tai härvää naapureiden kustannuksella. Ap

Joo, mä tunnustan että 40% vänkäyksestäni oli vain sun ärsyttämistä, koska mun mielestä sulla on oikeasti vähän kurja asenne sun naapureihin ja niihin työmiehiin. Sun viesteistä näkee että sulla on aika lyhyt sytytyslanka ja siksi ärsyttäminen on aika helppoa. Osittain vänkäsin siksi, että kuvittelin itseni siihen sun naapurin tilalle, tulemaan toimeen sun kanssa ja mä näin jo sieluni silmin miten me huudettaisiin toisillemme siellä tontinrajalla, koska en voi sietää tuollaisia prinsessaelkeitä. Eli samaistuin enemmän naapureihisi kuin sinuun ja teki mieli puolustaa niitä, koska olet kurja niitä kohtaan.

Mutta puolustuksekseni totean, että mielestäni osa jutustasi oli ihan oikeasti aika ikävästi tehty teitä kohtaan esim. se maan läjitys teidän tontille (ei naapurin vika) eli tästä en sua kritisoinut vaan niistä mikä ei ollut väärin (joku kysyi onko lapsia) ja erityisesti asenteesta.

Hahhah, on tämä internet kyllä melkoinen paikka. Sullakaan ei ole paljoa sisälukutaitoa ja niin näppärästi teet päätelmiä toisten ihmisten älykkyydestä ja luonteesta. Voin kertoa, että hoidan asiani asiallisesti ja jos olisit jotain lukenut ja ymmärtänyt, niin olisit varmasti sen itsekin jo tajunnut. Minulla ei ole tippaakaan arvostusta sellaisille ihmisille, jotka ei kunnioita toisten omaisuutta tai kotirauhaa. Minä en voi sietää tuollaisia tulkuttajia, ja jos olisit siihen naapuritontille sattunut, olisit saanut kyllä kuulla kaikista kitkerimmät loukkaukset lapsista vanhempiisi. Nämä raksamiehet on työmiehiä, joille maksetaan palkkaa työstä, mitä he tekevät. Kenenkään työnkuvaan ei kuulu naapuritontilla perseily. Mutta sinä oletkin varmasti heidän työnantaja, joka ei piittaa pätkääkään maineestaan tai työnlaadusta.

Vierailija
169/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ässämix kirjoitti:

12: Koska et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi, niin käydään asia läpi niin yksinkertaisesti, että sinäkin pääset kärryille. Eli siis meidän talo on valmistuntut tähän maaliskuussa. Naapureilla oli ilmeisesti hieman pohtimista minkä talon rakentaavat ja aloittivat rakentamaan omaa taloaan vasta kaksi viikkoa sitten eli noin vuoden myöhemmin kuin me. Meillähän on luonnollisesti talo valmis ja terassit tehty, mutta kuten mainitsin niin pihatyöt tekemättä. Naapurit itse aloittivat rakentamisen vetämällä tontin rajat pienien tolppien sekä sinisen narun avulla, ja tontin rajaa ei todellakaan voi olla huomaamatta. Heidän tontti on kapea ja pitkulainen, eikä siihen tunnu millään mahtumaan esim. putket ja muu roina, mitä he koko ajan meidän tontille kasaa.

Ja joo, itse olen valintani tehnyt ym. skeidaa. En kuitenkaan tullut kysymään teiltä olenko idiootti kun muutin kaupunkialueella omakotitaloon, vaan sitä, että onko ihmisillä enää käytöstapoja / onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette asian hoitaneet. Olen asunut kerrostalossa ja siellä kaikilla oli hyvät käytöstavat. 

Ap 

Olisiko kannattanut ottaa asioista etukäteen selvää?

Voi nimittäin olla, että teidän piha revitään vielä moneen kertaan auki, vaikka piha olisikin laitettu, kun tehdään korjauksia kaapeleihin ja viemäröintiin, kun ne kulkevat maan alla vai kuvittelitko sähkön ja veden tulevan johtoja pitkin taivaasta pystysuorassa jokaiselle tontille.

Ps. istutuksissa kannattaa huomioida kaapelien paikat, ettei tule yllätyksiä. Ja voihan tekniikka kehittyä ja sinne tulla lisää kaapeleita.

Ellei tontille ole haettu rasitetta ei toisen tontin läpi mitään kunnallistekniikkaa naapurille voida viedä. Mitä skeidaa täällä jauhetaan? Kunnallistekniset liitymät tulevat aina siten, että ne viedään suoraan katu-alueelta liittyjän tontille ellei ole perustettu rasitetta. Harvoin on, lähinnä ehkä vanhoissa kahtia jaetuissa ok tonteissa jossa toine talo on vanhan tontin takaosassa ja uusi rakennetaan etuosaan tai päinvastoin.

Kukaan ei voi luvatta läjittää tai säilyttää mitään toisen tontilla se on ihan varma.

Vierailija
170/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole vielä aitaa, vedä oranssi pyykkinaru rajaksi. Tajuavat varmasti tontin rajat.

Vierailija
171/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin kuvat ja soitin kiinteistöhuollon siivoamaan ja lähetin laskun naapurille, joka kerta, haastoi oikeuteen mutta hävisi, kiinteistöhuollon kulut oli yhteensä alta pari tonnia, mutta juristi kulut taisi maksaa sinne jotain 20.000 euroa. Nyt on pysynyt omalla puolella....

Vierailija
172/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässämix kirjoitti:

Joo, ehkä aloitan ihan ystävällisesti, meinaa vaan käydä tunteisiin, kun joka päivä jotain uutta romua kerääntyy meidänkin pihalle. :D

Aidat haluan ehdottomasti, kuhan nyt saavat pökättyä tuon tönönsä ensin pystyyn. 

Ja 4: minä haluan asua lyhyen matkan päässä palveluista (asun kaupungissa, en missään pohjanmaan perukoilla missä on kylän keskustankin tontit kaksi hehtaaria). On minullakin maita, enemmän vielä kun tuo sinun "kaksi hehtaaria", mutta pidättäydyn ruutukaavalla. Ja tämä tontti on siihen nähden iso, naapurilla vaan ei käynyt niin hyvä tuuri tontin jaossa. ;) Ja varmaan ihan kiva sinullekin, että ei ole tämmöinen sitruunapillu kahden hehtaarin päässä sinun maistasi.

Ap

?????

Vierailija
173/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, keskustelu osunu moneen mammaan kun näin äkäseen ap:ta kohtaan hyökätään :D "minun on vain minun mutta myös sinun on  vähän edes minun"

Vierailija
174/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä sijoittaisi satojatuhansia euroja omakotitaloon perssilmän kokoisella tontilla. En ikinä.

Ennemmin vaikka rivarinpätkään, mutta omakotiasumiseen liittyy oma rauha ja oma tila, jossa pihalle voi tallustella aamukahville vaikka ilkosillaan.

Verhoja ei tarvitse pitää kiinni siksi, että naapurin puolelta on suora näkyvyys sisälle jne...

Minä en ikinä, en ikinä, muuttaisi keskelle metsikköä tai peltoa jonkun hehtaarin tontin perässä. Arvostan asumiselta aivan muita asioita. Taloyhtiötä kartan muutaman kokemuksen jälkeen kuitenkin kuin ruttoa. Mutta tiedätkö, kun tässä ketjussa ei ole kyse siitä, mitä sinä tai minä haluamme. Sillä ei aloittajan ongelman kanssa ole mitään tekemistä.

Aloittajan ongelmaan sen verran, että kävisin ensin tutustumassa tuleviin naapureihin muissa merkeissä ja sitten kauniisti huomauttaisin asiasta. Jos ovat jätki-ihmisiä, ymmärtävät kyllä. Voihan olla, että luulevat rakennusporukan kysyneen lupaa toiminnalleen. Jos toiminta ei muutu, järeämmät keinot käyttöön!

Vierailija
175/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdellä on taas jutusta pulaa, tää ketju on jo nettilehdessä aiheena 😀

Vierailija
176/193 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri ihan ammatiltaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ässämix kirjoitti:

12: Koska et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi, niin käydään asia läpi niin yksinkertaisesti, että sinäkin pääset kärryille. Eli siis meidän talo on valmistuntut tähän maaliskuussa. Naapureilla oli ilmeisesti hieman pohtimista minkä talon rakentaavat ja aloittivat rakentamaan omaa taloaan vasta kaksi viikkoa sitten eli noin vuoden myöhemmin kuin me. Meillähän on luonnollisesti talo valmis ja terassit tehty, mutta kuten mainitsin niin pihatyöt tekemättä. Naapurit itse aloittivat rakentamisen vetämällä tontin rajat pienien tolppien sekä sinisen narun avulla, ja tontin rajaa ei todellakaan voi olla huomaamatta. Heidän tontti on kapea ja pitkulainen, eikä siihen tunnu millään mahtumaan esim. putket ja muu roina, mitä he koko ajan meidän tontille kasaa.

Ja joo, itse olen valintani tehnyt ym. skeidaa. En kuitenkaan tullut kysymään teiltä olenko idiootti kun muutin kaupunkialueella omakotitaloon, vaan sitä, että onko ihmisillä enää käytöstapoja / onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette asian hoitaneet. Olen asunut kerrostalossa ja siellä kaikilla oli hyvät käytöstavat. 

Ap 

Olisiko kannattanut ottaa asioista etukäteen selvää?

Voi nimittäin olla, että teidän piha revitään vielä moneen kertaan auki, vaikka piha olisikin laitettu, kun tehdään korjauksia kaapeleihin ja viemäröintiin, kun ne kulkevat maan alla vai kuvittelitko sähkön ja veden tulevan johtoja pitkin taivaasta pystysuorassa jokaiselle tontille.

Ps. istutuksissa kannattaa huomioida kaapelien paikat, ettei tule yllätyksiä. Ja voihan tekniikka kehittyä ja sinne tulla lisää kaapeleita.

Ellei tontille ole haettu rasitetta ei toisen tontin läpi mitään kunnallistekniikkaa naapurille voida viedä. Mitä skeidaa täällä jauhetaan? Kunnallistekniset liitymät tulevat aina siten, että ne viedään suoraan katu-alueelta liittyjän tontille ellei ole perustettu rasitetta. Harvoin on, lähinnä ehkä vanhoissa kahtia jaetuissa ok tonteissa jossa toine talo on vanhan tontin takaosassa ja uusi rakennetaan etuosaan tai päinvastoin.

Kukaan ei voi luvatta läjittää tai säilyttää mitään toisen tontilla se on ihan varma.

Juuri näin. Aivan outoja kommentteja täällä. Näin todella on vanhoilla tonteilla, joista lohkotaan osa uudeksi myytäväksi tontiksi. Puhutaan kirveenvarsitonteista. Jollain muka oli naapurin takia revitty valmista pihaa monta kertaa auki milloin minkäkin kaapelin takia. Ei todellakaan ole totta tai sitten ei ole tajuttu tutustua tontin rasitteisiin, jotka käy aina ilmi kaavasta ja rakennusvalvonnasta. Kun rakennuslupaa hakee, näihin joutuu tutustumaan todella monta kertaa. Kirveenvarsitonteissa kaikki vedetään sinne kauemmas kadusta, mutta niissä 99 % on jo se vanha talo ja siitä myydään tontin myynnin yhteydessä myös se ajotie sinne myytävälle tontille ja kunnallistekniikka vedetään sitä myytyä ajotietä pitkin.

Missään tapauksessa, ei edes liittymätöissä kaivuujätettä saa kasata naapurin tontille. Miksi ihmeessä se pitäisi edes kasata sinne? 

Vierailija
177/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässämix kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no jos tuo kaivuu liittyy kunnallistekniikkaan niin sille ei voi mitään, toki pitää siistiä jäljet myöhemmin. Meiltä vedettiin koko nurmikko auki naapurin viemäröinnin vuoksi. Olkaa tyytyväisiä ettei teillä ole pihatöitä vielä valmiina, sitten ketuttaisi paljon enemmän.

Apua!! Pakko kysyä, korvasiko kukaan teille sitä taloudellista tappiota mikä aiheutui tästä? Meillä on nimittäin tuossa toisella puolelle vielä tyhjä tontti, ja ajattelimme laittaa pihan valmiiksi nyt alkusyksystä. Ap

Kyllä on ihmeellistä rakentamista, jos pitää viemärit vetää naapurin tontille. Täällä vedetään tien/ojan alle ja siitä pistot taloihin.

Vierailija
178/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi on törkeetä, että nää ketjut päätyy lehteen. Kuka vaan voi keksiä tänne juttuja ja ne kirjoitetaan lehteen tosiasioina.

Vierailija
179/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toi on törkeetä, että nää ketjut päätyy lehteen. Kuka vaan voi keksiä tänne juttuja ja ne kirjoitetaan lehteen tosiasioina.

Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt.

Ja mitä törkeetä siinä on, jos henkilö ihan itse haluaa osallistua jonkun lehden keskustelupalstalle ja siirtää omistusoikeuden sille. Tämähän on sama lehti tai omistaja kuin IS, HS jne.

Vierailija
180/193 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kadulla on kaikki talot ollut valmiina 8-10 vuotta. Paitsi yksi tontti jota ei ole aloitettu. He ovat hakeneet monta kertaa uuden luvan kun talon malli muuttuu ja nyt on tontti myynnissä. Odotan mielenkiinnolla mitä tulee kun asuinalue on muuten valmis ja nyt tulee isot autot yms. Tekemään kivaa jälkeä.