PC-pelejä pelaavat. Minkäikäinen olet?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen 38v. nainen. Pelaan ikivanhoja pelejä ikivanhalla PC:llä. Esim. Doom 2, Wolfenstein, Alley Cat jne. Usein myös pelaan konsolipelejä emulaattorilla. Minulla on pöytäkone vuodelta 1998 ja pieni läppäri (maksoi 2 vuotta sitten 200€), joka jaksaa pyörittää emulaattoreita ja pelejä, jotka siis lataan ilmaiseksi netistä.
Uuh mikä nainen, kullini meni timantiksi.
Aiheeseen, minulla on 7 vuotta vanha AMD Phenom X4 ja GTX 460. Ei ole rahaa hommata uutta, niin pelaan lähinnä uusia indiepelejä ja sitten vanhempia isompia tuotoksia, jotka ovat jääneet välistä. Overwatch toimii riittävän hyvin kaikki minimissä.
Ikää 36.
28v (nainen). Pöytäkone ~1000€, itse kasattu, näyttis pitäisi kyllä vielä päivittää. Ja toinen näyttö vaihtaa. (Työ)läppäri hätävarapelikäyttöön 1000€. Xbox oli jotain 500€. Nintendo ds 120€ kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43 v (nainen). Kone maksoi alunperin jotain 1200 euroa, sittemmin olen ostanut paremman näytönohjaimen joka maksoi noin tonnin. Virtuaalilasit aion hankkia seuravaksi.
Mitä pelaat?
Rooli- ja actionpelejä lähinnä. Witcher, Assassin's Creed yms sen tyyppistä. Tällä hetkellä Dark Souls 3 pelattavana, mutta se on kyllä vähän turhan vaikea ja taistelupainotteinen omaan makuuni.
42-vuotias. Uusin konetta n. 1000 euron edestä kolmen-neljän vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
42-vuotias. Uusin konetta n. 1000 euron edestä kolmen-neljän vuoden välein.
Nainen siis olen. Pelaan mm. simulaatio/rakentelupelejä kuten Cities: Skylines ja Civilization. Roolipelit ovat kuitenkin intohimoni: Elder Scrolls -sarja ja Falloutit, Biowaren vanhemmat kuten Kotor, Dragon Age: Origins ja Baldur's Gatet. Uudemmista tulee mieleen esim. Pillars of Eternity.
Vierailija kirjoitti:
28v (nainen). Pöytäkone ~1000€, itse kasattu, näyttis pitäisi kyllä vielä päivittää. Ja toinen näyttö vaihtaa. (Työ)läppäri hätävarapelikäyttöön 1000€. Xbox oli jotain 500€. Nintendo ds 120€ kai.
Niin ja pelaan vähän kaikenlaista. Cities Skylines (Simcityä sitä ennen), Fallout-sarja on rakas, kuten myös Final Fantasyt, Skyrim, Oblivion, The Long Dark, Farming Simulator17, Civilizationit, Stellaris, Subnautica jne. Steam-salesta tarttui kauhea määrä kaikkea, mitä en ole vielä ehtinyt edes kokeilemaankaan (uudestaan sitten lapsuuden). Ainoastaan moninpeleihin en koske pitkällä tikullakaan, ellei nyt korkeintaan puolison kanssa joskus, mutta olen liian kilpailuhenkinen :D
40 v mies, kone on kolmisen vuotta sitten itse kasattu, komponentit olivat silloin n. 1500 euroa. Hintaa nosti kun halusin sekä tehoa että hiljaisuutta koneelta. Hyvin pyörivät "tarvittavat", Civilizationit, Total War -sarja, Elderscrolls, GTA, Blood Bowl 2 ja Hitman.
35v
Noin 4 vuoden väin ostan uuden pelikoneen. Uusin maksoi 1600€.
40v mies. oisko neljä vuotta sitte ostettu kone ja maksu noin 800€, myhemmin on lisäksi ostettu rattia ja poljinta (220€), sekä ulkoinen äänikortti (100€). Pelaan monipuolisesti keaikenlaisia pelejä, lukuunottamatta tasohyppelyitä.
31v
Juuri päivitin näytön ja koneen 8 vuoden tauon jälkeen. Siihen meni n. 2500€.
Tarve uudelle koneelle on ollut varmaan neljä vuotta, mutta konsoli on vienyt käyttömukavuudellaan mennessään.
Olisi kiinnostavaa tietää minkä verran muut aikuiset ihmiset pelaa. Olen ehkä saattanut laittaa pelaamisen välillä kotihommien ja töiden edelle ja hieman harmittaa ja mietin pitäisikö vähentää.. Steamin mukaan 45h kahden viikon aikana.
-28
46v. Koneen kokoaminen maksoi vuonna 1998 n. 8000 markkaa, ja sen jälkeen olen päivittänyt sitä 2-3 vuoden välein n. 200 eurolla kerrallaan.
Skyrim ja Civilization V ovat kestosuosikkeja. Mass Effect-trilogian sain hiljattain tahkottua läpi. Mutta muuten ei ole suurta hinkua kokeilla mitään uutta, ainakaan tällä hetkellä.
M40. Pelaan läppärillä. Tropico3/4, fs15, age of empires, flatout, mafia2, ETS2, banished. Steamin alesta noita vähän vanhempia ja vähemmän tehoa tarvitsevia pelejä. Pleikkarilla on sitten farcry4/primal, AC:t, watchdogs 1-2 yms.
35-v nainen. Koneessa arviolta 3400 kiinni tällä hetkellä, koska vaihdan uutta komponenttia tilalle aika ajoin. Kohta edessä massiivisempi päivitys, koska emosta alkaa aika jättää ja veikkaan, että alle 2500 ei pääse. Olen yrittänyt vältellä uusiksi laittamista, koska käyttiksestä alkaen kaikkien uudelleen asentaminen vie aikaa ja alkaa näin vanhemmiten nyppiä. Nuorena plikkana joskus asentelin kaiken uusiksi vain huvikseni. Pelaan Steamin kautta, omistan nelisenkymmentä peliä ja tällä hetkellä pelaan Fallout 4, Civ 5, Borderlands 2
Vävy juuri kokosi minulle käypäisen pelikoneen omista ylijäämäosistaan, maksoi 100 euroa. Aion ostaa paremman pelihiiren n. 100 euroa.
Tykkään pelata grafiikaltaan raskaita mmorpg ja online räiskintä/stretegia/sotapelejä.
Pojan koneeseen laitettiin 1000 euroa joten piti itse mennä vähän budjetilla.
N50
M36, pari vuotta sitten ostin 1000€ koneen. Harvakseltaan tosin pelailen. Päivittelen ehkä parin kolmen vuoden päästä näyttistä jne...
Vierailija kirjoitti:
46v. Koneen kokoaminen maksoi vuonna 1998 n. 8000 markkaa, ja sen jälkeen olen päivittänyt sitä 2-3 vuoden välein n. 200 eurolla kerrallaan.
Skyrim ja Civilization V ovat kestosuosikkeja. Mass Effect-trilogian sain hiljattain tahkottua läpi. Mutta muuten ei ole suurta hinkua kokeilla mitään uutta, ainakaan tällä hetkellä.
Rikki menneen osan ostaminen ei ole päivittämistä. Päivittämistä on se että ostaa uutta parempaa värkkiä joten vuoden 98 konetta ei ole voitu päivittää 10 vuoteen. Eikö totta?
24v, rakennan itse omat koneeni enkä missään nimessä ikinä osta valmiina. Nykyinen maksoi koottuna päälle 3t, siitä sitten parin vuoden välein osien uusiminen 500-1000e/kpl riippuen hinnoista. Pleikkarit on toiset vehkeet joilla pelaan.
Vierailija kirjoitti:
24v, rakennan itse omat koneeni enkä missään nimessä ikinä osta valmiina. Nykyinen maksoi koottuna päälle 3t, siitä sitten parin vuoden välein osien uusiminen 500-1000e/kpl riippuen hinnoista. Pleikkarit on toiset vehkeet joilla pelaan.
N23 siis
Nainen, 23v
~ 1000e kasasin itse koneen + muut härpäkkeet päälle. Näyttiksen vaihdan parin vuoden välein, ja muistia ajattelin ostaa lisää.
Pelailen tällä hetkellä
- Assassin's creed (unity pitäisi aloittaa seuraavaksi)
- Tomb raider (uusin menossa)
- Tera (online)
Näitä ennen pelasin mm witcherit ja skyrimin, path of exile, fight the dragon, Trinet, Magicka 1 & 2 yms. Local Co-op pelejä pitäisi olla enemmän.
VR:ää pitäisi harkita.
Olen myös kouluttautumassa pelintekijäksi, joten kyllä tää on elämää :)