Rannekelloja
Hei, käyttääkö vauvapalstalaiset rannekelloja? Entä puolisonne? Perinteisestihän rannekello maksaa n. 1-2kk palkan verran ja nykyään kaikille tulotasoille löytyy erilaisia vaihtoehtoja. Esim. Michael Korsin kellot, jotka Fossill valmistaa maksaa sen parisataa ja niitä käyttävät lähinnä opiskelijat ja työttömät. Samoin kuin Daniel Wellingtoneja, vaikkei ne olekaan edes Fossilin valmistamia, niin niitäkin näkyy koululaisten ranteissa. Tommy Hilfiger ja Lacoste taitaa olla myös suosittuja vähätuloisten rannekelloina.
Itselläni on n. 12 erilaista rannekelloa, sveitsiläisiä ja japanilaisia. Noihin kiinalaisiin Daniel Wellingtoneihin en sentään kajoa. :D Mutta suodaan ne lapsien ja nuorten ranteisiin.
Vähän paremmissa ravintoloissa on kiva katsella millaisia kelloja löytyy henkilöiltä ranteista. Naisilla arvostan esim. Rolex Daytona kelloja. Näyttävät erittäin eleganteilta ja sopivat toki myös miehille. Omegalla on myös kauniita kelloja, kuten Constellationit. Vakavaraisilla miehillä näyttää vapaa-ajalla olevan usein ranteessa Rolex Submariner, teräksisenä tai sitten vähän kultaakin seassa.
Seuraavaksi kelloksi ajattelin hankkia tämän tyylisen, mitä mieltä olette?
http://dvciknd2kslsk.cloudfront.net/images/watchfinderimages/Watch/Role…
Kommentit (35)
Ei mitään järkeä tuhlata 8000 euroa johonkin matkaan.
Ei oo mitään järkeä käyttää rahaa mihinkään. Ilmankin pärjää.
Itse omistan viisi Sveitsiläistä ns. arvokelloa. Yhden ostin jenkeistä ja toin ranteessa Suomeen. Maksoi 2700€ ja nyt lähes kymmenen vuotta myöhemmin sama kello maksaa Suomessa 4900€. Arvokellot ovat siis myös hyvä sijoitus! Lisäksi ne eivät naarmuunnu ja laadun todellakin näkee jo kaukaa.
Satasen Casiossa ei ole mitään vikaa, mutta näitä design brand kiinakelloja en ymmärrä ollenkaan; Michael Kors, Boss, Daniel Wellingron, Gant... Ihan oikeasti. En ikinä maksaisi satasta moisesta rihkamasta. Tuohon toinen satanen päälle ja voi jo katsoa esim. Tissotteja tai Certinaa, jotka on laadullisesti ihan eri maata, vaikkei niissäkään ole brändiarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina Lidlistä rannekellon ja käytän sitä töissä raksalla kun en halua jatkuvasti kaivaa (ja sotkea) kännykkää esiin aikaa katsoakseni. Kun on tarpeeksi paskanen (eli niin ettei viisareita erota) on aika taas suunnata Lidliin kello-ostoksille. Valitettavasti Lidlissä ei aina ole kelloja kaupan joten tarvittaessa ostelen niitä varastoon silloin kun niitä siellä on. Eikä muuten maksa 2kk palkkaa.
Ihan ok sinun tapauksessasi! Mutta siistiä sisätyötä tekevällä (tai, herra paratkoon, eläkeläisellä kuten minä) asia on toinen. Kellotkin voivat olla keräilykohde ja harrastus. Hullumpiakin asioita ihmiset keräilevät.
Pidättekö Hublotin kelloista?
Ovat ainakin nuorekkaampia, kuin tylsät Rolexit.
Itselläni on Raymon Weil, josta tykkään kovasti.
Miehillä pidän Tag Heuerista tai Longinessisitä
Pidän Swatchin kelloista, niistä isommista, joissa on metalliranneke. Hinta-laatusuhde on loistava (maksavat vain parisen sataa ja kestävät vuosikymmeniä), lisäksi kaikki huollot, patterinvaihdot ym. hoituvat ilmaiseksi Swatchin liikkeissä.
Cartierin Santos on ihana, mutta sitä tulee käytettyä todella vähän, pääosin käytän vain Swatcheja.
Vierailija kirjoitti:
Pidän Swatchin kelloista, niistä isommista, joissa on metalliranneke. Hinta-laatusuhde on loistava (maksavat vain parisen sataa ja kestävät vuosikymmeniä), lisäksi kaikki huollot, patterinvaihdot ym. hoituvat ilmaiseksi Swatchin liikkeissä.
Cartierin Santos on ihana, mutta sitä tulee käytettyä todella vähän, pääosin käytän vain Swatcheja.
siis kokonaan metallia, ei vain ranneke (tarkennus)
Tag Heuerit on vähän noloja historiansa vuoksi, mutta kyllä minäkin yhden sellaisenkin omistan. Tag Heuer on siis parin firman fuusio, eikä TAG:illa ole mitään tekemistä kellojen kanssa, eikä Heuerkaan ole vuosikymmeniin kelloja itse valmistanut. Kyseessä on siis vähän erikoinen firma, jolla periaatteessa on historiaa, muttei kuitenkaan.
Cartier Santos kyllä kääntää pääni, oli sellainen miehellä tai naisella.
-ap
Ei kellot aina paljoa maksa, niinkuin täälläkin on ilmoittautunut juntteja, jotka käyttävät ihan mielellään LIDL-kelloja.
Ostin vaimolleni kirpparilta Longinesin kellon viidellä eurolla (+paristo 3.5€) ja hän tuli oikein tyytyväiseksi. :)
Minulla on erikseen palkattu palvelija kertomaan kellonajan...
Minä ostin 50 % alesta tänään Korsin Miken kellon kun tietyssä toistuvassa tilanteessa ei viitsi kännykkää kaivaa esiin kelloa katsoakseen. Rannekelloa en ole käyttänyt muuten n. 10-15 vuoteen. Vähälle jää tämänkin käyttö, töisä ei voi pitää. Miksi ostaisin satadta kalliimman näin vähälle käytölle. Kello oli ihan ok kelloksi. En ole työtön enkä opiskelija enkä prassaile laukuilla tai autoilla.
Kelloni maksoi 56 euroa, lisäksi minulla on pari halvempaa mallia. Opiskelijana en todellakaan osta edes mitään Korsin tai Wellingtonin kelloa.
Vierailija kirjoitti:
Tag Heuerit on vähän noloja historiansa vuoksi, mutta kyllä minäkin yhden sellaisenkin omistan. Tag Heuer on siis parin firman fuusio, eikä TAG:illa ole mitään tekemistä kellojen kanssa, eikä Heuerkaan ole vuosikymmeniin kelloja itse valmistanut. Kyseessä on siis vähän erikoinen firma, jolla periaatteessa on historiaa, muttei kuitenkaan.
Cartier Santos kyllä kääntää pääni, oli sellainen miehellä tai naisella.
-ap
Ei nyt ihan mennyt nappiin. Heuer on arvostettu kellovalmistaja kaukaisilta ajoilta. Omegakin on osa Swatch grouppia ja Tag käyttää automaateissa mm. Legendaarista 7750 referenssikoneistoa sekä myös moderneja täysin uusia ja omia automaattikoneistoja. Itselläni on myös yksi Tag Valjoux 7750 koneistolla, toinen Calibre S hybridikoneistolla ja kolmas calibre 1887 koneistolla, omaaa tuotantoa. Pääsääntöisesti diggaan kuitenkin eniten IWC -kelloista, joita ei vielä itsellä ole.
Nostetaanpas aihetta pitkästä aikaa. Onkos täällä ketään, joka tykkäilee kotimaista kellotuotantoa? Itse olen jo jonkin aikaa harrastellut edullisempia suomalaisia mallistoja, mutta Sarpanevan https://www.sufhelsinki.com/ on alkanut viehättämään hiljalleen kasvavan kokoelman Premium-kappaleena. :)
Minun kelloni taisi maksaa jotain 30 e. Voisin ostaa 8000:lla ylimääräistä aikaa (jos se olisi mahdollista) tai käyttäisin sen johonkin kokemukselliseen (joku matka tms.), mutta en todellakaan maksaisi jostain materiaalisesta, jonka voi saa ihan yhtä toimivana halvemmallakin, tuota summaa vain merkin takia. Merkkikellojen, laukkujen, kenkien yms. keräily on minusta käsittämätöntä. Mutta jokainen tekee omat valintansa.