Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen alkoholin käyttöä normaalia

Vierailija
06.08.2017 |

Juo lähes joka ilta kaljan tai kaksi ja vkl usein alkoholipainotteisia jos ei ole minun kanssa. Jääkaapissa on on aina pari laatikkoa kaljaa. Isänsä ei hallinnut alkon käyttöä. Mietin kannattaako tätä jatlaa, jos miehestä on hyvää vauhtia kehittymässä alkon suurkuluttaja...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pieni lapsi, josta syystä pohdin, onko lapsen hyvä nähdä tuollaista "vähäistäkään" lähes päivittäistä käyttöä. Kyseessä siis uusi parisuhde.

Lapsen tulee nähdä aikuinen, joka juo kaljan eikä mitään pahaa tapahdu. Se on hyvää alkoholikasvatusta.

Lapsen ei tule nähdä humalahakuisesti juovaa aikuista, eikä se ole hyvä näkemättäkään.

Vierailija
22/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty olemaan heittämällä vaikka kuukauden tai pari ilman, niin on addikti alkoholiin. Niin se vaan on, siihen tulee sekä henkinen addikktoituminen ja sitten myös fyysinen. Sama kun kahvinjuojilla on väsy ja pää kipeä jos ei saa aamukahvia ja päiväkahvia.

Minun miehelleni viikkoa pitempi aika tekee tuskaa. Huomaa miten alkaa pinna kiristymään vähitellen ja alkaa kiukuttelu ja nälviminen. Hän ei pysty ottamaan vain paria olutta vaan hänen on "pakko" juoda humalaan asti.

Ja kyllä, mies käy normaalisti töissä.

Humalaan asti ja pari kaljaa on aika kaukana toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juoppolalli sika paska.

Vierailija
24/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske miehen viikkoannokset ja vertaa riskirajaan eli 24 annosta viikossa.

Jos ooen kanssaan vkl voi jäädä alle ton terveydellisen haitan.

Mietin enemmän mites muilla, kuuluuko se yks kalja jokaiseen iltaan ja vkl:nakaan ei oikein voi olla ilman?

Ei minusta ole normaalia jos ei kerta ilman voi olla arkipäivänä. Vaikuttaa psyykkiseltä riippuvuudelta.

Mä en voi olla ilman paahdettua ruisleipää. Onko tämäkin psyykkinen riippuvuus?

Mitä jos se tykkää kaljasta?

Jos kännää, se on eri asia, mutta kalja tai kaksi ruuan kanssa ei ole mikään ongelma, paitsi Suomessa.

Suomessa ei yleisesti ottaen osata juoda sivistyneesti.

Vierailija
25/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedin 20 vuotta n. puoli pahvilaatikollista punkkua joka päivä, hoidin yritykseni, en ollut työstä pois ja nyt tänä keväänä yht`äkkiä lopetin. Ei vaan maistu. Nojoo... ehkä lasi tai kaksi menee satunnaisesti muutaman viikon aikana. Suvussa alkoholismia, mutta ei se näköjään kaikkiin sitten kuitenkaan tartu.

T. Mies, 54 v.

Vierailija
26/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni juo laatikon (24) olutta joka päivä ja vapaapäivinään vielä ison pullon viinaa siihen päälle...

Sama täällä, ihan normaalia. Ja käy silti töissä ja hoitaa hommansa. Mikä ihmeen oikeus tämän päivän uusfeministeillä on yrittää kontrolloida miestensä juomista ja päättää yhdessa nettifoorumeilla mikä on hyväksyttävää ja mikä ei?

Meillä mies saa juoda alkoholia niin paljon kuin haluaa ja missä haluaa. Minä saan päättää, haluanko olla sellaisen ihmisen kanssa, joka juo minun mielestä liikaa ja sellaisessa paikassa, että siitä on muulle perheelle haittaa. Kuten huomaat, mies saa päättää ihan itse juomisestaan.

Vierailija
27/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mun miehellä oli, sitten suostu "todistaa" ettei ole riippuvainen, että oli 2 viikkoa ilman ainuttakaan. Olin jo pakannut kassini. No olihan se, mutta pikku hiljaa taas lipsuu päivittäiseen tissutteluun.. Tuntuu vähän huijatulta välillä. Hänen mielestä demonisoin oluen juontia. Itse en juo juurikaan. 

Tuntuu kuin hän ostaisi itselleen armon aikaa milloin mitenkin, ja vuosien päästä huomaan tuhlanneeni aikaani.. Olen vasta 24 ja hän 31.

Vierailija
28/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ooen kanssaan vkl voi jäädä alle ton terveydellisen haitan.

Mietin enemmän mites muilla, kuuluuko se yks kalja jokaiseen iltaan ja vkl:nakaan ei oikein voi olla ilman?

Ei minusta ole normaalia jos ei kerta ilman voi olla arkipäivänä. Vaikuttaa psyykkiseltä riippuvuudelta.

Mä en voi olla ilman paahdettua ruisleipää. Onko tämäkin psyykkinen riippuvuus?

Mitä jos se tykkää kaljasta?

Jos kännää, se on eri asia, mutta kalja tai kaksi ruuan kanssa ei ole mikään ongelma, paitsi Suomessa.

Alkoholiton olut maistuu ihan oluelta. Jos juot kolmosta tai nelosta, sinulle tärkein asia oluessa on alkoholi.

Vierailija
29/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-3 annosta alkoholia oluen muodossa menee itsellänikin päivittäin. Tosin joskus ne oluet on ykköstä tai alkoholitonta. Ei niillä prosenteilla niin väliä, kunhan on olutta. Viikonloppuisin menee enemmän, ehkä 6-10. Eli olen riskikuluttaja, mutta ei kiinnosta.

Pääasia, etten tissuttele siideriä ja liho ja turpoa kuin siiderivalaat. 

Kuivassa siiderissä on vähemmän energiaa mitä oluessa. Ettei vaan sinulla ole pelastusrengasta vatsan kohdalla?

Vierailija
30/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mun miehellä oli, sitten suostu "todistaa" ettei ole riippuvainen, että oli 2 viikkoa ilman ainuttakaan. Olin jo pakannut kassini. No olihan se, mutta pikku hiljaa taas lipsuu päivittäiseen tissutteluun.. Tuntuu vähän huijatulta välillä. Hänen mielestä demonisoin oluen juontia. Itse en juo juurikaan. 

Tuntuu kuin hän ostaisi itselleen armon aikaa milloin mitenkin, ja vuosien päästä huomaan tuhlanneeni aikaani.. Olen vasta 24 ja hän 31.

Pakkaahan kassit lopullisesti ja lähde. Olet nuori ja löydät paremman miehen. Alkoholistinalun kanssa ei kannata jäädä kimppaan, tuosta se juominen pahenee varsinkin jos perhettä tulee.

Vierailija
31/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin enemmän mites muilla, kuuluuko se yks kalja jokaiseen iltaan ja vkl:nakaan ei oikein voi olla ilman?[/quote]

No vertailun vuoksi kertoakseni meillä alkoholi ei kuulu päivittäiseen elämään, ei edes lomalla. Mies ottaa harvoin (1-2 x kk) ja silloin 1-2 lonkeroa. Itse otan yleensä pe ja la yhden siiderin/oluen tai lasin viiniä.

Esim olut illassa ei ole mielestäni liikaa, mutta jos niiden lisäksi pitää vielä vetää kännit joka viikonloppu, niin en katsoisi hyvällä.

Vierailija
32/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni juo laatikon (24) olutta joka päivä ja vapaapäivinään vielä ison pullon viinaa siihen päälle...

Sama täällä, ihan normaalia. Ja käy silti töissä ja hoitaa hommansa. Mikä ihmeen oikeus tämän päivän uusfeministeillä on yrittää kontrolloida miestensä juomista ja päättää yhdessa nettifoorumeilla mikä on hyväksyttävää ja mikä ei?

Moni alkoholisti käy töissä ja hoitaa hommansa, töissäkäynti ei ole mitta hallinnassa olevalle alkoholinkäytölle.

Vierailija
33/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeesti ongelma jos joudut asiaa miettimään.

Lähde nyt kun se on vielä helppoa, pelasta itsesi ja etenkin lapsesi!

Vierailija
34/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vedin 20 vuotta n. puoli pahvilaatikollista punkkua joka päivä, hoidin yritykseni, en ollut työstä pois ja nyt tänä keväänä yht`äkkiä lopetin. Ei vaan maistu. Nojoo... ehkä lasi tai kaksi menee satunnaisesti muutaman viikon aikana. Suvussa alkoholismia, mutta ei se näköjään kaikkiin sitten kuitenkaan tartu.

T. Mies, 54 v.

Joit 1,5 litraa päivässä eri kaksi viinipullollista ja suvussa on alkoholismia. Etkö itse miellä itseäsi alkoholistiksi?

Vierailija
35/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pitäisi hyväksyttävänä. Kamalaa jos mun mies haisis aina kaljalta hyi!

Vierailija
36/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juurikaan nähnyt isääni selvänä. Töiden jälkeen tissutteli sixpackin omissa oloissaan ja viikonloppuna meni 1-2 pulloa väkevämpää ja lisäksi vähintään 30 olutta. Juu ja työnsä hoiti, mutta ei mielestäni korvannut sitä olin tavallaan "isätön ". Alkoholi meni aivan kaiken edelle. Kuoli kun olin 20 ja en koennut menettäväni mitään.

Vierailija
37/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies, 54 v.

Joit 1,5 litraa päivässä eri kaksi viinipullollista ja suvussa on alkoholismia. Etkö itse miellä itseäsi alkoholistiksi?

Miten voisin mieltää itseni holistiksi, kun lopetin kuin seinään ja minkäänlaisia pakottavia tarpeita alkoholiin ei sen jälkeen ole ollut? Alkoholisti ei voi olla ilman alkoholia tai mahdollisen (pakko)katkaisun jälkeen ei voi sitten ottaa pisaraakaan.

Vierailija
38/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin yli 90-vuotias kuningatar Elisabeth vetää neljä annosta päivässä eli on rajojen perusteella ihan deeku. Kohta joutuu varmaan katkolle.

Vierailija
39/39 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-3 annosta alkoholia oluen muodossa menee itsellänikin päivittäin. Tosin joskus ne oluet on ykköstä tai alkoholitonta. Ei niillä prosenteilla niin väliä, kunhan on olutta. Viikonloppuisin menee enemmän, ehkä 6-10. Eli olen riskikuluttaja, mutta ei kiinnosta.

Pääasia, etten tissuttele siideriä ja liho ja turpoa kuin siiderivalaat. 

Kai sulla on sentään kaljamaha kuten kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi