Miten vanha sohva pitää hävittää kerrostalosta?
Myyntiin sitä ei voi laittaa koska kissa pissannut.
Kommentit (48)
Paloittelet sen hiljalleen energiajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viet taloyhtiön roskakatokseen. Jätteitä vartenhan tuo on.
Tämä oikeasti toimii. Näin saat hävittämisen kustannukset omalta kontoltasi, yhtiön kontolle. Varmaan jossain säännöissä lukee että näin ei saisi tehdä, mutta so what. Kyllä se ennen pitkää sieltä pois viedään.
Ei tarvitse viedä edes roskakatokseen, voi dumpata ulko-oven eteen tai vaikkapa kadulle. Varmaan joissain säännöissä lukee, että näin ei saisi tehdä, mutta so what. Kyllä se ennen pitkää sieltä pois viedään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaat paikallisen jätehuoltoyhtiön viemään sen kaatikselle. Maksaa jonkun verran. Jotkut kierrätyskeskukset myös tietääkseni vievät kamaa kaatikselle maksusta.
Eli tuo parvekkeella polttaminen tulee halvemmalsi, koska palokunnan tulo paikalle ei taida maksaa mitään tai ainakaan se ei maksa sinulle mitään.
Voi ehkä joutua kuitenkin maksamaan korvauksia, jos palaa vahingossa muutakin kuin se sohva. Paitsi samapa tuo, jos on kuitenkin kaikki maksut ulosotossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma miten ihmiset saavat kaupasta itse kannettua roinaa kotiin, mutta sitten eivät saa toisinpäin mitenkään asiaa hoidettua.
Katsos kun ei ole autoa eikä korttia ja olen liikuntarajoitteinen niin ettei sohvan kantaminen kaatopaikalle kaverinkaan avustuksella onnistu. Ajattelin että täältä saisi vinkkejä, mikä firma esim. kätevin. Olisi pitänyt tarkentaa/ muotoilla kysymys paremmin että kaltaisesi kaikkiosaavakin ymmärtää kysymyksen ja osaa vielä vastatakin siihen.
Miten ihmiset vois antaa vinkkejä firmoista, kun et edes kertonut missä päin Suomea asut?
Ap, missä asut? Jos asut Helsingissä, niin voin toki antaa sen firman nimen, joka mun kusisohvan viime kesänä kuljetti kaatikselle. En laittanut sitä tuohon ekaan viestiini, ettei alettaisi syyttää mainostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma miten ihmiset saavat kaupasta itse kannettua roinaa kotiin, mutta sitten eivät saa toisinpäin mitenkään asiaa hoidettua.
Katsos kun ei ole autoa eikä korttia ja olen liikuntarajoitteinen niin ettei sohvan kantaminen kaatopaikalle kaverinkaan avustuksella onnistu. Ajattelin että täältä saisi vinkkejä, mikä firma esim. kätevin. Olisi pitänyt tarkentaa/ muotoilla kysymys paremmin että kaltaisesi kaikkiosaavakin ymmärtää kysymyksen ja osaa vielä vastatakin siihen.
OK, ongelma ei siis ole kerrostalo, vaan liikuntarajoite, jonka jätit avauksessa sujuvasti mainitsematta. Pyydä siis kahta (2) kaveria tai naapuria kantoasvuksi, yksi kumpaankin sohvan päähän. Hehän tietävät rajoitteesi.
En tiennyt tuota Nouto-Sortin rajoitusta eritteistä. Ihan ymmärrettävä juttu.
Sorttiin tai paikalliselle kaatikselle kannattaa kuitenkin soittaa ja kysyä neuvoa ja mainita sitten kaikki rajoitteet ja kissanpissat. Ongemasi ei ole tavaton, kyllä siihen keinot on.
Mutta muista kuitenkin se mitä kissapissalle tehdään, ettei tarvitse muuten hyvää sohvaa roudata yhtään minnekään ja laittaa rahaa uuteen sohvaan ihan turhanpäiten.
13
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntiin sitä ei voi laittaa koska kissa pissannut.
Soitto jätefirmaan että hakevat.
Kissan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaat paikallisen jätehuoltoyhtiön viemään sen kaatikselle. Maksaa jonkun verran. Jotkut kierrätyskeskukset myös tietääkseni vievät kamaa kaatikselle maksusta.
Eli tuo parvekkeella polttaminen tulee halvemmalsi, koska palokunnan tulo paikalle ei taida maksaa mitään tai ainakaan se ei maksa sinulle mitään.
Voi ehkä joutua kuitenkin maksamaan korvauksia, jos palaa vahingossa muutakin kuin se sohva. Paitsi samapa tuo, jos on kuitenkin kaikki maksut ulosotossa.
Mistä päättelit että olen ulosotossa? Siitä että asun omistamassani asunnossa kerrostalossa? Joka on siis OMA ei pankin.
Meilläpäin on tapana muuton yhteydessä jättää roskisten viereen kaikki tarpeeton. Ihan kaikki. Sohvat, rikkinäiset tv:t, tappelussa hajonneet pöydät, rikkinäiset autonakut... kaikki käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelit että olen ulosotossa? Siitä että asun omistamassani asunnossa kerrostalossa? Joka on siis OMA ei pankin.
Ok, ajattelitko siis polttaa sohvan parvekkeella?
Vierailija kirjoitti:
Heitä parvekkeelta
No tulihan se sieltä.
Meillä on kaksi kertaa vuodessa lava johon saa tuoda sohvat jne mutta ei elektroniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset vois antaa vinkkejä firmoista, kun et edes kertonut missä päin Suomea asut?
"OLISI PITÄNYT TARKENTAA/ MUOTOILLA KYSYMYS PAREMMIN ETTÄ KALTAISESI KAIKKIOSAAVAKIN YMMÄRTÄÄ KYSYMYKSEN JA OSAA VIELÄ VASTATAKIN SIIHEN".
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi kertaa vuodessa lava johon saa tuoda sohvat jne mutta ei elektroniikkaa.
Tuollainen on hyvä juttu, ei tule kiusausta jättää minnekään lojumaan ja porukalla maksettaessa ei ole liian kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"OLISI PITÄNYT TARKENTAA/ MUOTOILLA KYSYMYS PAREMMIN ETTÄ KALTAISESI KAIKKIOSAAVAKIN YMMÄRTÄÄ KYSYMYKSEN JA OSAA VIELÄ VASTATAKIN SIIHEN".
Kieltämättä olisi pitänyt.
Tämäkin ketju osoittaa sen ison epäkohdan, että jätehuollosta ei pitäisi kerätä mitään erillismaksuja vaan toiminnan rahoitus pitäisi kerätä veroina. Minäkin veisin sinne Sortti-asemalle paljon enemmän tavaraa ja useammin, jos siitä ei tarvitsisi maksaa niitä melko kalliita maksuja.
Pistä paloiksi ja vie roskiin lajiteltuna
Tämä oikeasti toimii. Näin saat hävittämisen kustannukset omalta kontoltasi, yhtiön kontolle. Varmaan jossain säännöissä lukee että näin ei saisi tehdä, mutta so what. Kyllä se ennen pitkää sieltä pois viedään.