Oletko mielestäsi ilkeä ihminen netissä?
Jos olet ilkeä, oletko ok asian kanssa? Koetko ylipäätään käyttäytyväsi muita ihmisiä kohtaan tavalla, josta voit olla ylpeä?
Kommentit (13)
Olen anonyymeissä viesteissä välillä ihan täysi mulkku, jos keskustelu sellaista vaatii. Omalla nimelläni kirjoitan tietenkin ihan normaalisti niin kuin kaikki muutkin.
Olen. Luonnossa olen kyllä pahempi.
Olen ilkeä, en toki aina. Se on ikävää, mutta olen sinut asian kanssa, koska itse tiedän, että minulla on paha olla syistä, joita on vaikea selittää kellekään, joten varmasti tutut arvostelisivat ja ehkä tuntisivat myötähäpeää puolestani. Koen käyttäytyväni muita kohtaan ihan ok, tai no, välillä jos huomaan, etten voinut luottaa läheiseen, saan raivarin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus.
Saatan vastata ilkeästi, jos aiempi kirjoittaja herjaa jotain toista.
Pyrin käyttäytymään hyvin, mutta toisinaan käyttäydyn huonosti väsymyksen, kiukkuisuuden tai kortisonin vuoksi, jota sain syöpälääkkeenä. Karmea lääke, jota en suosittele kenellekään.
Entä sinä?
Saatan väsyneenä olla hyvinkin ilkeä nimenomaan sellaisille, jotka kiusaavat tai haukkuvat jotain ihmisryhmää/henkilöä. Vihaan sellaista käytöstä niin pahasti, että arvostelukyky saattaa mennä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Olen ilkeä, en toki aina. Se on ikävää, mutta olen sinut asian kanssa, koska itse tiedän, että minulla on paha olla syistä, joita on vaikea selittää kellekään, joten varmasti tutut arvostelisivat ja ehkä tuntisivat myötähäpeää puolestani. Koen käyttäytyväni muita kohtaan ihan ok, tai no, välillä jos huomaan, etten voinut luottaa läheiseen, saan raivarin.
Kaikilla on joskus paha olla. Kaikki kohtaavat sairautta, menetystä, pettymyksiä ja ahdistusta. Netti on mennyt pilalle mielestäni juuri tuon vuoksi, että ihmiset kokevat oman pahan olonsa olevan ihan hyväksyttävä syy levittää sitä pa*kaa eteenpäin.
En ole netissäkään ilkeä. Pyrin lähes poikkeuksetta kohteliaisuuteen, rakentavuuteen ja kannustavuuteen niilläkin palstoilla, joilla kirjoitan täysin anonyymisti. Ilmaisen mielipiteeni napakasti, mutta kunnioittaen.
Mieleeni tulee vuosien varrelta vain pari kolme kertaa, jolloin olen ollut epäystävällinen ja / tai motiivini ei ole ollut puhdas.
Kuulostaa paksulta itsekehulta, mutta olen melko tyytyväinen nettimoraaliini.
Vähän riippuu millä tuulella olen. Joskus jos olen oikein kettumaisella tuulella, niin saatan kirjoittaa hyvin ikäviä viestejä, mutta joskus taas en jaksa edes ajatella muiden löpinöitä. Välillä vain on mukava olla ilkeä ja provosoida ihan tahallaan, mutta silloinkin yleensä pysyn kannassani ja osaan lopettaa ajoissa. En myöskään käy selkeästi heikompien päälle, vaan taistelen vain vahvempien kanssa.
Muuten olen ihan leppoisa tyyppi, naimisissa oleva kolmen lapsen äiti ja ihminen, jolla on kaikki todella kivasti elämässä. En usko, että perheeni ja ystäväni tunnistaisivat kirjoituksiani täällä, mutta pitäähän jokaisella olla oma tuntematon puolikin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on joskus paha olla. Kaikki kohtaavat sairautta, menetystä, pettymyksiä ja ahdistusta. Netti on mennyt pilalle mielestäni juuri tuon vuoksi, että ihmiset kokevat oman pahan olonsa olevan ihan hyväksyttävä syy levittää sitä pa*kaa eteenpäin.
Nyt en kyllä voisi olla enempää samaa mieltä!
-AP
En ole ilkeä. Kaksi kertaa olen pyytänyt anonyymisti anteeksi av:lla, koska mielestäni vastasin liian kärkkäästi. Pyrin olemaan asiallinen, kohtelias, myönteinen ja tarvittaessa neuvomaan niin, ettei asioita tarkastella missä on tehty virheitä.
Minusta on aivan sama, sanooko jotakin jollekin päin naamaa IRL vai täällä netissä anonyymisti. Siellä jossain on aina tunteva ihminen, enkä omalla toiminnallani halua pahoittaa kenenkään mieltä. Olen tosi kiltti oikeassakin elämässä. Tai en ehkä kiltti, mutta minulla on korkea moraali.
Olen välillä tosi ilkeä. Saan siitä puhdasta iloa, mutta myös omantunnontuskia.
Joskus.
Saatan vastata ilkeästi, jos aiempi kirjoittaja herjaa jotain toista.
Pyrin käyttäytymään hyvin, mutta toisinaan käyttäydyn huonosti väsymyksen, kiukkuisuuden tai kortisonin vuoksi, jota sain syöpälääkkeenä. Karmea lääke, jota en suosittele kenellekään.
Entä sinä?