Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koiran viedä lasten leikkipuistoon?

Vierailija
05.08.2017 |

Kytkettynä tai vapaana? Sylissä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa viedä mitenkään.

Vierailija
2/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Koirat ei kuulu leikkipuistoon eikä lapset koirapuistoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä päin. Leikkipuistojen porteissa on kyltit, joissa lukee, ettei saa tuoda eläimiä puistoon.

Vierailija
4/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylissä olen pitänyt pentua pakkasella pari kertaa hakiessani lasta sieltä. Muuten ei saa viedä.

Vierailija
5/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu leikkipuiston säännöistä. Sen jälkeen siitä että jos joku pelkää koiraa niin voi ottaa heidät huomioon.

Vierailija
6/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten ei.

Vierailija
7/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lainkaan. Ei riipu onko kyltti vai.ei. On ihan laissa säädetty.

Vierailija
8/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni saa kunhan koira on ensin lenkitetty ettei tee tarpeitaan sinne ja osaa käyttäytyä eikä hypi, räksytä tai riehu.

Vierailija
9/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Minä laitan koiran kiinni leikkipuiston syrjäiseen reunaan jos poikkeamme leikkipuistoon lenkin yhteydessä. Koira siis on aidan ulkopuolella.

Vierailija
10/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leikkipuistossa. Täällä on tällä hetkellä kolma koiraa. Kaksi hihnassa (iso ja vähän pienempi) rikot istuu penkillä. Kolmas ihan pieni koira on omistajansa sylissä koko ajan. Outoa mielestäni etenkin nuo hihnakoirat tuolla keinujen luona.

Vierailija
11/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni saa kunhan koira on ensin lenkitetty ettei tee tarpeitaan sinne ja osaa käyttäytyä eikä hypi, räksytä tai riehu.

Koiria ei viedä leikkipuistoon. Piste. Tämä ei ole mielipideasia.

Vierailija
12/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen leikkipuistossa. Täällä on tällä hetkellä kolma koiraa. Kaksi hihnassa (iso ja vähän pienempi) rikot istuu penkillä. Kolmas ihan pieni koira on omistajansa sylissä koko ajan. Outoa mielestäni etenkin nuo hihnakoirat tuolla keinujen luona.

Ei saa viedä koiria sisälle leikkipuistoon. Itse tosiaan olosuhteiden pakosta sen parikuisen kilon painoisen pennun pari kertaa otin sinne mukaani, kun hain lasta eskariryhmästä, mutta aikuiset koirat odottaa meillä aina joko siellä puiston ulkopuoella tai kotona.

Vierailija
13/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa viedä koiria sisälle leikkipuistoon. Itse tosiaan olosuhteiden pakosta sen parikuisen kilon painoisen pennun pari kertaa otin sinne mukaani, kun hain lasta eskariryhmästä, mutta aikuiset koirat odottaa meillä aina joko siellä puiston ulkopuoella tai kotona.

Ja se pentu siis koko ajan tiukasti sylissäni, huivin sisällä. Enkä mennyt kuin huikkaamaan lapselle, että tulee ja niin, että ope näkee että haen lapsen. Puisto oli niin iso, ettei viittomalla ulkopuolelta onnistunut se lapsen haku.

Vierailija
14/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen leikkipuistossa. Täällä on tällä hetkellä kolma koiraa. Kaksi hihnassa (iso ja vähän pienempi) rikot istuu penkillä. Kolmas ihan pieni koira on omistajansa sylissä koko ajan. Outoa mielestäni etenkin nuo hihnakoirat tuolla keinujen luona.[/quote

Soita poliisille. Jos ovat lähistöllä tulevat huomauttamaan henkilöille.

Vierailija
15/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu leikkipuiston säännöistä. Sen jälkeen siitä että jos joku pelkää koiraa niin voi ottaa heidät huomioon.

Ei riipu. Laissa kielletty.

Vierailija
16/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyslaki kieltää. Samoin uimarannoille ei saa viedä koiria. Ihan joka päivä tästä saa vääntää.

Vierailija
17/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levander kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perustan yksityisen leikkipuiston niin sanooko laki että sinne ei saa tuoda koiria vai voinko itse leikkipuiston omistajana päättää sen?

Vierailija
18/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pieni koira oli täällä sylissä vain hetken. Maassa ei sekuntiakaan. Ne kaksi hihnakoiraa oli tuolla maassa, kun eukot höpäji juttujaan. Menin samalle puolelle puistoa ja tuijotin koiria. Sanaakaan ei sanottu. Toinen otti pienemmän koiran syliin, taisi hokata. Heidän yksi lapsi alkoi parkua ihan muuta asiaa. Lähtivät pois koirineen. Kuulin, kun puhuivat, että on jo kauan oltu. Niinpä!

Vierailija
19/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levander kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perustan yksityisen leikkipuiston niin sanooko laki että sinne ei saa tuoda koiria vai voinko itse leikkipuiston omistajana päättää sen?

Laki kieltää lapsille varatulle alueelle tuomasta koiria, jollei ole muuta sovittu. Eli voit kirjoita kyltin, tervetuloa kaikki yksityiseen puistooni.

Vierailija
20/40 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se pentu siis koko ajan tiukasti sylissäni, huivin sisällä. Enkä mennyt kuin huikkaamaan lapselle, että tulee ja niin, että ope näkee että haen lapsen. Puisto oli niin iso, ettei viittomalla ulkopuolelta onnistunut se lapsen haku.

Rikoit lakia siitä huolimatta.

Olisit jättänyt koiran vaikka autoon tai johonkin kiven koloon siksi aikaa kun kävit puistossa.

Ehkä sinun kannattaisi ilmoittautua poliisille niin pääset vähemmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi