Saako koiran viedä lasten leikkipuistoon?
Kommentit (40)
Ei tietenkään. Koirat ei kuulu leikkipuistoon eikä lapset koirapuistoon
Ei ainakaan meillä päin. Leikkipuistojen porteissa on kyltit, joissa lukee, ettei saa tuoda eläimiä puistoon.
Sylissä olen pitänyt pentua pakkasella pari kertaa hakiessani lasta sieltä. Muuten ei saa viedä.
Riippuu leikkipuiston säännöistä. Sen jälkeen siitä että jos joku pelkää koiraa niin voi ottaa heidät huomioon.
Ei lainkaan. Ei riipu onko kyltti vai.ei. On ihan laissa säädetty.
Mielestäni saa kunhan koira on ensin lenkitetty ettei tee tarpeitaan sinne ja osaa käyttäytyä eikä hypi, räksytä tai riehu.
Ei saa. Minä laitan koiran kiinni leikkipuiston syrjäiseen reunaan jos poikkeamme leikkipuistoon lenkin yhteydessä. Koira siis on aidan ulkopuolella.
Olen leikkipuistossa. Täällä on tällä hetkellä kolma koiraa. Kaksi hihnassa (iso ja vähän pienempi) rikot istuu penkillä. Kolmas ihan pieni koira on omistajansa sylissä koko ajan. Outoa mielestäni etenkin nuo hihnakoirat tuolla keinujen luona.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni saa kunhan koira on ensin lenkitetty ettei tee tarpeitaan sinne ja osaa käyttäytyä eikä hypi, räksytä tai riehu.
Koiria ei viedä leikkipuistoon. Piste. Tämä ei ole mielipideasia.
Vierailija kirjoitti:
Olen leikkipuistossa. Täällä on tällä hetkellä kolma koiraa. Kaksi hihnassa (iso ja vähän pienempi) rikot istuu penkillä. Kolmas ihan pieni koira on omistajansa sylissä koko ajan. Outoa mielestäni etenkin nuo hihnakoirat tuolla keinujen luona.
Ei saa viedä koiria sisälle leikkipuistoon. Itse tosiaan olosuhteiden pakosta sen parikuisen kilon painoisen pennun pari kertaa otin sinne mukaani, kun hain lasta eskariryhmästä, mutta aikuiset koirat odottaa meillä aina joko siellä puiston ulkopuoella tai kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa viedä koiria sisälle leikkipuistoon. Itse tosiaan olosuhteiden pakosta sen parikuisen kilon painoisen pennun pari kertaa otin sinne mukaani, kun hain lasta eskariryhmästä, mutta aikuiset koirat odottaa meillä aina joko siellä puiston ulkopuoella tai kotona.
Ja se pentu siis koko ajan tiukasti sylissäni, huivin sisällä. Enkä mennyt kuin huikkaamaan lapselle, että tulee ja niin, että ope näkee että haen lapsen. Puisto oli niin iso, ettei viittomalla ulkopuolelta onnistunut se lapsen haku.
Vierailija kirjoitti:
Olen leikkipuistossa. Täällä on tällä hetkellä kolma koiraa. Kaksi hihnassa (iso ja vähän pienempi) rikot istuu penkillä. Kolmas ihan pieni koira on omistajansa sylissä koko ajan. Outoa mielestäni etenkin nuo hihnakoirat tuolla keinujen luona.[/quote
Soita poliisille. Jos ovat lähistöllä tulevat huomauttamaan henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu leikkipuiston säännöistä. Sen jälkeen siitä että jos joku pelkää koiraa niin voi ottaa heidät huomioon.
Ei riipu. Laissa kielletty.
Järjestyslaki kieltää. Samoin uimarannoille ei saa viedä koiria. Ihan joka päivä tästä saa vääntää.
Levander kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perustan yksityisen leikkipuiston niin sanooko laki että sinne ei saa tuoda koiria vai voinko itse leikkipuiston omistajana päättää sen?
Se pieni koira oli täällä sylissä vain hetken. Maassa ei sekuntiakaan. Ne kaksi hihnakoiraa oli tuolla maassa, kun eukot höpäji juttujaan. Menin samalle puolelle puistoa ja tuijotin koiria. Sanaakaan ei sanottu. Toinen otti pienemmän koiran syliin, taisi hokata. Heidän yksi lapsi alkoi parkua ihan muuta asiaa. Lähtivät pois koirineen. Kuulin, kun puhuivat, että on jo kauan oltu. Niinpä!
Vierailija kirjoitti:
Levander kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perustan yksityisen leikkipuiston niin sanooko laki että sinne ei saa tuoda koiria vai voinko itse leikkipuiston omistajana päättää sen?
Laki kieltää lapsille varatulle alueelle tuomasta koiria, jollei ole muuta sovittu. Eli voit kirjoita kyltin, tervetuloa kaikki yksityiseen puistooni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se pentu siis koko ajan tiukasti sylissäni, huivin sisällä. Enkä mennyt kuin huikkaamaan lapselle, että tulee ja niin, että ope näkee että haen lapsen. Puisto oli niin iso, ettei viittomalla ulkopuolelta onnistunut se lapsen haku.
Rikoit lakia siitä huolimatta.
Olisit jättänyt koiran vaikka autoon tai johonkin kiven koloon siksi aikaa kun kävit puistossa.
Ehkä sinun kannattaisi ilmoittautua poliisille niin pääset vähemmällä.
Ei saa viedä mitenkään.