Kerro esimerkkejä siitä, kuinka väsynyt olet joskus ollut!
Itse olen univajeen takia kaksi kertaa nukahtanut istualleni töissä. (Työkaverit herätti)
Kommentit (267)
Yövuoron jälkeen nukuin päivällä, ja tuttavani soitti minulle kysyäkseen alaoven ovikoodia. Olen sentään jo kolmatta vuotta asunut nykyisessä asunnossani, mutta en vain kyennyt muistamaan sitä numeroyhdistelmää! Olin puhelimessa ihan hämmennyksissä ja sitten äkkiä muistinkin ovikoodin, annoin pankkikortin tunnusluvun.. Kävin sitten itse avaamassa sen alaoven, koska muistini sopukat eivät alkaneet yhteisymmärrykseen.
Mulla oli paha unettomuus viikkojen ajan jolloin nukuin ehkä 1,5 tuntia yössä. Mulla alkoi olla harhoja varsinkin ennen nukahtamista. Hätkähtelin hereille kun "joku" karjui korvaani jotain yksittäisiä sanoja ja pari kertaa tuntui kuin mua olisi läimäytetty poskelle. Musta alkoi tuntua kuin mainosten ihmisten tuijottaisivat juuri minua, yms friikkiä. Mulla todettiin sitten viimein kilpirauhasen tulehdus mutta tuo kokemus opetti miltä tuntuu, kun mielenterveys alkaa järkkyä.
Eilen olin niin väsynyt että menin nukkumaan enkä jaksanut pestä hampaitani. Ikinä en ole ollut niin väsynyt.
Nukahdin joksikin sekunneiksi n. 200km/h liikkuvan moottoripyörän kyytiin. Siis siinä kuskin takana istuin. Onneksi havahduin ajoissa ja loppumatkan pidin silmiäni väkisin ammollaan.
Oon vastannu puhelimeen kaverin tyttönimellä...
Olen ollut selkävaivan takia nukkumatta viikon kun ei edes uskaltanut nukkua,aika sekopäinen olo.
3vuotta zombina huonosti nukkuvan lapsen takia.
Työputkesta ajoin kuorma-auton nosturin siltaan kun se unohtui pystyyn,rojut kun saatiin siivottua pois 4h ajoin kotiin ja nukuin yli vuorokauden putkeen.
Joskus tulin ranskasta pakettiautolla,heräsin klo6 aamulla,päivä kisapaikalla töitä,pakkauksen jälkeen klo9 lähdin ajaamaan kotiin,yhtäkyytiä oltiin saksassa joskus klo7 aikoihin,kuskin vaihto,torkuin muutaman tunnin autossa ja ajoin loppumatkan trawemundeen lautalle.
Mä olin muutama vuosi sitten aivan yliväsynyt ja ylistressaantunut, sain SAMAAN aikaan herpeksen sekä ala- että yläpäähän, todella pahat, herpes levisi koko suun ympärille ja alapään herpes uusi kolme kertaa peräkkäin. Lisäksi otsassa villiintyi jättifinni-paukama ja silmien ympärille tuli punaisia stressinäppyjä. Lisäksi puhkesi paha hiiva. Ja toki kuukautisetkin vielä siihen. Olen niin huono tunnistamaan yliväsymystä, että kroppa reagoi, kun piilotin kaiken sisälleni.
Laitoin vauvalle kylvyn valumaan ja pyysin miestä riisumaan vauvan, koska kylvyn piti olla valmis. No olin unohtunut laittaa tulpan, ja vesi valui viemäriin. Tätä on tapahtunut viime aikoina useammin. Mies taas unohtaa jatkuvasti lukita kalliin autonsa.. Tuli yllätyksenä miten väsyneeksi lopulta muuttuu vauvan valvottaessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No töissä olen nukahtanut monesti.
Mutta lisäksi mm. laittanut tavaroita paikkoihin jonne ne ei kuulu; puhelin jääkaapissa, vaatteet likapyykkikorin sijaan vessanpöntössä. Olen ollut menossa väärään asuntoon, kantanut roskiksen mukanani ratikkapysäkille, pyrkinyt bussilipulla töihin kulkulätkän sijaan ja samana päivänä pyrkinyt kotiovesta sisään työpaikan kulkulätkällä, ymmärtämättä missä vika kun ei ovet aukea, lähtenyt yöhousut jalassa ulos, unohtanut koiran rappukäytävään...no, näitä riittää!Jatkan vielä sen verran, että pahimmat on ehkä se kun unohdin vesihanan valumaan koko päiväksi ja kaikki ne kerrat kun unohdan hellan levyn päälle.
Onneksi ei ole vissiin suurempaa vahinkoa päässyt käymään. Eihän? 😳
Pysähdyin stop-merkkiristeykseen odottamaan merkin vaihtumista vihreäksi. Melko tovin siinä saikin seistä miettimässä, mikä nyt ei täsmää.
Laitoin lapselle talutushihnan ja nostin koiran (ison sellaisen) rattaisiin. Kummastelin vaan, miten molemmat niin kovasti nyt lenkille lähtöä vastustivat, ei ne yleensä niin.
Tavallisimpia sitten nämä lähes jokaiselle käyvät, kahvipannun tunkeminen jääkaappiin ja maitopurkin sovittelu kahvinkeittimeen pannun paikalle, avainten tunkeminen jääkaappiin, lasten päiväkodista haun unohtaminen jne.
Jep. Olin neljän lapsen yh, mies juuri lähtenyt toisen naisen matkaan ja kuopus n. vuoden vanha yöhuutaja.
Pääsin elokuviin. Mainosten alkaessa nukahdin. Heräsin kun ihmiset alkoivat poistumaan. Oli univelkaa. Lapseni nukkui tuolloin 15 min pätkiä. Jäin hoitovapaalle, kun en kyennyt töissä käymään.
Monet vastaukset kuulosti tutulta, mulla on pahan sairauden takia ollut uupumus. Siinä sattuu hereillä ollessa kaikenlaista kummaa, että esineet häviää, kun toimii ns. autopilootilla. Häviää ihan perustiedot aivoista. Sanatkin unohtuvat. Mulla myös putoilee kaikki tavarat käsistä, usein saa saman haarukan nostaa kolmekin kertaa peräkkäin lattialta kun aivojen ja käden yhteys pätkii.
Kerran olin totaalisen uupunut ja kivuissa Helsingin keskustassa ja koitin päästä ratikalla kotiin. Ratikkaa odottaessa uupumus tuli niin pahana että kun ratikoita tuli pysäkille en enää tajunnut numeroita, enkä osannut kiivetä oikeaan ratikkaan. Siis näin sen numeron muodon, mutta aivot eivät hahmottaneet onko se seiska vai kolmonen.
Pahin on kuitenkin silloin kun tulee kotiin oikein uupuneena ja kivuissa, sitten menee sängylle ja hetkessä on ns. filmi poikki, mutta sitten alkaa heräillä kipuihin ja jotain pitäisi tehdä, lääke ottaa tai vessassa käydä, mutta kun on niin uupunut että päällä on halvaus, ei saa mitään raajaa liikkumaan vaikka kuinka yrittää. Aivot eivät vaan saa yhteyttä kehoon. Jos talo syttyis palamaan, niin siinä sitä vaan makais. Siinä tilassa ei auta kuin nukahtaa uudestaan ja toivoa että seuraavan kerran herätessä saa kroppansa toimimaan.
Joo...oon ollu niin väsynyt neljännen lapsen syntymän jälkeen, että kun valvoin muutaman kuukauden joka ikinen yö...niin sitten kun olikin mahollisuus nukkua, niin mua kutitti jostain kaulanseudulta niin paljon, että en voinut vain nukahtaa vaan valvoin sitten sen kutinan takia...aina kun meinasin nukahtaa, niin rupes kutittamaan niin että se esti nukahtamasta. Ja se oli sisäistä kutinaa.
Voin sanoa että nyt on lapsikiintiö täynnä.
Yhteen aikaan käytiin useana päivänä parinsadan kilometrin päässä työkeikoilla. Mä en onneksi päässyt / joutunut ajanmaan, sen sijaan nukahdin heti kun auto lähti liikkeelle ja heräsin, kun se pysähtyi perillä. Melkein joka kerta. Työkaverit ymmärsivät.
Laivalla ehdin nukkua jonkun tunnin pari niin buffetissa menin ihan zombina. Kävelin tarjottimien kanssa ulos ravintolasta kunnes tarjoilija pysäytti minut, että ei ruokien kanssa saa mennä ulos. Heräsin tavallaan siinä vaiheessa horroksesta, että mitä ihmettä. Muistan vain, että olin pyörittänyt päässäni lausetta, omenamehua vai appelsiinimehua ja sitten havahduin kuin tarjoilija ryntäsi perään.
Kun olen ollut pahiten väsynyt, en pystynyt enää nukkumaan, vaan psyykkinen tasapaino alkoi prakata. Onneksi jossain vaiheessa se uni tuli, ja taas maailma näytti hiukan valoisammalta.
Vierailija kirjoitti:
Monet vastaukset kuulosti tutulta, mulla on pahan sairauden takia ollut uupumus. Siinä sattuu hereillä ollessa kaikenlaista kummaa, että esineet häviää, kun toimii ns. autopilootilla. Häviää ihan perustiedot aivoista. Sanatkin unohtuvat. Mulla myös putoilee kaikki tavarat käsistä, usein saa saman haarukan nostaa kolmekin kertaa peräkkäin lattialta kun aivojen ja käden yhteys pätkii.
Kerran olin totaalisen uupunut ja kivuissa Helsingin keskustassa ja koitin päästä ratikalla kotiin. Ratikkaa odottaessa uupumus tuli niin pahana että kun ratikoita tuli pysäkille en enää tajunnut numeroita, enkä osannut kiivetä oikeaan ratikkaan. Siis näin sen numeron muodon, mutta aivot eivät hahmottaneet onko se seiska vai kolmonen.
Pahin on kuitenkin silloin kun tulee kotiin oikein uupuneena ja kivuissa, sitten menee sängylle ja hetkessä on ns. filmi poikki, mutta sitten alkaa heräillä kipuihin ja jotain pitäisi tehdä, lääke ottaa tai vessassa käydä, mutta kun on niin uupunut että päällä on halvaus, ei saa mitään raajaa liikkumaan vaikka kuinka yrittää. Aivot eivät vaan saa yhteyttä kehoon. Jos talo syttyis palamaan, niin siinä sitä vaan makais. Siinä tilassa ei auta kuin nukahtaa uudestaan ja toivoa että seuraavan kerran herätessä saa kroppansa toimimaan.
Tiedän tarkalleen mitä tarkoitat. Mulla on ollut kilpirauhassairaudesta johtuvaa pahaa väsymystä ja töistä kotiin tultua on ollut pakko mennä sohvalle lepäämään. Se tuntuu ihan kuin vajoaisi koomaan, sitä yrittää taistella sitä vastaan, mutta häviää. Välillä sitä havahtuu ja ajattelee mitä kaikkea pitäisi tehdä, mutta ei vaan pysty liikahtamaan. Kooma ottaa taas vallan. Lopulta sitä jotenkin ihmeen kaupalla saa taisteltua itsensä ylös, että saa äkkiä syötyä jotain ja peseytyä. Ja sitten taas nukkumaan. Luojan kiitos, tilanteeni on nykyään parempi, sillä tuollainen elämä ei kovin hauskaa ole.
Intissä leirillä kolmen päivän valvomisen jälkeen nukahdin seisoaltaan ja heräsin siihen kun kaaduin.
Kun esikoinen oli noin puolivuotias , lähdin kaverin kanssa univelkaisena terassille.. ja nukahdin puolikkaan kaljan jälkeen istualteen !
Ja muutamaa vuotta myöhemmin, toisen lapsen synnyttyä toistin saman tempun, nyt elokuvissa. Mummi oli tullut vahtimaan lapsia ja mies vei minut leffaan, 5min salin pimenemisen jälkeen olin kuorsannut miehen olkapäätä vasten.
Kumpikaan lapsi ei edes ollut mitenkään epätavallisen itkuinen, en vain saa enää unta jos minut herätetään yöllä . Tästä seurasi sitten hirveät univelat ja aivosumut.
Huomasin alkukesästä mennessäni varastoon, jossa pakastin on, että sen luukku oli auki 🤔
Olin ottanut sieltä edellisenä päivänä marjoja.
Olin lähdössä aamujunaan ja ajattelin meneväni taksilla asemalle. Mietin, että jos tilaisin taksin aamuksi jo edellisenä iltana.
Pakatessa meni myöhään.
Aamulla heräsin pommiin nukkuneena. Huh, huh onneksi en tilannut taksia. Asuimme silloin kertostalossa.