Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro esimerkkejä siitä, kuinka väsynyt olet joskus ollut!

Zzzzzzzz
05.08.2017 |

Itse olen univajeen takia kaksi kertaa nukahtanut istualleni töissä. (Työkaverit herätti)

Kommentit (267)

Vierailija
241/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassusa kirjoitti:

Kerran olin niin väsynyt, että kun menin sängyyn ja suljin silmäni niin nukahdin samantien.

Tää oli kyllä paha.

Vierailija
242/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin töissä parin min ajaksi. Olen usein koittanut väärillä avaimilla väärään paikkaan. Otin telkkarin kaukosäätimen töihin mukaan. Heitin tumppuni kaupungilla roskakoriin?? Lähdin yöpaita päällä kouluun.. joskus oli väärän parin kengätkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on väsymysoireyhtymä. Joudun nukkumaan kolme päivää, kun oon käyny pienellä kävelyllä postilaatikolla ja käynyt bussilla lähikaupassa.

Vierailija
244/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kaksi päivää kuppia Roskapankissa! Siihen päälle muutama pizza ja kunnon ranut. Väsyttää niin, etten kestä!

Vierailija
245/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi nauraa. Koska muuttuu itkuksi josta ei tuu loppua..

Rattiin nukahtaminen lähellä jo muutaman kilsan ajon jälkeen. Asun maaseudulla. Työmatka 50km/suunta. Pieni ongelma!

Unohdan asioita, sanoja, en tiedä mikä viikonpäivä kulloinkin on ja joudun kysymään usein asioita moneen kertaan, kun ei vaan käsitä vastausta. Näen että huulet liikkuu toisella, kuulen äänenkin, mut ei mee ymmärrykseen!

Takana lähes 7 vuotta ilman kokonaisia yöunia, kuin muutama.

Vierailija
246/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttiaikaan pääsin pe klo 16 lomille ja siitä sen 30min matka kämpille. Oli oltu viikko mettässä ja väsytti aivan totaalisesti. Aattelin ottaa pikku torkut ja kello soimaan klo 21, että jaksaa kylille kaljalle ja pyrstömettille.

Heräsin ja mulukasin seinäkelloa, oli abaut puoli ysi, totesin että jamekset jalakaan ja kaljakaupan kautta eteenpäin. Ihmettelin kaupassa, että johan on outoa mummoa ja vastaavaa verrattain hiljasessa kaupassa. Myyjä toivotteli hyvät huomenet ja sanoi, että bisset saat vasta 10min päästä...

Ja lapissahan iltaysi ja aamuysi valoisuus on kesällä aika sama...

Vierailija
247/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee rytmihäiriöitä ja lähtee muisti kun oon oikein väsynyt.

Meinannu nukahtaa töissä rattiin.

Nukahdin? puhelimeen ja säikähdin kun puheluun vastattiin enkä muistanut kelle soitin ja miksi, tämäkin töissä.

Puhun aina sekavia ja sanat menee sekaisin, kun oon ihan lopun partaalla.

Kiitos univaikeudet yhdistettynä hektiseen, usein ylitöitä teettävään työhön. Loppu tulee joko minulle, tai työlle tällä menolla.

Vierailija
248/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jyskytin yhtä naista ja hän oli tosi mukautuvainen. Pidin. Toisella kerralla en saanut tulemaan, mutta nautiskelin menemään, kunnes alkoi kuorsauksen korahtelua kuulua alta, joten lopetin.

Omaa v

symystä riittää. Heräsin tuossa 16.30 ja nyt nukkumaan. Öitä.

Vierailija
249/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmivuorotöissä, kerran olin hyppinyt vuorosta toiseen pari viikkoa, sekä tehnyt useita tuplavuoroja (16 h) putkeen. Olin niin väsynyt, että aloin kuulla ääniä, sellaista hiljaista puhetta kuin radio olisi unohtunut auki. Olo oli kuitenkin ihan ok muuten. Jätin silti seuraavat mahdolliset ylityövuorot tekemättä.

Vierailija
250/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 jatkaa: samoihin aikoihin minulla oli palavereita enkä pysynyt millään hereillä, kun piti istua ja kuunnella. Nousin seisomaan eräässä palaverissa, jotta pysyisin hereillä. Ei auttanut vaan nukahdin seisaalteni ja melkein kaaduin.

Vierailija
251/267 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisia juttuja: olen lähtenyt tekemään jotain asiaa (vaikka laittamaan pesukonetta päälle) ja unohtanut, minne olen menossa. Laittanut lompakon jääkaappiin tai autonavaimet roskikseen. Hukannut jatkuvasti tavaroita. Kerran puhuin puhelimessa ja etsin samalla puhelintani. Olen ollut todella kuormittavassa työssä kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Samaan aikaan lähes kaikki vastuu kodista yms oli minulla. Lopulta väsyin niin, että esim itkin töissä kesken päivän ja unohtelin jo ihan liikaa asioita + niitä jäi väsymyksen takia tekemättä. Sittem jäin melkein 2 kk sairauslomalle, jonka jälkeen vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
252/267 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dark lady kirjoitti:

Muistin vielä kaukaa menneisyydestä näitä:

Olen odottanut valojen vaihtumista liikennevaloissa pariinkin otteeseen niin, että punaiset ovat vaihtuneet vihreiksi ja taas punaisiksi, vasta torvien soiminen on herättänyt.. sitäkin ihmettelin ensin, että mitä ne huudattaa.

Olen työvuoron jälkeen ajanut useita kilometrejä autoa niin, ettei ole mitään muistikuvia matkasta. Sitten jossain kohtaa olen havahtunut säikähtäen missä asti jo olen. Yövuoron jälkeen lepuutin kotiin ajaessa (60km) toista silmää, kun en millään jaksanut pitää auki. Usein hätkähdin hereille kun renkaat kävi pientareen hiekalla.

Kerran ajoin työpaikan ohi, kun en muistanut mihin olin menossa ja kauppaankin olen lähtenyt käymättä siellä lainkaan. Tein vain lenkin ja ihmettelin mitähän tässä ajelen ja palasin kotiin. Pihassa muistin missä olisi pitänyt käydä.

Töissä olen seisonut hississä ja odotellut, että se lähtee (painamatta nappia), olen myös seisonut tavallisen oven edessä odotellen että se aukeaa automaattisesti. Olen saatellut iäkästä asukasta kotiin ja soittanut hänen ovikelloaan, vaikka hän on itse mukana.

Tallinnassa olen käynyt Viru- hotellissa nukkumassa, samoin Tallinnan laivan bailuristeilyllä, väsymys on kertakaikkiaan ollut niin syvä, ettei ole jaksanut valvoa, juhlia, eikä liikuskella missään.

Raivostuttavaa kun ihmiset vaarantavat toisten hengen väsymys-supersankari- uhrautuja pelleilyillään.

Ei tuo väsymys ja väsyneenä ajaminen ole mitään tarkoittamaasi supersankari-uhrautuja-meininkiä. Jos luet aloitusotsikon, ei siinä kysytty mitään toimenpiteistä mitä olet väsymyksen takia tehnyt.

Jokainen kerta on ollut omansa, enkä ole tietenkään etukäteen tiennyt , että olen niin väsynyt. Jos haluat tietää toimenpiteet, niin voin kyllä vuolaasti selittää kaikkiin tapauksiin jatkotoimet alkaen yövuorojen vaihtamisesta työkaverin kanssa ja sen myötä keskusteluun pitkämatkalaisten yövuoroista esimiehen kanssa...muita toimenpiteitä, mitä tein on työpaikan vaihtaminen, puhumattakaan pienemistä helpotuksista asiassa...

Tällä palstalla on ihme giljotiinimeininki ja aggressiivisia kommentoijia, jotka tuomitsevat toiset ihmiset ja heidän mielipiteensä tietämättä kenenkään taustoja.

Vierailija
253/267 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa Jenkeissä matkustettuani ja Suomeen palattuani mulle tuli ihan hirvee aikaeroshokki enkä pystynyt neljään yöhön enkä päivään nukkumaan. Joudun menemään Kelaan hoitamaan asioita ja istuessa en pystynyt vuoronumerolapun numeroa muistamaan, kun katsoin taululle, että mikä numero siellä on menossa. Siis samantien, kun nostin katseeni lapusta en enää tajunnut mitä sillä numerolla piti tehdä. Jollain ihmeen kaupalla pääsin oikeaan aikaan virkailijalle, mutta en kyllä muista sainko asiaani hoidettua. Seuraavana yönä sain nukuttua 4 tuntia putkeen ja olo oli kuin uudestisyntynyt.

Vierailija
254/267 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukahdin Milanon paikallisjunassa siltä istumalta kun kerrankin oli lapsivapaata. Kolme lasta.

Heh, onko tässä viestissä Milanolla joku erikoismerkitys?

Itse ainakin tälläisenä vähän matkustelevana juntti surkimuksena tykkäisin katsella juuri niitä maisemia siellä.

Sinä kyselijä olet toki kaikkia muita hienompi maailman nainen/mies, jolle on tylsää kaikkiallaa maailmassa, etkä ole kiinnostunut tarkkailemaan ympäristöäsi.

Varmaan vauvapalstailet kaiken aikaa olit sitten missä tahansa maailman kolkassa.

-eri

Tapahtuiko tässä iso loukkaantuminen kysyjän huvittuneesta kysymyksestä?  Herneet voi todella ottaa nenään näköjään pienestäkin.

Jos pastalla edetään tähän malliin, niin minä olen nukahtanut Kreetalla vessan lattialle ja nukkunut siinä koko päivän.  Olen myös nukahtanut aurinkotuoliin Rodoksella, kun kerrankin pääsin yksin rannalle. Lisäksi olen nukkunut Kanarialla bussissa ja..

Vierailija
255/267 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitin kananmunat pohjaan... Kuva huvittaa kännykässä edelleen...

Vierailija
256/267 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia kun nukutte väsyneenä. Itse kärsin unettomuudesta ja ei tule välttämättä uni vaikka olisi kuin zombi jo. Kerran olin niin väsynyt ja univajeessa että vihdoin nukahdin unettoman yön(tai ennemminkin usean huonounisen yön) jälkeen.. vessanpöntölle. Heräsin siihen että rojahdin alaspäin.

Vierailija
257/267 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden 2014 lokakuussa en yhtenä torstain ja perjantain välisenä yönä ollut saanut jostain syystä nukuttua ollenkaan. Perjantai-iltana sitten olin yksikseni yhden tuttavan mökillä ja lämmitin siellä saunan. Olin saunassa ehkä n. tunnin ajan kunnes edellisyön valvominen alkoi lopulta tosissaan vaikuttamaan ja väsymys voimistua. Lopulta en sitten väsymyksen vuoksi enää jaksanut lähteä kävelemään mökille (sauna on mökistä vain n. 30 metrin päässä), joten nukahdin (osittain tarkoituksella) saunan pukuhuoneen penkille. Ennen nukahtamistani ehdin  vilkaista kelloa, ja se oli silloin jotain lähemmäs kymmentä illalla.

Nukuin sitten siinä pukuhuoneen penkillä koko yön. Nukkumista helpotti myös se, että pukuhuoneessa oli ihan lämmin ilma, ja saunarakennuksen ilmastointi piti sellaista pientä rentouttavaa hurina-ääntä. Heräsin vasta seuraavana aamuna vähän ennen klo. 8.00. Muutama kaveri (myös mökin omistaja) tuli pian sen jälkeen myös mökille ja naureskelivat, kun kerroin koko jutun heille.

Vierailija
258/267 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella usein nykyään niin väsynyt, että en pysy hereillä millään. Illalla nukkumaanmennessä saatan nukahtaa puhelin kädessä ja laturin johto toisessa, tai huulirasvapurkki naamalla. Keskellä päivää väsyttää välillä niin, että on pakko mennä nukkumaan ihan horroksessa. Aamulla herään usein yhtä väsyneenä kuin menin nukkumaankin. On myös kovia nivelsärkyjä.

Mutta joo, tämä tuskin on normaalia. Eipä se silti tunnu lääkäreitä kiinnostavan.

Hei, mene toiselle lääkärille! Tuo kuulostaa joko krooniselta väsymysoireyhtymältä . Kyseessä voi myös olla kilpirauhasen toiminnasta.

Vierailija
259/267 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin vessanpytylle ja heräsin  kun rojahdin alas. Nukahdin parvekkeelle kahvikuppi kädessä ja heräsin kun kahvit läikkyi syliin.  Nukahdin suihkuun ja heräsin kun mies huusi korvaan. Nukahdin pyykkituvalle ja sieltä ei kukaan tullut herättelemään, vissiin 6 h vedin sikeitä kuivaushuoneen puupenkillä huppari pään alla . Soitin johonkin ja kun vastattiin, katkaisin paniikissa puhelun sillä en tiennyt enää kelle olin soittamassa. Keitin kahvia ilman puruja.

Vierailija
260/267 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen ollessa 1,5v ja kuopuksen syntyessä olin todella väsynyt. En saanut päivällä nukuttua isomman ollessa hereillä ja yöllä taas en juuri nukkunut vauvan takia. Tein ihan tyhmiä juttuja ja nukahtelin vähän väliä ties mihin.

Kerran olin tekemässä isommalle iltapuuroa ja sekoitin hiutaleet veteen. Lykkäsin lautasen lusikoineen päivineen mikroon ja käynnistin mikron. Hetki meni ja tajusin että ei helvata mitä mä teen ja äkkiä lusikka veke mikrosta.

Keitin yksi kerta kahvia mut myös mä unohdin laittaa puruja keittimeen ja tajusin sen olevan pelkkää vettä vasta kun olin kaatanut kuppiin ja hörpännyt. Monesti myös kaadoin kahviin äidinmaidonkorviketta ja liian monesti olin niin väsynyt välittääkseni, että join sen kahvin silti :D

Yksi kerta leikin isomman lapsen kanssa lattialla pötköttämässä ja nukahdin siihen lattialle. Olin ilmeisesti ihan hyvän tovin nukkunut kun poitsu oli kerinnyt laittamaan sohvatyynyjä mun päälle, hakemaan kattiloita ja muovikulhoja olkkariin ja leikki niillä tyytyväisenä. Onneksi ei sattunut mitään.