Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka "boikotoi Nestleä"

Vierailija
05.08.2017 |

Mitään hyvää syytä ei sille sano, aloittaa vaan jonkun vasemmistojulistuksen. Ei ketään kiinnosta tuollainen.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sitkeä. Ei voi nimittäin ihan nuori olla.

Vierailija
2/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sitkeä. Ei voi nimittäin ihan nuori olla.

Ai niinku miks ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostava ja korkean moraalin omaava ihminen. 

Itsekin välttelen Nestlen tuotteita, mikä on tosin vaikeaa, koska se omistaa aivan tolkuttoman määrän brändejä, eikä pakkauksiin aina merkitä että kyseessä on Nestlen tuote. 

Nestlehän siis jatkaa äidinmaidonkorvikekamppanjoitaan kehitysmaissa 90-luvun skandaalista huolimatta. 

Vierailija
4/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kaakaota?

Vierailija
5/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestlen boikotointi oli mielenilmaus sille, että markkinoivat agressiivisesti äidinmaidonkorvikkeita kehitysmaissa. Korvike oli siis sellaista, että sekoitettiin veteen. Monet äidit uskoivat markkinointipuheisiin korvikkeen erinomaisuudesta ja jättivät lapsensa imettämättä, vaikka saatavilla ei ollut puhdasta vettä korviketta varten. Niinpä vauvoja sairastui. En tiedä mikä on tilanne nykyään.

Vierailija
6/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistunut? Siis sen perusteella vain, että boikotoi Nestleä kuten otsikossa kysyttiin. Vasemmistoaatteesta en osaa sanoa mitään tässä yhteydessä.

Vierailija
7/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin välttelen Nestlen tuotteita, mikä on tosin vaikeaa, koska se omistaa aivan tolkuttoman määrän brändejä, eikä pakkauksiin aina merkitä että kyseessä on Nestlen tuote. 

Nestlehän siis jatkaa äidinmaidonkorvikekamppanjoitaan kehitysmaissa 90-luvun skandaalista huolimatta. 

90-luvun?

Vierailija
8/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan reilu kymmenen vuoden takaa teinin, joka samoilla sanoilla "boikotoi Nestleä". Syynä oli se, että Nestle jakoi kehitysmaihin äidinmaidonkorvikejauhetta, joka piti sotkea veteen, eikä niillä kehitysmaissa sitten ollut puhdasta vettä mihin sitä sekoittaa. Itse en tiedä tuosta mitään, kun en ole perehtynyt, mutta äkkiseltään kuulostaa siltä, että pitäisikö boikotoida mieluummin niitä, jotka eivät tee mitään asian hyväksi. Nestle sentään teki jotain, vaikka se ei ihan putkeen mennytkään. Onko se nyt sitten hyvä syy boikotoida, en tiedä. Mutta tosiaan en tiedä kaikkia asianhaaroja, eikä nyt jaksata ruveta googlettamaan...

Vierailija
9/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa teki jo 80-luvulla, sieltä asti olen boikotoinut, varmaan tehnyt sitä aiemminkin. Ongelmana on se, minkä joku mainitsikin jo, Nestle omistaa niin paljon brändejä ja kaikissa ei ole mainintaa, että Nestle omistajaa.

Vierailija
10/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Olen oikeistolaisen suvun kasvatti, ja kyllä minulle jo lapsuudessani opetettiin että Nestleä ei osteta.

Vierailija
11/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Suomen Nestle- nimeä käyttävä osasto vastuullista porukkaa, eikä näitä laiminlyöntejä voi oikein heidän niskaansa laittaa. Nestlen pääjohto taas taitaa ennemminkin olla vastuussa näistä laiminlyönneistä. Vähän vaikea juttu, ennemmin boikotoisin sitä, joka nämä markkinointipäätökset on tehnyt. Mutta se taitaa olla vähän vaikeaa...

Vierailija
12/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan reilu kymmenen vuoden takaa teinin, joka samoilla sanoilla "boikotoi Nestleä". Syynä oli se, että Nestle jakoi kehitysmaihin äidinmaidonkorvikejauhetta, joka piti sotkea veteen, eikä niillä kehitysmaissa sitten ollut puhdasta vettä mihin sitä sekoittaa. Itse en tiedä tuosta mitään, kun en ole perehtynyt, mutta äkkiseltään kuulostaa siltä, että pitäisikö boikotoida mieluummin niitä, jotka eivät tee mitään asian hyväksi. Nestle sentään teki jotain, vaikka se ei ihan putkeen mennytkään. Onko se nyt sitten hyvä syy boikotoida, en tiedä. Mutta tosiaan en tiedä kaikkia asianhaaroja, eikä nyt jaksata ruveta googlettamaan...

Luuletko siis, että hyväntekeväisyysmielessä jakoi? Eikä suinkaan yrittänyt näytepaketein koukuttaa OSTAMAAN? Voi hyvän tähen.

Vierailija
13/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko siis, että hyväntekeväisyysmielessä jakoi? Eikä suinkaan yrittänyt näytepaketein koukuttaa OSTAMAAN? Voi hyvän tähen.

Juuh, siellähän sitä ostovoimaa onkin, kehitysmaissa. Liika raha vaan pois kuleksimasta! Ja luonnollisesti jos saa näytepaketin maitojauhetta, niin eihän sitä voi olla hakematta kaupasta uutta pakettia, ei vain voi! Ei vaikka vauva sairastuu ja nestemäistäkin olisi. 

Vierailija
14/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmin ahkera Nestle boikotoija, mä tasan tiesin kaikki brändit, jotka oli Nestlen. Nuorena oli aikaa opetella. Mulla oli sellainen taulukkokin aina mukana.

Boikotointi oli hankalaa, kun niitä tuotteita nyt vaan on paljon meidän päivittäisessä elämässä. Silloinen vegaaniuteni kyllä auttoi, kun paljon piti tehdä itse.

Nyttemmin boikotointi otteeni on löystynyt. Selkeät nestle tuotteet jää hyllyyn vieläkin, se tulee selkärangasta.

Vierailija
15/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestle puuhailee myös aika moraalitonta pullovesi bisnestä afrikassa. Ostaa kylän kaivot ja muut vesilähteet ja "unohtaa" huoltaa niitä - lopulta kaivot puretaan epäkuntoisina ja tilalle tarjotaan vaihtoehtoa ostaa kallista nestlen pullovettä.

Googlella löytää aiheesta englanniksi. Lisäksi nestlen johtaja jokunen vuosi sitten julisti ettei puhdas juomavesi ole ihmisoikeus.

Mikäli berner, sipilä ja muut idiootit joskus yhtiöittävät ja yksityistävät Suomalaisten puhtaat pohjavesivarannot niin en yllättyisi jos Sveitsiläinen Berner junailisi kaupat maanmiehilleen Sveitsiin Nestlelle.

Vierailija
16/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivina ihmisenä. Kaikki yritykset ajattelevat omaa etuaan ja yhden valitseminen boikotoinnin uhriksi on lähinnä koomista. 

Vierailija
17/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen sillä tavalla masentunut ja luovuttanut, että en enää edes usko, että minun päätöksilläni on mitään väliä. Aina löytyy idiootteja tai laiskoja ihmisiä, jotka tekevät juuri niin kuin mainostajat toivovat. Olen aina se, joka tunnistaa ja itsekin alkaa promota hyviä, ekologisia trendejä, mutta ääliöiden armeija yleensä ostaa kuitenkin lopulta Nestleä, farmaridieselin ja valittaa värien käytöstä julkisissa rakennuksissa.

Vierailija
18/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän häntä hienona ihmisenä! Itsekin boikotoin omissa ostoksissani.

Vierailija
19/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä boikotoin Nestleä, ja ilahdun, kun kuulen muidenkin tekevän niin. Syynä on juuri tuo äidinmaidonkorvikesotku, joka pyörii edelleen. Kehitysmaissa ihmiset ovat erityisesti Nestlen ansiosta edelleen siinä uskossa, että korvike olisi parempaa kuin äidinmaito, ja sitä on ostettava. Lapsia kuolee ripuliin, aliravitsemukseen ja vastustuskyvyn puutteeseen, mikä kaikki olisi vältettävissä imettämällä.

Se, että meidän perhe boikotoi, on pisara meressä, mutta ei olisi merta ilman pisaroita. Kuluttaja äänestää rahoillaan.

Vierailija
20/56 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että siinäpä rikas ihminen. Yleensä taloudellisesti turvattua elämää viettävät ihmiset tajuavat kulutustottumusten merkityksen ja pystyvät tekemään fiksuja kulutuspäätöksiä. Köyhät wt:t (kärjistettynä) ostaa vaan sitä helpointa ja halvinta, tai suurimmalla rahalla mainostettua, tuotetta.