Miksi kirjoitatte joka paikkaan typeriä kommenttejanne, vaikka olette selvästi täysin kouluttamattomia ja vielä keskivertoa tyhmempiä?
Miksi ihmeessä menette kirjoittamaan uutisiin tai artikkeleihin kommentteja "tää johtuu matuista"/"sokerin syöminen muuttaa veren siirapiksi ja sitten saa sen kakkos tyypin diapeteruksen mutta pekonia ja voita syön minä kun on terveellistä nam nam"/"kun siitä tuulivoimasesta tulee niitä imfra ääniä jotka tappavat eläimiä niin äänestin niitä vastaan!" jne. vaikka osaatte hädin tuskin lukea ja kirjoittaa, ettekä ymmärrä yhtään mistään mitään?
Ettekö yhtään hahmota, kuinka vähän oikeasti tiedätte asioista? Lääketieteestä, biologiasta, historiasta, energiateollisuudesta....?
Olen itse opiskellut paljon useaa alaa ja tuntuu, että mitä enemmän luen, sitä vähemmän tiedän. Ei tulisi mieleenkään mennä keskusteluun pätemään jostain lääkkeestä tai energiapolitiikasta, koska olen lukenut aiheista "vain" muutaman vuoden yliopistossa. Silti ne ketjut ovat täynnä kaikkitietäviä parturi-kampaajia ja henkihoitajia, jotka eivät ole lukeneet mitään peruskoulun jälkeen.
Miksi?!
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
No mitä te koulutetut edes pyöritte täällä, tämähän on selkeästi wt-jälkeenjääneiden palsta!
Ne teidän fiksujen ja asioista jotain ymmärtävien yliopistokirjakerhot ym. ovat erikseen!
Ei ole wt-palsta! Minä käyn täällä, koska täällä on hyvin laajasti erilaisista aiheista tietäviä ihmisiä sekä ihmisiä, jotka auttavat muita arjen ongelmissa. En usko mitään täällä kirjoitettua suoraan, mutta täällä käydyt keskustelut ohjaavat uusien aiheiden äärelle. Se että sinä olet wt, ja etsimässä kaltaistasi seuraa täältä, ei tarkoita, että tämä olisi wt palsta. Ap sai selvästi enemmän ylänuolia kuin alanuolia. 3:1 tällä hetkellä. Eikö tämä kerro sinulle, että suurin osa täälläkin käyvistä (ainakin tähän ketjuun eksyneistä) on hänen kanssaan samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa oli viisas kommentti siitä, että kaikenlaiset helpot patenttiratkaisut ovat nimen omaan propagandaa tai markkinointia. Juuri näin asia on! Helposti huijattavia ihmisryhmiä ovat paitsi kouluttamattomat ja/tai yksinkertaiset ihmiset, myös sellaiset koulutetut, jotka haluavat uskoa omaan ylivertaisuuteensa muihin koulutettuihin verrattuna. Näille on sitten helppo syöttää valheita ja väittää perään, että tämä on sitten tietoa, mitä muut koulutetut eivät tiedäkään, koska HE ovat aivopesun uhreja! Et sinä! Sinähän olet paras ja älykäs! Yleensä nämä ovat pienen sosiaalisen piirin omaavia miehiä. Narsistiset, sosiaalisesti lahjakkaat huijarit keräävät mukavan hovin näitä ympärilleen. Ihmisistä ja psykologiasta jotain tietävä näkee kyllä, mistä on kyse, mutta eihän nämä tajua olevansa sinisilmäisyytensä uhreja. Nämä uskovat mielellään, kun johtaja sanoo, että he tietävät nyt jotain sellaista tietoa, jota kaikki eivät tiedäkään. Kunnon lampaita ja kultin seuraajia! Narsisti tietää kyllä, mitä toinen haluaa kuulla. "Vain sinä olet älykäs! Vain sinä olet kriittinen!" Uppoaa kuin veitsi voihin!
Oikeasti muuten hyvä havainto, että ei matala koulutus välttämättä ole sama asia kuin se, että menee helposti halpaan, ihan yhtälailla korkeakoulutettu voi olla sokea omalle tietämättömyydelleen. Tai luulla, että asiantuntijuus yhdessä aiheessa takaa tiedon kaikissa muissakin! Ei diplomi-insinööri ole mikään pedagogiikan asiantuntija tai lääkäri psykologian.
Pahin virhe tässäkin keskustelussa on se, ettei ymmärretä mielipiteen ja tiedon eroa. Mielipiteitä voi olla jostakin asiasta tuhansia, mutta oikea tieto ilman mielipidettä on yleensä eksakti ja ainoa todelllisuus.
esim. kerron teille, että minulla on siniset silmät(totuus)
monien mielestä ne ovat harmaat tai vihreät tai kirjavat. Nämä kaikki ovat mielipiteitä ja jokaisella on omansa kuten pyllynreikä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua Suomea täyteen pakolaisia, on kouluttamaton ja tyhmä.
Jos haluaa, on kouluttettu ja viisas.
Ja tällaistakin paskaoksennusta on taas peukutettu enemmän ylös kuin alas. Eli todella huomaa taas palstan käyttäjien enemmistön älyllisen tason.
KOSKA MÄ VOIN. Ja koulutus ei tee kenestäkään järkevää. Tietoa toki saattaa tulla lisää.
Tässä ketjussa oli viisas kommentti siitä, että kaikenlaiset helpot patenttiratkaisut ovat nimen omaan propagandaa tai markkinointia. Juuri näin asia on! Helposti huijattavia ihmisryhmiä ovat paitsi kouluttamattomat ja/tai yksinkertaiset ihmiset, myös sellaiset koulutetut, jotka haluavat uskoa omaan ylivertaisuuteensa muihin koulutettuihin verrattuna. Näille on sitten helppo syöttää valheita ja väittää perään, että tämä on sitten tietoa, mitä muut koulutetut eivät tiedäkään, koska HE ovat aivopesun uhreja! Et sinä! Sinähän olet paras ja älykäs! Yleensä nämä ovat pienen sosiaalisen piirin omaavia miehiä. Narsistiset, sosiaalisesti lahjakkaat huijarit keräävät mukavan hovin näitä ympärilleen. Ihmisistä ja psykologiasta jotain tietävä näkee kyllä, mistä on kyse, mutta eihän nämä tajua olevansa sinisilmäisyytensä uhreja. Nämä uskovat mielellään, kun johtaja sanoo, että he tietävät nyt jotain sellaista tietoa, jota kaikki eivät tiedäkään. Kunnon lampaita ja kultin seuraajia! Narsisti tietää kyllä, mitä toinen haluaa kuulla. "Vain sinä olet älykäs! Vain sinä olet kriittinen!" Uppoaa kuin veitsi voihin!