Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kirjoitatte joka paikkaan typeriä kommenttejanne, vaikka olette selvästi täysin kouluttamattomia ja vielä keskivertoa tyhmempiä?

Vierailija
05.08.2017 |

Miksi ihmeessä menette kirjoittamaan uutisiin tai artikkeleihin kommentteja "tää johtuu matuista"/"sokerin syöminen muuttaa veren siirapiksi ja sitten saa sen kakkos tyypin diapeteruksen mutta pekonia ja voita syön minä kun on terveellistä nam nam"/"kun siitä tuulivoimasesta tulee niitä imfra ääniä jotka tappavat eläimiä niin äänestin niitä vastaan!" jne. vaikka osaatte hädin tuskin lukea ja kirjoittaa, ettekä ymmärrä yhtään mistään mitään?

Ettekö yhtään hahmota, kuinka vähän oikeasti tiedätte asioista? Lääketieteestä, biologiasta, historiasta, energiateollisuudesta....?

Olen itse opiskellut paljon useaa alaa ja tuntuu, että mitä enemmän luen, sitä vähemmän tiedän. Ei tulisi mieleenkään mennä keskusteluun pätemään jostain lääkkeestä tai energiapolitiikasta, koska olen lukenut aiheista "vain" muutaman vuoden yliopistossa. Silti ne ketjut ovat täynnä kaikkitietäviä parturi-kampaajia ja henkihoitajia, jotka eivät ole lukeneet mitään peruskoulun jälkeen.

Miksi?!

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lenkille, katsomaan luonnon monimuotoisuutta. Kaikilla on paikkansa. Jätä netti kotiin.

Vierailija
42/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menette kirjoittamaan uutisiin tai artikkeleihin kommentteja "tää johtuu matuista"/"sokerin syöminen muuttaa veren siirapiksi ja sitten saa sen kakkos tyypin diapeteruksen mutta pekonia ja voita syön minä kun on terveellistä nam nam"/"kun siitä tuulivoimasesta tulee niitä imfra ääniä jotka tappavat eläimiä niin äänestin niitä vastaan!" jne. vaikka osaatte hädin tuskin lukea ja kirjoittaa, ettekä ymmärrä yhtään mistään mitään?

Ettekö yhtään hahmota, kuinka vähän oikeasti tiedätte asioista? Lääketieteestä, biologiasta, historiasta, energiateollisuudesta....?

Olen itse opiskellut paljon useaa alaa ja tuntuu, että mitä enemmän luen, sitä vähemmän tiedän. Ei tulisi mieleenkään mennä keskusteluun pätemään jostain lääkkeestä tai energiapolitiikasta, koska olen lukenut aiheista "vain" muutaman vuoden yliopistossa. Silti ne ketjut ovat täynnä kaikkitietäviä parturi-kampaajia ja henkihoitajia, jotka eivät ole lukeneet mitään peruskoulun jälkeen.

Miksi?!

sä AP et ainakaan ole mikään ruudinkeksijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: suola/sokeri tuhoaa syöpäsolut! Kun solun ympäröi väkevällä suola/sokeriliuoksella, siitä poistuu paljon vettä ja se tuhoutuu. Kyllä vain, puoliläpäisevän solukalvon läpi vesi tosiaan siirtyy väkevämpään liuokseen. Suola tai sokeri ei mahdu kalvosta läpi, mutta liuokset pyrkivät olemaan laimeudeltaan samaa luokkaa. Nesteen kulkua puoliläpäisevän kalvon läpi kutsutaan osmoosiksi (opetettu lukiossa). Syövänhoidossa ilmiöllä ei kuitenkaan ole käytönnön merkitystä, koska syöpäsolu on elimistössä, eikä sinne saada tarpeeksi korkeaa sokeri/suolapitoisuutta ilman haittoja. Vaikka söisit kuinka suolaa tai sokeria, elimistö korjaa niiden liikasaannin eivätkä ne päädy syöpäsolujen soluvälitilaan. Ilmiö on siis olemassa. Korkea suolapitoisuus tosiaan kuivattaa soluja. Useimpien syöpien hoito tämän tiedon avulla ei kuitenkaan ole tarkoituksenmukaista, joten irrallinen uutisointi on hyvin tarkoituksenhakuista. Usein nämä ihmiset myös yrittävät myydä jotain tai muuten kannattavat vaihtoehtolääketiedettä. He ajattelevat, että tiede on jäykkää, vaikka tosi asiassa ne vaihtoehtotieteet vasta jäykkiä ovatkin. Niiden oletuksia ei ikinä testata eivätkä ne ikinä kehity.

Vierailija
44/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten arvata saattoi, ketjuun onkin jo kertynyt tyhmyyden puolustajien puheenvuoroja.

Kukaan ei ole katunut typeryyksiään. Olisko av:llä edes yhtä suoraselkäistä, joka arvelee, ettei olisi pitänyt kirjoittaa hölmöyksiä? Edes yhtä, joka olisi miettinyt ja analysoinut omaa hölmöä käytöstään?

Voin aloittaa ja myöntää, että uskoin aluksi 9/11 salaliittoteorioita. Sittemmin opin hieman lähdekritiikkiä ja metallurgiaa. Kyllä hävettää! Enkä todellakaan usko enää "tieteellisiä" blogikirjoituksia pelkästään.

av:ltäkin voi löytyä viisautta/älykkyyttä! Tässä on (yksi) tie. Ottakaa muut mallia!

Vierailija
45/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet lukenut paljon, muttet tiedä siitä Dunning Kruger efektistä..?

En ole ap, mutta vastaanpa silti. Kukaan ei tiedä kaikista aloista kaikkea.Juuri tämän myöntäminen on viisautta. Arvaa millaisia luennoitsijoita arvostetaan yliopistolla eniten? Heitä jotka sanovat, etteivät tiedä, mutta ottavat kotona selvää ja kertovat seuraavalla luennolla, miten asia uusimpien tutkimusten mukaan on! Kukaan ei arvosta sellaista, joka säveltää omasta päästään jotain ympäripyöreää, koska ei oikeasti muista jokaista yksityiskohtaa opetettavasta alastaan niin tarkasti. Kukaan ei muista. Koska kommentoit noin, pidän hyvin todennäköisenä, ettet sinäkään ollut kyseisestä efektistä kuullut. Jos olitkin niin sattumalta törmännyt tietoon. Oikea alan ammattilainen tai opiskelija tietää kyllä, miten epätodennäköistä on, että esimerkiksi matematiikan professori olisi efektiin törmännyt tai miten epätodennäköistä on muistaa jokainen opintojensa ykstyiskohta vuosikymmeniä myöhemmin. Nimen omaan alan ihminenhän sen tietää, mitä EI MUISTA.

Vierailija
46/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin sama, mitä jossain vauva av:lla kirjoitetaan. Enemmän pitäisi olla huolissaan miksi hesaria edes luetaan tai että suomen kuvalehdessä on jostain rock- bändistä, ei ilmiönä vaan asiana.

Whatever, pitäkää tunkkinne.

Tässä näemme ns. savuverho argumenttivirheen. Viedään keskustelua suuntaa, mistä itse haluaa puhua, vaikka tässä keskustelussa ei ollut kyse minkään lehden luotettavuudesta.

Vierailija
47/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä aloittaja tietää kaikkien kommentoijien koulutuksen? On todella osoitus yksinkertaisuudesta, jos luulee, että mielipiteen laadusta voi päätellä yksittäisen kommentoijan viiteryhmän.

Esimerkiksi siitä, että nämä pässit laukoo mielipiteitään ihan omalla naamallaan ja monelle lukee siinä vieressä koulutus tai työpaikka. Käy katsomassa vaikka Iltalehden keskusteluita, joihin täytyy kirjautua Facebookin kautta. Ihan oikeasti älykkäät ihmiset ei suolla ajatustenvirtaa täysin ilman sensuuria omalla nimellään. Trollit on asia erikseen.

Vierailija
48/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua Suomea täyteen pakolaisia, on kouluttamaton ja tyhmä.

Jos haluaa, on kouluttettu ja viisas.

Osasit näköjään lukea aloituksesta sen olennaisimman pointin

Vierailija
49/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jostain kumman syystä myös matalammin koulutetuilla ja keskivertoa tyhmemmillä on samat ihmisoikeudet kuin itseään fiksuksi luulevilla akateemisillakin. Esimerkiksi oikeus mielipiteeseen ja sen ilmaisemiseen.

Mielipide on saa olla tyhmälläkin ja sen saa ilmaista. Mielipiteitä ovat esimerkiksi: "Minun mielestäni keltainen on kaikkein kaunein väri" tai "Minun mielestäni peruskoulussa historianopetus painottuu liikaa Euroopan historiaan." Miksi sen sijaan vängätään ja pädetään asioista, joista ei tiedetä yhtään mitään?

No kun ihmisillä on oikeus mielipiteeseen ihan kaikissa valitsemissaan asioissa. Ei pelkästään niissä, joihin sinä annat luvan. Isot päätökset täytyy pyrkiä tekemään niiden kesken, joilla on syvällisempi ymmärrys kyseisestä asiasta, mutta kyllä kaikki mielipiteet ovat arvokkaita. Tietämättömän mielipiteen arvo on siinä, että se kertoo millaisia vääriä luuloja ns. suurella yleisöllä voi aiheesta olla ja auttaa korjaamaan näitä väärinkäsityksiä. Silloin tehdyt päätökset on helpompi perustella ja ne herättävät vähemmän epäluottamusta.

Ei, vaan oikea tieto on vaarassa hukkua tietämättömien mölinän alle. Koulutus, tieto ja kysyminen ovat tärkeitä, niiden avulla on taisteltava oppimattomuutta ja "jokainen mielipide on yhtä arvokas"-lässynläätä vastaan.

No juuri tuon norsunluutornista hymistelyn vuoksi meillä on Trump, Brexit ja Perussuomalaiset. Te muka fiksut sen maailman tuhoatte ihan itse tuolla "turpa kii kun et mitään tajua" -uhoamisella. Tyhmiä äänestäjiä kun on määrällisesti ylivoimaisesti enemmän kuin fiksuja.

Vierailija
50/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä te koulutetut edes pyöritte täällä, tämähän on selkeästi wt-jälkeenjääneiden palsta!

Ne teidän fiksujen ja asioista jotain ymmärtävien yliopistokirjakerhot ym. ovat erikseen!

Vierailija
51/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jostain kumman syystä myös matalammin koulutetuilla ja keskivertoa tyhmemmillä on samat ihmisoikeudet kuin itseään fiksuksi luulevilla akateemisillakin. Esimerkiksi oikeus mielipiteeseen ja sen ilmaisemiseen.

Jep, voit käydä äänestämässä eikä mustatakkiset sedät tule hakemaan kotoa väärän mielipiteen takia. Mutta miksi kirjoitat tyhmyytesi nettiin kaikkien näkyville?

Jos tulkitsit tuon noin, niin saatat kyllä yliarvioida oman älykkyytesi. Fiksut ihmiset yleensä tajuavat, että ihmisillä voi olla muitakin kuin "oma lehmä ojassa" -motivoituneita mielipiteitä. Minulla on pitkä koulutus ja olen erään suppean alan asiantuntija. Minä kuitenkin koen, että tieto siitä miten tuo ala näyttäytyy tavalliselle pulliaiselle on kriittisen tärkeä. Se kertoo siitä, missä kohtaa meillä asiantuntijoilla on tiedotus onnistunut ja missä sille on lisätarvetta. Päättäjät ja rahahanojen hallitsijat ovat kuitenkin niitä maallikoita.

Vierailija
52/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun otsikon katsoo niin itkettää.

Nettiin on täysin turha yrittää kirjoittaa mitään oikeaa, se hukkuu mölyyn ja saastaan. Ainakin, jos jossain, niin AV:lla. Palsta on täysin sisällötön nykyään. Juorut voin lukea Seiskasta, MV hoitelee oman tonttinsa, magneettimediasta saan salaliitot haltuun ja Hesarista uutisotsikot.

Tämä palsta on outo, ymmärtääkseni suunnattu perheellisille aikuisille, jotka nykymenolla lähinnä paneskelevat naapurin miestä tai kohkaavat läskeistä. Iljasta aloituksia, mamutus voi hyvin, lapset lähinnä pedofiilimielessä esillä, kaikki julkikset nolataan...

Sekasikiö, hyvin negatiivinen ja iloton paikka. Ihan kuin mopojengin kerhohuoneella hengaisi.

Unohdit trollit. :)

Vierailija
53/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipide on saa olla tyhmälläkin ja sen saa ilmaista. Mielipiteitä ovat esimerkiksi: "Minun mielestäni keltainen on kaikkein kaunein väri" tai "Minun mielestäni peruskoulussa historianopetus painottuu liikaa Euroopan historiaan." Miksi sen sijaan vängätään ja pädetään asioista, joista ei tiedetä yhtään mitään?

No kun ihmisillä on oikeus mielipiteeseen ihan kaikissa valitsemissaan asioissa. Ei pelkästään niissä, joihin sinä annat luvan. Isot päätökset täytyy pyrkiä tekemään niiden kesken, joilla on syvällisempi ymmärrys kyseisestä asiasta, mutta kyllä kaikki mielipiteet ovat arvokkaita. Tietämättömän mielipiteen arvo on siinä, että se kertoo millaisia vääriä luuloja ns. suurella yleisöllä voi aiheesta olla ja auttaa korjaamaan näitä väärinkäsityksiä. Silloin tehdyt päätökset on helpompi perustella ja ne herättävät vähemmän epäluottamusta.

Ei, vaan oikea tieto on vaarassa hukkua tietämättömien mölinän alle. Koulutus, tieto ja kysyminen ovat tärkeitä, niiden avulla on taisteltava oppimattomuutta ja "jokainen mielipide on yhtä arvokas"-lässynläätä vastaan.

No juuri tuon norsunluutornista hymistelyn vuoksi meillä on Trump, Brexit ja Perussuomalaiset. Te muka fiksut sen maailman tuhoatte ihan itse tuolla "turpa kii kun et mitään tajua" -uhoamisella. Tyhmiä äänestäjiä kun on määrällisesti ylivoimaisesti enemmän kuin fiksuja.

Tyhmyyttä, tai ehkä oikeammin laiskuutta ei pidä kannustaa ja hyväksyä. Ihmisille on opetettava lapsesta asti, että asiat eivät ole yksinkertaisia, niiden oppiminen vie vuosikausia ja että maagisen uskomaton pikavoittoratkaisu ei ole totta. Jokaisen kalloon pitäisi vielä tiukemmin takoa, että jos jokin asia tuntuu yksinkertaisesti ratkaisevan kaikki ongelmat, se on luultavasti propagandaa tai markkinointia. Oli tyhmä tai älykäs, jokaiselle pitäisi opettaa, että asiaa on tutkittava ennen kuin muodostaa mielipiteensä. Peruskoulussa pitäisi opettaa kriittistä ajattelua, perustelua ja lähteiden etsintää omana oppiaineena.

Vierailija
54/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin sama, mitä jossain vauva av:lla kirjoitetaan. Enemmän pitäisi olla huolissaan miksi hesaria edes luetaan tai että suomen kuvalehdessä on jostain rock- bändistä, ei ilmiönä vaan asiana.

Whatever, pitäkää tunkkinne.

Tässä näemme ns. savuverho argumenttivirheen. Viedään keskustelua suuntaa, mistä itse haluaa puhua, vaikka tässä keskustelussa ei ollut kyse minkään lehden luotettavuudesta.

Näet av:n ja lehdet yhteismitallisesti?

Hyvä pointti, täältähän ne aiheensa ammentaa.

Vierailija
55/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan valtakunnan päättäjiksi muodostunut puolue, joka kannustaa ihmisiä näin: sinä et voi olla väärässä, jokainen mielipide on tärkeä (kunhan se on samaa mieltä puolueen kanssa), saat ajatella itse (kunhan et käytä faktoja ajattelun tukena). Totta kai tuollainen vetoaa niihin, joilla ei ole mitään realistista käsitystä omasta osaamisestaan. Suomi taantuu tällä meiningillä -stan-päätteisten valtioiden tasolle. Kävimme koulutuksen ja sivistyksen huipulla mutta kansan syvät ja tyhmät rivit haluavat kiskoa meidät takaisin aikaan ennen tiedettä.

Nimenomaan ylimielinen, jäykkä ja keskustelutaidoton itsensä älymystöksi julistanut marginaaliporukka aiheuttaa tämän ilmiön ihan itse. Tyhmiä syviä rivejä on aina ollut määrällinen ylivoima asiantuntijoihin verrattuna. Vasta nyt he ovat saaneet alentavasta kohtelusta tarpeekseen. Vielä voisi paljon pelastaa keskustelemalla ja perustelemalla, mutta ei se taida ylimielisille kelvata.

Vierailija
56/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyyttä, tai ehkä oikeammin laiskuutta ei pidä kannustaa ja hyväksyä. Ihmisille on opetettava lapsesta asti, että asiat eivät ole yksinkertaisia, niiden oppiminen vie vuosikausia ja että maagisen uskomaton pikavoittoratkaisu ei ole totta. Jokaisen kalloon pitäisi vielä tiukemmin takoa, että jos jokin asia tuntuu yksinkertaisesti ratkaisevan kaikki ongelmat, se on luultavasti propagandaa tai markkinointia. Oli tyhmä tai älykäs, jokaiselle pitäisi opettaa, että asiaa on tutkittava ennen kuin muodostaa mielipiteensä. Peruskoulussa pitäisi opettaa kriittistä ajattelua, perustelua ja lähteiden etsintää omana oppiaineena.

---

Ylläolevalle tiedoksi, sitä opetetaan omana oppisisältönä viestinnässä joko äidinkielen tai vallinnaisena yläkoulussa.

Lopeta jo, typerää yleistämistä. Olet tänään päättänyt esiintyä älynjättiläisenä? Tee se itseksesi, suosittelisin. Näytät tässä vahvasti hmm tyhmältä.

Vierailija
57/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja jumalauta vielä lisääntymiseenkin. Oooo)

Vierailija
58/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan valtakunnan päättäjiksi muodostunut puolue, joka kannustaa ihmisiä näin: sinä et voi olla väärässä, jokainen mielipide on tärkeä (kunhan se on samaa mieltä puolueen kanssa), saat ajatella itse (kunhan et käytä faktoja ajattelun tukena). Totta kai tuollainen vetoaa niihin, joilla ei ole mitään realistista käsitystä omasta osaamisestaan. Suomi taantuu tällä meiningillä -stan-päätteisten valtioiden tasolle. Kävimme koulutuksen ja sivistyksen huipulla mutta kansan syvät ja tyhmät rivit haluavat kiskoa meidät takaisin aikaan ennen tiedettä.

Nimenomaan ylimielinen, jäykkä ja keskustelutaidoton itsensä älymystöksi julistanut marginaaliporukka aiheuttaa tämän ilmiön ihan itse. Tyhmiä syviä rivejä on aina ollut määrällinen ylivoima asiantuntijoihin verrattuna. Vasta nyt he ovat saaneet alentavasta kohtelusta tarpeekseen. Vielä voisi paljon pelastaa keskustelemalla ja perustelemalla, mutta ei se taida ylimielisille kelvata.

Näet tämän asian ihan nurinperin. Ongelmahan on nimenomaan niin päin, että osaavat asiantuntijat yrittävät kaikkensa mutta nämä itseriittoiset propagandan uhrit eivät ymmärrä mitään perustelua tai osaa keskustella. Koska uskovat olevansa yhtä fiksuja ja oppineita kuin kouluja käyneet. Nyt nettiaikana jokaisella on mahdollisuus tunkea mielipidettään joka paikkaan mutta ei sitä ole mitään järkeä eikä hyötyä tehdä, jos ei ymmärrä mistään mitään. Enhän minäkään alkaisi päteä vaikka automaalarille työvälineiden käytöstä ja neuvomaan, koska en tiedä aiheesta hevonkukkuakaan.

Vierailija
59/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun otsikon katsoo niin itkettää.

Nettiin on täysin turha yrittää kirjoittaa mitään oikeaa, se hukkuu mölyyn ja saastaan. Ainakin, jos jossain, niin AV:lla. Palsta on täysin sisällötön nykyään. Juorut voin lukea Seiskasta, MV hoitelee oman tonttinsa, magneettimediasta saan salaliitot haltuun ja Hesarista uutisotsikot.

Tämä palsta on outo, ymmärtääkseni suunnattu perheellisille aikuisille, jotka nykymenolla lähinnä paneskelevat naapurin miestä tai kohkaavat läskeistä. Iljasta aloituksia, mamutus voi hyvin, lapset lähinnä pedofiilimielessä esillä, kaikki julkikset nolataan...

Sekasikiö, hyvin negatiivinen ja iloton paikka. Ihan kuin mopojengin kerhohuoneella hengaisi.

Unohdit trollit. :)

No trollitehdas ainakin muisti poistaa! Mainosta nyt itseäsi, kai tänne muutama kamu jäänyt kyttäämään uutiset iljasta tms.

Vierailija
60/66 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---

Ylläolevalle tiedoksi, sitä opetetaan omana oppisisältönä viestinnässä joko äidinkielen tai vallinnaisena yläkoulussa.

Lopeta jo, typerää yleistämistä. Olet tänään päättänyt esiintyä älynjättiläisenä? Tee se itseksesi, suosittelisin. Näytät tässä vahvasti hmm tyhmältä.

Jollakulla taisi osua hieman vyön alle... Enpä ole missään vaiheessa väittänyt olevani erityisen älykäs. Koulua olen onneksi käynyt.