Minkä kirjan luit viimeksi?
Kerrohan myös juoni jos jaksat!
Oon innostunut taas lukemaan ja haalimaan kirjoja kirjahyllyyn, mukava päästä taas oikeiden kirjojen pariin luettuani lapselle vain näyttämökirjoja sun muuta :)
Kommentit (29)
Malcolm Gladwell: Daavid ja Goljat sekä Blink.
Tosi hyviä kirjoja, helppoa mutta silmiä avaavaa psykologiaa. Hyvää loma- ja äitiyslomalukemista. Must read, suosittelen kaikille.
Elizabeth Gaskell - Ruth. Viktoriaaninen sukellus pyhimysmäisen langenneen naisen kohtaloon.
Lance Armstrongin elämänkerran.
Tämä on julkaistu vuonna 2000 joten dopingista ei puhuta mitään. Melko pitkälle varmaan ihan satukirja mutta olen niin ihastunnut tuohon mieheen ettei haittaa<3
Vierailija kirjoitti:
Paha paikka. En muista kirjailijaa. Mies osti sen minulle lahjaksi, pyysi kirjakaupan myyjää suosittelemaan jotain.
Kirja oli mielestäni kiinnostava. Siinä oli aikuiseksi ehtinyt nainen, jonka isoveli oli tappanut tätä pikkusiskoa lukuun ottamatta koko perheensä raa'asti ja päätynyt sitten siskon todistuksen perusteella vankilaan. Nainen alkaa aikuisena epäillä todistustaan, veljen syyllisyyttä ja sitä, näkikö tai kuuliko hän oikein silloin pikkulapsena piilopaikastaan. Hän alkaa ottaa yhteyttä eri ihmisiin, jotka jotenkin liittyivät hänen lapsuuteensa ja rikoksen aikakauteen.
Tarinaa kerrotaan kahdessa aikatasossa. Nykypäivässä kerrotaan välillä siskon tutkimuksista ja jutteluista muiden ihmisten kanssa - hän huomaa hämmästyksekseen, että useat ihmiset ovat nykyisin sitä mieltä, että veli olikin syytön, vaikka teilasivat hänet tyystin 20 vuotta aiemmin - ja välillä kerrotaan veljen ajatuksia vankilassa. Toinen aikataso kertoo siitä viimeisestä päivästä, jota seuraavana yönä murhat tapahtuivat. Siinä aikatasossa on välillä teinipojan, välillä köyhyyden lannistaman äidin näkökulma.
Kuulostaa varmaan sekavalta, mutta kirja oli kiinnostava ja selkeästi kirjoitettu. Juonta kehitettiin taitavasti, ja välillä tuntui, ettei poika voisi millään olla syyllinen, välillä taas oli ihan selvää, ettei kukaan muu olisi voinut tehdä murhia.
Se on Gillian Flynn. Mä ahmaisin kaikki sen kirjat (ei ole montaa) kerralla, olivat pirullisen hauskoja ja pelottavia. Viihdyttäviä.
Katriina Järvisen Saanko esitellä - monenlaiset minämme
Suosittelen.
Karl Ove Knausgard: Taisteluni osa 1.
Miehen kasvutarina teinistä eteenpäin, elämäkerta. Kertominen poukkoilee aikatasosta toiseen. Kuusiosainen sarja, en ole erityisen vakuuttunut tästä nyt vielä ekan osan perusteella, vaikka sarja on kovin kehuttu. Teini-iän kokemuksiin vapaa-ajanvietosta ja seksuaalisuudesta pystyin samaistumaan, Karl Ove eli teini-ikänsä 80-luvun alkupuolella ja mä 90-luvun lopussa.
Nadeem Aslam: Elävältä haudatut
Kertoo Afganistanissa asuvasta englantilaismiehestä ja hänen luonaan olevista ihmisistä, jotka on kaikki menettäneet sodissa läheisiään.
Ei noussut suosikkikirjojeni joukkoon, mutta oli aika koukuttava.
Vierailija kirjoitti:
Lance Armstrongin elämänkerran.
Tämä on julkaistu vuonna 2000 joten dopingista ei puhuta mitään. Melko pitkälle varmaan ihan satukirja mutta olen niin ihastunnut tuohon mieheen ettei haittaa<3
Et voi olla tosissas! Makuja todella on monia:O
Don DeLillo:
Valkoinen kohina. Nyt toki menossa vessalukemisena Burroughsin Tarzanin pedot ( ei pitäisi koskaan lukea lapsuuden suosikkikirjailijoita aikuisena ).