Onko palstalla muita KOTKALAISIA??
Eli muita jotka ovat kotoisin Kotkasta?
Ikäsi ja sukupuolesi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Itse oon nainen 21v
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Synnyin ja kasvoin Kotkassa, muutin 10 vuotta sitten Helsinkiin opiskelemaan ja tänne jäin. En ole katunut ja ikävä ei ole tullut. Kaikin puolin aivan hirveä kaupunki. Huumeita ja alkoholia kuluu koko Suomen edestä, venäläiset omistavat puolet kaupungista ja kaupunginhallitus täynnä korruptiota. Koulut laaduttomia ja rutiköyhiä. Ihmiset kärttyisiä, vihamielisiä ja kateellisia. Kaikki ovat sukua toisilleen ja ulkopaikkakuntalaisia ei ikinä päästetä piireihin mukaan. Töitä ei ole. Julkinen liikenne luokatonta, edes juna-asemaa ei ole (ei, en laske sitä Kouvolan yhteyttä juna-asemaksi). Väkivaltaa tapahtuu aivan jatkuvasti ja keskellä kirkasta päivää. Toivottavasti häviää maan kartalta piakkoin.
Mihin se asema on kadonnut. ainakin se rakennus oli vielä keväällä, kun viimeksi kävin. Olen muuttanut pois 50 vuotta sitten ja en halua muuttaa takaisin, mutta en ole samaa mieltä ihmisistä.
Sukulaisia eivät todellakaan ole keskenään, sillä lähes kaikki ovat muuttanee muualta(savolaisia ja karjalaisa erittäin paljon)
Nimenomaan ihmiset ovat todella kivoja ja jos asiat virallisella taholla hoidettaisi hyvin, niin kaupungissa ei olisi mitään vikaa.
Lainaamani kirjoittaja ei näemmä ole Kotkasta, kun puhuu ikäänkuin olisi ulkopaikkakuntalainen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kotkan murteen nimittäminen siansaksaksi on aina yhtä outoa, eihän se eroa pääkaupunkiseudun puhekielestä juuri mitenkään. "Mä" ääntyy enemmän "miä" mutta muuten puheessa ei eroa huomaa.
Haukkujat ovat varmaan Turusta, Pohjanmaalta tai Oulusta, joiden murteenhan kaikki ymmärtää.
(ketä tuntee rinsessa Rianan?)
Vierailija kirjoitti:
Kotka on kaunis paikka, ja siinä kaupungissa on muitakin hyviä puolia, mutta sen ihmiset... Ensinnäkin kotkalaiset puhuu jotain omituista siansaksaa jota ei ymmärrä muut kuin syntyperäiset kotkalaiset. Ja ne puhuu tosi hiljaisella äänellä eikä katso silmiin, se on todella kotkalaista. Ja kotkalaisilla on aina kiire. Ne kävelee nopeasti eikä ehdi pysähtyä. Ja ne on useimmiten epäkohteliaita eikä anteeksi osata pyytää vaikka siinä valtavassa kiireessään törmäisi muihin. Ja ne törmää usein, kun ne kävellessään kovaa vauhtiaan katselee maahan, ettei vain näkisi tuttuja eikä joutuisi sanomaan moi. Sen sanominen, saati sen enempi juttelu on todella vaikeaa jöröille kotkalaisille. Kotkalaiset ei tervehdi muita kuin ihanihanihan tuttuja. Ne mulkoilee jos olet kohtelias, kotkalaisille kohteliaat käytöstavat on käsittämätön asia. Ja hymyily. Älä vaan hymyile Kotkassa tai sua pidetään hulluna ja saatat saada turpaan. Ainakin karhuvuoressa, eli karkkarissa, Kotkan slummissa. Sinne jos eksyt niin saat kiittää onneasi jos selviät vahingoittumatta pois. Siellä puolet vastaantulijoista on narkkareita ja puolet juoppoja ja kaikki heistä on enemmän tai vähemmän väkivaltaisia. Kotkalaiset on yleisesti rasisteja, ja vihamielisiä kaikkea uutta kohtaan. Kotkassa vakavat mielenterveysongelmat on todella yleisiä ja se näkyy katukuvassa, kuten väkivaltakin. Erityisesti siellä karkkarissa, Kotkansaaressa on turvallisempaa. Ehkä tämä kaikki johtuu sisäsiittoiduudesta, kun kotkalaiset on pariutuu vain kotkalaisten kanssa, mieluiten sen naapurin tytön/pojan kun kaikki muukalaiset on niin pelottavia harhaisille kotkalaisille. Mutta onneksi se kaupunki on kaunis, jotain hyvää sanottavaa löytyy kuitenkin Kotkasta. Sen takia en kadu käymistäni. <3
Mistähän kirkonkylästä olet kotoisin, sillä en itse ainakaan ole kohdannut missään kaupungissa ventovieraita tervehtijöitä. Lähinnä pidetään omituisena, jos esim. Helsingissä kadulla alat tervehtiä jokaista vastaantulijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän kirkonkylästä olet kotoisin, sillä en itse ainakaan ole kohdannut missään kaupungissa ventovieraita tervehtijöitä. Lähinnä pidetään omituisena, jos esim. Helsingissä kadulla alat tervehtiä jokaista vastaantulijaa.
En ole puhunut ventovieraan tervehtimisestä kadulla, vaan tuttujen tervehtimisestä, joka kuuluu normaaleihin käytöstapoihin useimmissa kaupungeissa.
Mutta kotkalaisille pitää olla enemmän tuttu, vähintään ystävä jotta ne vaivautuu tervehtimään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Kotkan murteen nimittäminen siansaksaksi on aina yhtä outoa, eihän se eroa pääkaupunkiseudun puhekielestä juuri mitenkään. "Mä" ääntyy enemmän "miä" mutta muuten puheessa ei eroa huomaa.
On se murre todella erilaista kuin Helsingissä muutenkin kuin tuon miän osalta. :D Mutta ehkä kotkalaiset ei (onnekseen) tajua. Ja kotkalaiset kun puhuu niin epäselvästi mumisten niin sekin lisää sitä että heidän puhetta on vaikea ymmärtää. Tämä on kaikkien Kotkassa käyneiden/asuneiden helsinkiläisten ja muiden kaupunkien tuttujeni kokemus. Kotkalaiset mumisee kuin ensitreffien mikko. :D Sori vaan kotkalaiset jotka nyt loukkaannutte, saa alapeukuttaa, sehän ei muuta tosiasioita. :)
Aina kotkalaisia haukutaan!!!:( Miksi? Kateudestako???
Ei yllättänyt että kotka-keskustelussa alkoi heti hirveä haukkuminen paikkakuntaa kohtaan :D
Onhan tässä kaupungissa parannettavaa mutta on paljon hyvääkin :)
Missä Kotkalaisten ylpeys omaa paikkakuntaansa kohtaan? Hieno kaupunki.
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se murre todella erilaista kuin Helsingissä muutenkin kuin tuon miän osalta. :D Mutta ehkä kotkalaiset ei (onnekseen) tajua. Ja kotkalaiset kun puhuu niin epäselvästi mumisten niin sekin lisää sitä että heidän puhetta on vaikea ymmärtää. Tämä on kaikkien Kotkassa käyneiden/asuneiden helsinkiläisten ja muiden kaupunkien tuttujeni kokemus. Kotkalaiset mumisee kuin ensitreffien mikko. :D Sori vaan kotkalaiset jotka nyt loukkaannutte, saa alapeukuttaa, sehän ei muuta tosiasioita. :)
Aika karkeaa yleistystä :D
Vierailija kirjoitti:
Kotka on henkirikostilastojen ykkönen ja se kyllä näkyy. Kävin ala- ja yläasteeni Kotkassa, ja koulunkäynti oli minulle yhtä helvettiä. Jokaisella luokallani oli kourallinen kiusaajaoppilaita. Ei yksi tai kaksi, vaan viisi tai kymmenen. Vuosia myöhemmin sain iltapäivälehdistä lukea kuinka nuo poikapuoliset olivat syyllistyneet henkirikoksiin, ja kun asiaa tutkin niin olivat heidän veljet ja isätkin. Rikollissukuja. Isoäitiäni kun olen piipahtanut katsomaan, olen saanut joka kerta huomata kuinka noista kiusaajista ne naispuoliset kuljee vastaan joko ihan puliakkoina tai tuksuina. Kukaan näistä ei ole muuttanut pois.
Sisäsiittoista ja valkoroskaista väkeä. Ne vähät jotka muuttavat muualta töiden tai opintojen perässä, viihtyvät korkeintaan pari vuotta ja muuttavat pois. "Alkuperäisväestö" pysyy aloillaan ja lisääntyy keskenään. Ne jotka pystyvät. Suurin osa heistähän on nykyään vanhuksia. Vanhusten, hullujen ja narkkarien kaupunki.
Opetus ja terveydenhuolto on ala-arvoista, koska Kotkaan ei jää kukaan omanarvontuntoinen ammattilainen, vain ne jämät, jotka ei muualle pääse.
Mutta kaunishan Langinkoski ja Katariina on kesällä..... ;)
Muualla välillä asuneena ja Kotkaan takaisin muuttaneena olen eri mieltä asioista. Kokeilepa asumista vaikkapa Joensuussa tai Hämeenlinnassa ja tule sen jälkeen uudelleen valittamaan kotkalaisista, tai ehkä ei tarvitse enää valittaakaan.
Kotkassa on kokoisekseen kaupungiksi harvinaisen kansainvälinen ja rento meininki. Toki jos kaipaa hienostomenoa, ei sitä löydy. Työttömyyttä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuon kommentin kirjoitti kotkalaistunut Helsinkiläinen 😅 Kuulostat joltain teiniltä, ehkä oletkin?
Miettikää, keitä kaikkia puhetyöläisiä ja sananiekkoja ja laulajia ja näyttelijöitä on Kotasta lähtösin, eipä ole vikaa heidän puheensa ymmärtämisse, ellei vika olisikin kuulijassa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, keitä kaikkia puhetyöläisiä ja sananiekkoja ja laulajia ja näyttelijöitä on Kotasta lähtösin, eipä ole vikaa heidän puheensa ymmärtämisse, ellei vika olisikin kuulijassa.
Ne taiteilijat eroaa onnekseen peruskotkalaisista. :) Kylläpäs kotkalaiset nyt tuohtui, taisi osua. ;)
Vierailija kirjoitti:
Tätä itsekin ihmettelen. Olen Kotkassa asunut 20 vuotta, ja varmaan Kotkan murrettakin puhun. 'Miä' ja 'siä' kuulee useimpien suusta, itse taas jostain syystä juurruin käyttämään ihan 'mä' ja 'sä'. Stadilaisen kanssa kun puhuu ihan normaalia suomenkieltä (eli se naurettava stadin slangi jää pois) niin ei kyllä kovin helpolla erota toisistaan.
M25
Oon kotkalainen ja voin sanoa, että kotkasta ei löydy ns "normaaleita" ihmisiä.
Enkä ihmettele yhtään. Ei kukaan normaali ihminen halua asua tällaisessa paikassa.
Täällä on ihan normaalia, että juopotellaan, tapellaan, perheväkivaltaa jne..
T. Yksi epänormaaleista
Joo on. Mutta Kotka on ruma kaupunki, ihmiset ovat vihamielisiä, vähän vajaita tölliköitä.
Täällä kanssa yksi Kotkassa asunut! Minusta se oli ihan kiva pikkukaupunki, kaunista rantaa, merimaisemaa, leppoisaa tunnelmaa. Paljon eläkeläisiä ja teinejä. Tietty nuorten aikuisten ikäluokka loisti poissaolollaan, koska ei ole yliopistokaupunki. Hirveän paljon oli lehtiotsikoissa väkivaltaisuuksien ja henkirikosten vuoksi, itse en asukkaana törmännyt ongelmiin mutta lehdistä luettiin. Ihmiset mukavia ja puheliaita, joskin suomalaiseen tapaan vähän vetäytyviä osittain. Mutta itse tutustuin helposti ja sain kavereita, oli ihan mukava asuinpaikka mutta tarkoitus ei ollut jäädäkään loppuiäksi ja kun töitä löytyi muualta niin muutto koitti. Ihana kaupunki kuitenkin, suunnittelen jo reissua kavereita moikkaamaan.
Kotka on henkirikostilastojen ykkönen ja se kyllä näkyy. Kävin ala- ja yläasteeni Kotkassa, ja koulunkäynti oli minulle yhtä helvettiä. Jokaisella luokallani oli kourallinen kiusaajaoppilaita. Ei yksi tai kaksi, vaan viisi tai kymmenen. Vuosia myöhemmin sain iltapäivälehdistä lukea kuinka nuo poikapuoliset olivat syyllistyneet henkirikoksiin, ja kun asiaa tutkin niin olivat heidän veljet ja isätkin. Rikollissukuja. Isoäitiäni kun olen piipahtanut katsomaan, olen saanut joka kerta huomata kuinka noista kiusaajista ne naispuoliset kuljee vastaan joko ihan puliakkoina tai tuksuina. Kukaan näistä ei ole muuttanut pois.
Sisäsiittoista ja valkoroskaista väkeä. Ne vähät jotka muuttavat muualta töiden tai opintojen perässä, viihtyvät korkeintaan pari vuotta ja muuttavat pois. "Alkuperäisväestö" pysyy aloillaan ja lisääntyy keskenään. Ne jotka pystyvät. Suurin osa heistähän on nykyään vanhuksia. Vanhusten, hullujen ja narkkarien kaupunki.
Opetus ja terveydenhuolto on ala-arvoista, koska Kotkaan ei jää kukaan omanarvontuntoinen ammattilainen, vain ne jämät, jotka ei muualle pääse.
Mutta kaunishan Langinkoski ja Katariina on kesällä..... ;)