Onko palstalla muita KOTKALAISIA??
Eli muita jotka ovat kotoisin Kotkasta?
Ikäsi ja sukupuolesi?
Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Itse oon nainen 21v
Kommentit (57)
Asuin Kotkassa viitisen vuotta, enkä todellakaan kaipaa takaisin. Täynnä narkkareita ja halpoja juottoloita tahmeine lattioineen. Todella korkeat työttömyysluvut, ja se kyllä näkyy!
Kaupunkina kesä-aikaan mukava ja kaunis paikka, etenkin siellä merenrannalla katariinan puistossa käyskennellä. (toki kaikki kaupungit näillä leveysasteilla ovat "kesäkaupunkeja").
Itseäni vaivasi Kotkassa lähinnä sisäänpäin lämpiävä ilmapiiri, kun en puhunut sitä sietä ja mietä - niin olin jotenkin vähän ulkopuolinen joka suhteessa. Koulussa toki uusia kavereita ja tuttuja tuli mutta ei liiemmin sen ulkopuolelta, etenkin kun koulu loppui niin pois oli muutettava ja pian.
Hulluksi alkoi tulla, kun baarissakaan ei kunnolla juttuun päässyt ja tuttavia saanut paikallisväestön kanssa. Siellä vähän ne omat piirit vain pyöri ja junan tuomia katsottiin pitkin nenän vartta.
Pk-seudulla minut on otettu ihan hyvin vastaan, juttuseuraa ja kavereita on baaristakin löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyin ja kasvoin Kotkassa, muutin 10 vuotta sitten Helsinkiin opiskelemaan ja tänne jäin. En ole katunut ja ikävä ei ole tullut. Kaikin puolin aivan hirveä kaupunki. Huumeita ja alkoholia kuluu koko Suomen edestä, venäläiset omistavat puolet kaupungista ja kaupunginhallitus täynnä korruptiota. Koulut laaduttomia ja rutiköyhiä. Ihmiset kärttyisiä, vihamielisiä ja kateellisia. Kaikki ovat sukua toisilleen ja ulkopaikkakuntalaisia ei ikinä päästetä piireihin mukaan. Töitä ei ole. Julkinen liikenne luokatonta, edes juna-asemaa ei ole (ei, en laske sitä Kouvolan yhteyttä juna-asemaksi). Väkivaltaa tapahtuu aivan jatkuvasti ja keskellä kirkasta päivää. Toivottavasti häviää maan kartalta piakkoin.
Puhutaankohan me samasta Kotkasta? Tää mun Kotka on täällä kaakossa ja esittäytynyt mulle ihan erilailla kuin sulle. Muutin tänne viitisen vuotta sitten, enkä kyllä tunnista tätä kaupunkia tuosta sun kuvauksesta.
Nätti ja sopivan kokoinen kaupunki, ihmisetkin ihan erilaisia kuin pääkaupunkiseudulla, josta itsekin tänne tulin. Tänne mä jään :)
Kotkassa on miellyttävää luontoa ja Langinkoski, josta erityisesti tykkään. Kulkuyhteydet on vähän niin ja näin. Koulujen tila oli ainakin muutama vuosi sitten ihan hirveä - itsekin kuljin koko peruskoulun homekoulusta toiseen. Esimerkiksi Lankkarin kouluhan on ihan maan tasalla, kun homeen takia piti purkaa. Ihmisistä en edes viitsi aloittaa. Mutta joo, Kotka on jees, jos ei mene kotkalaisten sekaan tai kouluihin.
Kotka ei liene ainoa kaupunki, jossa koulut sun muut virastot on homeessa. Eikä Lankkarin koulu ole ainoa Suomen koulu, jonka saneeraus olisi tullut kalliimmaksi kuin uuden rakentaminen.
Täällä yksi 40+ kotkalainen, Hirssaaresta. Minusta Kotka on mukava paikka, en ymmärrä miksi kotkalaiset sitä aina haukkuvat. Kauniskin. Muualta muuttaneet pitävät tätä yleensä hyvänä kaupunkina, syntyperäiset haukkuvat lyttyyn.
Todella rauhallista miltei elotontakin. Kaduilla näkyy harvoin ketään.
Ankea kommunistikaupunki. Juopot ja narkit notkuu Pasaatin edessä.
Täällä ei oikeen tapahu mitään ja jos tapahtuu ei oikeen tiedoteta.
Miä ainakin tykkään kauniista merimaisemasta ja mereltä puhaltavan tuulen raikkaudesta (:
Negatiivinen asenneilmapiiri ja epäluuloisuus kaikkea uutta kohtaan.
Kotka on kaunis paikka, ja siinä kaupungissa on muitakin hyviä puolia, mutta sen ihmiset... Ensinnäkin kotkalaiset puhuu jotain omituista siansaksaa jota ei ymmärrä muut kuin syntyperäiset kotkalaiset. Ja ne puhuu tosi hiljaisella äänellä eikä katso silmiin, se on todella kotkalaista. Ja kotkalaisilla on aina kiire. Ne kävelee nopeasti eikä ehdi pysähtyä. Ja ne on useimmiten epäkohteliaita eikä anteeksi osata pyytää vaikka siinä valtavassa kiireessään törmäisi muihin. Ja ne törmää usein, kun ne kävellessään kovaa vauhtiaan katselee maahan, ettei vain näkisi tuttuja eikä joutuisi sanomaan moi. Sen sanominen, saati sen enempi juttelu on todella vaikeaa jöröille kotkalaisille. Kotkalaiset ei tervehdi muita kuin ihanihanihan tuttuja. Ne mulkoilee jos olet kohtelias, kotkalaisille kohteliaat käytöstavat on käsittämätön asia. Ja hymyily. Älä vaan hymyile Kotkassa tai sua pidetään hulluna ja saatat saada turpaan. Ainakin karhuvuoressa, eli karkkarissa, Kotkan slummissa. Sinne jos eksyt niin saat kiittää onneasi jos selviät vahingoittumatta pois. Siellä puolet vastaantulijoista on narkkareita ja puolet juoppoja ja kaikki heistä on enemmän tai vähemmän väkivaltaisia. Kotkalaiset on yleisesti rasisteja, ja vihamielisiä kaikkea uutta kohtaan. Kotkassa vakavat mielenterveysongelmat on todella yleisiä ja se näkyy katukuvassa, kuten väkivaltakin. Erityisesti siellä karkkarissa, Kotkansaaressa on turvallisempaa. Ehkä tämä kaikki johtuu sisäsiittoiduudesta, kun kotkalaiset on pariutuu vain kotkalaisten kanssa, mieluiten sen naapurin tytön/pojan kun kaikki muukalaiset on niin pelottavia harhaisille kotkalaisille. Mutta onneksi se kaupunki on kaunis, jotain hyvää sanottavaa löytyy kuitenkin Kotkasta. Sen takia en kadu käymistäni. <3
Voi kun on taas jyrkkää tekstiä ):
Ei haukuta vaan parannetaan yhteishenkeä niin on kaikilla helpompi olla!
Vierailija kirjoitti:
Ei haukuta vaan parannetaan yhteishenkeä niin on kaikilla helpompi olla!
Niinpä juuri. Ei oman kotikaupungin haukkumisessa ole mitään järkeä.
Tuo Kotkan murteen nimittäminen siansaksaksi on aina yhtä outoa, eihän se eroa pääkaupunkiseudun puhekielestä juuri mitenkään. "Mä" ääntyy enemmän "miä" mutta muuten puheessa ei eroa huomaa.
En ole koskaan asunut Kotkassa, mutta olen pienestä pitäen käynyt siellä usein. Huonoimmat muistot liittyvät lapsuuteen, kun minut ajettiin futiskentältä pois pariinkin otteeseen paikallisten kiusaajapenskojen toimesta. Toisella kertaa jopa uhkailtiin ja osoiteltiin sellaisella kuula-ase-kiväärillä. Toki oli siellä myös lapsia, joiden kanssa olin hyvää pataa.
Näin aikuisena ongelmia ei ole ollut.
N40
Viihdyn hyvin Kotkassa, alunperin en täältä ole kuitenkaan kotoisin
Kotkassa ei ole ollut mitään Soldiers-katupartiota. Se on plussaa!!!
Kaupunki siinä missä muutkin. Jossainhan sitä pitää asua.