Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille tulee helposti ELOHIIRIÄ tai muuta nykimistä pitkin kroppaa? Mikä auttaisi??

Vierailija
03.08.2017 |

Minulla värisi ensin jalkapohjat, sitten elohiirimäistä nykimistä takareisiin, pakaran alle ja eräänä päivänä tunsin nykimistä olkapään kohdalla hieman selän puolella. Ne tuntuu puolisen minuuttia ja sitten katoavat. Tämä alkoi 2 kk sitten. Aiemmin minulla oli elohiiri silmäkulmassa noin kerran kolmessa kuukaudessa mutta nyt ne vaikuttaa siirtyneen vartalon puolelle.
Lääkäri sanoi vaan ettei pitäisi olla syytä huoleen.

Millaisia kokemuksia teillä? Onko nuo ihan vaarattomia? Syön magnesiumtabletteja. Voiko ne johtua stressistä, tai jostain muusta kuten työpaikan vedosta kun ilmanvaihto välillä melko tehokasta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tai esivaihdevuodet, googlaa perimenopause. Se voi aiheuttaa vaikka mitä.

Vierailija
2/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi tai esivaihdevuodet, googlaa perimenopause. Se voi aiheuttaa vaikka mitä.

Miksi juurikin vaihdevuodet aiheuttaisi elohiiriä? Vaikka ei olisi vaihdevuosi-iässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainelääkkeet saattaa kuulemma aiheuttaa tuota. Myös niille jotka joutuvat ottaa niitä jännitykseen, migreenin estoon ym.

Vierailija
4/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lääkärin arvioon.

Vierailija
5/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla värisee ja pulputtaa ja nykii millo mistäkin. Lienee normaalia.

Vierailija
6/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee tuollaisia muutama tunti ennen migreenikohtauksia, en tiedä mikä sen aiheuttaa, ilmanpaineen vaihtelut eli jos sää muuttumassa vaikka aurinkoisesta ukkoskeliksi.

Vierailija
7/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi magnesiumtabletit melkein heti ja lähes joka kerta. Lisäksi ruokaa, jossa noita tärkeitä kivennäisaineita, esim banaani, pähkinät ja siemenet, lehtikaali, edamame-pavut...(soijapapu, saa pakasteesta).

Vierailija
8/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumsitraatti. Tupla-annos tehosi silmäkulman elohiireen joka oli jatkunut viikkoja.

Vierailija
9/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykimiset johtuu munan puutteesta

Vierailija
10/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestetasapainon häiriöt aiheuttaa. Valvominen. Stressi. Kofeiini.

Jos ei näitä, niin kilpirauhasen ym. sisäelimen toimintahäiriö. Toki pitäisin tätä syytä harvinaisena, jos ei muita oireita.

Vierailija
11/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut kasvojen alueella elohiiri vuoden päivät. Vaihtelee paikkaa välillä, mutta useimmin silmäkulmassa. Muut ei huomaa. Myös raajoissa satunnaisesti.

Vierailija
12/24 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti laajalle levinnyt syöpä.

Mulla oli samat oireet ja syöpä oli kaikkialla

Vierailija
13/24 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pelottelee aina että nuo tuommoiset liittyy ms-tautiin, mutta eikö se ole aika harvinainen kuitenkin?

Vierailija
14/24 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nykii ja pulputtaa joka puolella kroppaa ihan päivittäin. Uskon että monilla muillakin, mutta kaikki eivät kiinnitä huomiota. Mullakin nykimiset ovat todella pieniä eivätkä haittaa mitenkään. Näin ollut jo monta vuotta, jos olisi jotain vakavaa kuten tuo ms-tauti, niin eiköhän jo olis muitakin oireita.

Vierailija
15/24 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ilmeisesti liittyi endometrioosiin. Nykiminen ja pulputus alkoi samoihin aikoihin, kun endometrioosioireetkin. Nykimistä tuntui eniten jaloissa, vatsassa ja ohimoilla. Kärsin endosta leikkauksineen noin 10 vuotta, kunnes kohtu ja munasarjat poistettiin kolme vuotta sitten. Siihen loppui myös epämääräinen nykiminen.

Toinen nykiminen on toisinaan silmäluomissa, mutta siihen auttaa niskan venyttely ja hartioiden hieronta. Muutamana päivänä tehokasta venyttelyä, niin luomien nykiminen loppuu.

Vierailija
16/24 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ja pelkään ms.

Vierailija
17/24 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni häipyi kaikki nykimiset ja elohiiret  kun aloin liikkua, lenkkeillä päivittäin. Paikallaan istuminen saa kyllä lihakset oireileen. Lisäksi syön D-vitamiinia ja magnesiumia päivittäin. Vaihdevuosi-ikäinen mamma olen. Soijaakin syön nyt paljon päivittäin.

Vierailija
18/24 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee näitä ainoastaan levossa. Toisessa jalkapohjassa tuntuu pientä sähköistä värinää, takapuolen seudulla, sitten yläselässä. Muutama päivä sitten aloin tuntea tuota lantioluussa. Ne kestää vain hetken, ja lohduttaudun sillä että ne ovat paljon mukavampia tunteeltaan kuin esimerkiksi suonenvedot tai krampit pohkeissa tai reisissä.

Vierailija
19/24 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benign fasciculation syndrome. Yleinen harmiton vaiva, yleensä alkaa stressin tai jonkin sairauden jälkeen ja saattaa kestää vaikka koko elämän.

Vierailija
20/24 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itsellesi kissa, mieluummin elokissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi