Sammal kuukautissuojana?
Onko jollain kokemuksia? Luin että esim rahkasammalta on ennen vanhaan käytetty. Happamena materiaalina olisi hygieeninenkin. Ajattelin ommella kankaasta muutaman pussin, jonka sisään laitan kuivattua(?) sammalta. Nyt käytössä kuukuppi, mutta koen sen käytön epämukavaksi.
Kommentit (9)
Minä käytän kuukuppina vanhaa emalimukia ja olen ollut tyytyväinen. Sammalta käytän vaan vessapaperina, kun siitä tahtoo kuivana irrota etupyypyyhyn palasia, jotka sitten ovat epämiellyttäviä vrt. hiekkaa pillussa.
Vierailija kirjoitti:
Kestovaippailijat käyttää joskus imuna sammalta myös. Jonkun artikkelin olen tämmöisistä nähnyt.
Mistä olet ajatellut sammalen kerätä? Siihen taidetaan tarvita maanomistajan lupa. Jokamiehenoikeus kun ei koske jäkälää ja sammalta.
Ja mikset voi vaan käyttää kestositeitä? Ne ovat nykyään hyvin imukykyisiä ja mukavia, ainakin vähintään yhtä mukavia kuin sammalpussit.
Jos vuotosi ei ole kovin runsasta, voisit pärjätä kuukautissienellä joka on mukavampi kuin kuppi.
Omasta metsästä kerään. Ihan uteliaisuudesta haluan kokeilla. Emättimeen asetettavia suojia en halua enää kipujen vuoksi käyttää, siksi luovun tuosta kupistakin.
Sitten voi kortsuna käyttää sian suolta, solmu toisessa päässä. Näin jo joskus 100v sitten. Toimii varmasti 100%.
Hanki kunnon naisellinen hamonen ja alushame kuten ennen vanhaan ja annat vaan valua jalkoja pitkin.
Paras ja luonnonmukaisin side punotaan itsestään putoilleista hopi-intiaanien hiuksista.
Rahkasammal toimii parhaiten, kunnon määrä vain pöksyihin, niin siinäpä se.
Nosto, jos sattuisi asiallisiakin vastauksia tulemaan 🙄 Ap
No voi menkat soikoon. Miksi et
Käytä nykyaikaisia kertakäyttösiteitä. Kehitys menee eteenpäin ja uusia tuotteita keskiaikaisten suojien tilalle.
Kestovaippailijat käyttää joskus imuna sammalta myös. Jonkun artikkelin olen tämmöisistä nähnyt.
Mistä olet ajatellut sammalen kerätä? Siihen taidetaan tarvita maanomistajan lupa. Jokamiehenoikeus kun ei koske jäkälää ja sammalta.
Ja mikset voi vaan käyttää kestositeitä? Ne ovat nykyään hyvin imukykyisiä ja mukavia, ainakin vähintään yhtä mukavia kuin sammalpussit.
Jos vuotosi ei ole kovin runsasta, voisit pärjätä kuukautissienellä joka on mukavampi kuin kuppi.