Miehen tapa siivota - argh
Hän mieltää siivoamiseksi vain sen että pestään lattioita tms.
Ei tajua lainkaan että tavarat pitää myös laittaa paikoilleen. Eli ensin pitää olla ne paikat mietittyinä ja sitten kanssa pitää ne tavarat siellä.
Eli nytkin kun ns siivosi lasten kanssa, sanoi lapsille epämääräisesti että "siivotkaa huoneenne" ja siinä se.
Lopputulos on nyt se että koko asunnon tavarat on nosteltu sikin sokin eri tasopinnoille. Kirjat, roskat, likapyykki, vaatteet jne.
Lattia on kyllä pesty.
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä kun mies pyytää sinua nainen vaihtamaan auton renkaat? yrität, ja saat pelkkää naurua perään. tuntuu varmasti ihanalta kun rakas niin tukee.
Minä huollan itse oman autoni. Mies teetättää kaiken muilla. Sama koskee venettä jne. Myös remppamies piti hommata ulkopuolelta, siis niille hommille mitä minä en ehdi tekemään.
Ja kaksi kertaa vuodessa tapahtuva renkaidenvaihto ei varsinaisesti rinnastu kodin siivoukseen, jota pitää tehdä joka päivä. Eikä koti ole vaimon vaan yhteinen.
Ap
Koti siivota joka päivä? Juuri sillä lailla kun sinä sen vaadit tehtäväksi? Ou jee! Tätä on mukava muistella sitten Pietarin kanssa jutustellessa.
- Mites elämä meni noin niinkuin omasta mielestä?
- Hemmetin hyvin! Siivosin joka päivä ja haukuin miehen siinä sivussa. En tiedä mitä olisin voinut tehdä paremmin.
- Tää nyt menee jatkokäsittelyyn tuonne linnaan jossa lukee Kafka kyljessä, odota tässä hetki, ei pitäisi mennä kauaa, mutta se miesrassu nyt tänne ainakin pääsee, se on jo helvettinsä kokenut.
Kyllä lapsiperheessä kotona on siivottavaa ihan joka helkutin päivä. Vai miten teillä esim kokataan tai tiskataan tai katetaan tai raivataan pöytä? Pyykätään? Kahdesti vudessa?
Aina menee hullummaksi. Onko teillä montakin lasta, kun astiat eivät riitä useammalle päivälle, vai oletteko todella vähävaraisia? Ei kai pyykkiäkään nyt sentään joka päivä tarvitse pestä edes lapsiperheessä, mikäli lapsilla ja aikuisilla on käytössään useampi kuin yksi vaatekerta.
Tää on nyt selkeä provo, mutta vastaanpa nyt rautalangasta, että ei missään perheessä eletä nin, että käytetään ensin likaisiks kaikki huushollin astiat ennen kuin tiskataan.
Ja pyykissähän on muutakin kuin ihan se koneen pyöräyttäminen. Se että ne pyykit kiikutetaan pyykkikoriin, lajitellaan, ripustetaan ja sitten vielä kerätään pois kuivumasta.
Ja kyllä, lapsiperheessä on kotitöitä ihan joka päivä.
No ei meilläkään kaikkia astioita tai vaatteita käytetä loppuun ennen koneen pyörittämistä, mutta pyykkiä tai tiskejä ei todellakaan pestä joka päivä lapsista riippumatta. Kuivumassa olevat pyykitkin voidaan viikata kaappiin vasta sitten, kun seuraava koneellinen lähtee pyörimään. Ei tämä mitään rakettitiedettä sentään ole. Ap tekee itse elämästä vaikeaa.
Sehän se on, kun mies ei kerää niitä oma vaatteitaan siitä koskaan. Ne kertyy pinoiksi sinne tänne, riipin raapin. Häneltä ei siis edes odoteta muita kuin omien vaatteidensa huoltoa eikä hän hoida edes sitä. Joskus se raivostuttaa niin, että olen nostanut kokeeksi telineen keskelle eteistä odottamaan että hän huomaa. Eikä silti huomaa.
Ja kyllä meillä tiskikone kaupungissa pyörii ainakn kahdesti päivässä ja mökillä tiskaan kolmesti päivässä.
Ap
Taidat olla melkoinen kontrollifriikki. Kaupungissa mekin asumme, eikä tiskikonetta käytetä todellakaan edes joka päivä. Samaa lautasta voi käyttää useamman kerran jne. Mökillä tiskataan noin kahden päivän välein. Lähtöpäivänä käytetään usein myös kertakäyttöastioita lähtemisen ja loppusiivouksen jouduttamiseksi.
Mitä jos lopettaisit sen miehen paapomisen ja vahtimisen? Pesköön ja levittäköön itse pyykkinsä. Jos ei pese, olkoon pesemättä. Jos ei levitä, miehen pyykit voivat löytyä homeisina sieltä, mihin on ne jättänyt jne. Mies on mikä on. Et voi muuttaa häntä muuksi.
En ole kontrollifriikki. Meillä lapset on koululaisia joten kodin ulkopuolella syödään talvella vain yksi ateria. Kesällä ei sitäkään. Heillä käy myös paljon kavereita, joten tiskiö tulee.
Minä en halua miehen homeidne keskellä elää ja haluan että hän on myös aikuinen, joka hoitaa osansa lastenlasvatuksesta. Myös siitä siisteyskasvatuksesta. Sen sijaan että meillä kasvaa lisää tuollaisia sottapyttyjä.
Edelleenkin samaa lautasta voi käyttää useammalla aterialla ja vaikka kahtenakin päivänä. Sehän ei myöskään liity asiaan millään tavalla, että vain yksi ateria syödään kodin ulkopuolella: monet meistä eivät saa sitäkään. Toki kavereiden kyläily lisää tiskiä, sen ymmärrän.
Ongelmahan tässä on nyt se, että mies on aikuinen, mutta tavalla, joka ei kelpaa sinulle. Jos teillä on useampia lapsia, olette varmaan olleet jo sen verran pitkään yhdessä, että miehen persoona ja siisteystottumukset ovat tulleet sinulle tutuiksi: jos hän ei ole tähän päivään mennessä muuttunut, hän tuskin muuttuu jatkossakaan. Hän ei tule kasvattamaan lapsianne sinun haluamiisi siisteystottumuksiin, vaikka kuinka yrittäisit häntä opettaa.
Mitä oikeastaan haluaisit meidän sanovan? Emme me pysty ratkaisemaan tilannettasi. Suurin osa vastaajista vaikuttaa vieläpä olevan sitä mieltä, että sinun olisi parempi vain luovuttaa.
Mies on iältään aikuinen mutta kotona käytökseltään yksi lapsista.
Ja ei, meillä ei syödä kalasoppalautaselta spagettia niin että se maitokeiton jämä seisoo ruokapöydässä kärpästen kakattavana lounaasta illalliseen. Se ei ole tässä nyt se ratkaisu.
Miehen käytös on pahentunut iän myötä. Hän ei ole koskaan ollut detalji-ihminen, mutta nyt tämä käytös alkaa olla ihan törkeää. Hän näkee vain tuollaisia isoja palasia, eikä hahmota lainkaan mistä se iso kokonaisuus koostuu. Näin toimiessaan hän pakottaa minut koko ajan keskittymään siihen ns näpertelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Täällä bingo! Tavaroiden paikoilleen järjestäminen ei kuulu mieheni ominaistaitoihin. Yrittää se silti siivota ja olen ihan tyytyväinen siihen, vaikka keräilenkin tavaroita perässä ja mutisen itsekseni, kuinka paljon helpompaa siivoaminen olisi, jos järjestys pysyisi edes suurinpiirtein.
Tuo tavaroiden takaisin paikalleen järjestäminen on asia jota minä inhoan todella paljon. Ehkä se sitten on miehinen ominaisuus.
Minulla on siihen pari ainakin omasta mielestäni selkeää syytä. Ensinnäkin minä haluaisin että jokainen laittaisi käyttämänsä tavaran saman tien paikalleen. Vaimon mielestä tämä ei kuitenkaan koskaan onnistu, joten hän ei sitä lapsilta edes yritä vaatia. Meillä on valtava määrä sellaista pikkutavaraa, jonka oikeaa omistajaa tai paikkaa en edes tiedä. Sen tiedän ettei hiuslenkin tai -harjan, kynsilakan tai kirjastonkirjojen paikka ole keittiön tai olohuoneen pöydällä. Jos siivotessani kysyn kenen tämä on tai mihin sen laitan ei kukaan kuule eikä näe. Kun sitten vien kynsilakan tai hiuslenkin arvalla jonkun huushollin naispuolisen pöydälle, niin viimeistään seuraavana päivänä alkaa meteli, kun joltain naiselta se puuttuu.
Olenkin kertonut, että minä voin imuroida ja tampata matot koko talosta, jos joku muu hoitaa tuon tavaroiden raivauksen. Ei käynyt sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä kun mies pyytää sinua nainen vaihtamaan auton renkaat? yrität, ja saat pelkkää naurua perään. tuntuu varmasti ihanalta kun rakas niin tukee.
Voi, voi ne jatkuvat saatanan autonrenkaat! Osaan vaihtaa ne ja sen verran massia löytyy, että voin viedä jopa vaihdettavaksi. Ai niin, olen nainen.
Nyt ei ollutkaan kysymys noinkin raskaasta tehtävästä, kuin renkaiden vaihto. Oli kysymys siivoamisesta.
Meillä löytyy miehen jäljiltä siivouskaapista likaisia sukkia ym ym ym. Riittää kun on poissa silmistä.
tuolla oli yritys vain selventää sitä itsestäänselvyyttä, että siivoaminen ei tule luonnostaan miehiltä, ja on ilmeisesti erittäin erittäin erittäin vaativa tehtävä heille yleisesti, kuten vaikka renkaiden vaihto olis mulle.
jos tunnet hukkuvasi siivoukseen, miten olisi siivousapu ostettuna? kun sitä massiakin löytyy
Ostettu siivooja ei tiedä, missä kunkin tavaran paikka on. Ja sehän aloituksessa oli ongelma, etteivät tavarat mene paikoilleen.
Kyllä se tietää, kun se perehdytetään missä minkin paikka on. Vaatteet kuuluu pyykkikoriin, kirjat niille tarkoitetuille hyllyille, lasten lelut lastenhuoneeseen, roskat roskikseen. Amerikantiedettä?
Vierailija kirjoitti:
Ja sille joka ehdotti kotitöiden ulkoistamista niin siivoojat nimenomaan tekevät sen lattianpesun tai pölyjen pyyhinnän, mutta silti se loputon järjestäminen, kiikuttaminen, setviminen jne jää minulle.
Meillä kävi siivooja ja sen ainao seuraus oli se, että mies ei tehnyt enää yhtään mitään. Minun osuuteni pysyi ihan samana.
Ap
Mitä ihmettä sinä oikein loputtomiin järjestät, kiikutat ja setvit?
En itse tätä voi missään määrin ymmärtää. Aikaa on kuitenkin maata palstalla ruikuttamassa?
Vierailija kirjoitti:
Ihana ketju :) Minun mieheni on sitä mieltä että siivouspäivänä siivotaan ja muina päivinä ei kuulu tehdä mitään siisteyden eteen. Jugurttipurkit ja niiden kannet jätetään keittiön tasoille, likaiset vaatteet pitkin lattioita, astioita, papereita ja muita tavaroita ympäri kämppää. SIIVOUSPÄIVÄNÄ sitten laitetaan tavarat paikalleen ja imuroidaan lattia :) Siivouspäivä saa olla max kaksi kertaa kuussa, muu on miehen mielestä neuroottista.
Juu. Tämä. Tiedän myös mistä tämä näkemys tulee. Anoppi siivoaa juuri näin. Siivouspäivänä puetaan liina päähän ja siivoustakki ylle ja siivotaan. Sitten ne loput päivät sotketaan.
No, meillä nainen siirtelee tavaroita paikasta toiseen ja sitten kun en löydä niitä saan kuulla huutoa.
Mies ei sentään huutanut sinulle kaupantekijäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi ne jatkuvat saatanan autonrenkaat! Osaan vaihtaa ne ja sen verran massia löytyy, että voin viedä jopa vaihdettavaksi. Ai niin, olen nainen.
Nyt ei ollutkaan kysymys noinkin raskaasta tehtävästä, kuin renkaiden vaihto. Oli kysymys siivoamisesta.
Meillä löytyy miehen jäljiltä siivouskaapista likaisia sukkia ym ym ym. Riittää kun on poissa silmistä.
tuolla oli yritys vain selventää sitä itsestäänselvyyttä, että siivoaminen ei tule luonnostaan miehiltä, ja on ilmeisesti erittäin erittäin erittäin vaativa tehtävä heille yleisesti, kuten vaikka renkaiden vaihto olis mulle.
jos tunnet hukkuvasi siivoukseen, miten olisi siivousapu ostettuna? kun sitä massiakin löytyy
Ostettu siivooja ei tiedä, missä kunkin tavaran paikka on. Ja sehän aloituksessa oli ongelma, etteivät tavarat mene paikoilleen.
Kyllä se tietää, kun se perehdytetään missä minkin paikka on. Vaatteet kuuluu pyykkikoriin, kirjat niille tarkoitetuille hyllyille, lasten lelut lastenhuoneeseen, roskat roskikseen. Amerikantiedettä?
Ei ne siivoojat tee tuota. Ns kotisiivoukseen kuuluu käytännössä, imurointi, lattianpesu ja pölyjen pyyhintä.
Tavaroiden paikoilleen laitto, likaisten lakanoiden poisotto tai edes tiskikone tai tiskaus ei kuulu kotisiivoukseen.
Meillä minä järjestän tavarat paikoilleen, keittiön siistiksi, tasot tyhjiksi ja lakanat koneeseen ja peitot ja tyynyt tuulettumaan ja uudet lakanat valmiiksi.
Ja kokemusta on monesta firmasta ja kolmesta privaattisiivoojasta.
M43 kirjoitti:
No, meillä nainen siirtelee tavaroita paikasta toiseen ja sitten kun en löydä niitä saan kuulla huutoa.
Mies ei sentään huutanut sinulle kaupantekijäisiksi.
siivoustaan puolustavat miehet saavt sympatiani. kuten myös uhrautuvat perheenäidit.
kaikki saavat sympatiani!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sille joka ehdotti kotitöiden ulkoistamista niin siivoojat nimenomaan tekevät sen lattianpesun tai pölyjen pyyhinnän, mutta silti se loputon järjestäminen, kiikuttaminen, setviminen jne jää minulle.
Meillä kävi siivooja ja sen ainao seuraus oli se, että mies ei tehnyt enää yhtään mitään. Minun osuuteni pysyi ihan samana.
Ap
Siivoojat tekee just sen minkä heiltä tilaa. Siivoavat jopa ne pyykkikasat. :D Osaavat he kirjatkin laittaa hyllyyn ja viedä roskat roskikseen. Et sinä tässä asiassa mikään uniikki lumihiutale ole, että vain sinä ja vain sinä osaat nuo asiat tehdä. Hittoako sinä tuollaisen miehen kanssa olet, jos se noin vaikeaa on.
Mammoilla näyttää olevan kiikarissa siivousfiman miehet.
Menkää sinne jonottamaan mielitiettyänne! Tai, siis ei käy. Pitää olla tasoa ja statusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä huollan itse oman autoni. Mies teetättää kaiken muilla. Sama koskee venettä jne. Myös remppamies piti hommata ulkopuolelta, siis niille hommille mitä minä en ehdi tekemään.
Ja kaksi kertaa vuodessa tapahtuva renkaidenvaihto ei varsinaisesti rinnastu kodin siivoukseen, jota pitää tehdä joka päivä. Eikä koti ole vaimon vaan yhteinen.
Ap
Koti siivota joka päivä? Juuri sillä lailla kun sinä sen vaadit tehtäväksi? Ou jee! Tätä on mukava muistella sitten Pietarin kanssa jutustellessa.
- Hemmetin hyvin! Siivosin joka päivä ja haukuin miehen siinä sivussa. En tiedä mitä olisin voinut tehdä paremmin.
- Tää nyt menee jatkokäsittelyyn tuonne linnaan jossa lukee Kafka kyljessä, odota tässä hetki, ei pitäisi mennä kauaa, mutta se miesrassu nyt tänne ainakin pääsee, se on jo helvettinsä kokenut.
Kyllä lapsiperheessä kotona on siivottavaa ihan joka helkutin päivä. Vai miten teillä esim kokataan tai tiskataan tai katetaan tai raivataan pöytä? Pyykätään? Kahdesti vudessa?
Aina menee hullummaksi. Onko teillä montakin lasta, kun astiat eivät riitä useammalle päivälle, vai oletteko todella vähävaraisia? Ei kai pyykkiäkään nyt sentään joka päivä tarvitse pestä edes lapsiperheessä, mikäli lapsilla ja aikuisilla on käytössään useampi kuin yksi vaatekerta.
Tää on nyt selkeä provo, mutta vastaanpa nyt rautalangasta, että ei missään perheessä eletä nin, että käytetään ensin likaisiks kaikki huushollin astiat ennen kuin tiskataan.
Ja pyykissähän on muutakin kuin ihan se koneen pyöräyttäminen. Se että ne pyykit kiikutetaan pyykkikoriin, lajitellaan, ripustetaan ja sitten vielä kerätään pois kuivumasta.
No ei meilläkään kaikkia astioita tai vaatteita käytetä loppuun ennen koneen pyörittämistä, mutta pyykkiä tai tiskejä ei todellakaan pestä joka päivä lapsista riippumatta. Kuivumassa olevat pyykitkin voidaan viikata kaappiin vasta sitten, kun seuraava koneellinen lähtee pyörimään. Ei tämä mitään rakettitiedettä sentään ole. Ap tekee itse elämästä vaikeaa.
Sehän se on, kun mies ei kerää niitä oma vaatteitaan siitä koskaan. Ne kertyy pinoiksi sinne tänne, riipin raapin. Häneltä ei siis edes odoteta muita kuin omien vaatteidensa huoltoa eikä hän hoida edes sitä. Joskus se raivostuttaa niin, että olen nostanut kokeeksi telineen keskelle eteistä odottamaan että hän huomaa. Eikä silti huomaa.
Ja kyllä meillä tiskikone kaupungissa pyörii ainakn kahdesti päivässä ja mökillä tiskaan kolmesti päivässä.
Ap
Taidat olla melkoinen kontrollifriikki. Kaupungissa mekin asumme, eikä tiskikonetta käytetä todellakaan edes joka päivä. Samaa lautasta voi käyttää useamman kerran jne. Mökillä tiskataan noin kahden päivän välein. Lähtöpäivänä käytetään usein myös kertakäyttöastioita lähtemisen ja loppusiivouksen jouduttamiseksi.
Mitä jos lopettaisit sen miehen paapomisen ja vahtimisen? Pesköön ja levittäköön itse pyykkinsä. Jos ei pese, olkoon pesemättä. Jos ei levitä, miehen pyykit voivat löytyä homeisina sieltä, mihin on ne jättänyt jne. Mies on mikä on. Et voi muuttaa häntä muuksi.
En ole kontrollifriikki. Meillä lapset on koululaisia joten kodin ulkopuolella syödään talvella vain yksi ateria. Kesällä ei sitäkään. Heillä käy myös paljon kavereita, joten tiskiö tulee.
Minä en halua miehen homeidne keskellä elää ja haluan että hän on myös aikuinen, joka hoitaa osansa lastenlasvatuksesta. Myös siitä siisteyskasvatuksesta. Sen sijaan että meillä kasvaa lisää tuollaisia sottapyttyjä.
Edelleenkin samaa lautasta voi käyttää useammalla aterialla ja vaikka kahtenakin päivänä. Sehän ei myöskään liity asiaan millään tavalla, että vain yksi ateria syödään kodin ulkopuolella: monet meistä eivät saa sitäkään. Toki kavereiden kyläily lisää tiskiä, sen ymmärrän.
Ongelmahan tässä on nyt se, että mies on aikuinen, mutta tavalla, joka ei kelpaa sinulle. Jos teillä on useampia lapsia, olette varmaan olleet jo sen verran pitkään yhdessä, että miehen persoona ja siisteystottumukset ovat tulleet sinulle tutuiksi: jos hän ei ole tähän päivään mennessä muuttunut, hän tuskin muuttuu jatkossakaan. Hän ei tule kasvattamaan lapsianne sinun haluamiisi siisteystottumuksiin, vaikka kuinka yrittäisit häntä opettaa.
Mitä oikeastaan haluaisit meidän sanovan? Emme me pysty ratkaisemaan tilannettasi. Suurin osa vastaajista vaikuttaa vieläpä olevan sitä mieltä, että sinun olisi parempi vain luovuttaa.
Mies on iältään aikuinen mutta kotona käytökseltään yksi lapsista.
Ja ei, meillä ei syödä kalasoppalautaselta spagettia niin että se maitokeiton jämä seisoo ruokapöydässä kärpästen kakattavana lounaasta illalliseen. Se ei ole tässä nyt se ratkaisu.
Miehen käytös on pahentunut iän myötä. Hän ei ole koskaan ollut detalji-ihminen, mutta nyt tämä käytös alkaa olla ihan törkeää. Hän näkee vain tuollaisia isoja palasia, eikä hahmota lainkaan mistä se iso kokonaisuus koostuu. Näin toimiessaan hän pakottaa minut koko ajan keskittymään siihen ns näpertelyyn.
Läävältähän tuo teidän kotinne alkaakin kuulostaa. Ei tuossa taida olla enää muuta vaihtoehtoa kuin erota. Mies ei tule muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siivoojat tekee just sen minkä heiltä tilaa. Siivoavat jopa ne pyykkikasat. :D Osaavat he kirjatkin laittaa hyllyyn ja viedä roskat roskikseen. Et sinä tässä asiassa mikään uniikki lumihiutale ole, että vain sinä ja vain sinä osaat nuo asiat tehdä. Hittoako sinä tuollaisen miehen kanssa olet, jos se noin vaikeaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Missä te oikein säilytätte kertaalleen käytettyjä lautasia ja laseja? Jääkö ne ruokapöytään vai viekö jokainen ne omaan huoneeseen, josta hakevat ne seuraavalla ruokakerralla? Vai onko ne pinossa tiskipöydällä vai peräti kaapissa? Meidän perheen miesväki jättää lautasia ja kuppeja sinne sun tänne ympäri asuntoa, mutta eivät tuo niitä pöytään ruoka-aikana. Lisäksi varsinkin lapset ovat hyvin tarkkoja siitä, että toisen käyttämistä astioista ei syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuinka helvetisti teillä sotketaan, jos joka päivä täytyy siivota? Ehkä sunkin kannattaisi tulla hiukan vastaan.
Jos lapsiperheessä kaikki jättävät jokaisen käyttämänsä esineen juuri niille sijoilleen missä viimeksi käyttivät, niin kyllä sotkua tulee.
Tässä siis sotku = tavarat jotka eivät ole paikoillaan.
Paljon vähemmällä siivoamisella (tai mitä nimeä siitä nyt käyttääkään) selviää, kun päivittäin huolehtii siitä, että kaikki tavarat menevät paikoilleen. Mielellään heti, mutta viimeistään illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne siivoojat tee tuota. Ns kotisiivoukseen kuuluu käytännössä, imurointi, lattianpesu ja pölyjen pyyhintä.
Tavaroiden paikoilleen laitto, likaisten lakanoiden poisotto tai edes tiskikone tai tiskaus ei kuulu kotisiivoukseen.
Meillä minä järjestän tavarat paikoilleen, keittiön siistiksi, tasot tyhjiksi ja lakanat koneeseen ja peitot ja tyynyt tuulettumaan ja uudet lakanat valmiiksi.
Itselläni ei ole kokemusta kuin yhdestä siivoojasta ja näin ollen vähemmän kokemusta kuin sinulla, mutta meidän siivooja tekee ihan ne työt jotka häneltä on tilattu. Mutta sen pyhän totuuden on oltava noin kun sinä kerran niin sanot.
Vierailija kirjoitti:
Mammoilla näyttää olevan kiikarissa siivousfiman miehet.
Menkää sinne jonottamaan mielitiettyänne! Tai, siis ei käy. Pitää olla tasoa ja statusta.
Mitäs, jos niillä miehillä onkin periaatteena, että töitä ei tuoda kotiin? Tai "olen siivonnut koko päivän, sun homma on siivota kotona"?
Vierailija kirjoitti:
yritä ajatella oman rakkaasi puolesta ja olla hänen puolellaan.
hän haluaa ja yrittää siivota, ja luultavati homma onnistuu. hieman eri tavalla kuin sun tyyli. mutta eikö se ole rakkautta sinua ja yhteistä kotianne kohtaan että hän haluaa siivota? tiedän monia miehiä, joita siivoaminen ei kiinnosta
yritä tulla pois kuplastasi ja olla ymmärtäväisempi.
rakkaudella, meri
Voi vittu tätä ukkojen paapomista taas. Jos joku mies olisi kirjoittanut jutun, jossa vaimo siivoaisi vastaavalla tavalla kuin ap:n mies, niin ei KUKAAN täällä käskisi silittämään rakkaudella päähän.
Naisillako se on jotenkin geeneihin rakennettu, että osaa siivota? Minäkin tiedän monia miehiä, joita siivoaminen ei kiinnosta, mutta tunnen myös monia naisia, joita siivoaminen ei kiinnosta. Siskoni ja hänen miehensä ovat tällaisia. Jostain syystä vain siskoni on ulkopuolisten mielestä "siivoton" jne.
Isoveljeni puolestaan on siivousintoinen ollut jo lapsesta asti, hänen vaimonsa taas ei. Ja mitäpä puhuvat ulkopuoliset? No veljeni on kuulemma aivan täysin tossun alla ja eukkonsa käskytettävänä. Ja naisia ne pääsääntöisesti on, jotka näitä tuomioita jakelevat.
Tämä on ihan samaa settiä kuin se, että miehet ei osaa ostaa lahjoja, eivätkä vaan kertakaikkiaan esim. muista juhlapäiviä jne. Eli siivoamisen ohella ainakin shoppaaminen ja hyvä muisti ovat vain naisen geeniperimään kuuluvia ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole kokemusta kuin yhdestä siivoojasta ja näin ollen vähemmän kokemusta kuin sinulla, mutta meidän siivooja tekee ihan ne työt jotka häneltä on tilattu. Mutta sen pyhän totuuden on oltava noin kun sinä kerran niin sanot.
No googlettele vaikka paikkakuntasi siivousfirmat. Siellä ne heidän palvelunsa on eriteltynä. Heillä on tiettyjä tuotepaketteja joita myyvät. Tämä jo ihan käytännön syistä, koska vain siten he tietävät myydä kunkin siivoojan päivän täyteen. Sama kuvio on yksityisesti siivoavillakin. Eihän he muuten tiedä suunnitella päiväänsä ja tulojaan.
Hoidan myös firmamme siivousten tilaukset ja sama homma on niissäkin. Tietyt palvelupaketit tilataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi siivooja ja sen ainao seuraus oli se, että mies ei tehnyt enää yhtään mitään. Minun osuuteni pysyi ihan samana.Ap
Siitäkö tässä on kyse ettei nallekarkit mene tasan?
Meillä molemmat inhotaan siivousta. Minä kuitenkin teen sen kunnolla, joten ratkaisuna on, että minä siivoan.
Tämä ei kuitenkaan onnistuisi ilman kahta tärkeää seikkaa: kaikki hoitavat omat tavaransa ja vaatteensa käytön jälkeen omille paikoilleen ja mies vie lapset ulos leikkimään pariksi tunniksi.