Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tapa siivota - argh

Vierailija
03.08.2017 |

Hän mieltää siivoamiseksi vain sen että pestään lattioita tms.

Ei tajua lainkaan että tavarat pitää myös laittaa paikoilleen. Eli ensin pitää olla ne paikat mietittyinä ja sitten kanssa pitää ne tavarat siellä.

Eli nytkin kun ns siivosi lasten kanssa, sanoi lapsille epämääräisesti että "siivotkaa huoneenne" ja siinä se.

Lopputulos on nyt se että koko asunnon tavarat on nosteltu sikin sokin eri tasopinnoille. Kirjat, roskat, likapyykki, vaatteet jne.

Lattia on kyllä pesty.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni iho kananlihalle inhosta, kun luin tuon aloituksen.

Vierailija
2/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin miehesi siivoaa. Meillä teen minä KAIKEN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä ajatella oman rakkaasi puolesta ja olla hänen puolellaan.

hän haluaa ja yrittää siivota, ja luultavati homma onnistuu. hieman eri tavalla kuin sun tyyli. mutta eikö  se ole rakkautta sinua ja yhteistä kotianne kohtaan että hän haluaa siivota? tiedän monia miehiä, joita siivoaminen ei kiinnosta

yritä tulla pois kuplastasi ja olla ymmärtäväisempi.

rakkaudella, meri

Vierailija
4/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D :D :D

No, sentään lattia on pesty! :D

Olisko paikallaan pieni keskustelu sen miehen kanssa? Eihän se rassu tiedä tehneensä mitään väärin, kun tänne valitat, etkä hänelle!

Niin ja älä valita. Miehet ovat herkkiä olentoja. Voit aloittaa rauhallisen keskustelun aiheesta, että sinun näkemyksesi siivouksesta on tällainen, se alkaa tässä järjestyksessä.

Ei ne miehet mitään ajatuksenlukijoita ole ja useimmat tekevät myös mielesi mukaan, kun sen selkeästi ja perustellen esität, etkä ainakaan nalkuta.

Minä opetin miehelleni miten meillä siivotaan ja ihan nätisti tekee sen mukaan, mitä sanoin. Minä taas järjestelen jääkaapin sen mukaan, miten hän sen haluaa tehdä.

Vierailija
5/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat kuuluu käydä läpi paljon, paljon ennen lasten hankintaa.

Vierailija
6/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kuvittelee, että imuroiminen = siivoaminen. Joo, hienosti puhdistuu vessanpönttö imurilla. Yhdistetäänkö ap voimat? Ois ainakin pirun kiiltävät lattiat kummasakin kämpässä...

Vierailija
7/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hän haluaa ja yrittää siivota, ja luultavati homma onnistuu. hieman eri tavalla kuin sun tyyli. mutta eikö  se ole rakkautta sinua ja yhteistä kotianne kohtaan että hän haluaa siivota? tiedän monia miehiä, joita siivoaminen ei kiinnosta

rakkaudella, meri

Ei hön halua siivota. Minä pakotin hänet.

Ja nyt hän on sitä mieltä, että minä vaan saan siivoamiseen menemään liikaa aikaa ja lasten pitää tehdä enemmän. Ei ne lapset tuosta mitään opi. Pitäisi opettaa ne eri vaiheet. Roskat, lakanat, pölyt, tavarat, likapyykit, puhtaat jne.

Ap

Vierailija
8/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
9/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kun mies pyytää sinua nainen vaihtamaan auton renkaat? yrität, ja saat pelkkää naurua perään. tuntuu varmasti ihanalta kun rakas niin tukee.

Vierailija
10/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rakkaudella, meri

Ei hön halua siivota. Minä pakotin hänet.

Ja nyt hän on sitä mieltä, että minä vaan saan siivoamiseen menemään liikaa aikaa ja lasten pitää tehdä enemmän. Ei ne lapset tuosta mitään opi. Pitäisi opettaa ne eri vaiheet. Roskat, lakanat, pölyt, tavarat, likapyykit, puhtaat jne.

Ap

ok, keskustelkaa kuitenkin yhdessä perheessänne teidän tavoista pitää koti siistinä, jokainen sitä varmasti toivoo, eikä kaikki voi olla vain äidin harteilla.

yt. meri

Vierailija
11/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää olla ne paikat mietittyinä ja sitten kanssa pitää ne tavarat siellä laittamalla ne heti oikeille paikoilleen näin tekemällä  ei tarvita erikseen siivoamista vasta, kun kaikki on kaaoksessa.

Vierailija
12/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä bingo! Tavaroiden paikoilleen järjestäminen ei kuulu mieheni ominaistaitoihin. Yrittää se silti siivota ja olen ihan tyytyväinen siihen, vaikka keräilenkin tavaroita perässä ja mutisen itsekseni, kuinka paljon helpompaa siivoaminen olisi, jos järjestys pysyisi edes suurinpiirtein.

Vierailija
13/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä kun mies pyytää sinua nainen vaihtamaan auton renkaat? yrität, ja saat pelkkää naurua perään. tuntuu varmasti ihanalta kun rakas niin tukee.

Minä huollan itse oman autoni. Mies teetättää kaiken muilla. Sama koskee venettä jne. Myös remppamies piti hommata ulkopuolelta, siis niille hommille mitä minä en ehdi tekemään.

Ja kaksi kertaa vuodessa tapahtuva renkaidenvaihto ei varsinaisesti rinnastu kodin siivoukseen, jota pitää tehdä joka päivä. Eikä koti ole vaimon vaan yhteinen.

Ap

Vierailija
14/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitää olla ne paikat mietittyinä ja sitten kanssa pitää ne tavarat siellä laittamalla ne heti oikeille paikoilleen näin tekemällä  ei tarvita erikseen siivoamista vasta, kun kaikki on kaaoksessa.

Ai-van. Tätähän minä nalkutan koko valveillaoloaikani. "Vie mennessäs, tuo tullessas".

Vaan kun lapsillekin sitä pitää opettaa. Ja mies ei edes edelleenkään hahmota mistä puhun.

Ap

Vierailija
15/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla sitten jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten teillä siivotaan? Pidän siivomisena sotkujen siivoamista, mutta sotkuahan ei syntysi kun tavarat laitetaan heti paikoilleen. 

Vierailija
16/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli voiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että sä koet siivoamisen tarpeelliseksi maks 2x vuodessa? Ja että siihen silloinkin käytetään noin 45min? Ja tämänkin voi välttää ostamalla kitkarenkaat... Ei ihan toisiinsa verrannollisia kotihommia nämä, mutta jotenkin kuvaavaa, kun näihin ketjuihin aina joku lassukka tulee vetämään tuon renkaanvaihdon esimerkiksi. Muita "kotihommia" ko. miehet eivät vissiin tiedä edes olevan?

Vierailija
17/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, ettei hänen tarvitse enää siivota. Ongelmasi on ratkaistu.

Vierailija
18/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia siskot :))))))))

Vierailija
19/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä huollan itse oman autoni. Mies teetättää kaiken muilla. Sama koskee venettä jne. Myös remppamies piti hommata ulkopuolelta, siis niille hommille mitä minä en ehdi tekemään.

Ja kaksi kertaa vuodessa tapahtuva renkaidenvaihto ei varsinaisesti rinnastu kodin siivoukseen, jota pitää tehdä joka päivä. Eikä koti ole vaimon vaan yhteinen.

Ap

Koti siivota joka päivä? Juuri sillä lailla kun sinä sen vaadit tehtäväksi? Ou jee! Tätä on mukava muistella sitten Pietarin kanssa jutustellessa.

- Mites elämä meni noin niinkuin omasta mielestä?

- Hemmetin hyvin! Siivosin joka päivä ja haukuin miehen siinä sivussa. En tiedä mitä olisin voinut tehdä paremmin.

- Tää nyt menee jatkokäsittelyyn tuonne linnaan jossa lukee Kafka kyljessä, odota tässä hetki, ei pitäisi mennä kauaa, mutta se miesrassu nyt tänne ainakin pääsee, se on jo helvettinsä kokenut.

Vierailija
20/150 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla sitten jotain diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten teillä siivotaan? Pidän siivomisena sotkujen siivoamista, mutta sotkuahan ei syntysi kun tavarat laitetaan heti paikoilleen. 

Ei ole.

Mutta se suurin ongelma onkin juuri se että mies ei pane mitään paikoilleen. Ja opettaa sitten koko ajan myös lapsille tätä.

Sen sijaan että se huushollin toinen aikuinenkin laittaisi tavaroita paikoilleen ja jopa opettaisi taitoa jälkipolville.

Nyt täällä tavarat löytyy aina niin että ensin miettii että "missähän mies viimeksi käytti talikkoa". Ja siellähän se sitten nököttää talvehtineena siellä missä mies sen viime vuonna sitä käytti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän