Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista käytöstä asiakkailta ei tarvitse sietää aspahommissa?

Vierailija
02.08.2017 |

Meillä töissä erään mielestä suunnilleen kaikki pitää sietää. Haistattelut, haukkumiset, huudot ja asiattomuudet.

Erään asiakkaan huudettua minulle sanoin, että älä huuda ja saman meiningin jatkuttua aloin vastailla tylymmin, koska en katso, että minun pitäisi kuunnella sellaista. Tämä työkaveri sen sijaan itse on aina asiakkaille niin nuoleskellen, sen sijaan meille muille hän on jatkuvasti ihan hapannaama ja ilkeä. Tosi mukava ihminen siis.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankin puhelinpalvelussa, ja meillä ei kyllä tarvitse kuunnella mitään henkilöön kohdistuvaa solvausta, tai muutenkaan kiroilua tai haukkumista. Voi sanoa rauhallisesti ja jämäkästi, että "palataan asiaan kun olette rauhoittuneet". Mutta ymmärrän toki että puhelimessa tämä on helpompaa kuin kasvotusten :D

Vierailija
2/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri noin kuin ekassa vastauksessa sanotaan ohjeistetaan monessa paikassa toimimaan. Missään nimessä tyly ei saa olla, se monesti vain provosoi tilannetta. Mutta kohteliaasti voi pyrkiä päättämään tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ala mitään ankyröintiä kuuntelemaan. Yksikään asiakas ei ole niin tärkeä, että niillä olisi mitään oikeutta haukkua työntekijöitä.

Vierailija
4/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pankin puhelinpalvelussa, ja meillä ei kyllä tarvitse kuunnella mitään henkilöön kohdistuvaa solvausta, tai muutenkaan kiroilua tai haukkumista. Voi sanoa rauhallisesti ja jämäkästi, että "palataan asiaan kun olette rauhoittuneet". Mutta ymmärrän toki että puhelimessa tämä on helpompaa kuin kasvotusten :D

Meillä sama, ei tarvitse sietää asiatonta käytöstä, henkilökohtaisuuksia tai varsinkaan minkään näköistä uhkailua. Jos tällainen käytös henkilökuntaa kohtaan on jatkuvaa, kys. henkilöä ei enää oteta hoitoon, vaan kehotetaan etsimään lääkärinsä muualta (näitä "porttikiellon saaneita" ollut 12 vuodessa ehkä 3 tapausta).

Olen siis lääkäriaseman vastaanotossa töissä ja onneksi todella harvoin tulee vastaan ihan kamalia asiakkaita.

Vierailija
5/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa edes teititellä.

Palataan asiaan, kun olette rauhoittunut.

Vierailija
6/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa jotkut omasta mielestään niin tärkeät asiakkaat. Ei ketään kiinnosta.

Vierailija
7/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pöljät jotka kutsuu asiakaspalveluhenkilöä asiakasPALVELIJAKSI. En ole kenenkään palvelija :) ja sen saa pöljä huomata tavalla tai toisella.

Vierailija
8/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tavallisessa kaupassa töissä ja huutamista en siedä. Jos asiakas ei osaa asiaansa sanoa ilman huutamista niin saa poistua kauppasta.

Vierailija
9/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki epäasiallinen käytös, varsinkin jos ovat täysin aiheettomia. Onneksi useampi asiakas on pelkästään perusilmeeltään kuin känkkäränkköjen valtakunnasta joten tuollaiset voi sivuuttaa huoletta. Työkaverille on tullut jopa tappouhkauksia eräältä keski-ikäiseltä naiselta vaan sen takia, kun hän joutui palvelemaan erästä toista asiakasta ennen. Tuo menee jo poliisiasiaksi.

Kaikkea ei tarvitse sietää. Vaikka kuinka joku sanoo, että asiakas on se joka tuo rahan, niin kaikella on rajansa. Sitten nämä samat arjen sankarit, jotka soittavat poskeaan vaikka asiat voisi selvittää normaalisti, ovat niin nöyriä ja sellasta "hups, kuinka näin sattuukaan" kun tekevät itse virheitä. Maailma on valitettavasti idiootteja täynnä. Varsinkin ne, jotka yrittävät saada toisen tuntemaan alemmuudentunnetta kaiken maailman pelinpidolla, mutta eivät siedä jos joku on parempi kuin he itse.

Vierailija
10/22 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavimpia on ne "minä olen asiakas, asiakas on aina oikeassa".

Yleensä tässä tapauksessa eivät ole oikeassa.

Vierailija
11/22 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huutamista tarvitse kuunnella. Silloin voi soittaa poliisin.

Vierailija
12/22 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki epäasiallinen käytös on sellaista. Oli ihmisen ongelma mikä hyvänsä ja oli hän siitä miten tuohtunut tahansa, minä en asioi enkä selvitä ongelmaa kuin aikuisesti käyttäytyvän aikuisen ihmisen kanssa, en minkään täysikasvuisen valepukuun pukeutuneen uhmaikäisen kanssa.

Vierailija
13/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt tyylin tehdä aspahommia siten, että en ota yhtään vastaan huonoa käytöstä. Kohtelen aina asiakasta ystävällisesti ja asiallisesti, mutta jos asiakas ei itse osaa käyttäytyä asiallisesti, niin yksinkertaisesti "nolaan" hänet olemalla alleviivatun ystävällinen. Jos asiakas vähänkin tajuaa tilanteen, hän jättää tässä vaiheessa kaiken turhan urputtamisen, sillä hän saa muuten muiden asiakkaiden huomion käytöksellään. Jos taas on kyseessä huonosti käyttäytyvä, ehkä mielenterveysongelmainen tms asiakas, joka ei pysty käyttäytymään asiallisesti, niin kutsun paikalle vartijan. Vartija ei välttämättä tee mitään, mutta hänen läsnäolonsa usein auttaa tilanteen rauhoittamiseen, tai joskus hän poistaa tilasta asiattomasti käyttäytyvän asiakkaan. Minulla on itsearvostusta ja omanarvontuntoa sen verran että en ota mitään kuraa vastaan. Ja hyvin on homma toiminut tällä asenteella jo vuosikymmenien ajan!

Vierailija
14/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä erään mielestä suunnilleen kaikki pitää sietää. Haistattelut, haukkumiset, huudot ja asiattomuudet.

Erään asiakkaan huudettua minulle sanoin, että älä huuda ja saman meiningin jatkuttua aloin vastailla tylymmin, koska en katso, että minun pitäisi kuunnella sellaista. Tämä työkaveri sen sijaan itse on aina asiakkaille niin nuoleskellen, sen sijaan meille muille hän on jatkuvasti ihan hapannaama ja ilkeä. Tosi mukava ihminen siis.

Kuulostat kyllä itsekin "tosi mukavalta ihmiseltä".

Vierailija
15/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos hoitaisi hommansa, niin ei tarvitsisi tavallisten ihmisten hermostua?!

Vierailija
16/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siedä ja niele paskaa käytöstä. Meilläkin töissä osa taipuu paskalle asiakkaiden edessä, minusta se on kuin sahaisi omaa oksaansa. Uuden pomon myötä tuntuu kuin nöyristely olisi hiukan lisääntynyt ja työkavereiden keskinen henki huonontunut.

En lakkaa ihmettelemästä pomojen tyhmyyttä asiakkaiden nöyristelyvaatimusten edessä. Se ei ole oikea tapa hoitaa asioita.

Vierailija
17/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aspan tarvitse sietää yhtään sen enempää kuin ihmisten välisessä kanssakäymisessä muutenkin. Toisten kunnioittaminen ja normaalit käytöstavat ovat nollataso, josta lähdetään liikkeelle. Noi kiusaajat eivät opi koskaan jos niille ei sano vastaan.

Vierailija
18/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimisitte aspan kanssa, joka ei hoida asiaa ollenkaan, ignooraa, vaihtaa aihetta, yrittää pelata aikaa ja hermoja, vääristelee, valehtelee, vetäytyy koko asian hoidosta, pompottaa, odotuttaa, vittuilee, halveksii, ilmeilee, nauraa pilkallisesti.. ynnä muuta ja muuta?

Vierailija
19/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ASIAKAS ON AINA OIKEASSA.

Te olette asiakasPALVELIJOITA.

Me varakkaat halutaan nöyrää PALVELUA.

Vierailija
20/22 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutamista, nimittelyä, iholle tulemista missään muodossa. Silloin on yksinkertaisinta olla vain hiljaa tai kävellä pois. Hiljaa oleminen on aika tehokasta. Sitten voi yrittää jatkaa asialinjalla ja vaikka kertoa, että yritän kaikkeni selvittääkseni asianne, mutta huutamalla se ei edisty ja minun on pakko tehdä nämä kysymykset. Tässä on muitakin ihmisiä jonossa ja heidänkin asiansa hoitaminen venyy. Iholle tulijoita en palvele ollenkaan vaan pyydän heitä poistumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä