Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko synnytyksen jälkeinen masennus iskeä vasta kun vauva jo 5 kk?

Vierailija
01.04.2006 |

Vai olenko vaan niin hitsin väsynyt... Vauva kyllä nukkuu yöt suht hyvin mutta kaipa se jossain tuntuu kun ei ole yli puoleen vuoteen nukkunut kuin max. 5 tuntia kerrallaan.

Olen alkanut polttaa pinnani vauvan kanssa (esim. syöttötilanteissa) ja en saa unta kun vihdoin pääsisin nukkumaan - mun on ihan turha mennä sänkyyn ennen puoltayötä pyörimään. Ollaan vauvan kanssa aika paljon kahdestaan kun mies useamman päivän jaksoissa töissä. Vauva on tosi ihana ja ns. helppo ja sekös mua syllistää kun turhaan sille rähisen... Aika vähän kuitenkin enkä nyt suoranaisesti sentään sille huuda.

Mies hoitaa lasta ja kotia kotona ollessaan oikein kiitettävällä tavalla mutta silti ajattelen vaan koko ajan, ettei se enää rakasta mua (vaikkei mikään sinänsä ole muuttunut, seksiä nyt tietty on vähemmän) ja musta on muka tullut sen silmissä harmaa ja tylsä.

Olen alkanut itkeskelemään " ilman syytä" eli tosi pikku jutuista mikä mulle tosi epätyypillistä - imetän, joten meneekö hormonien piikkiin?

En kaipaa ns. omaa aikaa, tykkään olla vauvan kanssa ja mulle riittää kun välillä pääsen kaupungille muutamaksi tunniksi ihan itsekseni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nyt vähän sen kuuloista, että kannattaa ottaa neuvolan tädin kanssa puheeksi tai jonkun muun joka voi auttaa. Ei ole normaalia, että vauvalle tiuskit ja rähiset, eikä vauvakaan siitä tykkää :(

Itse olen yli 2-vuotta nukkunut noin 3 tunnin pätkissä, ensin esikoisen ja nyt vauvan takia, enkä ole vielä vauvalle rähissyt tai ollut vihainen tms. vaikka äärettömän väsynyt olen ollut. On se pienoinen kynnys pyytää apua ja myöntää ettei jaksa, mutta kannattaa, koska olosi varmasti parantuu. semppiä ja voimia! et ole yksin :)

Vierailija
2/2 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai9nakin se sitä siksi väitti. Sen sisko on psykiatri, mutta emme siitä siskon kanssa puhuneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla