Painoni on noussut 28 kg vuodessa - haluatko kysyä jotain?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis syönyt karkeasti 196000 kaloria liikaa. Mitä söit?
Aloin miettimään, että miten toi on edes mahdollista, jos kyseessä ei ole esim. mikään sairaus tai lääkeiden aiheuttama ruokahalun nousu. Mutta noilla luvuilla se tekee n. 930 kaloria liikaa päivässä.
Eihän toi loppujen lopuksi edes paljoa vaadi, jos ei liiku yhtään ja normaaleihin ruokatottumuksiin on lisännyt päivittäin esim. kerrosaterian ja suklaapatukan verran lisää niin kyllähän siitä jo tulee.
Olen syönyt paljon ns. herkkuja ja en ole liikkunut juuri ollenkaan. Ruokatottumukset ovat muuttuneet melkoisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö sinua olla lihava? Pitävätkö miehet sinua enää haluttavana?
Mielenkiintoista, että päätelit heti ap:n olevan nainen. (tai homojen suosiossa)
Niin ap, oletko nainen vai mies vai jotain muuta sukupuolta?
Olen mies. En sanonut tätä heti, koska tällä palstalla miesten kokemukset eivät yleensä mielenkiintoa juuri herätä.
Ap
1. Tapahtuiko elämässäsi vuosi sitten jokin iso muutos (siis muu kuin lisäkaloreiden saaminen)?
2. Käytätkö jotain lääkkeitä? Jos, niin mistä lähtien?
3. Ikäsi?
4. Millaisia painonmuutoksesi ovat olleet aiemmin? Onko tämä 28 kilon lihominen yllättävä harvinaisuus, vai aiempaan nähden melko tavallistakin sinulle?
Minun mielestäni sinun kannattaa tehdä ruokaremontti välittömästi. Ei kannata antaa homman mennä yhtään enää huonommaksi. Oletan että olet mielentilassa jossa haet jotain pohjaa, mutta voit päättää että se pohja on juuri nyt.
Ei ole kivaa että esim. sokeritauti iskee kun leikkii terveydellään. Uskon että sinussa on tahdonvoimaa lopettaa tuo mässäily. Sitäpaitsi kun oikein lihoo ja sitten laihduttaa niin ne nahat jää sitten ikävästi roikkumaan.
Ruoka ilmeisesti näyttelee suurta osaa elämässi mutta peitätkö vitssailulla pahaa oloa? Vai onko yleinen mielipide sulla muutenkin, että suuri painnnonousu pienessä ajassa ei ole huolestuttavaa?