Suun terveydestä tietävät, mikä tämä on? (Linkki kuvaan)
Ilmestynyt hampaan viereen ikeneen jokin tommoinen valkoinen kohta, tuntuu jännälle kielellä kokeiltaessa ja on vähän kipeä. Mikä toi on? Pitääkö mun nyt pian soittaa hammaslääkäriin?
Kommentit (46)
Nyt sitä valkoista ei enää ole :o -ap
Eihän tuo ole edes aftan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitä valkoista ei enää ole :o -ap
Mene silti. Jostaki luusta tulee mätää.
Musta se näytti herpekseltä, mutta olis kai tosi kipeä, jos olis ollut?
Ei oo liiemmin kipeä. Semmonen jännän tuntune karheampi kohta viel tuntuu tos ikenessä. -ap
Näyttää akuutilta metastoivalta nekroosilta. Menisin nopeasti lääkäriin.
Joo se on se fisteli, märkäpatti on nyt vaan puhjennut, ja se saattaa täyttyä vielä uudelleen. Toivottavasti soitit itelles sen ajan, fisteli on merkki tulehduksesta, joka on jo levinnyt luukudoksen puolelle!
T:hammaslääkäri
Minustakin näyttää märkäpatilta eli abscessilta. Joko varasit ajan. Pitäisi saada akuuttiaika.
Voisiko olla proppu? Erikoisessa paikassa kyllä, tulee yleensä nieluun? Mutta jos irtosikin, niinhän proput tekee?
Minulle tulee mieleen kyllä leukoplakia. Googlaa leukoplakia ap
Mikä oli diagnoosi?
t. Olis kiva tietää jos joskus tulee itselle tollainen.
Taitaa olla ihan sitä itteensä. Pese hampaat ja lankaa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee mieleen kyllä leukoplakia. Googlaa leukoplakia ap
No ei oo kyl yhtään leukoplakian näkönen :D Eikä leukoplakia häviä päivässä
Tsiisus siis eikö ap oo vieläkää käyny hammaslääkärillä? Millanen ihminen ylipäätää pistää jonku gallupin asiasta pystyy vauvalla mielummin ku menee hoidattamaan hampaan kuntoon??!
Itselläni oli muutama viikko sitten samanlainen, mutta pahempi.Todella kipeä.Putsasin hulluna hammasvälejä ja purskuttelin suuvedellä/suolavedellä, sekä pesin hampaita monta kertaa päivässä.Luulin että vähintään syöpä. Sitten puhkesi, illalla valui verta ja homma oli ohi. Sen jälkeen ei mitään oireita. Tämä oma kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli muutama viikko sitten samanlainen, mutta pahempi.Todella kipeä.Putsasin hulluna hammasvälejä ja purskuttelin suuvedellä/suolavedellä, sekä pesin hampaita monta kertaa päivässä.Luulin että vähintään syöpä. Sitten puhkesi, illalla valui verta ja homma oli ohi. Sen jälkeen ei mitään oireita. Tämä oma kokemukseni.
Hammastulehdus ei kyllä purskuttelulla parane. Kandee mennä sinne hammaslääkärille ennenku uusii pahempana...
Vierailija kirjoitti:
Ilmestynyt hampaan viereen ikeneen jokin tommoinen valkoinen kohta, tuntuu jännälle kielellä kokeiltaessa ja on vähän kipeä. Mikä toi on? Pitääkö mun nyt pian soittaa hammaslääkäriin?
Suusyöpä.
Hyi mä kammoon hammaslääkäreitä :S mut soitan huomenna! -ap