Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei aio maksaa minun ja lasten ulkomaanmatkaa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä..

Vierailija
02.08.2017 |

Mielestäni ei ole reilua. Lapset toivoisivat koko perheen matkaa edes kerran elämässään, mutta mies ei suostu maksamaan.
Olen itse sairauden takia työkyvyttömyyseläkkeellä eikä varallisuus huimaa päätä, siksi toivoin, että mies olisi edes kerran voinut tuoda iloa elämäämme pienellä reissulla. Lapset aina kyselevät, että "äiti miksei me mennä ikinä ulkomaille" se tuntuu kurjalta.
Olen ehdottanut lapsille, että lähtekää isän mukaan..äiti ei nyt kerkeä, mutta he ovat siinä iässä, että äiti on tärkeä, eivätkä lähde reissuun ilman minua.
En ole rahankerjääjä ja olen tottunut elämään näin, mutta suru tulee siitä, että lapset eivät pääse reissuun minun takiani.
Mies on sanonut ehdoksi, että maksamme omat matkamme ja molemmat maksavat sen päälle vielä toisen lapsen matkan eli minulla täytyisi olla varaa minun sekä toisesta lapsista matkaan, joihin ei vain ole varaa tällä hetkellä.
Minulla menee lääkäriläynteihin ja lääkkeisiin rahaa, joihin saan toki korvauksia, mutta silti elän tiukilla. Rahaa tarvitaan ruokaan, vuokraan ym, joten mitään ylimääräistä ei jää käteen. Siitä on myös aikaa, kun olen ollut työelämässä. Mitä teen?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisen kanssa hankit sitten lapsia.. 

Vierailija
2/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa niin silloin ei ole varaa eikä matkustella. Lapsille tärkeämpää tehdä kanssasi yhdessä asioita ei niinkään matkustaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Sinulla ei ole varaa ja niipä et pääse.

Lapset on pieniä jos äidin läsnäolo on tärkeää

Odota muutama vuosi niin lähtevät miehen kanssa

Vierailija
4/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota...mikä teistä tekee perheen?

Vierailija
5/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhänä ole mukavaa olla matkoilla. Rahaa palaa aina. Köyhäillä voi kotona

Vierailija
6/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei miehessä mitään vikaa ole. Meillä on hyvä suhde. Tuo vain harmittaa.

Vierailija
7/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi olet noin inhottavasti käyttäytyvän miehen kanssa.

Vierailija
8/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei ole , mutta matkustella pitäisi? Ymmärrätkö itse mikä yhtälössä mättää?

Hassaat siis lasten lapsilisätkin?

Vierailija
9/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla Tallinnaan? Sopii pienelle budjetille ja on ulkomailla. Päiväreissukin on mahdollinen niin säästää hotellien hinnoissa. Ymmärrän kyllä tuskasi!

Vierailija
10/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen reissu teidän porukalta on äkkiä sen 2000€ pelkät matkat ja hotellit. Siihen vielä kaikki muu kohteessa kuluva raha, niin kyllä sen maksaminen yksin kirpaisee. Ja voi olla että ulkomaat ei miestä edes kiinnosta niin paljoa, että haluaisi tuosta noin paljoa maksaa.

Vierailija
11/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lainata keneltäkään omaiselta tai ystävältä. Lyhennät pienissä erissä ja pitäisi olla henkilö, joka ymmärtää vaikean tilanteesi takaisinmaksuun.

Vierailija
12/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää naimisiin kaikki rahasta ja sen epälikeudenmukaisesta jakamisesta perheessä valittajat.

Lain mukaan avioliitossa kumpikin osallistuu perheen kuluihin tulojensa mukaan. Tähän ei omaisuus vaikuta. Minusta reilua ja oikeudenmukaista. Miksi jotkut ovat avoliitossa vielä lapsiperheenänin. Aviossa enemmän tienaava kustantaa myös enemmän.

Vierailija
13/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mieskin köyhä ja sairas? Ellei, ihmettelen tuota hyvää suhdettanne. Perheissä usein talous on yhteistä ja on luonnollista, että paremmin ansaitseva maksaa yhteisistä kuluista enemmän.

Vie lapset Tallinnaan, voi olla halpoja risteilytarjouksia.

Vierailija
14/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on erittäin kohtuullinen tarjous mieheltä.

Vierailija
15/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehellä olisi varaa, mutta ei halua maksaa, vai miehelläkään ei ole varaa? En kyllä mitenkään ymmärrä perheitä, joissa puolisot elävät eri varallisuusluokissa, jos näin on. Jos miehelläkään ei ole varaa, niin sitten teillä ei vain yksinkertaisesti ole varaa. Joko halvempi matka tai sitten säästätte niin pitkään, että kaikki pääsevät reissuun.

Vierailija
16/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä, jos ei suostu  maksamaan vaimon ja lapsen matkoja! Minä olen ollut 17 vuotta naimisissa ja tässä välissä on ollut vuosia, jolloin minulla ei ole ollut muita tuloja kuin lapsilisä. Kerran vuodessa on silti käyty ulkomailla, meidän lapsikin on ehtinyt käydä jo yli 20 maassa. Toki on aina yhdessä keskusteltu, minne mennään ja vähän jouduttu katsomaan mihin rahat riittävät. Mutta ei puhettakaan sellaisesta, että ei matkusteta jos minulla ei ole varaa maksaa omaa matkaani.

Tuollaiset pihit miehet on ihan vihoviimeisiä! Minkälainen mies kieltäytyy tarjoamasta vaimolle ja lapsille ulkomaanmatkaa, jos siihen kuitenkin on varaa!?

Mutta ei kaikilla ole muutenkaan varaa matkustaa, turha sitä on surra. Lapset voivat matkustaa sitten aikuisena omilla rahoillaan ja arvostavat niitä matkojaan sitten sitäkin enemmän. Näin se oli minullakin, köyhä lapsuudenkoti ja ulkomailla ei koskaan käyty. Sitten 19-vuotiaana oli hienoa päästä Floridaan omilla rahoilla. 

Vierailija
17/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo 4,5/5

Vierailija
18/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu mies sinulla, jos sairaudestasi huolimatta pistää sinut tuollaiseen tilanteeseen. Jos siis hänellä olisi varaa.

Vierailija
19/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehellä olisi varaa, mutta ei halua maksaa, vai miehelläkään ei ole varaa? En kyllä mitenkään ymmärrä perheitä, joissa puolisot elävät eri varallisuusluokissa, jos näin on. Jos miehelläkään ei ole varaa, niin sitten teillä ei vain yksinkertaisesti ole varaa. Joko halvempi matka tai sitten säästätte niin pitkään, että kaikki pääsevät reissuun.

On varaa, mutta hän haluaa, että molemmat maksaa oman matkansa ja toinen toisen lapsen ja toinen toisen. Vetosi tasavertaisuuteen. Olen hiukan loukkaantunut , mutta minkäs teet.

Vierailija
20/67 |
02.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että miehelläsi olisi varaa kustantaa teidät kaikki ulkomaan reissulle? Miksi olet sairaseläkkeellä? Masennus, maanisdepressiivisyys?

Ehkä miehen kommentti "maksa oma ja toisen lapsen matka" liittyy diagnoosiisi. Ts. Hän tietää mitä sanomalla saa sinut lopettamaan haihattelun. En usko hetken vertaa siihen, että perhe ei matkustaisi JOS lapset sitä haluavat JA perheellä on siihen varaa. Tod. Näk. Mies tietää, ettei teillä ole vataa, mutta ei jaksa/halua sinun kanssa diagnoosisi takia puida asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi